Formülleri Kolay Ezberleme Yöntemleri
-
HaYVaN bunu yazdı:
-----------------------------Şimdi üniversiteye hazırlanan öğrenci için kalkıp teoremleri öğren ispatını göster formülü oluştur demek saçma olur. Çünkü bu sadece zaman kaybıdır. Sistem açısından böyle konuşuyorum tabii.
Ancak formülleri ezberlemenin en kolay yolu sorular üzerinde uygulamaktır. Atıyorum yaz trigonometride açı formüllerini bir kağıda. Başla soru çözmeye bir süre sonra kağıda bakmaya gerek kalmadığını göreceksiniz.
-----------------------------dediklerini yapıp, sağlamda tekrar yaparsan sorun kalmıo hocam (:
-
kimya=>ideal gaz denklemi:p.v=n.r.t.....Paran Varsa Ne
Biz bunu p.v=n.r.t Pezevnk Nurettin diye ezberlemiştik :)
-
hocam iş hocada bitio =) bir biyocumuz vardı esra hoca :) dunya tatlısı bir kadın :) solucan yassı ten yassı dıe sarkı soylemıstı :)
sistemlerde bir kere sistem demedi sistoş dedi :)
ders o akdar zevklı gecıo kı :) birde unutmuyrosun :W
ama gel görelim ki öğrenmek için ezberlemek çok yanlıs :F mantıgı kavrayacaksın :F diğer formullerle bagdastıracaksn :F
-
HaYVaN bunu yazdı:
-----------------------------Şimdi üniversiteye hazırlanan öğrenci için kalkıp teoremleri öğren ispatını göster formülü oluştur demek saçma olur. Çünkü bu sadece zaman kaybıdır. Sistem açısından böyle konuşuyorum tabii.
Ancak formülleri ezberlemenin en kolay yolu sorular üzerinde uygulamaktır. Atıyorum yaz trigonometride açı formüllerini bir kağıda. Başla soru çözmeye bir süre sonra kağıda bakmaya gerek kalmadığını göreceksiniz.
-----------------------------ozaman üniversitede ne yapacaksın
sen zaten bu teoremlerin ispatını öğrenmeye çalıştığın oturup ezberlemene gerek kalmıyor çünkü kafana öle bir yerleşiyorki bir daha sittin sene unutmuyorsun :S
ezberlediğin şey unutulur
-
ben fenci değildim ama geometride işe yarayan doğal olarak geliştidiğim bi yöntem vardı öğrencilik yıllarımda. Geometri çözmesini çok severdim, çözerken sorudan soruya geçe geçe sıyırır. soruları melodik bi şekilde okurdum. Bir ABC üçgeni .. diye başlayan sorular msela. Geometriyle ilgili formülleri de melodik bi şekildesaçma sapan bi şarkı gibi okurdum hem hoşuma giderdi hem de akılda kalıcı olmasına faydası olurdu, belki de olmazdı ama deneyebilirsiniz :D Bence işe yarayacaktır. Melodik şeylerin hafızayla ilişkisnin önemine inanıyorum. Mesela kekemeler konuşurken takılırlar fakat şarkı söylerken şiir okurken sular seller gibi olurlar ;)
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------ozaman üniversitede ne yapacaksın
sen zaten bu teoremlerin ispatını öğrenmeye çalıştığın oturup ezberlemene gerek kalmıyor çünkü kafana öle bir yerleşiyorki bir daha sittin sene unutmuyorsun :S
ezberlediğin şey unutulur
-----------------------------Şimdi integral başlı başına bir konu. Ancak belirsiz integralde 1/x'nin integralinin lnx olduğunu ispatlamak başlı başına bir konu sayılır. Üniversitede ileri analiz dersinde biz bunları öğreniyoruz. Ancak bunları öss'ye hazırlanan bir öğrenciye bu şekilde öğretmek çok saçma olur: "Zaman kaybı açısından".
Bak öss'de Türkiye derecesi yapan öğrencilerin kaçı biliyor teoremi ispatlamayı? Tabii ki hiçbiri :) Çünkü gereksiz (öss için).
-
AciyaGulmek bunu yazdı:
-----------------------------kimya=>ideal gaz denklemi:p.v=n.r.t.....Paran Varsa Ne
Biz bunu p.v=n.r.t Pezevnk Nurettin diye ezberlemiştik :)
-----------------------------
koptum:D:D:D -
O günleri hatırladıkça bi tek benim mi midem bulanıyo yoksa genel bi durummu bu? :S
-
formülleri odanın duvarına büyük boyutta okuyacağın şekilde yaz. hergün odaya girdiğinde gözlerin odak halinde formüller bilinçaltına yerleşecektir. mühendislik formüllerini az çok böyle ezberlemişimdir.
-
Trigonometride kordinat düzleminde bölgelere göre cos,sin,tan,cot ın işaretlerinin kolay yolu buda.

Şöyle okuyun.
Bütün sınıfın kara tahtaları cilalıdır.
B(Hepsinin işaretinin (+) olduğu yer)
S(Sadece Sin (+) olduğu yer)
K.T(Sadece Tan ve Kot un (+) olduğu yer)
C(Sadece Cos (+) olduğu yer)
