Günümüzdeki Bilim Adamları
-
Biraz tartışma beyin fırtınası amacıyla konuyu açmış bulunuyorum. Soru şu :
Eski bilim insanlarına baktığımızda (Newton, Einstein..) günümüzde hala isimleri kullanılmakta ve hatta ders olarak okullarımızda okutulmaktadır. Bunun aksine günümüzdeki bilim insanları buluşları olsun, yaptıkları deneyler olsun eski isimlere karşı daha da önemli buluşlara imza attıkları halde neredeyse hiçbirinin isimleri bilinmiyor. Bunu sebebi sizce ne olabilir?
-
Olaya en basit bakış açısından girersek onlar birer ilkti.Yani insanlığın merak ettikleri sorulara ilk cevap veren kişilerdi.tabiki çoğuda işinde uzman dahi kişiliklerdi bu yüzdende akıllarda kalır.O zaman ismini duyurabilen fazlada kişi yoktu parmakla gösterilebilicek kadardı.Şu anda yapılan deneyler vs..bunların üzerine geliştirilen şeyler.ama dikkatini çekersen eğer bir sorunu günümüzde 0 dan çözen birisinin ismide onlar kadar anılabilmektedir.
-
şu an ki araştırmalar onların buldukları kanun veya teorilerini temel alarak yapılıyor bu yuzden onların adı kitaplarda bol bulunuyor
örneğin biri zaman kavramını tam olarak açılarsaki (sanmıyorum) adını bi 1000 yıl hatırlarız
-
Onlar bir ilktide ondan.Hem suan bir ton bilim adamı var hangilerini cok tanıtsınlar ki.
Hem bence bizim ülkede az tanınıyor baska dahada gelişmiş ülkelerdekiler daha cok tanıyordur
-
Önce Yaptıkları Buluşları Bi Öğrenelim Sonra O Buluşlar Bir Gün Karşımıza Çıksın,, Ondan Sonra Onu Bulanı Öğrenip
Gerekirse Senelerce Unutmayız... -
PhorGomer bunu yazdı:
-----------------------------
bunlar bilimin cok temel olan konulrını acığa cıakrmıştır sonra yapılan calışmaların buyuk coğunluğu bunu daha ileriye taşıma cabalarıdır ondan olabilir
-----------------------------kesinlikle bundan dolayı...
-
Bence en önemli sebeb eskiden bu işlerle daha az kişinin uğraşması bu sayede kaşif ve mucitler keşif ve icat yapacak daha çok konusu oluyor, yapılan keşif ve icatlarla yenisinin yapılması arasında daha çok zaman geçtiği için ismi daha kalıcı oluyor. Ayrıca o zamanlar birçok konuya temel oluşturacak keşifler yapılmadığı için, temel keşifleri yapma imkanı daha fazla ve bu keşifleri yapanlar da kolay kolay unutulmuyor.
-
Bence Newton, Archimed gibi insanlar adam yokluğunda bilimle uğraştıkları dönemim ve günümüzün ağır toplarından sayılıyor. Yakın zamandaki bilimadamlarına bakınca tek bir dalda bir ton insan var bunların arasından sıyrılmak biraz zor gibi duruyor. Ama gene de 20. yy bilimadamlarının çalışmaları artık üniversitelrede ve liselerde okutuluyor ki zaten bu insanların ortaya koydukları genellikle teori, kanun değil...
-
bence yaşadıkları dönemede belirli bir kesime hitap ediyor. daha sonrı farklı şeylerede bu açıklamalar getirilerek yaşamımıza giriyor.
günümüzde çok önemli çalışmalar yapılıyor ama onları anlamamız, günlük yaşatımıza katmamız için daha çok seneler var. bu yüzden MIT, üniversitelerde yapılan çalışmaları aslında dikkatli bir şekilde incelemek gerekir çünkü gelecek buralarda.
-
çok basit hocam şimdi olayı şöyle ele alalım bir evde nükleer füze yapmak var birde nükleer tesiste nükleer füze yapmak var 2 side üretse evde olan daha çok akılda kalır başka bir bakış açısı ile köpek adamı ıssırınca haber olmuyor ama adam köpeği ıssırınca haber olur meselesi.
ayrıca zamanında adı bilinen bilim adamarı işin temelini bulmuştur onlar olmasaydı şuan bilim adamları zaten bişey yapamazdı kısacası zaman göre üstün bir çaba harcayanların ismi kalıyor...
-
Bunun başlıca iki nedeni var:
1: Öncelikle yaptıkları çalışmalar adlarından söz ettirecek kadar önemli değil.
2: Adından bir Einstein kadar söz ettirecek kadar büyük buluşlar yapmış olmasalarda iyi buluşlar yapan bilimadamları var. Ülkemizde onlara yardım edilmediğinden isimlerini duyamıyoruz, diğer yurt dışındakiler içinse tv de spor ve siyaset dışında bu konuda adam gibi bizi haberdar edecek kanal yok, bundan dolayıda haberimiz olmuyor.
