folder Tahribat.com Forumları
linefolder Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
linefolder Formülleri Kolay Ezberleme Yöntemleri



Formülleri Kolay Ezberleme Yöntemleri

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mustaphachan
    mustaphachan's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Haziran/2009
    Erkek

    HaYVaN bunu yazdı:
    -----------------------------

    Şimdi üniversiteye hazırlanan öğrenci için kalkıp teoremleri öğren ispatını göster formülü oluştur demek saçma olur. Çünkü bu sadece zaman kaybıdır. Sistem açısından böyle konuşuyorum tabii.

    Ancak formülleri ezberlemenin en kolay yolu sorular üzerinde uygulamaktır. Atıyorum yaz trigonometride açı formüllerini bir kağıda. Başla soru çözmeye bir süre sonra kağıda bakmaya gerek kalmadığını göreceksiniz.


    -----------------------------

    dediklerini yapıp, sağlamda tekrar yaparsan sorun kalmıo hocam (:


    # birikimini önyargı ve yalanlara hizmet etmek için kullanan kültürlü bir insan olmaktansa maymundan gelmeyi tercih ederim.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AciyaGulmek
    AciyaGulmek's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mayıs/2008
    Erkek

    kimya=>ideal gaz denklemi:p.v=n.r.t.....Paran Varsa Ne

    Biz bunu p.v=n.r.t  Pezevnk Nurettin diye ezberlemiştik :)


    De Get Yalan Dünya...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gizem
    sLeymN
    sLeymN's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    hocam iş hocada bitio =) bir biyocumuz vardı esra hoca :) dunya tatlısı bir kadın :) solucan yassı ten yassı dıe sarkı soylemıstı :)

    sistemlerde bir kere sistem demedi sistoş dedi :) 

    ders o akdar zevklı gecıo kı :) birde unutmuyrosun :W 

    ama gel görelim ki öğrenmek için ezberlemek çok yanlıs :F mantıgı kavrayacaksın :F diğer formullerle bagdastıracaksn :F 


    Cehennemin dibine kadar yolum var daha.. || Nasılsa her yalnız kendine sürgündür Asmera unutma.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    HaYVaN bunu yazdı:
    -----------------------------

    Şimdi üniversiteye hazırlanan öğrenci için kalkıp teoremleri öğren ispatını göster formülü oluştur demek saçma olur. Çünkü bu sadece zaman kaybıdır. Sistem açısından böyle konuşuyorum tabii.

    Ancak formülleri ezberlemenin en kolay yolu sorular üzerinde uygulamaktır. Atıyorum yaz trigonometride açı formüllerini bir kağıda. Başla soru çözmeye bir süre sonra kağıda bakmaya gerek kalmadığını göreceksiniz.


    -----------------------------

    ozaman üniversitede ne yapacaksın

    sen zaten bu teoremlerin ispatını öğrenmeye çalıştığın oturup ezberlemene gerek kalmıyor çünkü kafana öle bir yerleşiyorki bir daha sittin sene unutmuyorsun :S 

    ezberlediğin şey unutulur

     


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kız Babası
    kuytul
    kuytul's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek

    ben fenci değildim ama geometride işe yarayan doğal olarak geliştidiğim bi yöntem vardı öğrencilik yıllarımda. Geometri çözmesini çok severdim, çözerken sorudan soruya geçe geçe sıyırır. soruları melodik bi şekilde okurdum. Bir ABC üçgeni .. diye başlayan sorular msela. Geometriyle ilgili formülleri de melodik bi şekildesaçma sapan bi şarkı gibi okurdum hem hoşuma giderdi hem de akılda kalıcı olmasına faydası olurdu, belki de olmazdı ama deneyebilirsiniz :D Bence işe yarayacaktır. Melodik şeylerin hafızayla ilişkisnin önemine inanıyorum. Mesela kekemeler konuşurken takılırlar fakat şarkı söylerken şiir okurken sular seller gibi olurlar ;)


    instagram.com/yks.rehberlik >> YKS Rehberlik ve Eğitim Koçluğu için takipte kalın ;)
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HaYVaN
    HaYVaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    wert bunu yazdı:
    -----------------------------

    ozaman üniversitede ne yapacaksın

    sen zaten bu teoremlerin ispatını öğrenmeye çalıştığın oturup ezberlemene gerek kalmıyor çünkü kafana öle bir yerleşiyorki bir daha sittin sene unutmuyorsun :S 

    ezberlediğin şey unutulur


    -----------------------------

    Şimdi integral başlı başına bir konu. Ancak belirsiz integralde 1/x'nin integralinin lnx olduğunu ispatlamak başlı başına bir konu sayılır. Üniversitede ileri analiz dersinde biz bunları öğreniyoruz. Ancak bunları öss'ye hazırlanan bir öğrenciye bu şekilde öğretmek çok saçma olur: "Zaman kaybı açısından". 

    Bak öss'de Türkiye derecesi yapan öğrencilerin kaçı biliyor teoremi ispatlamayı? Tabii ki hiçbiri :) Çünkü gereksiz (öss için).

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SeBasTiAN16
    SeBasTiAN16's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Eylül/2009
    Erkek
    AciyaGulmek bunu yazdı:
    -----------------------------

    kimya=>ideal gaz denklemi:p.v=n.r.t.....Paran Varsa Ne

    Biz bunu p.v=n.r.t  Pezevnk Nurettin diye ezberlemiştik :)


    -----------------------------
    koptum:D:D:D

    -Yukselen yeni nesil... -In ulan asagi...!!!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bilenyok
    bilenyok's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2009
    Erkek
    O günleri hatırladıkça bi tek benim mi midem bulanıyo yoksa genel bi durummu bu? :S
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek
    formülleri odanın duvarına büyük boyutta okuyacağın şekilde yaz. hergün odaya girdiğinde gözlerin odak halinde formüller bilinçaltına yerleşecektir. mühendislik formüllerini az çok böyle ezberlemişimdir.

    Kökten devrimci Radikal Hack nerede o günler...Ben bir şeyler diyorum ; ama siz görmüyorsunuz. Çünkü rutin egzersiz yapıyor ; yazıp yazıp siliyorum. Tıpkı sizler gibi arkadaşlar ; tıpkı sizler gibi.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GusFring
    GusFring's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Haziran/2009
    Erkek

    Trigonometride kordinat düzleminde bölgelere göre cos,sin,tan,cot ın işaretlerinin kolay yolu buda.

     

    Şöyle okuyun.

    Bütün sınıfın kara tahtaları cilalıdır.

    B(Hepsinin işaretinin (+) olduğu yer)

    S(Sadece Sin (+) olduğu yer)

    K.T(Sadece Tan ve Kot un (+) olduğu yer)

    C(Sadece Cos (+) olduğu yer)

Toplam Hit: 17761 Toplam Mesaj: 23