folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Günümüzdeki Bilim Adamları



Günümüzdeki Bilim Adamları

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BiUyeOlamadim
    BiUyeOlamadim's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Eylül/2005
    Erkek

    Biraz tartışma beyin fırtınası amacıyla konuyu açmış bulunuyorum. Soru şu :

     

    Eski bilim insanlarına baktığımızda (Newton, Einstein..) günümüzde hala isimleri kullanılmakta ve hatta ders olarak okullarımızda okutulmaktadır. Bunun aksine günümüzdeki bilim insanları buluşları olsun, yaptıkları deneyler olsun eski isimlere karşı daha da önemli buluşlara imza attıkları halde neredeyse hiçbirinin isimleri bilinmiyor. Bunu sebebi sizce ne olabilir?


    The tip of the tongue taking a trip of three steps down the palate to tap, at three, on the teeth. Lo. Lee. Ta.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    iLLuMiNaTi
    iLLuMiNaTi's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2007
    Erkek
    Olaya en basit bakış açısından girersek onlar birer ilkti.Yani insanlığın merak ettikleri sorulara ilk cevap veren kişilerdi.tabiki çoğuda işinde uzman dahi kişiliklerdi bu yüzdende akıllarda kalır.O zaman ismini duyurabilen fazlada kişi yoktu parmakla gösterilebilicek kadardı.Şu anda yapılan deneyler vs..bunların üzerine geliştirilen şeyler.ama dikkatini çekersen eğer bir sorunu günümüzde 0 dan çözen birisinin ismide onlar kadar anılabilmektedir.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    KAAMOS
    KAAMOS's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2005
    Erkek

    şu an ki araştırmalar onların buldukları kanun veya teorilerini temel alarak yapılıyor bu yuzden onların adı kitaplarda bol bulunuyor

    örneğin biri zaman kavramını tam olarak açılarsaki (sanmıyorum)  adını bi 1000 yıl hatırlarız

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    Onlar bir ilktide ondan.Hem suan bir ton bilim adamı var hangilerini cok tanıtsınlar ki.

    Hem bence bizim ülkede az tanınıyor baska dahada gelişmiş ülkelerdekiler daha cok tanıyordur 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dos_Attach
    Dos_Attach's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2007
    Erkek
    Önce Yaptıkları Buluşları Bi Öğrenelim Sonra O Buluşlar Bir Gün Karşımıza Çıksın,, Ondan Sonra Onu Bulanı Öğrenip

    Gerekirse Senelerce Unutmayız...

    Dolar Ve Euro zulada elimde çek defteri, bir imzayla işin tamam arabanı çek serseri.!
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sirpence
    sirpence's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    PhorGomer bunu yazdı:
    -----------------------------
    bunlar bilimin cok temel olan konulrını acığa cıakrmıştır sonra yapılan calışmaların buyuk coğunluğu bunu daha ileriye taşıma cabalarıdır ondan olabilir
    -----------------------------

    kesinlikle bundan dolayı... 

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cyberfalcon
    cyberfalcon's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2008
    Erkek
    Bence en önemli sebeb eskiden bu işlerle daha az kişinin uğraşması bu sayede kaşif ve mucitler keşif ve icat yapacak daha çok konusu oluyor, yapılan keşif ve icatlarla yenisinin yapılması arasında daha çok zaman geçtiği için ismi daha kalıcı oluyor. Ayrıca o zamanlar birçok konuya temel oluşturacak keşifler yapılmadığı için, temel keşifleri yapma imkanı daha fazla ve bu keşifleri yapanlar da kolay kolay unutulmuyor.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cgtytchn
    cgtytchn's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2005
    Erkek

     

               Bence Newton, Archimed gibi insanlar adam yokluğunda bilimle uğraştıkları dönemim ve günümüzün ağır toplarından sayılıyor. Yakın zamandaki bilimadamlarına bakınca tek bir dalda bir ton insan var bunların arasından sıyrılmak biraz zor gibi duruyor. Ama gene de 20. yy bilimadamlarının çalışmaları artık üniversitelrede ve liselerde okutuluyor ki zaten bu insanların ortaya koydukları genellikle teori, kanun değil...

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Esquire
    Esquire's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2004
    Erkek

    bence yaşadıkları dönemede belirli bir kesime hitap ediyor. daha sonrı farklı şeylerede bu açıklamalar getirilerek yaşamımıza giriyor.

    günümüzde çok önemli çalışmalar yapılıyor ama onları anlamamız, günlük yaşatımıza katmamız için daha çok seneler var. bu yüzden MIT, üniversitelerde yapılan çalışmaları aslında dikkatli bir şekilde incelemek gerekir çünkü gelecek buralarda.


    boş
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BuZuL
    BuZuL's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Eylül/2005
    Erkek

    çok basit hocam şimdi olayı şöyle ele alalım bir evde nükleer füze yapmak var birde nükleer tesiste nükleer füze yapmak var 2 side üretse evde olan daha çok akılda kalır başka bir bakış açısı ile köpek adamı ıssırınca haber olmuyor ama adam köpeği ıssırınca haber olur meselesi.

    ayrıca zamanında adı bilinen bilim adamarı işin temelini bulmuştur onlar olmasaydı şuan bilim adamları zaten bişey yapamazdı kısacası zaman göre üstün bir çaba harcayanların ismi kalıyor...


    DAĞDA ÜÇ BEŞ KOYUN SÜRÜSÜ, TUTTURMUŞ BİR KÜRDİSTAN TÜRKÜSÜ, ELİNE ALMIŞ BAYRAK DİYE BİR MASA ÖRTÜSÜ, SATSAN BEŞ PARA ETMEZ NE DİRİSİ NE DE ÖLÜSÜ, SOYU SOYSUZ OLAN SENSİN TOPRAK SENİN NEYİNE, İTE İTLİK YAPIP KAFA TUTMA BEYİNE, ANLASA DEDİĞİMİ SOKAKTAKİ KÖPEK AĞLAR HALİNE, DUY ULAN SOYSUZ NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.......
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmiRReiS
    EmiRReiS's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2005
    Erkek

    Bunun başlıca iki nedeni var:

    1: Öncelikle yaptıkları çalışmalar adlarından söz ettirecek kadar önemli değil.

    2: Adından bir Einstein kadar söz ettirecek kadar büyük buluşlar yapmış olmasalarda iyi buluşlar yapan bilimadamları var. Ülkemizde onlara yardım edilmediğinden isimlerini duyamıyoruz, diğer yurt dışındakiler içinse tv de spor ve siyaset dışında bu konuda adam gibi bizi haberdar edecek kanal yok, bundan dolayıda haberimiz olmuyor. 


    .
Toplam Hit: 8283 Toplam Mesaj: 21