Epiküros,David Hume,Papaz Lactantius,Orgias(!)
-
"Tanrılar kötülükleri yeryüzünden kaldırabilir mi veya kaldıracak mı veya istese de kaldırabilir mi; yoksa bunu yapamaz mı, yoksa yapmayacak mı, veya nihayette Tanrılar hem yapabilir ve hem de yapmak istiyorlar mı?.. Eğer Tanrılar yeryüzünden kötülükleri kaldırmak istiyorlar da kaldıramıyorlarsa o zaman onlar her şeye gücü yeten değillerdir. Eğer yapabilirler de, yapmak istemiyorlarsa o zaman onlar iyiliksever değillerdir. Eğer onların kötülüğü kaldırmaya ne güçleri ne de istekleri varsa o zaman onlar ne her şeye gücü yeten, ne de iyilikseverlerdir. Ve son olarak eğer Tanrı'lar kötülüğü kaldırma gücüne sahipseler ve kaldırmayı istiyorlarsa o zaman kötülük nasıl ortaya çıkmıştır?"
Epiküros"Epiküros' un sorduğu sorular hala cevaplanmamıştır: Tanrılık kötülüğü ortadan kaldırmayı istiyor mu, yoksa buna gücü mü yok? Gücü var da niyeti mi yok? O zaman kötü niyetli (bedhah) mıdır? Tanrı kötülüğü kaldırmak için hem güce sahiptir ve hem de istekli midir.? O zaman kötülük niye vardır?"
David Hume"Tanrı dünyamızdan kötülükleri ya atmak istiyor da atamıyor, ya atabilir ama atmak istemiyor, ya ne atabiliyor ve atmak istiyor."
Papaz Lactantius"Sonsuz bir varlık kendisini sınırlayacak mekanda ve zamanda bulunamaz. Öyleyse hiç bir yerde değildir, hiç bir yerde olmayan şey de yok demektir.,"
GorgiasİYİ DEMİŞLER SİZ BU KONUDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ?
-
kimsenn kafası çalışmıyor galiba bu saatte
:D
-
bu soru ..eflatuna ..sorulmustu ..sanirim ögrencilik senelerinde ..
verdigi cevapta ..hocasini bile sasirtmisti ..
aslinda ..karanlik diye birsey yok ..aydinligi göremedigimiz seye verdigimiz isim karanlik
kötülük diyede birsey yok..bizim mantigimiza ters ..dogrularimizi ..yansitmayan seylerin yapilmasina biz kötülük ismi vermisiz yani ..iyilikin aksi seyler kötülük olmustur ..
ve kiminin dinine göre ..Tanri ..bizim dinimize göre Allah (c.c.) iyiyle kötünün arasindaki o ince cizgide ..
ve dengeleri ..ayarliyor ..
kim ki ..iyiligin aksini yaparsa kendi secimi ve onun icin yargilanir ..
velhasil..bizim dünya gelis sebebimiz ..gidecegimiz yer belli olmasina .ragmen bi ihtimal...verecegimiz karari degistirmemiz hususunda ..Tanrinin Takdiri diyebilirim..
-
hoca ..anca yazdim idare ..et ....:)
-
ordaki 4 söylemde saçmalık.yani saçmalık derken bana göre saçmalık.peki neden ?
ben müslüman bi insanım.bu hayatın sınav hayatı olduğunu, aslolan yaşamın ahıret hayatı olduğuna inanırım.insanlar bu dünyada tamamen kendi iradeleriyle bir sınava tabidirler.en basit örnekle öss sınavında bir gözetmen nasıl senin yanlış sorunu düzeltmiyorsa, Allah da dünyada insanların yaptığı yanlışlıkları veya kötülükleri kaldırmaz.çünkü o zaman bu bi sınav olmaz...
ama ahiret inancı olmayan insanların bu söylemlerdeki gibi düşünmeleri normal.çünkü bilmezler ki bu dünya tamamen insanın iradesiyle şekil alan bi sınavdır. -
tanrı kötülüklükleri kaldırabilirmi diye cümle okudum birde buna bir not düşeyim;
Allah bu dünyada kimseye zulmetmiyor bu dünyada avradını sattımın insanları birbirine zulmediyor. kokanın dedikleride aynen
-
soru - cevap
Tasarlanmış olduğu açık olan bu evrene bakıp da Tanrıya inanmamak çok mantıksız. Nasıl inanmayabiliyorsunuz?
İnançlılar, inanmak daha mantıklı olduğu için inanmaz. Böyle olduğuna inanmak isterler, ama aslında ikna oldukları için değil, hatta mantıklı buldukları için bile değil, sadece çevrelerindekiler inandığı için inanırlar. İnanmanın en mantıklı çözüm olduğuna ikna etmişlerdir kendilerini, böylece sorgulama zorunluluğundan da kurtulurlar. Görünüşte ikna edici birkaç söylemi bellemişlerdir, ki bunlar genellikle doğanın altında bir denge, düzen ve zeka olduğu ve başka türlü açıklanamayacağını iddia eden "teleolojik" argümanın şu ya da bu formudur. Bu argüman için üretilmiş belli sayıda örneğin birkaçını ileri sürer pek çok kişi. Fakat eğer bilgili bir ateistle tartışıyorlarsa, bu argümanın aslında iddia ettikleri fikri kanıtlamada ne kadar çürük olduğunu görmeleri uzun sürmez. Çünkü doğada düzen ve bilinçli tasarım olmadığına işaret eden daha çok örnek vardır (Bkz. bu sitedeki "Doğa ve Tasarım" yazısı) ve onların düzen ve bilinçli tasarıma işaret ettiğini düşündükleri gözlemleri başka şekilde açıklamak her zaman mümkündür. Ayrıca, bir türlü göremedikleri bir başka gerçek, evrenin arkasında bir zeka olduğu gösterilse bile, bunun nasıl bir zeka olduğu bilinemeyeceğinden, göksel dinlerdeki Tanrı fikrinin kanıtlanamayacağıdır.
-
katılıyorum
-
1 - post kasıp durma burda bi işe yaramaz....
2- İNANÇ nedir ? insan neye inanır ? insanda irade vardır....kötü olmak ve iyi olmak onun elindedir....
sana bişi daha söyleyeyim somut varsa soyut nedir bunu inkar etmek demektir bunlara göre gözle görmediğin hiç bişi doğru değildir....Örn : rüya, gördüğün rüyalar sana bişi mi anlatır yoksa saçma sapan mıdır bilinmez hiç yatağınızdan kalktığınızda gördüğünüz rüyanın etkisinde kalmanıdızmı ? o an birden uyandığınızda gerçek sanmıştım demedinizmi ? peki gerçek nedir ? bana biri gerçeğin tanımını yapsın...insanın duyguları olmasa o bir moloz olmazmıydı hiç bişi hissetmemek bunun ne demek olduğunu bilirmisiniz...
DÜNYADA OLAN BİTTEN ONCA ŞEY VAR DOĞA OLAYLARI KENDİ KENDİNEMİ OLUYOR AKLIMI VAR ONALRIN...eğer bu sorunun cvbı hayırsa ki bana göre böle o zman bu adamalrın söyledikleri saçmalıktan başka hiçbir şey değil...
-
doğru veya yanlış yok. iki farklı doğrunun çatışması var sadece. aynı şekilde kötülük-iyilik yok. iki farklı iyilik'in çatışması var sadece. kimine müthiş iyilik olan bir şey birine kötülük olabiliyor..
-
insanların dünyasında 2 li sistem vardır.Bu 2 li sistem olmasaydı zaten nasıl birsey olurdu düsünmesi bile zor.Lakin bu 2li sistem zorunlu degil yada Tanrının gücü yetmediginden degil.Meleklerin dünyasında kötü diye bir sey yok...İyilikten başka bir şey yapamaz onlar...Tabi inanan için
