folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Fen- Edebiyat'a Danıştay Şoku



Fen- Edebiyat'a Danıştay Şoku

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Marsel
    crafty
    crafty's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2006
    Erkek

    @spear hocam formasyonun ne anlama geldiğini biliyomusun? hacı fen edebiyattaki adam da eğitim fakültesindeki adamla birçok dersi ortak alıyo! hatta fen-edebiyattaki adam eğitim fakültesindeki adamdan daha geniş içerikli dersi alıyor. formasyonla aradaki fark derslerini alıyor ve öğretmen oluyor. bunda yanlış olan ne?

    sen bir de benim durumuma bak. eğitim fakültesi sosyal bilgiler bölümünü okudun mezun oldun. bende cevre muhendisliğini okudum mezun oldum. imza yetkim var mı? yok. 3-5 aylık kursla sana cevre görevlisi sertifikası veriyolar ve çevre muhendisliğinin elinden alınan imza yetkisini veriyorlar. ayrıca cevre muhendisliğini bitirmene gerek yok! sadece 4 yıllık bir fakülte bitir yeter. ha imza yetkisi istiyorsam benimde o sertifikayı almam lazım. şimdi soruyorum sana senin bölümle benim bölüm arasında kaç dersimiz ortak?

    zamanında bana dokunmayan yılan bin yaşasın dememizden oluyor bunlar bugun bana yarın size hesabı...


    Kasnak yuvarlandı elek oldu, eski orospular melek oldu...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    spear
    spear's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Şubat/2005
    Erkek

    ya siz üniversitede alınan derslerin isimlerne bakarak mı öğretmenlik hakkıkmız diyorsunuz, ya da aramızda fark yok, hatta biz üstünüz diyorsunuz. eğitim fakültesinin atmosferi iel fen edebiyatı nasıl karşılaştırabiliyorsunuz ki? derslerin işleniş tarzı, öğretmenlik eğitimi vs.

     

    ders adına bakarak, içeriği geniş almanıza bakarak yorum yapacak olursak, direk sizlerin milli eğitim müdürü, şube müdürü, milli eğitim bakanı falan olmanız gerek. milli eğitimde öğretmenlik size 3 gömlek dşük olur. üniversitelerde direk yrd. do. likten falan başlamanız gerek, araştırma görevliliği aldığınız eğitim için düşük bir görev olur.

     

    neyse, anlayan anladı demek istediğimi.

     

    eğitim fakültesi: öğretmen

    tıp fakültesi: doktor

    siyasal: hakim-avukat-savcı

    çevre mühendisliği bölümü: çevre mühendisi yetiştirir

     

     

    başta da söylediğim gibi, eğer dandirik bir formasyon belgesi ya da herhangi bir sertifika ile öğretmenlik yapılabiliyorsa, bizde benzer belgelerle  doktor, hakim vs olalım.


    spear
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hakkinen
    Hakkinen's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Aralık/2007
    Erkek

    Sıçayım adamın bırakıp gidesi geliyor buralardan. bu nası iş yaa Sınavı bi dert ünisi bi dert formasyonu bi dert kpss si bi dert :S


    Kendini beğenmişlik, hakedilmelidir.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AnaMuhalefet
    AnaMuhalefet's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek
    spear bunu yazdı:
    -----------------------------

    ya siz üniversitede alınan derslerin isimlerne bakarak mı öğretmenlik hakkıkmız diyorsunuz, ya da aramızda fark yok, hatta biz üstünüz diyorsunuz. eğitim fakültesinin atmosferi iel fen edebiyatı nasıl karşılaştırabiliyorsunuz ki? derslerin işleniş tarzı, öğretmenlik eğitimi vs.

     

    ders adına bakarak, içeriği geniş almanıza bakarak yorum yapacak olursak, direk sizlerin milli eğitim müdürü, şube müdürü, milli eğitim bakanı falan olmanız gerek. milli eğitimde öğretmenlik size 3 gömlek dşük olur. üniversitelerde direk yrd. do. likten falan başlamanız gerek, araştırma görevliliği aldığınız eğitim için düşük bir görev olur.

     

    neyse, anlayan anladı demek istediğimi.

     

    eğitim fakültesi: öğretmen

    tıp fakültesi: doktor

    siyasal: hakim-avukat-savcı

    çevre mühendisliği bölümü: çevre mühendisi yetiştirir

     

     

    başta da söylediğim gibi, eğer dandirik bir formasyon belgesi ya da herhangi bir sertifika ile öğretmenlik yapılabiliyorsa, bizde benzer belgelerle  doktor, hakim vs olalım.


    -----------------------------
    Size tamamen katılıyorum da diğer arkadaşa da katılıyorum.
    Sonuçta siz öğretmen olacağız diye giriyorsunuz ve neticede oluyorsunuz, onlar ise sonradan oluyorlar formasyonla, formasyon o işi yapabilme yetisini tabiki tam olarak sağlamaz ama formasyon ilk çıkarılırken bir amaç için çıkarılmıştır muhakkak. O amaç doğrultusunda bazı şeylerin planlı programlı yürümesi gerekirdi, yani amaca ulaşana kadar bu plan işlemeli ondan sonra da formasyon kalkmalı,o noktadan sonra ilk olarak formasyon alamayacak olan Fen Fakültesinin gelecek planlaması (fakülte kapasitesi<--->mezuna iş imkanları ) ayarlanmalı, sonra da dediğin gibi Eğitimci sadece Eğitim Fakültesi mezunlarından seçilir kriteri koyulmalıydı. Ama gördüğünüz gibi ortada PLAN-PROGRAM falan yok. Öğretmeni olmayan okullar var, buna karşın dışarıda bekleyen 10 binlerce boşta mezun var.

    Fen-Edebiyat mezunu niye formasyon alıyor sorusunun cevabını "Fen-Edebiyat mezunu ne iş yapar" kavramı açıklar. Onların açısından bakarsan olay budur. Böyle bir şey vardı, ne oldu hooop güüüüm kalktı. Bu da bir haksızlık sonuçta, hiç böyle bir şey çıkmasaydı(formasyon) haksızlık yapılmamış olacaktı (Eğitim fakültesi için formasyon varsa Eğitim fakültesine haksızlık,Fen fakültesi için olan formasyon kalkarsa Fen fakültesine haksızlık gibisinden de düşünülebilir.Bu hak kimin ve ne zaman var oldu diye derinlere inmek gerekir.) Plansızlığın devam edişi bu durumu yarattı, yargı hükümet aralarında topu paslarken canı yanan öğrenci oluyor. Aslında sorunun daha ötesi " Kim istediği işi ve hangi şartlar altında yapıyor ki" ye çıkar.
    Bu da formasyon probleminden çok daha karmaşık bir problemdir.
    Kel Başa Şimşir Tarak...
    Hal Böyleyken, ... ... ... Yapacak Bir Şey Yok.
    ( Sistem aynı sistem olduktan sonra yapacak bir şey yok. Yani Plansızlık içinde işlerin planlı ve tutarlı yürümesini beklemek Hayalcilik olur. )

    Bir işi: " BİLMEYEN " ELEŞTİRİR, " AZ BİLEN " AKIL VERİR, " YAPAMAYAN " ÇAMUR ATAR, " BİLEN " YAPAR.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HolySeclorum
    HolySeclorum's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2007
    Erkek

    Fen-Edebiyatta her önüne gelene formasyon verdiklerini mi zannediyosunuz. belirli bir puanın altında olanlara formasyon hakkı vermiyolar. Ben fen fakültesi fizik öğrencisiyim buna rağmen formasyon puan sınırının yükseltilmesini 3.00 olmasını istiyorum ki bölümdeki sadece hakkaten hakeden alsın formasyonu.


    Her Hakkım Saklıdır
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    spear
    spear's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Şubat/2005
    Erkek

    aynen ortada bir plansızlık, denegesizlik mevcut. zamanın birinde öğretemn hitiyacını eğitim faükülteleri karşılayamadığı için bu formasyon denilen olay çıkarılmış. ancak günümüze gelindiğinde eitim fakültesi mezunlarının ataması yapılmazken, başka fakültelerden alınması zaten saçmalığın önde gideni. ben üniversiteyi bitireli 6 sene oldu. 32 kişilik sınıftan sadece 4 kişi meb e atanabildi. bizim bölümün şu an fen edebiyatla bir alakası yok, ancak atama 2001 yılında ilk olarak 2500 yapıldı. arkasından gelen 9 yıl boyunca yapılan atamaların toplamı 2500 ü bulmadı.

     

    daha önceki mesajımda da dediğim gibi, fen edebiyat mezunularının ne iş yapacağı açık ve net. kendi açılarından çok iyi eğitim aldıkları için üniversitelerdeki kadrolara onları tercih ediyorlar ve akademik kadro ilanlarında özellikle fen edebiyat şu bölüm mezunu olacak diye ibareler yer alıyor. eğitim mezunları 2.3. sıralarda yer alıyor üniversite kadrolarında.

     

    herkes kendi işini yapsın. devlette kendi işini yapsın artık. her ile, her köye üniversite açacam derse, fen edebiyat mezunundan tabiki geçilmez. bildiğiniz üzere herhangi bir yere üniversite açmanın temel şartı, ilk önce fen edebiyat fakültesi kurmaktır. bu zorunluluktur ve doğal olarak fen edebiyat fakültesi mezunlarının çok olması tamemen bu tabela üniversitesi açanlarındır. ancak bu kadar çok mezun var diye de, birilerinin elinde olan öğretmenlik hakkını, başka fakülte mezunlarına paylaştırma hakkı kusura bakmasın ama kimsenin haddine değil. şimdi eğitim faükltesi mezunları boşta geziyor, ne yapsınlar o zaman bir sertifika ile bizleride mühendis, doktor, avukat mı yapsınlar. 1 kez böyle bir hak verildiğini düşünelim eğitim mezunlarına, 3 yıl sonrada bu kararın iptal edildiğini.  o zaman bizde sokaklara çıkalım eylem yapalım, biz avukat olmak için eğitim fakültesi okuduk, biz doktor olmak için eğitim fakültesi okuduk. bu kadar saçma birşey olabilir mi.


    spear
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    spear
    spear's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Şubat/2005
    Erkek

    HolySeclorum bunu yazdı:
    -----------------------------

    Fen-Edebiyatta her önüne gelene formasyon verdiklerini mi zannediyosunuz. belirli bir puanın altında olanlara formasyon hakkı vermiyolar. Ben fen fakültesi fizik öğrencisiyim buna rağmen formasyon puan sınırının yükseltilmesini 3.00 olmasını istiyorum ki bölümdeki sadece hakkaten hakeden alsın formasyonu.


    -----------------------------

    fisik öğretmenliği bildiğiniz üzere 3-5kişi atama yapıyor. fizik öğretmenliği mezunları atanamazken, sizce fen edebiyat fizik bölümü okuyanlara formasyon vererek bu kişileride yarışa sokmanın anlamı nedir? siz eğitim fakültesi mezun olsanız bu durumu nasıl karşılardınız._?

     

    benim üniversiteye girdiğim sene Gazi eddebiyat öğretmenliği 194,000 puan - fen edebiyat, Edebiyat bölümleri ise  170,000 puandan başlıyordu. benim puanım da 180,000 idi. ben edebiyata yetmediği için sosyal bilgşiler yazdım, fen edebiyat tercih etmedim bile. ama üniversite bitti, ne oldu, fen edebiyat mnezunu ile eğitim mezunu arasında belirleyici tek nokta kpss oldu. peki 194  puan almak için bu adamlar niye kendilerini parçaladılar.


    spear
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    spear
    spear's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Şubat/2005
    Erkek

    şunu da belirteyim, ben burada fen edebiyat düşmanlığı falan yapmıyorum, yanlış anlaşılmasın. ama ortada bir yanlış var, bu yanlışı kim başlattıysa sorumlu onlardır. ancak hangi fakültenin ne amaçla kurulduğu, mezunlarının ne iş yapabileceği önceden belirlenmiştir.


    spear
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ultrAsker
    ultrAsker's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Ağustos/2005
    Erkek

    ulan ilkogretim lise üni her yerde bu çarpık eğitim sistemi lanet olsun..


    i ve got nothing against god. its his fan club i cant stand.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    thanatosus
    thanatosus's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Eylül/2005
    Erkek

    spear bunu yazdı:
    -----------------------------

    HolySeclorum bunu yazdı:
    -----------------------------

    Fen-Edebiyatta her önüne gelene formasyon verdiklerini mi zannediyosunuz. belirli bir puanın altında olanlara formasyon hakkı vermiyolar. Ben fen fakültesi fizik öğrencisiyim buna rağmen formasyon puan sınırının yükseltilmesini 3.00 olmasını istiyorum ki bölümdeki sadece hakkaten hakeden alsın formasyonu.


    -----------------------------

    fisik öğretmenliği bildiğiniz üzere 3-5kişi atama yapıyor. fizik öğretmenliği mezunları atanamazken, sizce fen edebiyat fizik bölümü okuyanlara formasyon vererek bu kişileride yarışa sokmanın anlamı nedir? siz eğitim fakültesi mezun olsanız bu durumu nasıl karşılardınız._?

     

    benim üniversiteye girdiğim sene Gazi eddebiyat öğretmenliği 194,000 puan - fen edebiyat, Edebiyat bölümleri ise  170,000 puandan başlıyordu. benim puanım da 180,000 idi. ben edebiyata yetmediği için sosyal bilgşiler yazdım, fen edebiyat tercih etmedim bile. ama üniversite bitti, ne oldu, fen edebiyat mnezunu ile eğitim mezunu arasında belirleyici tek nokta kpss oldu. peki 194  puan almak için bu adamlar niye kendilerini parçaladılar.


    -----------------------------
    Kesinle katılıyorum ben fizik öğretmenliğini bitirdim,adam fen-edebiyat fizik bitirip öğretmen olacak yok ya,aslında komple kapatılması lazım.Her bölümün bi mantığı var arkdaş.Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirir,fen edebiyat bilim adamı,o zaman eğitime de hukuk dersi koysunlar avukatta olabilelim böyle saçmalık mı olur?

    Haa öğretmen mi olmak istiyorsun o zaman puanın yetecekti eğitim fakültesine girecektin,not ortalamasıyla formasyon almak zaten saçma bide bunu savunmayın.

    Böyle saçma iş mi olur ya bu yüzden zaten öğretmen olamıyoruz bide fakülteleri düşman ediyorlar birbirlerine herkes kendi alanına baksın biraz.

Toplam Hit: 3156 Toplam Mesaj: 23