Gerçek Diş Satın Alınamıyor Mu?
-
ajan1111 bunu yazdı
:D tamam da hacı diş bu. herkes bas bas bağırıyo günde 2 kez fırçalayın diye. adam ömrü billah fırçalamasın sşigara içsin süt filan içmesin sonra ne çenede kemik kalır nede sağlam diş. o kadar para versede toparlayamaz. insanın kendi dişi gibisi varmı yaa
Hacı ben sürekli fırcalıyorum.Her gece yatmadan önce ama önüne geçemiyorum mesela.6 tane dolgu var.Bu belki başka faktörlerede dayalı.
-
Hoca o iş %80 genetik bence.
Günde 3 kere hergün fırçalayan ama 22 yaşında 4 tane kanal tedavi yaptıran arkadaşımda vardı.
Hiç fırçalamayıp 40 yaşına gelip sorun yaşamayanlarda var. Fırçalamanın tabiki etkisi var ama şans faktörü çok yüksek.
-
porselen diş yaptırcan hocam :D orjinal diş gibi oluyo , ama pahalı.
-
İmplant yaptır hacı dışarıdan normal bir dişten sadece sen ve dişçin ayırt edebilir :D ama denesi sadece 1.500 tl :D
-
u235 bunu yazdı
Dişciler ne kadar para verirsen ver yine sana orjinal insan dişi takamıyorlar yada üretemiyorlar galiba.Bunu düşünmeme sebep olan bir kaç olay geçti başımdan.
Geçen yaz oturuyorum bizim burdaki bir işadamı esnafla muhabbet ediyor konu dişe geldi adam yakınmaya başladı.Dişciye 15 bin tl ödedim 3 ay gittim geldim hala dişlerimi düzeltemedi diye.Adamın damağı geri çekilmiş falan.
Bide arkadaş bişey anlattı.Pimapenin sahibi bigün yemekdeyken ağzından diş düşmüş.Ondan sonrada adam gülerek demiş ki bir ton para veriyuz hala şunları halledemediler.Bu kadar paraya kalp nakli yaparlar demiş.
En basitinden süper bir dolgu istesen bile bu dolgu mutlaka kararıyor.3 milyar ver yine gerçek diş gibi olmuyor.Acaba neden tıp her alanda ilerledi de bu kadar geri kaldı.
hoca bir dolguya 3 milyar para veren malı lütfen bana yolla :D dolgu zamanla kararıyor demişsin iyi güzel hoş da iki çeşit dolgu var amalgam dolgu 2s kuralına uygun şekilde kararır diğeri ana diş rengine göre yapılır iyi yapan birine gidersen çok yakından incelenmediği müddetce kimse anlamaz ne çeşit dolgu yaptıracağını bileceksin...
ne yaparsan yap vücut ana dişin haricindeki herşeyi atmaya programlıdır! hatta kendi dişini bile... ne demek istediğimi açıklayayım. diş hekimine gittin ve dişini cektirmen gerekiyor. hekim çekerken bazen kökü kırılabiliyor. o kök rahatsız edici değilse genelde ellemezler vücut onu kendi atar. yani senden doku alıp orjinal diş bile yapsalar vücudunun onu atma potansiyeli yüksek!
implant için yapılan çivilerin kalitelisi içerik olarak insan kemiğine çok yakındır. ama onda bile çivi cakıldıktan sonra 3 ay beklenir vücut kabul edecek mi etmeyecek mi diye...
son olarak dişlerin diş hekiminde yaptırılmasında başarı oranı verilen paranın miktarı ile değil diş hekiminin ve kullandığı malzemenin kalitesiyle doğru orantılıdır... istersen 1 milyon dolar ver hekim adam gibi malzeme kullanmıyorsa tabiri caise işçiliği iyi değilse o iş bok olur... ha bir de senin ağzını nasıl kullandığın ile de alakalı! kemik la nolacak sanki şeklinde kullanırsan yapılana da bakmazsan hekim ne yapsın :D
-
Köpekbalıklarında dişler dökülüp daima yenisi çıkıyormuş. Bilim adamları bu genleri araştırıyordu ama gelinen son nokta nedir bilmiyorum...
-
eskiden savaş alanlarında ölenlerin dişlerini zengin dişsizlere çakarlarmış, sorun çıkmaz takılır vidayla damağa tutturulur da ne gerek var
-
ajan1111 bunu yazdı
:D tamam da hacı diş bu. herkes bas bas bağırıyo günde 2 kez fırçalayın diye. adam ömrü billah fırçalamasın sşigara içsin süt filan içmesin sonra ne çenede kemik kalır nede sağlam diş. o kadar para versede toparlayamaz. insanın kendi dişi gibisi varmı yaa
Yok Yok Bakaydı da Böyle Olmayaydı Kısmında Kesinlikle Haklısın..! Çünkü Bende Aynı Haltı Yiyenlerdenim. Emin Ol Dişlerimi Görmek İstemezsin, Korku Filmindeki Zombilerin Dişlerine Benziyor.. Tek Tek Çektirip Yapma Diş Takam Diyorum.. Cesaretime Yenik Düşüyorum.. :(Nasıl Edecem Bilmiyorum... Dişlerime Bakmadığıma O Kadar Çok Pişmanımki... Şimdi Düzenli Fırçalıyorum Ama Ne Faydaki Giden Geri Gelmiyor...
Dipnot...: Başkasına Ait Dişi Asla Takmam... Tiskinirim Çünkü.
ShockMan tarafından 16/Kas/12 20:20 tarihinde düzenlenmiştir -
ben bir diş teknisyeni olarak şunları söyleyebilirim.... gerçeğe en yakın diş şu an zirkon alt yapılı porselen bunun yanı sıra iyi bir hekim ve iyi bir teknisyen elinden geçen dişler her zaman hastayı memnun eder ama tabiki zirkon metal alt yapı kadar dayanıklı değildir. metal alt yapı daha dahanıklı ama daha az estetiktir burada en önemli nokta ise hastanın artık protez bir diş kullanıyor olması eskisinden daha dikkatli kullanacak dişlerini...... bu dolgu düşme muhabbeti dişin kırılması çıkması falan filan %80 kullanıcı hatasıdır :) sen kalkıp o dişinle fındık kırıp ya da keçiboynuzu gibi şeylerle dişlerine hasar verirsen o dolgu düşer tabi 3 milyar dolguya verilir mi lan :P
dreampark87 tarafından 16/Kas/12 21:00 tarihinde düzenlenmiştir -
tamamen kök hücreyle ilgili bişe bence.
kök hücreyi vücudun neresine koyarsan koy , o organ yada doku herneyse artık , o oluşur.
ama işte gel de kök hücreyi oralara monte et. çok zor işler.. ciddi ilerlemeler var kök hücreyle ilgili ama çok yatırım vs lazım ilerlemek için.
anlıcan bizim TR de ziksen olmaz
