Elektronikçilere Bir Kaç Soru

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HorbaDor
    HorbaDor's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2010
    Erkek

    Krem lehimler var. Sıcak hava üfleyen havya ile kullanılınca lehimler yerine oturur. Lehim teli ile ince işlerde uğraşmak zor. Bu sebeple krem lehim kullanılıyor. 


    Ha Ha!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    HorbaDor bunu yazdı

    Krem lehimler var. Sıcak hava üfleyen havya ile kullanılınca lehimler yerine oturur. Lehim teli ile ince işlerde uğraşmak zor. Bu sebeple krem lehim kullanılıyor. 

    Eyvallah hocam krem lehim flax olursa hallolacak.

     

    @DeepInside evet ben de hava tabancasına karar verdim ondan alacağım teşekkürler hocam.

    Peki nimh yerine lion kullanmanın sakıncası olur mu acaba?

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tuncaxxz
    tuncaxxz's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    joe_black bunu yazdı

    Eyvallah hocam krem lehim flax olursa hallolacak.

     

    @DeepInside evet ben de hava tabancasına karar verdim ondan alacağım teşekkürler hocam.

    Peki nimh yerine lion kullanmanın sakıncası olur mu acaba?

    Li-ion takıp kullanırsın hocam orada bir sıkıntı yok, fakat şarj işini dışarıda halletmen lazım. Çünkü nimh ve lion şarj voltajları ve akımları farklı. İlk olarak nimh tekil olarak 1.2V. 3 adet seri kullanarak 3.6V elde ediyorsun. Lion pil ise tekil olarak direkt 3.7 V. Bunlar nominal değerleri. 

    Tam şarjlı nimh 1.4V, lion 4.2V. Yani 3 seri nimh de 4.2 V. Voltaj açısından bir sıkıntın yok. Tek sıkıntı dediğim gibi şarj olayı. 

    Ya dışarıda şarj edeceksin yada nimh nin şarj devresini bypass edip lion şarj devresini içeriye koyup başka şark aletiyle kullanacaksın. 

     

    Edit: kontrol devresini almasan olmuyor mu? Cihazın çalışmasında bir fonksiyonu mu var?

    tuncaxxz tarafından 20/May/22 02:31 tarihinde düzenlenmiştir

    punto cero
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Realseyler
    Realseyler's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Nisan/2020
    Erkek

    Voltaj değerleri ayniysa markasinin ne zarari olacak. Kalite ve dayaniklik değişir. Voltaj değerleri zaten belirtilmiş değişen bir sey olmaz. Ben bugun yanan led ambulu tamir ettim ama bir on dk aonra tekrar yandi eksik led'i düz bağladim ve voltaj değerler yükselince isinimp yandi :) 


    Baktığınız benim gördüğünüz sizsiniz
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    tuncaxxz bunu yazdı
    joe_black bunu yazdı

    Eyvallah hocam krem lehim flax olursa hallolacak.

     

    @DeepInside evet ben de hava tabancasına karar verdim ondan alacağım teşekkürler hocam.

    Peki nimh yerine lion kullanmanın sakıncası olur mu acaba?

    Li-ion takıp kullanırsın hocam orada bir sıkıntı yok, fakat şarj işini dışarıda halletmen lazım. Çünkü nimh ve lion şarj voltajları ve akımları farklı. İlk olarak nimh tekil olarak 1.2V. 3 adet seri kullanarak 3.6V elde ediyorsun. Lion pil ise tekil olarak direkt 3.7 V. Bunlar nominal değerleri. 

    Tam şarjlı nimh 1.4V, lion 4.2V. Yani 3 seri nimh de 4.2 V. Voltaj açısından bir sıkıntın yok. Tek sıkıntı dediğim gibi şarj olayı. 

    Ya dışarıda şarj edeceksin yada nimh nin şarj devresini bypass edip lion şarj devresini içeriye koyup başka şark aletiyle kullanacaksın. 

     

    Edit: kontrol devresini almasan olmuyor mu? Cihazın çalışmasında bir fonksiyonu mu var?

    Hocam cihaz 20 yaşından fazla zarar vermek istemem beynine :D kontrol devresini de değiştiririm sorun değil. bataryayı sağlıklı şekilde nasıl kullanıp şarj edebileceksem her yol olur denerim :)

    şarj aleti zaten antika bir benzerini daha zor bulurum. 

    eğer batarya içini istediğim lionla değiştirip, o lionu şarj eden batarya kafasını takıp kullanabilriim.

    Amacım normal günlük olarak şarja takıp kullanabilmek en az 1-2 gün şarjının gitmesi.

     

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tuncaxxz
    tuncaxxz's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    joe_black bunu yazdı

    Hocam cihaz 20 yaşından fazla zarar vermek istemem beynine :D kontrol devresini de değiştiririm sorun değil. bataryayı sağlıklı şekilde nasıl kullanıp şarj edebileceksem her yol olur denerim :)

    şarj aleti zaten antika bir benzerini daha zor bulurum. 

    eğer batarya içini istediğim lionla değiştirip, o lionu şarj eden batarya kafasını takıp kullanabilriim.

    Amacım normal günlük olarak şarja takıp kullanabilmek en az 1-2 gün şarjının gitmesi.

    Cihaz nasıl bişey hocam? 


    punto cero
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Karakoncolos
    Karakoncolos's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Haziran/2022
    Erkek
    joe_black bunu yazdı

    Müritler herkese merhabalar.

    Elektronikle amatör olarak ilgileniyorum bir kaç noktada yardıma ihtiyacım var;

    1- https://www.instagram.com/p/Cc3nNKdLV5F/ 

    ve

    https://www.instagram.com/p/Cdbd2qJrQ-B/

    videolarındaki lehimin temizlenmesi için sıkılan sıvıların ismi nedir?

    birisi su gibi diğeri krem kıvamında, amacım ince küçük lehimleri bu şekilde yapabilmek. Havya ucu biraz kalın olduğu için minik lehimleri yapamıyorum.

     

    2- Eski telefon bataryasının içini değiştirmek istiyorum,

    eski batarya Ni-Mh 3.6 volt 850 mAH. Bu türde bataryam olmadığı için yerine Li-iON 3.7 volt 700 mAH batarya koysam nasıl olur? 

    Merhaba

    Videoları izlemeyemedim çünkü instagram hesabım yok ve videoları izlemek için üyelik istiyor.

    Elektronik kart temizlemek için genelde %99 İzopropil alkol kullanıyorum( tiner bazı plastiklere zarar veriyor) . Krem gibi dediğin sıvı ise büyük ihtimal flux veya lehim pastası. Bu krem şeklindeki maddenin özelliği asitik yapısı ile lehimleme sırasındaki oksitlenmeyi temizlemek/engellemek.

    Havya kolu olarak hakko fm-2032 tavsiye ederim. Çinli sitelerde çakmaları ucuza bulunabiliyor. Bununla çok küçük yerlere mikroskop altında lehim yapabilirsin.

    Ayrıca en eski Nokia telefonlar bile lityum ion pil kullanıyor. Senin telefonunun markası nedir? Modelini söylersen yardımcı olabilirim

     

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    Karakoncolos bunu yazdı
    joe_black bunu yazdı

    Müritler herkese merhabalar.

    Elektronikle amatör olarak ilgileniyorum bir kaç noktada yardıma ihtiyacım var;

    1- https://www.instagram.com/p/Cc3nNKdLV5F/ 

    ve

    https://www.instagram.com/p/Cdbd2qJrQ-B/

    videolarındaki lehimin temizlenmesi için sıkılan sıvıların ismi nedir?

    birisi su gibi diğeri krem kıvamında, amacım ince küçük lehimleri bu şekilde yapabilmek. Havya ucu biraz kalın olduğu için minik lehimleri yapamıyorum.

     

    2- Eski telefon bataryasının içini değiştirmek istiyorum,

    eski batarya Ni-Mh 3.6 volt 850 mAH. Bu türde bataryam olmadığı için yerine Li-iON 3.7 volt 700 mAH batarya koysam nasıl olur? 

    Merhaba

    Videoları izlemeyemedim çünkü instagram hesabım yok ve videoları izlemek için üyelik istiyor.

    Elektronik kart temizlemek için genelde %99 İzopropil alkol kullanıyorum( tiner bazı plastiklere zarar veriyor) . Krem gibi dediğin sıvı ise büyük ihtimal flux veya lehim pastası. Bu krem şeklindeki maddenin özelliği asitik yapısı ile lehimleme sırasındaki oksitlenmeyi temizlemek/engellemek.

    Havya kolu olarak hakko fm-2032 tavsiye ederim. Çinli sitelerde çakmaları ucuza bulunabiliyor. Bununla çok küçük yerlere mikroskop altında lehim yapabilirsin.

    Ayrıca en eski Nokia telefonlar bile lityum ion pil kullanıyor. Senin telefonunun markası nedir? Modelini söylersen yardımcı olabilirim

     

    tahmin ettiğin gibi fluxmuş hocam teşekkürler.

    Cihaz Panasonic GD50 Bataryayı söktüm Ni-MH pil çıktı içinden.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    tuncaxxz bunu yazdı
    joe_black bunu yazdı

    Hocam cihaz 20 yaşından fazla zarar vermek istemem beynine :D kontrol devresini de değiştiririm sorun değil. bataryayı sağlıklı şekilde nasıl kullanıp şarj edebileceksem her yol olur denerim :)

    şarj aleti zaten antika bir benzerini daha zor bulurum. 

    eğer batarya içini istediğim lionla değiştirip, o lionu şarj eden batarya kafasını takıp kullanabilriim.

    Amacım normal günlük olarak şarja takıp kullanabilmek en az 1-2 gün şarjının gitmesi.

    Cihaz nasıl bişey hocam? 

    Hocam şu an yanımda değil de netten görsel atmaya çalışayım.

    galeride varmış fotosu hocam. cihazı şu an enerji vererek çalıştırabiliyorum.

    https://ibb.co/bb7qdBm


    https://ibb.co/b5GH6hQ

    internetten baktığımd aynı cihazın lion bataryasını da gördüm.

     

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    circuit500
    circuit500's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 21/Haziran/2022
    Erkek

    Hacı kusura bakma ama ne cimri adammışsın. Bataryayı açıp napçan ? Sen evde floresan bozulsa gaz doldurursun :DDD


    Tuğra
Toplam Hit: 3358 Toplam Mesaj: 22
elektronik devre batarya lehim