folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Geiger Sayacı Temin?



Geiger Sayacı Temin?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fatih
    Fatih's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    Bu aleti nereden temin edebilirim?


    enjoy i'm vaccinated
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    overbite
    overbite's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ağustos/2011
    Erkek

    hayırdır hocam ne için lazım

    http://taek.gov.tr/hizmetlerimiz/urunlerimiz.html


    ulan bir susar mısın?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fatih
    Fatih's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    overbite bunu yazdı:
    -----------------------------

    hayırdır hocam ne için lazım

    http://taek.gov.tr/hizmetlerimiz/urunlerimiz.html


    -----------------------------

     

    sağol hocam, evde radyasyondan şüpheleniyorum da.


    enjoy i'm vaccinated
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    geigerle yanlış hatırlamıyorsam yüklü parçacaıkları sayabiliyordun yani her radyasyonu detekte edemiyordun evde ne tür bir radyasyondan şüpheleniyorsun ve bu kanıya nasıl vardın 

    büdüt:iyonize radyasyonu dedekte edebiliyordun yana gama yıda ekleyebiliiz 

    birde sana zararını düşünüyorsunsan radyasyonun enerjisininde önemi geigerler enerji ölçemiyorsun sadece kaçtane radyasyon geldiğine bakıyrsun


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fatih
    Fatih's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    wert bunu yazdı:
    -----------------------------

    geigerle yanlış hatırlamıyorsam yüklü parçacaıkları sayabiliyordun yani her radyasyonu detekte edemiyordun evde ne tür bir radyasyondan şüpheleniyorsun ve bu kanıya nasıl vardın 

    büdüt:iyonize radyasyonu dedekte edebiliyordun yana gama yıda ekleyebiliiz 

    birde sana zararını düşünüyorsunsan radyasyonun enerjisininde önemi geigerler enerji ölçemiyorsun sadece kaçtane radyasyon geldiğine bakıyrsun


    -----------------------------

     

    Hocam bizim odaların birinde tüplü pc monitörünü götürünce ekranın yarısı kararıyor, pozisyon değiştirdikçe düzeliyor. Bu yüzden bir yerlerden radyasyon geldiğinden şüpheliyim.


    enjoy i'm vaccinated
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RockZs
    RockZs's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2002
    Erkek

    http://forum.donanimhaber.com/m_38426277/tm.htm

    burada nereden satın alınabileceği veya evde nasıl yapılabileceği konusunda bilgiler var. Geiger Sayacı alfa beta ve gama ışımalarının hepsini algılar fakat bunlar arasında ayrım yapamaz. en azından ben böyle biliyorum. amaç zaten ortamda zararlı dozda radyasyon olup olmadığını öğrenmek olduğundan geiger sayaçları günümüzde halen kullanılmaktadır.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RockZs
    RockZs's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2002
    Erkek

    hocam ışınımdan ziyade manyetik alanla ilgili bir olaydı. o odada bir yerde güçlü bir mıktanıs olabilir mi? masanın altında felan..

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fatih
    Fatih's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    RockZs bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam ışınımdan ziyade manyetik alanla ilgili bir olaydı. o odada bir yerde güçlü bir mıktanıs olabilir mi? masanın altında felan..


    -----------------------------

     

    kesinlikle hiçbir şey yok hocam. yalnız inşaat sırasında duvarın içinde bir şey kalmış olabilir mi ondan şüpheliyim. ama o karartmayı yapabilmesi için de dev bir mıknatıs olması gerekiyor.


    enjoy i'm vaccinated
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    overbite
    overbite's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ağustos/2011
    Erkek

    hocam eviniz apartman dairesi mi, öyleyse zemin katta mı oturuyorsunuz.

    edit:

    arkadaşın dediği gibi gm dedektörleri enerji spektrumunu vermez ve iyonize radyasyonu tespit etmede kullanılırlar çünkü çalışma prensibi dolayısıyla dedekte etmeye çalıştığınız şey gm dedektörünün içindeki gazı iyonize etmelidir.

    evdeki konuya dönecek olursak; bir dedektör almadan önce monitörü kararma yaptığı konuma yine götürüp etrafını alüminyum folyo ile kaplayıp tekrar kontrol etmenizi öneririm, kaplıyken de kararma yapacak mı? veya bir radyo ile deneme yapın, radyoyu başka bir yerde bir frekansa ayarlayıp monitörün kararma yaptığı yere gittiğinizde aldığınız radyo yayınında değişiklik olacak mı?

     

    evin konumunu sormamdaki sebep de radon gazının aklıma gelmiş olması fakat buna pek ihtimal vermedim şimdi


    ulan bir susar mısın?
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fatih
    Fatih's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    overbite bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam eviniz apartman dairesi mi, öyleyse zemin katta mı oturuyorsunuz


    -----------------------------

     

    hayır zemin kat değil 2. kat, zemin katta oturmanın zararı ne?


    enjoy i'm vaccinated
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    overbite
    overbite's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ağustos/2011
    Erkek

    hocam yukarıdaki editlediğim mesajımda bahsettim, radon gazı ihtimali aklıma geldi fakat saatin geç olmasına ver :)

    radon gazı radyoaktif bir gazdır, ev zemin kattaysa ve apartmanın yapıldığı yerin zeminindeki topraktan veya kayalardan eve bir şekilde radon gazı sızıyor olabilir diye düşündüm, fakat radon gazı alfa aktiftir yani alfa parçacıkları yayar. alfa parçacıkları aslen helyum çekirdekleridir fakat elektronları yoktur yani pozitif yüklüdürler. bu gazın solunması sonucu akciğer kanseri potansiyeli artar. çünkü alfa parçacıklarının girişkenliği fazla değildir. vücudumuzdaki ölü deri tabakası bile bunları durdurmaya yeter çoğu zaman. akciğer kanserine sebebiyet vermesi ise, gazın bozunmadan önce ciğerlere çekilmesi ve ciğerin içinde iken alfa parçacığının salınması ile olur. fakat bunu okuyunca hemen telaşlanmayın :D radon gazı her yerde vardır, sadece konsantrasyonu fazla olduğu zaman tehlike arzeder. örneğin eski yapılarda ve uzun süre kapalı kalmış yerlerde birikme fazla olacaktır. iyi bir havalandırma sorunu büyük oranda çözer. örneğin yazdan yaza gittiğiniz köyünüzdeki evinizi gittiğinizde iyice havalandırmalısınız.

    dediğim gibi senin durumunun bu radonla ilgisi yok. bu yazı da bilgi amacıyla dursun. kanımca o monitörde bir sıkıntı vardır. başka bir monitör ile deneyip sonuca bakabilirsin. yeni bir tüplü monitör de (artık yeni monitör alırken kim tüplü alır bilmem ama  seninkine oranla yeni olan bir monitör:) aynı şekilde kararma yapacak mı? yaparsa şayet bir önceki mesajımda söylediğim testleri yapmanı tavsiye ederim


    ulan bir susar mısın?
Toplam Hit: 3939 Toplam Mesaj: 19