Evde Ağdan Kopmadan Ağı Genişletme.
-
PanxeR bunu yazdıbaristbt bunu yazdıontedi bunu yazdı
Fiber dandik modemden Cat6 ile mesh cihazına verirsek verim alır miyiz. Mesela 100 Mbit hat için.ben konudan bunu anladim
abi benim ev bu yapıda işte. superonline fiber 100 lük kullanıyordum. 1000'e geçtim. evin internet cortladı sonra 2.4e geçiyo 5e geçiyo arada kopuyo filan derken modemin wifi'yi komple kapatıp 2 li mesh ile sıfır sıkıntı çözdüm mevzuyu.
deco'nun yönetimi uzaktan kontrolü filanda çok güzel. püf noktası modemden mesh'e kabloyla , iki mesh arasınıda yapabiliyorsan yine kablo ile yapman böylece 0 kayıp
yani ana modem wifi kapalı
ana modemden 2 mesh e ethernet 1 ve 2 den kablo çekiyoruz
tek ağ tüm ev sorunsuz doğrumudur.
Hocam doğrudur bu şekilde olacak fiziksel bağlantılar
Ana modemin wifisini kapat dememin sebebi modemin verimliliğini artırmak
modemin işlemci hem wifi hem ethernete veri sağlamaya çalışmak yerine sadece erhernete veri sağlamaya çalışacağı için daha verimli bir NAT veri akışı sağlayabilirsin
ontedi bunu yazdıFiber dandik modemden Cat6 ile mesh cihazına verirsek verim alır miyiz. Mesela 100 Mbit hat için.ben konudan bunu anladim
Hocam verimden kastın ağı genişletmekse evet cok daha stabil çalışır
ama modemin wifisi yerine meshin wifisi daha iyi verimli çalışır anlaşılmasın bu yazdıklarımızdan
Ha daha stabil bağlantı elde edermisin evet edersin
Ama ağın genişlemesi için uğraşmıyor sadece modeme evde 3-5 cihaz wifiden bağlanıyorsa pek bi artısını hissedemezsin
Ama evde çok kişi yada cihaz var arada cihazların bazıları wifide sıkıntı yaşıyor dersen modem wifiyi kapat sağlam bi mesh cihazı al wifi 6-7 destekleyen sorunun çözülür
-
PanxeR bunu yazdıbaristbt bunu yazdıontedi bunu yazdı
Fiber dandik modemden Cat6 ile mesh cihazına verirsek verim alır miyiz. Mesela 100 Mbit hat için.ben konudan bunu anladim
abi benim ev bu yapıda işte. superonline fiber 100 lük kullanıyordum. 1000'e geçtim. evin internet cortladı sonra 2.4e geçiyo 5e geçiyo arada kopuyo filan derken modemin wifi'yi komple kapatıp 2 li mesh ile sıfır sıkıntı çözdüm mevzuyu.
deco'nun yönetimi uzaktan kontrolü filanda çok güzel. püf noktası modemden mesh'e kabloyla , iki mesh arasınıda yapabiliyorsan yine kablo ile yapman böylece 0 kayıp
yani ana modem wifi kapalı
ana modemden 2 mesh e ethernet 1 ve 2 den kablo çekiyoruz
tek ağ tüm ev sorunsuz doğrumudur.
evet sıfır sıkıntı. bu deco'larda söyle bi özellikte var. üstünde 2 gigabit port var. o yüzden mesh 1 ve mesh2 ye ayrı ayrı kablo çekmene gerek yok.
modemden mesh1'e giriyorsun , mesh1 den mesh2'ye yine kablo çekiyorsun. 2 ayrı portu işgal etmesine gerek yok.
-
-
baristbt bunu yazdıemnimax bunu yazdı
Hocam senin ilk once yapman gereken modem olarak kullandığın cihazda wifiyi kapatmak,
Sonrada şu linkteki cihazlardan alıp ister hepsini kablolar ile birbirine bağla yada kablosuz olarak mesh ozelliğini kullan ama stabil bir bağlantı istiyorsan kablolar ile bağlamanın tavsiye ederim,
Kopma sorunu da yaşamazsın.
bu cihazı öneririm ama linktekini kullanırsan 100mbps üstünü alamazsın , çünkü cihazın portları max 100mbps destekliyor.
https://www.amazon.com.tr/dp/B07KJ2TDMR?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1
şundan kulanıyorum. modemin wifi iptal ettim. mesh'in üstünde 2 adet gigabit port var. modemden cat6 ile mesh'e , sonra aynı mesh'in diğer portundan diğer mesh'e bağladım.
yani 2 mesh arasıda gigabit , modemle mesh arasıda. hiç bir sıkıntı yaşamadan 700 800 alıyorum tertemiz.
benim evdeki setup söyle hatta ;
zte modem => (cat6) mesh 1 => mesh 2 (cat6) => gigabit switch
Bu urun inanilmaz guzel. Bunun birde elektrik hatti uzerinden datayi paylasilani vardi. kodunu hatirlamiyorum simdi bi 4-5 sene once tanesini 2k gibi bi fiyata aliyordum fakat KKTC deki eski tas evlerin internet sorunu ancak bunun ile cozule biliyordu. lan 50 cm tas duvardan sinyal gecer mi :D kablo cekme desem kim ugrasacak ve ev sahipleri istemiyor. Bu aletten hepsi buradan alip x3 fiyata satiyordum. mesh vs yi de harika yonetiyor. cihazlarin herseyini mobil app den tikir tikir yonetiyorsun.
-
ontedi bunu yazdı
https://www.amazon.com.tr/TP-Link-Deco-BE85-2-pack-Ba%C4%9Flan%C4%B1labilirlik/dp/B0C5Y46J1W?ref_=ast_sto_dp&th=1 direk fiber girisli diyorsan bu var bro. Fiber modem ile calistirip ic network cat olacak diyorsan zaten hepsi calisir.
-
benim eve en mantıklısı (1gbps için)
TP-Link Deco M4(2-pack), AC1200 Mbps, Dual-Band, Gigabit Portları, 100 Cihaza Kadar Bağlanılabilirlik, 260 m²'ye Kadar Kapsama, Mobil Uygulama ile Kolay Kurulum, Wi-Fi 5 Mesh Sistemi
Bu 2.800 TL ama wifi 5
Bu wifi 6 ama 3.300 TL
TP-Link Deco X10(2-pack), AX1500 Mbps, 360 m²'ye kadar Kapsama Alanı, 120 Cihaza Kadar Bağlantı, Gigabit Portlu, Mobil Uygulama ile Kolay Kurulum,Yapay Zeka Destekli Wi-Fi 6 Mesh Sistemi
Bu 4.700 TL
TP-Link Deco X50(2-pack), AX3000 Mbps, Yapay Zeka Desteği, Gigabit Portları, 150 Cihaza Kadar Bağlanılabilirlik, 460 m²'ye Kadar Kapsama, Mobil Uygulama ile Kolay Kurulum, Wi-Fi 6 Mesh Sistemi
ben deco x10 a kayacağım gibi.
PanxeR tarafından 28/Tem/25 19:18 tarihinde düzenlenmiştir -
Dostlar elimde 2+1 pack deco x50-PoE cihazlardan var. Sfp connector sebebiyle be85e geçtim bunlar boşa çıktılar. be85 e geçtikten sonra bu ufaklıkların şu yönden kıymetini anladım. Masa üstünde antrede konsol üzerinde hiç sırıtmıyorlar. O kadar zarif ki tasarımları be85 bildiğin kule gibi çok büyük.
Bunlardan tekine ana modemden kablo çekip diğerlerini de doğru konumlandırırsanız mesh sistem çok güzel çalışıyor.
İhtiyacı olana güzel bir fiyattan verebilirim. Henüz ilana koymadım. Kutulu faturalı tertemiz cihazlar
abka tarafından 29/Tem/25 10:07 tarihinde düzenlenmiştir
-
Turktelekom un ister hat üstüne ister peşin mesh sistem satışı varmış.
TP Link Hx520 Wifi 6 AX3000 Mesh
tekli sistem aylık

Birde ZTE var onun da özellikleri birebir aynı fiyatta aynı fakat TP link alır geçerim.
https://bireysel.turktelekom.com.tr/cihazlar/modem-ve-internet/zte-h3601p-wi-fi-6-ax3000-mesh-wifi
ZTE H3601p WİFİ 6 AX3000

-
PanxeR bunu yazdı
Turktelekom un ister hat üstüne ister peşin mesh sistem satışı varmış.
TP Link Hx520 Wifi 6 AX3000 Mesh
tekli sistem aylık

Birde ZTE var onun da özellikleri birebir aynı fiyatta aynı fakat TP link alır geçerim.
https://bireysel.turktelekom.com.tr/cihazlar/modem-ve-internet/zte-h3601p-wi-fi-6-ax3000-mesh-wifi
ZTE H3601p WİFİ 6 AX3000

bu cihazları isplere özel gönderdikleri için manuel firmware yükleme yada sana bir önceki mesajlarda bahsettikleri cihazlar gibi uygulamadan yönetim seçeneği olmayabilir hocam.
daha önce kimlik doğrulamalı sistem sattığım bir yurt ttnetten bu cihazlardan 30 tane aldı. kurdum ama sürekli sorun yaşadım.
Ta ki ttnetten bir teknik ekip arızanın cihazlar arasındaki firmware farklılığından olduğunu tespit edene kadar.
bu lanet cihazlar firmware sürümlerinide göstermiyordu arayüzlerinde.
ttnet kendi bilgisayarlarıyla gelip hepsine güncelleme atana kadarda sıkıntısı bitmedi.
ÖZET OLARAK "özellikle ttnetin bu şekilde sattığı mesh sistemleri markası ne olursa olsun almanı tavsiye etmem."
