Elektronikten Anlayanlar
-
elektroniği hobi olarak düşünüyorsan temel elektronik diye kitaplar var ara bul(diyot,transistör,direnç,kondansatör v.s)öğrenirsin
hazır şemaları yapar gidersin.
illaki pro olucam dersen o uzun iş teorik varsa bile pratik gerekir oda zamanla.dünya kadar componentler var.birde pic kelimesi geçmiş
zaten onun için bile temel elektronik,teknik terimler asembly,pic c v.s... codlama bilmem gerekiyor.devre mantığı,devre takibi daha
saymadım bile
birde bu işte pro,profesyonel olsan bile türkiyede çinliler sağolsun sektör daraldı gitti.üretim yok.artık ya bakımcısın yada teknik servis
teknik servis de biraz laboratuvar adamı ooman gerek.bakımcıysan elektronik tek yetmiyor çoğu zaman plc,pnömatik,hidrolik teknolojilerden birazda olsa
tırmalaman gerekiyor
birde türkiye şartları var,dersenki ben aştım artık olayın maddi yönü var.tr deki firmaların çoğu sömürmeye bakar personeli,1500 tl maaş alman gerekirken
kalkar 600-700 tl maaş vermeye kalkar,birde senden esnek çalışma saatlerine katlanmanı beklerler.fazla mesai ücreti vermezler bazı sektörlerde.
mesela güvenlik sistemleri(alarm,kamera montajı),telekominikasyon(telefon santral montaj v.s) .....adamı sırf sömürürler.sağlam bir firma
özel sektörde zordur.
esnek çalışma saatinden kasıtta hergun adamı 600-700-800 gibi düşük rakamlara 12-13 saat çalıştırmaya uğraşırlar.genelde genç eleman derler
sebepse 20 li yaşlarda biraz acemi olur insan hak hukuk sormayı pek aklına getirmez.böyle zihniyette olan firma sahibi o kadar çokki türkiyede
onların hepsinin a.q.
anlatsam roman olurya neyse hocam çok kafa şişirmeden elektronik zevklidir.düşünüyorsan takıl devam et.sunuda unutma elektronik de
pc sektörü gibi sürekli degişmekte,yeni teknolojiler vs... kendini güncellemende gerekir
-
alexfarrow bunu yazdı:
-----------------------------
.
-----------------------------Canını sıkmışlar hocam belli ki , Türkiye de özel sektörün genel yaklaşımı böyle , adamın suyunu sıkmak ve 5 kuruş da para vermemek üzerine kurulu bir sistem.
-
alexfarrow bunu yazdı:
-----------------------------
elektroniği hobi olarak düşünüyorsan temel elektronik diye kitaplar var ara bul(diyot,transistör,direnç,kondansatör v.s)öğrenirsin
hazır şemaları yapar gidersin.
illaki pro olucam dersen o uzun iş teorik varsa bile pratik gerekir oda zamanla.dünya kadar componentler var.birde pic kelimesi geçmiş
zaten onun için bile temel elektronik,teknik terimler asembly,pic c v.s... codlama bilmem gerekiyor.devre mantığı,devre takibi daha
saymadım bile
birde bu işte pro,profesyonel olsan bile türkiyede çinliler sağolsun sektör daraldı gitti.üretim yok.artık ya bakımcısın yada teknik servis
teknik servis de biraz laboratuvar adamı ooman gerek.bakımcıysan elektronik tek yetmiyor çoğu zaman plc,pnömatik,hidrolik teknolojilerden birazda olsa
tırmalaman gerekiyor
birde türkiye şartları var,dersenki ben aştım artık olayın maddi yönü var.tr deki firmaların çoğu sömürmeye bakar personeli,1500 tl maaş alman gerekirken
kalkar 600-700 tl maaş vermeye kalkar,birde senden esnek çalışma saatlerine katlanmanı beklerler.fazla mesai ücreti vermezler bazı sektörlerde.
mesela güvenlik sistemleri(alarm,kamera montajı),telekominikasyon(telefon santral montaj v.s) .....adamı sırf sömürürler.sağlam bir firma
özel sektörde zordur.
esnek çalışma saatinden kasıtta hergun adamı 600-700-800 gibi düşük rakamlara 12-13 saat çalıştırmaya uğraşırlar.genelde genç eleman derler
sebepse 20 li yaşlarda biraz acemi olur insan hak hukuk sormayı pek aklına getirmez.böyle zihniyette olan firma sahibi o kadar çokki türkiyede
onların hepsinin a.q.
anlatsam roman olurya neyse hocam çok kafa şişirmeden elektronik zevklidir.düşünüyorsan takıl devam et.sunuda unutma elektronik de
pc sektörü gibi sürekli degişmekte,yeni teknolojiler vs... kendini güncellemende gerekir
-----------------------------durumunu anlıyorum hocam gayet içten yazmışsın :) ayrıca verdiğin bilgiler için teşekkürler . sende umarım kafana göre uygun bir şirket yakalarsın .
-
hayatta belkide zevk alabilecegin en güzel sey ya ögle anlatiyim ben sana elektronik cok güzel harika bi sey bana göre tabi bu okul falan faso fiso siktir et okulu ben cok mühendis gördüm neyin ne boka yaradıgını bilmeyen ben cıraktan yetişmeyim halada tam istedigim kıvamda değilim elektronik adında sen git bi elektronik ustasına ögret de diecmde oda okadar kolay değil adam ekmegine mi bakacak senle mi ilgileneck al ktapları yavas yavas ögrenmeye bak neyin ne işe yaradıgını ögren önce önemli olan bu sonrası gelio lehim falan diosan o tamamen beceri işi ama zamanla cok zevk alıosun zor değil isteyince ne zor ki ya kursları var hobi için elektronik kursları var onlarada gidebilirsin.
