Elektrik Nasıl Çarpar
-
beton temasını merak eden varsa ; 220v ile sosis pişiriliyor bir sürü video bulabilirsiniz.
48 V ortalama bir değerde bir insanın kalbini durdurabilir. kalbi etkilemesi için 35mA yetiyor. çok merak etmeyin böyle şeyleri :)
-
ben 2-3 kere çarpıldım bir şey olmadı yani saniyelikti hep bunların vucuda kötü bir etksş olmuşmudur?
-
baltalama olmasın ama 7 yaşındayken bir aletin fuse-sigortasına dokunmuştum (sigortanın diğer tarafı alete bağlıydı) ve çarpıldım 5 saniye sürdü sonra fişi çıkartınca kendime geldim beyni hissetmiyorsun.
Sonuç olarak; ileriye dönük zararı olur mu?
Not: Olaydan sonra ağrı olmaddı
-
70 volt 30mA seni öldürmeye yeter fazdan topraga çarpılmalar genelde öldürmez fazdan nötr e yada fazdan faza çarpılırsan kurtulma şansın yok kalmaz seni ufaktan sallamış bişey olmaz biz gün boyu elektrikle sevişiyoruz.
-
beni birkeresinde çarptı 3-4 saniye aralıksız çarpıldıydım. Demiri kaldırdım bir ucu florsananın teline değmiş resmin halay çektiydim aq
-
Halay çekmenin nedeni kaslarda oluşan spazmlar. unbalanced'ın da dediği gibi elektriğin çarpması için devre tamamlanmalıdır. Elektrik çarpmasının görünmeyen bir etkisi de kalp ritmini bozmasıdır. Hemen belli olmasa da Allah korusun rastgele bir zamanda kalbi durdurabilir. Bu yüzden en kısa sürede hastaneye gidip durumu anlatmanızı tavsiye ederim.
-
0-64 volt gıdıklar seni ama onun üstü s.et neyse :)
-
kablolar üzerinden geçen pozitif ve negatif elektronların çarpışması söz konusu.Bu çarpışma direnç en zayıf yerde kısa devreye sebep olur.Örneğin elektikli sobanın içindeki tel en zayıf nokta olduğu için ısıya sebep olur.Vücutda zayıf bir iletkendir ve yeterli ters kutupların çarpışma sahasında yanarak atacak bir sigortadan öteye geçmeyecektir: )
-
BeYaZZZ bunu yazdı
konuyu gizleyin çoluk çocuk okur denemeye kalkar mazallah başımıza iş açılır
-
HuwelAsK bunu yazdı
kablolar üzerinden geçen pozitif ve negatif elektronların çarpışması söz konusu.Bu çarpışma direnç en zayıf yerde kısa devreye sebep olur.Örneğin elektikli sobanın içindeki tel en zayıf nokta olduğu için ısıya sebep olur.Vücutda zayıf bir iletkendir ve yeterli ters kutupların çarpışma sahasında yanarak atacak bir sigortadan öteye geçmeyecektir: )
Elektronun pozitifi yok, iyon dersen olur
