Geometri Sorusuu
-
Arkadaşlar össye hazırlanıyorum türlü türlü sorularla uğraşıyorum artık başka bi boyutlara geçmeye başladım :|
Şu soruda zorlandım aramızda belki öğretmen yada bölüm okuyan yada çözebilen yiğitler cıkar diye koyuyorum bakın bakalım

-
Sorunun orjinal resmini koysana.
Benzerlik dicem yok, açıortay, kenarortay, ekstra bir eşitlik özdeşlik, hiç bi halt yok!
Muhtemelen eksik veri veriyorsun bize.
Trigonemetriyle alakalı kazık bi soru değilse soru çözülmez bu verilerle :)
En azından ben göremiyorum bi şey... -
m(ABC) açısı da alfadır gibi geliyor bana. Gerisini getiremedim.
-
30 dur
-
Caliber bunu yazdı:
-----------------------------m(ABC) açısı da alfadır gibi geliyor bana. Gerisini getiremedim.
-----------------------------
Tahmin, atış yasak hocam. :P
Yüksek ihtimal eksik veri verdi. Şöyle bir kişisel özelliğim vardır:
Bir bakışta sorudan elektrik alamıyorsam eksik veri vardır. Yüzde doksan böyle olur genelde.
Bu sorudan da elektrik alamadım :) Senin dediğin gibi olma ihtimali yok!
Farz et öyle olsun: BC = AC olur teoremine göre. alfa = 90 bulursun CAD üçgeninden.
İddiana göre abc açısı = bac açısı = 90 olduğundan; 90 + 90 + BCA açısı eşit değildir 180 olur.
Yani öyle bir üçgen olmaz...
-
AnaMuhalefet bunu yazdı:
-----------------------------
Caliber bunu yazdı:
-----------------------------
m(ABC) açısı da alfadır gibi geliyor bana. Gerisini getiremedim.
-----------------------------
Tahmin, atış yasak hocam. :P
Yüksek ihtimal eksik veri verdi. Şöyle bir kişisel özelliğim vardır:
Bir bakışta sorudan elektrik alamıyorsam eksik veri vardır. Yüzde doksan böyle olur genelde.
Bu sorudan da elektrik alamadım :) Senin dediğin gibi olma ihtimali yok!
Farz et öyle olsun: BC = AC olur teoremine göre. alfa = 90 bulursun CAD üçgeninden.
İddiana göre abc açısı = bac açısı = 90 olduğundan; 90 + 90 + BCA açısı eşit değildir 180 olur.
Yani öyle bir üçgen olmaz...
-----------------------------Atış yaptımı kim söyledi ki? Bakınız Kök2 ve 1 kenar uzunlukları. Aynısı aşağıdaki üçgen. İki kenar uzunluğu aynı demekki dediğim köşenin açısı yukarıdaki açı ile de aynı. Hocam alfa ile abc açısı aynı olduğundan abc nin karşısı da aynı olabilir. Ve de geride kalan açı ikisinden büyük olacağı için yani kanıtı kesilmiş kenarının uzunluğunun 1 olmasıdır. Geri de kalan kısım 0 olamayacağına göre demekki diğer kenarlardan uzun ve doğru orantılı olarak açı da büyük.
-
Caliber bunu yazdı:
-----------------------------AnaMuhalefet bunu yazdı:
-----------------------------
Caliber bunu yazdı:
-----------------------------
m(ABC) açısı da alfadır gibi geliyor bana. Gerisini getiremedim.
-----------------------------
Tahmin, atış yasak hocam. :P
Yüksek ihtimal eksik veri verdi. Şöyle bir kişisel özelliğim vardır:
Bir bakışta sorudan elektrik alamıyorsam eksik veri vardır. Yüzde doksan böyle olur genelde.
Bu sorudan da elektrik alamadım :) Senin dediğin gibi olma ihtimali yok!
Farz et öyle olsun: BC = AC olur teoremine göre. alfa = 90 bulursun CAD üçgeninden.
İddiana göre abc açısı = bac açısı = 90 olduğundan; 90 + 90 + BCA açısı eşit değildir 180 olur.
Yani öyle bir üçgen olmaz...
-----------------------------Atış yaptımı kim söyledi ki? Bakınız Kök2 ve 1 kenar uzunlukları. Aynısı aşağıdaki üçgen. İki kenar uzunluğu aynı demekki dediğim köşenin açısı yukarıdaki açı ile de aynı. Hocam alfa ile abc açısı aynı olduğundan abc nin karşısı da aynı olabilir. Ve de geride kalan açı ikisinden büyük olacağı için yani kanıtı kesilmiş kenarının uzunluğunun 1 olmasıdır. Geri de kalan kısım 0 olamayacağına göre demekki diğer kenarlardan uzun ve doğru orantılı olarak açı da büyük.
-----------------------------
Göz kararı, öyle olur, demekki, gibi geldiyle matematik olmaz. Hesap kitapla gösterirsin ispatlanmış olur.
Hangi köşeden bahsediyorsun? ABC açısı dersen normal olarak ben B köşesini ( ekrana bakış yönüne göre sol alt taraftaki köşedeki açıyı anlarım ) Eğer kastın B köşesi ise,yukarıda ne anlattığıma bakarsan yanlış attığını göreceksin... İkiz kenar üçgen olur; CA = 1 olur, CA=1 olunca alfa= 90 derece olur, ikizkenar üçgenin eşit açılarının 90 derece olamayacağını liseye gelmeden öğretmeleri lazım diye hatırlıyorum... -
"Atış yaptımı kim söyledi ki? Bakınız Kök2 ve 1 kenar uzunlukları. Aynısı aşağıdaki üçgen. İki kenar uzunluğu aynı demekki dediğim köşenin açısı yukarıdaki açı ile de aynı" yazmışsın ya oraya değineceğim.
Sakinleştireyim biraz uslubu.
Burda yanlış düşünüyorsun, direkt değer atama yapıyorsun...
O açı aynı değil, kenar açı kenar ilişkilerinde sırayla gitmen gerek.
Ne düşündüğünü anlamaya çalışıyorum da net çözemedim. Sanıyorum iki üçgende de 1 var kök2 var diye düşünüp yakıştırma yapıyorsun... -
90
-
sorunun orjinali yanımda değil şuan ama soru aynen böyle eksik soru veripte sinir edicek halim yok ki sizi, arkadaşın kitabından aldım soruyu bugün öğretmenede sordum soru hakkında tek bildiğim cevabı oda 180/7 başka hiç birşey değil bende mal mal bakıyorum bi bok yok soruda ama dershandeki hoca çözmüş bunu ve 1 güne yakın uğraştırdı diyodu tek : ) eşitsizlikler falan filanla çözdüm diyodu ama anlatmadı yarın bakalım ne diyecek görücem
-
ya eksik veri olmadığına emin değilsen bi kontrol edermsin,bişeyler eksik sanki. sinüs teoremiyle çıkması lazım
