folder Tahribat.com Forumları
linefolder İş - Güç, E-Ticaret, Alışveriş
linefolder Gold Teknoloji Marketleri (Gold.Com.Tr) Sakın Alışveriş Yapmayın



Gold Teknoloji Marketleri (Gold.Com.Tr) Sakın Alışveriş Yapmayın

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kaan
    Kaan's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek

    Aynen öyle, magazadan alinca cayma hakkin yok. Mantikende doğru,  mağazada gördüğün,  denedigin ürünü aliyorsun,  internetten aldiginda görmediğin birseye para veriyorsun. 

    Bimeks, hepsiburada, vatan,  gold, mediamarkt hepsinin sartlarini okudum geçen, en tüketici dostu olan hepsiburada. 

    Yasaya göre Notebook, lcd tv vs geri almak zorunda değiller,  hepsiburada 0 sorunla iade aliyor. 

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    coLin
    coLin's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek
    Kaan bunu yazdı

    Aynen öyle, magazadan alinca cayma hakkin yok. Mantikende doğru,  mağazada gördüğün,  denedigin ürünü aliyorsun,  internetten aldiginda görmediğin birseye para veriyorsun. 

    Bimeks, hepsiburada, vatan,  gold, mediamarkt hepsinin sartlarini okudum geçen, en tüketici dostu olan hepsiburada. 

    Yasaya göre Notebook, lcd tv vs geri almak zorunda değiller,  hepsiburada 0 sorunla iade aliyor. 

    aynen 14 gün olayı internetden geçerli, mağazadan değil diye biliyorum ben de

    hb adına 3 defa geri iadem oldu hepsini aldılar.

    Hatta 2 gün önce go pro aldım bozuk çıktı geri gönderdim iade alıp parayı şak diye geri gönderdiler.

     

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mustafa_unax
    mustafa_unax's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Temmuz/2015
    Erkek

    Hepsiburada'dan aynen dediğiniz gibi çoook alışveriş yaptım ve defalarca iadem oldu hoşuma gitmeyen şeylerde.

    Fakat mesafeli satışlarda koşulsuz cayma hakkı ile ayıplı malın iadesi farklı şeyler. Mağazada herkes ağızına dolamış internetten alman lazım diye başka bişey bilen yok. 

    Halbuki kanun nekadar açık buyrun okuyun;

    BİRİNCİ BÖLÜM

    Ayıplı Mallar

    Ayıplı mal

    MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

    (2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.

    (3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur.

    Ayıplı maldan sorumluluk

    MADDE 9 – (1) Satıcı, malı satış sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle yükümlüdür.

    (2) Satıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin satış sözleşmesinin akdi anında düzeltilmiş olduğunu veya satış sözleşmesi kurulma kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içinde olmadığını ispatladığı takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz.

    İspat yükü

    MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.

    (2) Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.

    (3) Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur. Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler ise hiçbir şekilde piyasaya arz edilemez. Bu ürünlere, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

    Tüketicinin seçimlik hakları

    MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

    a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

    b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

    c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

    ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

    seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

    (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

    (3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

    (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

    (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

    (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.

    Zamanaşımı

    MADDE 12 – (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.

    (2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.

    (3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.

     

     

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kaan
    Kaan's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek

    Tamam da, malın ayıplı olduğuna sen karar veremezsin.

    Mal çalışıyor adamlara göre, sana göre ayıplı.

    Malın ayıplı olduğuna karar verilmesi için servise gitmesi gerekiyor.

    Salakça ama böyle.

    Kaan tarafından 21/Ara/15 18:42 tarihinde düzenlenmiştir
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GoldenWorld
    GoldenWorld's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Şubat/2014
    Erkek

    Onlar kadar adi bir mağaza yok aman sakın ha uzak durun bencede. Birinde kendi mağazalarından aldım ürünü spotmuş bana spot değil distribütör garantili diye sattılar götlerine soktum soktum çıkarttım lafı mağazada müşterilerin yanında.


    İnsan ne kadar az düşünürse, o kadar çok konuşur.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    WolkieNator
    WolkieNator's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Kasım/2015
    Erkek

    arkadaşlar hepsiburada alır sıkıntı yapmadan çok verdim hatta arayabilirsin ama mediamarkt gold almıyor hep sıkıntı

    vatandan fan aldım çıkardım büyüktü götürdüm fan büyük geldi dedim tamam dediler aldılar vatan sağlam

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    enesshn18
    enesshn18's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2011
    Erkek

    Hocam gecen ay bende bi urun siparis verdim 2 hafta gecti urunu gondermediler bende aradim urun tedarik edilemiyomus ama satisi oluyo nasil oluyosa. Iade istedim ugrastirip durdular kac sefer aradım fayda etmedi sikayetvara yazdim o ilgilenmeyen firma nasil ilgilenir oldu günde 4-5 aradilar durum bildirimi yaptilar şaşırdım.  Sonra baktimki bunlar musterisine en cok deger veren firma secilmis o yüzden ilgileniyorlarmis. Yani sana tavsiyem mutlaka sikayetvara yaz 


    barmak bassak olurmu gadasını aldığım :D
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    interfector
    interfector's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2011
    Homo

    Hb.com dan telefon aldım beyaz rengi beğenmedim diyip siyahını almıştım :D

    Gold, bimeks kara listemde bulunan firmalardır :)


    Aldanma insanların samimiyetine, menfaatleri için gelirler vecde, vaad etmeseydi allah cenneti, ona bile etmezlerdi secde..
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    elcondor
    elcondor's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2007
    Erkek
    interfector bunu yazdı

    Hb.com dan telefon aldım beyaz rengi beğenmedim diyip siyahını almıştım :D

    Gold, bimeks kara listemde bulunan firmalardır :)

    hb.com değişim iade konusunda geröekten çok iyi, iade ve değişim şartlarını ihlal etmedikçe tıpkı reklamlarında olduğu gibi beğenmedim deyip iade veya değişim konusunda sıkıntı çıkarmıyorlar. Bu durumu defalarca tecrübe ettim.


    .
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mustafa_unax
    mustafa_unax's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Temmuz/2015
    Erkek
    Kaan bunu yazdı

    Tamam da, malın ayıplı olduğuna sen karar veremezsin.

    Mal çalışıyor adamlara göre, sana göre ayıplı.

    Malın ayıplı olduğuna karar verilmesi için servise gitmesi gerekiyor.

    Salakça ama böyle.

    Hocam şu maddeyi okuyan insan mal olsa değişim yapar. MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

    Adam açık açık yazmış vadedileni yapmıyosa. Ben bağırıp çağırınca geldi birileri 3 kişiyle birden tartışıyorum ama 3üde ayrı saçmalıyo çünkü kanun çok net. Adamlara diyorum bir flash disk anında görmesi gerekmezmi diye. Adam senin dediğini dedi bize göre çalışıyo. Niye ozaman bana bu ürünlerde böyle bi sıkıntı var dedi arkadaş azönce diyorum aptal aptal bakıyo.

    Adama anlattım ben bootable disk yapıyorum ve görmüyo bunu yoksa lanet olsun diyip kullancam diye hala aptal aptal konuşuyo.

    Bi flash diski takıp 40sn sonra PC'nin gördüğünü bizzat gören adam malı alır iadesini yapar sonra üreticiyle kendi muhattap olur. Ben niye üreticinin servisi ile uğraşayım bana malı onlar satmadıki. Üretici o mağazaya satan kişi, aralarındaki mesele aslında. Ayak üstü aptal yerine koymaya çalışıyolar.

    Sakın ama sakın alışveriş yapmayın. Nezaman bi üründe sorun yaşasam çamur yapıyolar. Adamlar pislik üzerine kurmuşlar servisi. Sade satış yapıp sorunsuz ürünlerden kazanalım kafası var.

Toplam Hit: 2142 Toplam Mesaj: 21
teknoloji flash goldpc gold teknoloji flash belllek flashdisk