folder Tahribat.com Forumları
linefolder Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
linefolder Estonya Hakkında Bilgisi Olan Varmı?



Estonya Hakkında Bilgisi Olan Varmı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SSPPSS
    SSPPSS's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ağustos/2007
    Erkek

    nası bir yerdir ? orda okumayı düşünüyorum vize almak falan zormudur?

    gitmek istediğim üniv de şu :

    http://www.ttu.ee/

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmiRReiS
    EmiRReiS's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2005
    Erkek

    bir müridimiz orada erasmus yaptı. müsait olunca gelir detaylı yorum yapar...


    .
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    apokontek
    apokontek's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Temmuz/2010
    Erkek

    Estonya nüfûsunun % 65’ini Estler, % 28’ini Ruslar, % 3’ünü Ukraynalılar meydana getirir.

    resımlerıne baktım fena yer degıl :)

    Fiyat bakımından Turkıye'ye ayarlıymıs yanı fazla bı ucurum yokmus.Ama mesela otele gıttıgınde turkıyeye gore abartılıymıs.

    Estonyaya gıdenlerın yorumları asagıda kardesım,umarım faydalı olur,ısıne yarar az da olsa...Hepsını okudum,aralarından sectım....

     

    1.slm herkese bende estonyaya gitmistim bir tarihte ama cok soguk bir yer ama tek gerceyi varki ekonomik olarak turkiyedende iyi deyil dikkatli olundunyada an az yuz ulkesine gittim bazi ulkelerde cakallar vardir ayni abde deki gibi dikkatli olun coklarini gordum burada yabancilarlla bosandigin zaman santajlar sinirdisi santajlari daha fazlada yazmayim gideceklerin morelide bozulmasin allahin selameti basiniza ola

     

    2.ırkçı eston polisinin oyunlarıyla 4 ay 20 gün cezaevinde kalmıştım..şimdi ne yapabilirim? hakımı nasıl arayabilirim? 12 kasımda türkiyeye döndüm ve orjinal olan nüfus cüzdanımı sahte diyerek bir daha bana geri vermediler..orjinal olan nüfus cüzdanımmın sahte olduğu yalanını söyleyerek beni 4 ay 20 gün cezaevinde tutmuşlardı. oysa tallindeki tc büyükelçiliği benim n. cüzdanımın sahte olmadığını biliyordu.

     

    3.estonyada bir türk tanıdım ve eston polisi bu arkadaşı pasaportu yok diye 4 ay 20 gün içerde tutmuş...neden hep türklere ve müslümanlara karşı önyargılı estonlar? neden hep ırkçılık yapıyorlar? oysa sadece 16 yıllık yeni bir devlet estonya..halbuki daha şeffaf olmaları gerek mez mi? ruslara karşı ırkçı olmalarını anlayabirim ama bir türk vatandaşına karşı yapılan bu ırkçılık için bir şey söyleyemiyorum ben..

     

    4.slm arkadaslar...ben avusturyadan sahin..ESTONYA da tam 15 gün kaldim ve kararimi vermistim zaten sonra...ya inanirmisiniz öyle enteresan güzel bi ülke ki, giderseniz bi daha gelmek istemessiniz...özellikle PÄRNU hastasiyim...orda dillerinide ögrendim...ve ilerde pärnu kolledze de okumayi düsünüyom...ya herkese tavsiye ederim...nägemiseni :D

     

    5.merhaba arkadaslar herkes birşeyler yazmış buraya ben bir türlü anlayadım. ama açıkcasını soylemek gerekırse estonya halkı artık ıkıye ayrılıyor..turklerle tanısmadan oncekı hallerı ve tanıstıktan sonrakı hallerı..unutmayın kı bizlerin kotu bır ımajı var dıger ulkelerde ama gun gectıkce buraya tatıle gelen ınsanlar goruyorkı turkler anlatıldıgı kadare korkunc ınsanlar degıl hatta cok sıcak ınsan olduklarını anlatıyorlar...estonyaya gelınce bıraz ulkelerı soguk oldugundan olsa gerek bazı ınsanlara soguk bakıyorlar ama sen sıcaksan onunda buzlarını erıtırsın..

     

    6.yakalasik 7 senedir estonyadayim, maaslar 300-400 euro arasi, en pis ev kirasi 200 eurodan basliyor, elektrik + su + ivir zivir 100 euro, ulasim 30 euro, tek kisilik bir aylik yemek gideri 200 euro. ona gore hesabinizi iyi yapin. buraya gelmeden once cebinizi saglam tutun. buranin maasiyla zor gecinir bir insan. inanmiyorsaniz gelin gorun, viza konusundada gereken yardimi veririm. komisyon isterim, malum kosullar zor burda.

     

    7.3 sene evvel estonyaya gittim büyük ankara otelinin artkasında filistin konsolosluğunun aradan gideceksiniz konsolosluk bir arpartman dairesinde ve oldukça güler yüzlü karşılanıyorsunuz ..

    vize almak çok kolay o kolaysa gelin diyen arkadaş kendini ne sanıyor hatta kıbrısa gitmekden bile daha kolay 1hafta-10 gün için 1000usd yeterli tabi kalacağınız yer ev ise yoksa oteller çok pahalı gece hayatı ve saunalarına toplu halde giderek toplu sex yapma alışkanlıkları var beni davet eden bayanın evinde kaldım ve herşey dahil 1000usd civarı para harcadım bu arada vize masrafları 200ytl kadar tutuyor ayrıca istenilen otel rezervasyonunuda konsolosluğun alt tarafında olan seyehat acentesindende alabilirsiniz avantajı cayma hakkı olarak ücretsiz rezervasyon yapabilmeniz..

     

    8.selam 39 ben suanda estonyadayim ve vize alirken kesinlikle zorlanmadim yok oyle bisey turklere hastalar 1 haftada cikti oturma iznim hergun teklif aliyorum senin dedigin gibi degil sapikligi seviyolar hayat super yasam super kizlar super hayat burda baba saygilar

     

    9.Merhaba estonya dostları bende artık bir estonya dostu oldum zaten sevdiğim ve sempati duyduğum bu ülkeye gidip onbeş gün yaşayıp türkiyeye döndükten sonra aşık oldum desem,,,,, gerçekten çok güzel anılarla döndüm buraya havaalanında ilk karşılaştıklarında sadece benimle tokalaşan insanların dönüşümde sarılıp ağladıklarına şahit oldum....insan her yerde insan ... ama terör olmayan ve bir kişinin öldüğü bir trafik kazasının bile yarım saat haberlerde gösterildiği bir ülkede insanların kavga gürültüden ziyade yaşamak için çalıştıkları bu ülkede öyle güzel şeyler yaşadımki..... harika bir doğa ormanlar ormanlar ormanlar gölller arasında göllerde kayıkla gezintiler eski tallin denilen bölge ve şelale hangi birini sayayımki aslında biliyorum merak ediyorsunuz ... elimde fotoğraflar var bir çok ama nasıl göndereceğimi bilmiyorum umarım editörüm yardımcı olur ve yollayabilirim.... stresden uzak 15 gün yeniden temiz tertemiz bir hava ve relax insanların arasında kendime geldiğimi hissettim bu ülkede ... yada değişik bir ortam olduğu için bana öyler geldi.... fiyatlar türkiyeyle neredeyse aynı veya ucuz pahalı olan bir şeye rastlamadım türkiyeyle karşılaştırıldığında sadece tallinde yaşamın bizim istanbul gibi olmasada zor olduğunu biliyorum evlerin 50-250 milyar kiraların 300-600 dolar civarında olduğunu ama ben ardu denilen talline 50 km uzaklıktaki bir kasabada kaldım ama ne kasaba modern evler ve sağlık ocağı kütüphanesi postanesi bankası marketi ve buna dair sosyal tesisleriyle köy kent mucizesi insanlar huzurlu ve sasğlıklı.... erkeklerin çok içki içmesi ve genelde tüm hafta sonunu sarhoş geçirmesi dikkatimi çekti.... ama bayanları gerçekten çok nazik canayakın ve hoşlar...gece onikiye doğru havanın karardığını ve saat iki buçuktan sonra havanın aydınlandığını ve tüm programımı gökyüzüne değil saatime bakarak yaptığımı söylesem abartmamış olurum.... kuzey kutup noktasına yaklaştıkça günlerin uzadığını unutunca böyle oluyor.... şok oldum kısaca.... fiyatlar bana türkiyedekinden çok ucuz geldi bilhassa yiyecek ve giyim... ayrıca araba fiyatları beni şok etti.... peugeot 307 sıfır araba galeirde 13900 ytl ve ben yine şok oldum....hemen hemen herkes az yada çok ingilizce biliyor... genç nüfus okumaya ve üniversiteye gitmeye çalışıyor.... insanlar siz yakınlaşınca yakınlaşıyorlar ve güzel sohbetler başlıyor... onlar türkiye hakkında soruyor siz estonya hakkında... gelecek yıl inşallah bir aile misafirim olarak türkiyede olacak.... güneşi gördükleri an bahçelerinde mayoları ile hemen güneş banyosuna başlıyorlar güneş onlar için çok ama çok önemli ... şimdilik aktaracağım ilginç notlar bunlar ... zamanım olunca daha detaylı yazacağım nasıl gidebilirsiniz ulaşım geçim vb... konularda şimdilik sevgiyle kalın ....

     


    Allah büyüktür vesselam...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SSPPSS
    SSPPSS's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ağustos/2007
    Erkek

    apokontek kardeşim teşekkürler :) bencede güzel bi yer ve netten tanıdığım kadarıyla çok sıcakkanlılar ama doğru düzgün ingilizce bilen bi tanesini bulamadım :S galiba google translate ile yazıyolar...

    orda estoncasız napıcam bilmem ama bi ziyaret edicem önümüzdeki ay falan bi yoklarım güzelse üniv de oraya giderim

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    karatahta
    karatahta's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2002
    Erkek

    benim siteye virüs kaçtı, vps'nin cpanel süresi bitmiş, kurucaklar az sonra.

    Site yayına girince, 5 dizilik yazılarım var,link veririm okursun.

    Nette daha iyi kaynak bulamazsın zaten : )

    İngilizce bilen nasıl bulamadın hayret, ben hukuku orada ingilizce okudum, ne okulda, ne dışarıda zerre sıkıntı çekmedim 6 ay boyunca.


    Çekil,Önümden Çekil...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SSPPSS
    SSPPSS's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ağustos/2007
    Erkek

    karatahta bunu yazdı:
    -----------------------------

    benim siteye virüs kaçtı, vps'nin cpanel süresi bitmiş, kurucaklar az sonra.

    Site yayına girince, 5 dizilik yazılarım var,link veririm okursun.

    Nette daha iyi kaynak bulamazsın zaten : )

    İngilizce bilen nasıl bulamadın hayret, ben hukuku orada ingilizce okudum, ne okulda, ne dışarıda zerre sıkıntı çekmedim 6 ay boyunca.


    -----------------------------

    hocam rate.ee de bulamadım başka bildiğim estonya sitesi yok zaten :D

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    OveRTaX
    OveRTaX's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Mart/2010
    Erkek

    Kızları çok sağlam onu biliyorum :)

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    XpertVision
    XpertVision's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ağustos/2008
    Erkek

    erasmus için gitmeyi düşündüğüm üniversitelerden birisi niye derseniz, o bize anlatılan rahatlıklar varmı çok merak ediyorum

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    gkhn
    gkhn's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Haziran/2007
    Erkek

    çok müthiş bir ülke. Ben sadece talinn ve tartuyu gezdim ama gerçekten yasanacak bir yer. Toplam nufusları 1.5 milyon falan, hayat çok pahalı değil, hatta o zamanlar 1 tl 25 eek ye denk geliyodurdu da vay amk demiştim. Talinn özellkle old toen u müthiş hocam, fırsatın varsa git. Ama sen sen ol, 2 saatlik feribota üşenip finlandiyayı görmemezlik, gezmemezlik etme.

    Özet: Sansın varsa mutlaka git


    I am free of all prejudice. I hate everyone equally
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    emre_gss
    emre_gss's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2007
    Erkek

    hep böyle yurtdışı ünileri ucuz diye bulunur edilir...sonra yumurta bi yere dayandımı olmaz zaman geçmiş olr geç kalınır..benden demesi..hemen hallet..böle zamn var gideriz dersen..kafasını aldı çoğu arkdaşım..


    yorgun senarist .]
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rapidhacker550
    rapidhacker550's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2008
    Erkek

    atheist çok diyordu vikide :d kızlar taş


    T.C Anayasası Madde 26 : Herkes, düşünce ve kanaatlerini söz, yazı, resim veya başka yollarla tek başına veya toplu olarak açıklama ve yayma hakkına sahiptir. Bu hürriyet resmi makamların müdahalesi olmaksızın haber veya fikir almak ya da vermek serbestliğini de kapsar. Bu fıkra hükmü, radyo, televizyon, sinema veya benzeri yollarla yapılan yayımların izin sistemine bağlanmasına engel değildir.
Toplam Hit: 3694 Toplam Mesaj: 16