Gerçek Diş Satın Alınamıyor Mu?
-
Dişciler ne kadar para verirsen ver yine sana orjinal insan dişi takamıyorlar yada üretemiyorlar galiba.Bunu düşünmeme sebep olan bir kaç olay geçti başımdan.
Geçen yaz oturuyorum bizim burdaki bir işadamı esnafla muhabbet ediyor konu dişe geldi adam yakınmaya başladı.Dişciye 15 bin tl ödedim 3 ay gittim geldim hala dişlerimi düzeltemedi diye.Adamın damağı geri çekilmiş falan.
Bide arkadaş bişey anlattı.Pimapenin sahibi bigün yemekdeyken ağzından diş düşmüş.Ondan sonrada adam gülerek demiş ki bir ton para veriyuz hala şunları halledemediler.Bu kadar paraya kalp nakli yaparlar demiş.
En basitinden süper bir dolgu istesen bile bu dolgu mutlaka kararıyor.3 milyar ver yine gerçek diş gibi olmuyor.Acaba neden tıp her alanda ilerledi de bu kadar geri kaldı.
-
canlı doku transfer edemiyorlardır sanırım yada pulpayı falan. kanaldaki sinirlerde sıkıntılı :D
bilemedim şimdi.
yalnız şunu biliyorum. eğer dişin yerinden koparsa sütün içerisinde 1 saat içinde iyi bir dişçiye gidersen periodontal ligamentler tekrar bağlanabiliyomuş.
Kaynak bizim başhekim :W
-
Hocam olay sadece diş değil. Vücudumuzdaki organlara bir zarar geldiğinde veya bir kemiğinizi kaybettiğinizde (tuzla buz olduğunu farz ederek konuşuyorum) yeniden üretip yerine koyabiliyor muyuz? Aynı şey diş için de geçerli diye düşünüyorum. Tıp şimdi kök hücre kullanımı konusunda ilerleme sağlamaya çalışıyor ancak çok bir ilerleme kaydedildiği de söylenemez bence.
-
yakın zaman zannediyordum geçen seneymiş..
http://www.haberturk.com/saglik/haber/650222-fare-bobreginde-dis-urettiler
Memento_mori tarafından 16/Kas/12 14:30 tarihinde düzenlenmiştir -
öyle atıp tutması kolay amk. yemek yerken diş düştü yok dolgu düştü filan. o zaman dilimi içinde geçici yapıldıysa dişine düşmesi kadar normal bişey yok. öyle 15 bin tl veren adamın agzını dıııııt. o parayı verip hala düzelmiyorsa o dişçinin sorunu değil. o adamın problemi. kendine biraz bakaydı da ağzı o hale gelmeseydi
bildiğim kadarıyla diş minesinin sertliğinde bi madde daha yok dünyada. o yüzden gerçeği gibi olmuyor. dişin öyle bi yapısı varki dışarıdan müdahele geldikçe içine doğru çekiliyor. yani çekiçle filan vuruşduğunda parçalayamazsınız. heykel traşlar gibi traşlaya traşlaya küçültürsünüz.
ajan1111 tarafından 16/Kas/12 15:15 tarihinde düzenlenmiştir -
Organik diş üretimi imkansız gibi duruyor. Çünkü sinir yapısı, mine katmanı gibi birçok faktör var ve hepsini hesaplayıp ona göre hareket etmen zor. Kaldı ki tüm bunların organik yani bünye içerisinde üretilmesi gerekli. Yani labaratuar ortamında %100 insan ürünü diş bana mantıklı gelmiyor. Zaten dişçilerde bunun farkında olduğundan sikiyor gibi geliyor bana...
-
ajan1111 bunu yazdı
öyle atıp tutması kolay amk. yemek yerken diş düştü yok dolgu düştü filan. o zaman dilimi içinde geçici yapıldıysa dişine düşmesi kadar normal bişey yok. öyle 15 bin tl veren adamın agzını dıııııt. o parayı verip hala düzelmiyorsa o dişçinin sorunu değil. o adamın problemi. kendine biraz bakaydı da ağzı o hale gelmeseydi
bildiğim kadarıyla diş minesinin sertliğinde bi madde daha yok dünyada. o yüzden gerçeği gibi olmuyor. dişin öyle bi yapısı varki dışarıdan müdahele geldikçe içine doğru çekiliyor. yani çekiçle filan vuruşduğunda parçalayamazsınız. heykel traşlar gibi traşlaya traşlaya küçültürsünüz.
Hacı o nasıl bir laf yav adamın problemi diye.O zaman doktor desin ki soğukda gezmeseymişin grip olmasaymışın o senin problemin yada bilgisayar tamircisi desin ki bilgisayarı nie bozdun o senin problemin.İyi ki doktor falan değilsin hacı :D
-
:D tamam da hacı diş bu. herkes bas bas bağırıyo günde 2 kez fırçalayın diye. adam ömrü billah fırçalamasın sşigara içsin süt filan içmesin sonra ne çenede kemik kalır nede sağlam diş. o kadar para versede toparlayamaz. insanın kendi dişi gibisi varmı yaa
-
ajan1111 bunu yazdı
öyle atıp tutması kolay amk. yemek yerken diş düştü yok dolgu düştü filan. o zaman dilimi içinde geçici yapıldıysa dişine düşmesi kadar normal bişey yok. öyle 15 bin tl veren adamın agzını dıııııt. o parayı verip hala düzelmiyorsa o dişçinin sorunu değil. o adamın problemi. kendine biraz bakaydı da ağzı o hale gelmeseydi
bildiğim kadarıyla diş minesinin sertliğinde bi madde daha yok dünyada. o yüzden gerçeği gibi olmuyor. dişin öyle bi yapısı varki dışarıdan müdahele geldikçe içine doğru çekiliyor. yani çekiçle filan vuruşduğunda parçalayamazsınız. heykel traşlar gibi traşlaya traşlaya küçültürsünüz.
Hacı bende şu kelimeyi anlamıyorum, senlik bir durum değilde.
Sözde kafatasıda kırılmayan tek kemikti, sözde leğen kemiği betondan sağlamdı.
Ulan Hepimiz Iron Man'izde bilmiyormuyuz amk. -
Melik bunu yazdıajan1111 bunu yazdı
öyle atıp tutması kolay amk. yemek yerken diş düştü yok dolgu düştü filan. o zaman dilimi içinde geçici yapıldıysa dişine düşmesi kadar normal bişey yok. öyle 15 bin tl veren adamın agzını dıııııt. o parayı verip hala düzelmiyorsa o dişçinin sorunu değil. o adamın problemi. kendine biraz bakaydı da ağzı o hale gelmeseydi
bildiğim kadarıyla diş minesinin sertliğinde bi madde daha yok dünyada. o yüzden gerçeği gibi olmuyor. dişin öyle bi yapısı varki dışarıdan müdahele geldikçe içine doğru çekiliyor. yani çekiçle filan vuruşduğunda parçalayamazsınız. heykel traşlar gibi traşlaya traşlaya küçültürsünüz.
Hacı bende şu kelimeyi anlamıyorum, senlik bir durum değilde.
Sözde kafatasıda kırılmayan tek kemikti, sözde leğen kemiği betondan sağlamdı.
Ulan Hepimiz Iron Man'izde bilmiyormuyuz amk.hacı yok derken;
o sağlamlıkta sağlıklı ve kullanışlı bi madde yok. en yakını amalgam denen şey. civa ve toz karışımı evladiyelik ama oda rengi kara olduğundan tercih edilmiyo
-
başkasının dişini takarmısın?
