Geometrici Müridler; Bir Sorum Olacaktı?
-
Ephesus bunu yazdı:
-----------------------------wasd bunu yazdı:
-----------------------------Ephesus bunu yazdı:
-----------------------------wasd bunu yazdı:
-----------------------------Ephesus bunu yazdı:
-----------------------------açıları tanıdık hiç bir halta benzetemiyoruz amk kafayı yedim.
-----------------------------hacı kenar açı kenar var soruda :)
-----------------------------benzerlikleri yediremedim zaten paralellerle diklerle uğraşıyorum :|
-----------------------------paralel ya da dik kullanmaya gerek yok zaten 2 tane eşit kenar var,açılarda bi orantı olacak ama ya ben yanlış yapıyorum ya da soruda bişeyler yanlış :F
-----------------------------ortak ya da katlı açı gelmedi ki bi :D
-----------------------------yahu adb açısı dac ile
bad açısı adc ile
abd açısı da acd ile orantılı ama bi bok çıkmıyor :D
-
corelde cizmek lazim =)
-
wasd bunu yazdı:
-----------------------------Ephesus bunu yazdı:
-----------------------------wasd bunu yazdı:
-----------------------------Ephesus bunu yazdı:
-----------------------------wasd bunu yazdı:
-----------------------------Ephesus bunu yazdı:
-----------------------------açıları tanıdık hiç bir halta benzetemiyoruz amk kafayı yedim.
-----------------------------hacı kenar açı kenar var soruda :)
-----------------------------benzerlikleri yediremedim zaten paralellerle diklerle uğraşıyorum :|
-----------------------------paralel ya da dik kullanmaya gerek yok zaten 2 tane eşit kenar var,açılarda bi orantı olacak ama ya ben yanlış yapıyorum ya da soruda bişeyler yanlış :F
-----------------------------ortak ya da katlı açı gelmedi ki bi :D
-----------------------------yahu adb açısı dac ile
bad açısı adc ile
abd açısı da acd ile orantılı ama bi bok çıkmıyor :D
-----------------------------denedim onu ben çok saçma geldi bıraktım :D
benden pes amk sorusu çözen pm atsın bana da :D
-
Ephesus bunu yazdı:
-----------------------------denedim onu ben çok saçma geldi bıraktım :D
benden pes amk sorusu çözen pm atsın bana da :D
-----------------------------bulduğun iç açılar toplamı 300 civarı bişey oluyo dimi :D cure yorum yapana kadar benden de pes :F
-
Hocalar öyle basit bi test kitabında felan değil soru.
Hoca çözemedi bana yolladı soruyu uğraş diye.
Bütün gün soruyla uğraştım artık etrafıma bakınca üçgen görüyorum.
Cevabı da söylemiyor hoca; cevaptan çözeceğim için.
Kaldım öyle.
-
Cevabı 40 mürid :) Ayrıyetten eşkanar üçgen çizip dene bir hem öğrrenmiş oluyorsun .
AC kenarlı bir eşkaner üçgen çiz. Tabanda ikiz kenar çıkıyor. :)
-
[bd] üzerinde bir e noktası seçelim ve bu seçtiğimiz nokta aec üçgeni ikizkenar üçgen olacak şekilde olsun. e noktası [bd] üzerinde herhangi bir yerde. açıları yerleştirdiğinde seçtiğin e nktasının b noktası üzeinde olması gerekiyor. yani b açısı 40

-
stewart bunu yazdı:
-----------------------------Cevabı 40 mürid :) Ayrıyetten eşkanar üçgen çizip dene bir hem öğrrenmiş oluyorsun .
-----------------------------hocam biraz detaylı anlatsana.
adım adım ne yaptığın mesela ?
-
ivy bunu yazdı:
-----------------------------[bd] üzerinde bir e noktası seçelim ve bu seçtiğimiz nokta aec üçgeni ikizkenar üçgen olacak şekilde olsun. e noktası [bd] üzerinde herhangi bir yerde. açıları yerleştirdiğinde seçtiğin e nktasının b noktası üzeinde olması gerekiyor. yani b açısı 40

-----------------------------edit. anladım galiba.
-
Şu an işteyim. eve geçince çizer yollarım. :) olimpiyat sorularından biri. Birey geometriden alınmış gibi zamanında az çözmedim. :))
