folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Epiküros,David Hume,Papaz Lactantius,Orgias(!)



Epiküros,David Hume,Papaz Lactantius,Orgias(!)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    karizmatrixxx
    karizmatrixxx's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Ağustos/2005
    Erkek

    "Tanrılar kötülükleri yeryüzünden kaldırabilir mi veya kaldıracak mı veya istese de kaldırabilir mi; yoksa bunu yapamaz mı, yoksa yapmayacak mı, veya nihayette Tanrılar hem yapabilir ve hem de yapmak istiyorlar mı?.. Eğer Tanrılar yeryüzünden kötülükleri kaldırmak istiyorlar da kaldıramıyorlarsa o zaman onlar her şeye gücü yeten değillerdir. Eğer yapabilirler de, yapmak istemiyorlarsa o zaman onlar iyiliksever değillerdir. Eğer onların kötülüğü kaldırmaya ne güçleri ne de istekleri varsa o zaman onlar ne her şeye gücü yeten, ne de iyilikseverlerdir. Ve son olarak eğer Tanrı'lar kötülüğü kaldırma gücüne sahipseler ve kaldırmayı istiyorlarsa o zaman kötülük nasıl ortaya çıkmıştır?"
    Epiküros

    "Epiküros' un sorduğu sorular hala cevaplanmamıştır: Tanrılık kötülüğü ortadan kaldırmayı istiyor mu, yoksa buna gücü mü yok? Gücü var da niyeti mi yok? O zaman kötü niyetli (bedhah) mıdır? Tanrı kötülüğü kaldırmak için hem güce sahiptir ve hem de istekli midir.? O zaman kötülük niye vardır?"
    David Hume

    "Tanrı dünyamızdan kötülükleri ya atmak istiyor da atamıyor, ya atabilir ama atmak istemiyor, ya ne atabiliyor ve atmak istiyor."
    Papaz Lactantius

    "Sonsuz bir varlık kendisini sınırlayacak mekanda ve zamanda bulunamaz. Öyleyse hiç bir yerde değildir, hiç bir yerde olmayan şey de yok demektir.,"
    Gorgias

     

    İYİ DEMİŞLER SİZ BU KONUDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ?


    World is a freak show
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    karizmatrixxx
    karizmatrixxx's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Ağustos/2005
    Erkek

    kimsenn kafası çalışmıyor galiba bu saatte

    :D


    World is a freak show
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Rmk
    Rmk's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Ağustos/2005
    Erkek

    bu soru ..eflatuna ..sorulmustu ..sanirim ögrencilik senelerinde ..

    verdigi cevapta ..hocasini bile sasirtmisti ..

    aslinda ..karanlik diye birsey yok ..aydinligi göremedigimiz seye verdigimiz isim karanlik

    kötülük diyede birsey yok..bizim mantigimiza ters ..dogrularimizi ..yansitmayan seylerin yapilmasina biz kötülük ismi vermisiz yani ..iyilikin aksi seyler kötülük olmustur ..

    ve kiminin dinine göre ..Tanri ..bizim dinimize göre Allah (c.c.) iyiyle kötünün arasindaki o ince cizgide ..

    ve dengeleri ..ayarliyor ..

    kim ki ..iyiligin aksini yaparsa kendi secimi ve onun icin yargilanir ..

    velhasil..bizim dünya gelis sebebimiz ..gidecegimiz yer belli olmasina .ragmen bi ihtimal...verecegimiz karari degistirmemiz hususunda ..Tanrinin Takdiri diyebilirim..


    Koyun gibisin kardesim, gocuklu celep kaldirinca sopasini sürüye katiliverirsin hemen ve adeta magrur, kosarsin salhaneye. Dünyanin en tuhaf mahlukusun yani, hani su derya icre olup deryayi bilmiyen baliktan da tuhaf. Ve bu dünyada, bu zulüm senin sayende. Ve açsak, yorgunsak, alkan içindeysek eger ve hala sarabimizi vermek için üzüm gibi eziliyorsak kabahat senin, -demege de dilim varmiyor ama- kabahatin
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Rmk
    Rmk's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Ağustos/2005
    Erkek
    hoca ..anca yazdim idare ..et ....:)

    Koyun gibisin kardesim, gocuklu celep kaldirinca sopasini sürüye katiliverirsin hemen ve adeta magrur, kosarsin salhaneye. Dünyanin en tuhaf mahlukusun yani, hani su derya icre olup deryayi bilmiyen baliktan da tuhaf. Ve bu dünyada, bu zulüm senin sayende. Ve açsak, yorgunsak, alkan içindeysek eger ve hala sarabimizi vermek için üzüm gibi eziliyorsak kabahat senin, -demege de dilim varmiyor ama- kabahatin
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kokainman
    kokainman's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ocak/2006
    Erkek

    ordaki 4 söylemde saçmalık.yani saçmalık derken bana göre saçmalık.peki neden ?
    ben müslüman bi insanım.bu hayatın sınav hayatı olduğunu, aslolan yaşamın ahıret hayatı olduğuna inanırım.insanlar bu dünyada tamamen kendi iradeleriyle bir sınava tabidirler.en basit örnekle öss sınavında bir gözetmen nasıl senin yanlış sorunu düzeltmiyorsa, Allah da dünyada insanların yaptığı yanlışlıkları veya kötülükleri kaldırmaz.çünkü o zaman bu bi sınav olmaz...
    ama ahiret inancı olmayan insanların bu söylemlerdeki gibi düşünmeleri normal.çünkü bilmezler ki bu dünya tamamen insanın iradesiyle şekil alan bi sınavdır.


    ... sorcerer & musket ...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    tanrı kötülüklükleri kaldırabilirmi diye cümle okudum birde buna bir not düşeyim;

    Allah bu dünyada kimseye zulmetmiyor bu dünyada avradını sattımın insanları birbirine zulmediyor. kokanın dedikleride aynen 


    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    karizmatrixxx
    karizmatrixxx's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Ağustos/2005
    Erkek

     

    soru - cevap

     

    Tasarlanmış olduğu açık olan bu evrene bakıp da Tanrıya inanmamak çok mantıksız. Nasıl inanmayabiliyorsunuz?

    İnançlılar, inanmak daha mantıklı olduğu için inanmaz. Böyle olduğuna inanmak isterler, ama aslında ikna oldukları için değil, hatta mantıklı buldukları için bile değil, sadece çevrelerindekiler inandığı için inanırlar. İnanmanın en mantıklı çözüm olduğuna ikna etmişlerdir kendilerini, böylece sorgulama zorunluluğundan da kurtulurlar. Görünüşte ikna edici birkaç söylemi bellemişlerdir, ki bunlar genellikle doğanın altında bir denge, düzen ve zeka olduğu ve başka türlü açıklanamayacağını iddia eden "teleolojik" argümanın şu ya da bu formudur. Bu argüman için üretilmiş belli sayıda örneğin birkaçını ileri sürer pek çok kişi. Fakat eğer bilgili bir ateistle tartışıyorlarsa, bu argümanın aslında iddia ettikleri fikri kanıtlamada ne kadar çürük olduğunu görmeleri uzun sürmez. Çünkü doğada düzen ve bilinçli tasarım olmadığına işaret eden daha çok örnek vardır (Bkz. bu sitedeki "Doğa ve Tasarım" yazısı) ve onların düzen ve bilinçli tasarıma işaret ettiğini düşündükleri gözlemleri başka şekilde açıklamak her zaman mümkündür. Ayrıca, bir türlü göremedikleri bir başka gerçek, evrenin arkasında bir zeka olduğu gösterilse bile, bunun nasıl bir zeka olduğu bilinemeyeceğinden, göksel dinlerdeki Tanrı fikrinin kanıtlanamayacağıdır.


    World is a freak show
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    karizmatrixxx
    karizmatrixxx's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Ağustos/2005
    Erkek
    katılıyorum

    World is a freak show
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ArmadA
    ArmadA's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ekim/2005
    Erkek

    1 - post kasıp durma burda bi işe yaramaz....

    2- İNANÇ nedir ? insan neye inanır ? insanda irade vardır....kötü olmak ve iyi olmak onun elindedir....

    sana bişi daha söyleyeyim somut varsa soyut nedir bunu inkar etmek demektir bunlara göre gözle görmediğin hiç bişi doğru değildir....Örn : rüya, gördüğün rüyalar sana bişi mi anlatır yoksa saçma sapan mıdır bilinmez hiç yatağınızdan kalktığınızda gördüğünüz rüyanın etkisinde kalmanıdızmı ? o an birden uyandığınızda gerçek sanmıştım demedinizmi ? peki gerçek nedir ? bana biri gerçeğin tanımını yapsın...insanın duyguları olmasa  o bir moloz olmazmıydı hiç bişi hissetmemek bunun ne demek olduğunu bilirmisiniz...

     DÜNYADA OLAN BİTTEN ONCA ŞEY VAR DOĞA OLAYLARI KENDİ KENDİNEMİ OLUYOR AKLIMI VAR ONALRIN...eğer bu sorunun cvbı hayırsa ki bana göre böle o zman bu adamalrın söyledikleri saçmalıktan başka hiçbir şey değil...


    Living Death
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fistandantilus
    Fistandantilus's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2004
    Erkek
    doğru veya yanlış yok. iki farklı doğrunun çatışması var sadece. aynı şekilde kötülük-iyilik yok. iki farklı iyilik'in çatışması var sadece. kimine müthiş iyilik olan bir şey birine kötülük olabiliyor..

    Fakat söyleyin kardeşlerim; insanlığın bir ereği eksikse, eksik değil midir- bizzat kendisi de?
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ultrAsker
    ultrAsker's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Ağustos/2005
    Erkek

    insanların dünyasında 2 li sistem vardır.Bu 2 li sistem olmasaydı zaten nasıl birsey olurdu düsünmesi bile zor.Lakin bu 2li sistem zorunlu degil yada Tanrının gücü yetmediginden degil.Meleklerin dünyasında kötü diye bir sey yok...İyilikten başka bir şey yapamaz onlar...Tabi inanan için


    i ve got nothing against god. its his fan club i cant stand.
Toplam Hit: 2877 Toplam Mesaj: 15