Fizik Grafik Sorusu
-
açıklamasını okuduğum halde potansiyel enerji nasıl mekanikten fazla oluyor ve bu dönme noktası dediği şey ne demek oluyor bi türlü anlayamadım. bilen mürit var mıdır ?


resimlerin yandex linki:
https://yadi.sk/d/085nu6bWmJbmD
nurulmac11 tarafından 17/Ara/15 22:06 tarihinde düzenlenmiştir -
ah birde sorulari gorseydim:)
-
sercoo bunu yazdı
ah birde sorulari gorseydim:)
dns değiştir.
-
https://yadi.sk/d/085nu6bWmJbmD
yandex linki resimlerin
-
Potansiyel enerji mekanikten fazla olmuyor, 3. grafikte turning point e bir bak
-
Cesnist bunu yazdı
Potansiyel enerji mekanikten fazla olmuyor, 3. grafikte turning point e bir bak
hocam turning point ne onu bir açsan onu da anlayamadım işte :D
-
Hocam grafikleri şöyle yorumlayalım. Bir cisim ele alalım ve x miktarı arttıkça potansiyel enerjisi artıyor olsun ( Burda toplam potansiyel enerjisi kastediyoruz ve toplam potansiyel enerjide x ekseni ile kırmızı çizgi arasında kalan alan.) Aynı şekilde x miktarı arttıkça toplam kinetik enerjide dönme noktası (turning point) ile kırmızı çizgi arasındaki alan oluyor. Bu durumda dönme noktasını neresi alırsan al bu şekilde yol - enerji grafiğine sahip bir cisimde toplam kinetik enerji toplam potansiyelden her zaman daha az oluyor. Son olarak dönme noktasınıda sanırım ortalama kinetik enerji ve ortalama potansiyel enerjiyi toplayarak belirliyor. Anladığım bunlar. Boğaziçi mi okul hocam?
-
ndmylmz bunu yazdı
Hocam grafikleri şöyle yorumlayalım. Bir cisim ele alalım ve x miktarı arttıkça potansiyel enerjisi artıyor olsun ( Burda toplam potansiyel enerjisi kastediyoruz ve toplam potansiyel enerjide x ekseni ile kırmızı çizgi arasında kalan alan.) Aynı şekilde x miktarı arttıkça toplam kinetik enerjide dönme noktası (turning point) ile kırmızı çizgi arasındaki alan oluyor. Bu durumda dönme noktasını neresi alırsan al bu şekilde yol - enerji grafiğine sahip bir cisimde toplam kinetik enerji toplam potansiyelden her zaman daha az oluyor. Son olarak dönme noktasınıda sanırım ortalama kinetik enerji ve ortalama potansiyel enerjiyi toplayarak belirliyor. Anladığım bunlar. Boğaziçi mi okul hocam?
hocam anlayamadım valla belki de saattendir yarın bir daha bakayım. yok odtü hocam
-
Yav odtudeysen niye soylemiyorsun bi yemek ismarlardim donem bitiyor ((:
Duz yatay kahverengi cizgi total enerji, altina da f(u) cizmis. Aralarindaki fark dolayisiyla kinetik enerji olacak. Kinetik enerjinin sifir oldugu (yani total enerji eksi potansiyel enerjinin sifir oldugu, yani grafikte kahverengi ve kirmizinin kesistigi) yerlerin adi da turning point.
105 mi?
izzmarit tarafından 18/Ara/15 02:19 tarihinde düzenlenmiştir -
izzmarit bunu yazdı
Yav odtudeysen niye soylemiyorsun bi yemek ismarlardim donem bitiyor ((:
Duz yatay kahverengi cizgi total enerji, altina da f(u) cizmis. Aralarindaki fark dolayisiyla kinetik enerji olacak. Kinetik enerjinin sifir oldugu (yani total enerji eksi potansiyel enerjinin sifir oldugu, yani grafikte kahverengi ve kirmizinin kesistigi) yerlerin adi da turning point.
105 mi?
bana uyar valla hocam özellikle yemekhanede kapuska,türlü gibi bişi olduğu gün :D
aynen 105 ama soruma cevabı alamadım tam.
benim esas sorduğum kısım potansiyel enerjinin mekanikten fazla olduğu 0-x1 kısmı. bu nasıl mümkün oluyor ?
-
nurulmac11 bunu yazdıizzmarit bunu yazdı
Yav odtudeysen niye soylemiyorsun bi yemek ismarlardim donem bitiyor ((:
Duz yatay kahverengi cizgi total enerji, altina da f(u) cizmis. Aralarindaki fark dolayisiyla kinetik enerji olacak. Kinetik enerjinin sifir oldugu (yani total enerji eksi potansiyel enerjinin sifir oldugu, yani grafikte kahverengi ve kirmizinin kesistigi) yerlerin adi da turning point.
105 mi?
bana uyar valla hocam özellikle yemekhanede kapuska,türlü gibi bişi olduğu gün :D
aynen 105 ama soruma cevabı alamadım tam.
benim esas sorduğum kısım potansiyel enerjinin mekanikten fazla olduğu 0-x1 kısmı. bu nasıl mümkün oluyor ?
Olur olur pmden telefonunu at ((:
Nasil oyle oluyor, cunku Emech tanimin oyle.
Hocam soyle ki, Emech'i, kinetik enerjinin var olmaya basladigi saniyeden itibaren tanimliyor. Basta potansiyel enerji cisimden bagimsiz olarak azaliyor. Tanimladigimiz Emeche kadar dusuyor. Tam Emechle kesistigi minicik anda cismin kinetik enerjisi 0dan belli bir degere yukselmeye basliyor, buna da turning point deniyor.
Pink line'i ele aliyorum: Red linei sodan saga takip edelim. x1e kadar potansiyel enerjisi dustu. X1le x2 arasinda bir noktada, Emech degeriyle kesisti. Tam o kesisim noktasi bir turning point, cunku o noktada kinetik enerjiyi tanimlamaya basliyoruz ve tam o noktada sifir oluyor. O andan itibaren potansiyel enerjisi dusmeye sifir olan kinetik enerjisi artmaya devam ediyor. Red linei takip edip x3e kadar geliyoruz. Orda da red pink kesismesi var. Bu, o noktada kinetik enerjisinin sifir oldugunu gosterir. Fakat orasi bir turning point degil cunku o noktanin azicik saginda ve solunda kinetik enerji sifir olmaya devam ediyor, ve halen Emechin altindaki bir alandan soz ettigimiz icin kinetik enerji diye bir sey var olmaya devam ediyor. Red linei takip etmeye devam ediyoruz. X4le x5 arasinda yine bir yerde kesisiyor. Tam orda da kinetik enerjisi sifir. Peki bu bir turning point mi? Evet, cunku o andan itibaren kinetik enerjiyle bir isimiz kalmiyor, artik kinetik enerji bizim tanimimizda yok Emechi astik, cismin sadece potansiyel enerjisi artiyor.
Turevle falan ifade edebiliyorsak oyle daha kolay anlasilir?
izzmarit tarafından 18/Ara/15 03:14 tarihinde düzenlenmiştir
fizik enerji grafikleri turning points potansiyel enerji mekanik enerji
