E-Ticarette Vergi Sistemi ?
-
vay be bunları bilmiyordum teşşekkurller hocalar..
-
h2run bunu yazdı:
-----------------------------kıbrısta şirket acip , turkiyede magaza acsak :D vergıden yana uygun olmazmı :D:D
-----------------------------İthalat ve İhracat yapmayacaksan sittir et
-
Ciddi bir iş yapmak istiyorsan ve müşterilerinin sana güvenmesini sürekliliğini sağlamak istiyorsan şirket kurucaksın ama dükkandan satıcaz diyorsun dükkan olduguna gore zaten vergi mükellefi gibi bir durum var.sitenin ismiyle şirketin isminin aynı olması gerekmiyor.örnek : hepsiburada.com bi ürün alırsın faturada D-Market yazar.
Dükkanın sahibi zaten belli başlı vergileri ödüyor sadece satış artarsa kdv fazla öder ve gelir vergisi artar.
-
Peki bende birşey sorayım. İnternet üzerinden herhangi bir ürün değil sadece hizmet satsak, fatura muhabbeti nasıl oluyor ?
-
opusdei bunu yazdı:
-----------------------------Peki bende birşey sorayım. İnternet üzerinden herhangi bir ürün değil sadece hizmet satsak, fatura muhabbeti nasıl oluyor ?
-----------------------------İnternet üzerinden hizmet satışı da mümkün tabi. Aynı mantık bunda da geçerli. Alıcı ile anlaşırsın hizmet sözleşmesi imzalatırsın (Uzaktan Satış Sözleşmesini modifiye de edersen iş görür), Alıcı ödemeyi yapar, sözleşmede adı geçen hizmet alıcıya servis edilir, alıcıya hizmet satış faturası kesilir ve ticaret gerçekleşmiş olur.
Dikkat edilmesi gereken husus şu; hizmet faturalarında iade faturaları yoktur. Yani avukatlık hizmeti veren birine gidip ''bu davada beni iyi savunamadın, ver paramı ve iade faturası kes bakalım'' diyemezsin. Bu da özellikle ürün iade garantisine bakan bankalar açısından siteye sanal pos kurmanı engelleyen bir durumdur. Misal temizlik şirketisin, ajans gibi ve haftanın belli günleri önceden belirlenmiş adreslere çalışanlarını gönderip temizlik ve gündelik işleri yaptırıyorsun. Müşterilerine de aylık olarak sunulan hizmetin faturasını kesiyorsun. Bu mantıkdan bakarsan -sadece büyük işletme olursan belki iş değişir ama- sanal pos ile yani kredi kartı ile ödeme alma ihtimalin yok gibi.
-
HOCA naptınız siz ya =) %38 vergi mi olur. ürün kdv si ile gelir kdv si ile çıkar. Ve yıl sonunda karından vergi ödersiniz. e-ticaret bir mahalleye dükkan açmak gibi birşey. ben 2 senedir e-ticaret işletiyorum böyle vergi görmedim =)
-
HannibALgan bunu yazdı:
-----------------------------opusdei bunu yazdı:
-----------------------------Peki bende birşey sorayım. İnternet üzerinden herhangi bir ürün değil sadece hizmet satsak, fatura muhabbeti nasıl oluyor ?
-----------------------------İnternet üzerinden hizmet satışı da mümkün tabi. Aynı mantık bunda da geçerli. Alıcı ile anlaşırsın hizmet sözleşmesi imzalatırsın (Uzaktan Satış Sözleşmesini modifiye de edersen iş görür), Alıcı ödemeyi yapar, sözleşmede adı geçen hizmet alıcıya servis edilir, alıcıya hizmet satış faturası kesilir ve ticaret gerçekleşmiş olur.
Dikkat edilmesi gereken husus şu; hizmet faturalarında iade faturaları yoktur. Yani avukatlık hizmeti veren birine gidip ''bu davada beni iyi savunamadın, ver paramı ve iade faturası kes bakalım'' diyemezsin. Bu da özellikle ürün iade garantisine bakan bankalar açısından siteye sanal pos kurmanı engelleyen bir durumdur. Misal temizlik şirketisin, ajans gibi ve haftanın belli günleri önceden belirlenmiş adreslere çalışanlarını gönderip temizlik ve gündelik işleri yaptırıyorsun. Müşterilerine de aylık olarak sunulan hizmetin faturasını kesiyorsun. Bu mantıkdan bakarsan -sadece büyük işletme olursan belki iş değişir ama- sanal pos ile yani kredi kartı ile ödeme alma ihtimalin yok gibi.
-----------------------------Hocam şimdi şöyle açayım konuyu:
Ben internet üzerinden otel ve tur transfer gibi hizmetler satmayı planlıyorum. Anlaşmalı alduğum şirketler var. Kredili çalışabiliyorum. Hizmetleri onlardan alıyorum ve internet üzerinden sanal pos kullanarak ta satabilmek istiyorum. Bunun için nasıl bir yok izlemem lazım ? Şahıs firması kurmam şart mı ? Ben komisyoncuyum yani. Ama kendi adım veya markamla satıyorum....
-
opusdei bunu yazdı:
-----------------------------HannibALgan bunu yazdı:
-----------------------------opusdei bunu yazdı:
-----------------------------Peki bende birşey sorayım. İnternet üzerinden herhangi bir ürün değil sadece hizmet satsak, fatura muhabbeti nasıl oluyor ?
-----------------------------İnternet üzerinden hizmet satışı da mümkün tabi. Aynı mantık bunda da geçerli. Alıcı ile anlaşırsın hizmet sözleşmesi imzalatırsın (Uzaktan Satış Sözleşmesini modifiye de edersen iş görür), Alıcı ödemeyi yapar, sözleşmede adı geçen hizmet alıcıya servis edilir, alıcıya hizmet satış faturası kesilir ve ticaret gerçekleşmiş olur.
Dikkat edilmesi gereken husus şu; hizmet faturalarında iade faturaları yoktur. Yani avukatlık hizmeti veren birine gidip ''bu davada beni iyi savunamadın, ver paramı ve iade faturası kes bakalım'' diyemezsin. Bu da özellikle ürün iade garantisine bakan bankalar açısından siteye sanal pos kurmanı engelleyen bir durumdur. Misal temizlik şirketisin, ajans gibi ve haftanın belli günleri önceden belirlenmiş adreslere çalışanlarını gönderip temizlik ve gündelik işleri yaptırıyorsun. Müşterilerine de aylık olarak sunulan hizmetin faturasını kesiyorsun. Bu mantıkdan bakarsan -sadece büyük işletme olursan belki iş değişir ama- sanal pos ile yani kredi kartı ile ödeme alma ihtimalin yok gibi.
-----------------------------Hocam şimdi şöyle açayım konuyu:
Ben internet üzerinden otel ve tur transfer gibi hizmetler satmayı planlıyorum. Anlaşmalı alduğum şirketler var. Kredili çalışabiliyorum. Hizmetleri onlardan alıyorum ve internet üzerinden sanal pos kullanarak ta satabilmek istiyorum. Bunun için nasıl bir yok izlemem lazım ? Şahıs firması kurmam şart mı ? Ben komisyoncuyum yani. Ama kendi adım veya markamla satıyorum....
-----------------------------Tur paketleri satacaksın anladığım kadarı ile. İşte Yunan adaları 3 gece 4 gündüz tam pansiyon 159 € gibilerinden, değil mi?
Eğer böyleyse zor değil. Limited şirketini kurup Turizm Acentesi ve Danışmanlık Hizmetleri ibarelerini sözleşmeye ekletirsen faaliyet alanın daha da güzel olur. Sonra ister şirketin adına ister başka bir simle turizm paket sistemlerini internet üzerindensatabilirsin. Amacın CC kullandırmak ve sanal pos ise SSL sertifikası alıp bankaya başvurursun. Yeterli süredir site aktif ise ve çalıştığın firmalar da öyle mrediven altı yerler değilse sanal posu alırsın.
Ancak şu öenmli. Erken rezervasyon ile en az (kişilerin iptal etmeleri durumunda paralarını iade edebilmen, şirketi bilgilendirebilmen için geçerli süreyide göz önne alırsak) 2-3 ay sonrasının takvimi için satış yapmalı se satış sözleşmesinde turun başlayacağı son 1 ay içerisinde iptallerinin yapılamayacağını belirtmelisin. Aksi takdirde adam yola çıkmasına 3 gün kala iptal ettirmeye kalkarsa taklalara gelirsin...
-
HannibALgan bunu yazdı:
-----------------------------opusdei bunu yazdı:
-----------------------------HannibALgan bunu yazdı:
-----------------------------opusdei bunu yazdı:
-----------------------------Peki bende birşey sorayım. İnternet üzerinden herhangi bir ürün değil sadece hizmet satsak, fatura muhabbeti nasıl oluyor ?
-----------------------------İnternet üzerinden hizmet satışı da mümkün tabi. Aynı mantık bunda da geçerli. Alıcı ile anlaşırsın hizmet sözleşmesi imzalatırsın (Uzaktan Satış Sözleşmesini modifiye de edersen iş görür), Alıcı ödemeyi yapar, sözleşmede adı geçen hizmet alıcıya servis edilir, alıcıya hizmet satış faturası kesilir ve ticaret gerçekleşmiş olur.
Dikkat edilmesi gereken husus şu; hizmet faturalarında iade faturaları yoktur. Yani avukatlık hizmeti veren birine gidip ''bu davada beni iyi savunamadın, ver paramı ve iade faturası kes bakalım'' diyemezsin. Bu da özellikle ürün iade garantisine bakan bankalar açısından siteye sanal pos kurmanı engelleyen bir durumdur. Misal temizlik şirketisin, ajans gibi ve haftanın belli günleri önceden belirlenmiş adreslere çalışanlarını gönderip temizlik ve gündelik işleri yaptırıyorsun. Müşterilerine de aylık olarak sunulan hizmetin faturasını kesiyorsun. Bu mantıkdan bakarsan -sadece büyük işletme olursan belki iş değişir ama- sanal pos ile yani kredi kartı ile ödeme alma ihtimalin yok gibi.
-----------------------------Hocam şimdi şöyle açayım konuyu:
Ben internet üzerinden otel ve tur transfer gibi hizmetler satmayı planlıyorum. Anlaşmalı alduğum şirketler var. Kredili çalışabiliyorum. Hizmetleri onlardan alıyorum ve internet üzerinden sanal pos kullanarak ta satabilmek istiyorum. Bunun için nasıl bir yok izlemem lazım ? Şahıs firması kurmam şart mı ? Ben komisyoncuyum yani. Ama kendi adım veya markamla satıyorum....
-----------------------------Tur paketleri satacaksın anladığım kadarı ile. İşte Yunan adaları 3 gece 4 gündüz tam pansiyon 159 € gibilerinden, değil mi?
Eğer böyleyse zor değil. Limited şirketini kurup Turizm Acentesi ve Danışmanlık Hizmetleri ibarelerini sözleşmeye ekletirsen faaliyet alanın daha da güzel olur. Sonra ister şirketin adına ister başka bir simle turizm paket sistemlerini internet üzerindensatabilirsin. Amacın CC kullandırmak ve sanal pos ise SSL sertifikası alıp bankaya başvurursun. Yeterli süredir site aktif ise ve çalıştığın firmalar da öyle mrediven altı yerler değilse sanal posu alırsın.
Ancak şu öenmli. Erken rezervasyon ile en az (kişilerin iptal etmeleri durumunda paralarını iade edebilmen, şirketi bilgilendirebilmen için geçerli süreyide göz önne alırsak) 2-3 ay sonrasının takvimi için satış yapmalı se satış sözleşmesinde turun başlayacağı son 1 ay içerisinde iptallerinin yapılamayacağını belirtmelisin. Aksi takdirde adam yola çıkmasına 3 gün kala iptal ettirmeye kalkarsa taklalara gelirsin...
-----------------------------Eywallah hocam bilgilendirme için teşekkür ederiim. Turizm planlama konusunda uzaman sayılırım. 10 yıllık tecrübem var ve halen devam ediyorum.
Kredili çalışabileceğim ve hali hazırda çalışmakta olduğum firmalar da var. Yani hizmet temini kosunda sıkıntım yok.
Sözleşmeler konsuunda problem yok. İptal & değişiklikler ile ilgili deathline süreleri vs.. ayarlıyorum.
Sanal pos u kurabilmem ve ayrıca kendime de bir pos cihazı getirip mail-order ile de tahsilat yapabilmem lazım. Hatta iptal ve değişiklikleri ve iadeleri en aza indirmek adına Ön provizyonlu da çalışabilirim.
Önemli olan yapacağım işten dolayı devletle sorun yaşamamak. Yasallık yani.
Not: Ben hizmetleri kendim yapmıyorum. Sadece kendi adımla satıyorum ve hizmeti büyük firmalardan sağlıyorum. Misal benden en uygun fiyat garantisiyle bir otel rezervasyonu yaptın.Bu otel konaklama rezervasyonunu aslında jolly tur yaptı. Ama senle ben muhatabım. Tüm sıkıntılarına ben cevap veriyorum. Sen aynı fiyata benden aldın ama ben onlardan komisyon aldım. Olayın şekli özetle bu.
-
amma zormuş lan bide açıklama yapıyolar e-ticarete teşvik falan
