Günümüzdeki Bilim Adamları
-
akıl oyunları filmdeki gibi bu daha açıklayıcı olur herhalde. john nash bir matematik teorisi oluşturuyor, teori seneler sonra anlaşılıyor ve kullanıyor. şimdi cerndeki deney' in sonuçlarını önümüzdeki 30 yıl sonunda anca anlamış olur ve deney sonuçların kullanılması 50 yıldan fazla bir zamanda yapılır. belki 2070 yılında bir fizik dersinde bu deneyin sonuçları tartışılıyor ve müfredata koyulmuş olur.
haberlerin bu insanların yaptıklarına bir katkı sağlayacanı sanmıyorum. çünkü sokaktaki adam, atomda bulunan bilmem ne taneciğin ne işe yaracağını bilmez ama o taneciği rötgen cihazını daha geliştireceğini söylersen hatta yaparsan anca anlar. çünkü teoriler anlaşılması güç ve bu teoriler nerelerde kullanılacağı bulanık olduğu için dahada anlaşılmaz hale geliyor.
-
Eğer newtoon'un temel kuvvet formülünü daha önce birisi bulsaydı emin ol şimdi de kullanıyor olacaktık.
Ve ya o temel kuvvet formülü geçen gün bulunmuş olsaydı şimdi yine onu kullanıyorduk. Yani bilimde bazı var olan noktalar var. Daha doğrusu şöyle anlatayım. keşfedilmeyi bekleyen noktalar var. O noktayı bulan bulur. İster m.ö bulsun ister şimdi bulsun. O keşif geçerliliğini belkide sonsuza kadar sürdürecektir.
Tabii geleceğin bilim adamlarından biri olarak benim görüşüm bu xD Hayvandan da matematikçi olursa vay bilimin haline..
-
biraz geç oldu ama neyse
konu güzel bir konu :D
bende cvplayayım
biz newtonu edisonu eintaini vsvsvsvs.
ortaokul liseden beri biliyoruz ve onların yaptıkları bir merdivenin ilk basamakları oluyor.
şimdi bilimde ve teknikte şöyle bir ilerleme olduğunu düşünürsen
benim taşımın üstüne bir taş daha koyuyorsun başkası gelip bir taş daha koyuyo sonra bir başkası vsvsvsvs böyle bir kule yapıyorsuz
buradan yola çıkarsak bizim kuleye kat çıkabilmemiz için haliyle ilk katları da çıkmamız gerekecek şim
newtonu ilk okulda tanıdık
edison avadagroyu vsvsvsvs (einstain in adını duyduk yani kullemizin bir sonraki katında ne var onu öğrendik)vsvsvsvs orta okulda tanıdık
lisede young snell einstain vsvsvs.tanıdık
üniversitede amperé faraday maxwell leibniz bernoulli vsvsvs yi tanıdık
şimdi yüksek lisans ta ve doktora seviyesindede emin ol günümüzdende tanıdıkların olacaktır merak etme
bundan bir kaç yüz sene önce F=ma üniversitede öğretilen bir konuydu bilmem anlatabildimmi
-
Yeni bilimleri ve konuları ders olarak görüp anlayacak kaç hoca veya kaç öğrenci var aceba?
-
Yok Yok O Kadar da, Karamsar olmamak gerek, Örneğin Şu Parçacık Hızlandırıcısı Deneyini yapan bilim adamları Önemli Bir Keşfe İmza Atarlarsa Görün bakın İsimleri Akılda Kalıyomu Kalmıyomu...
Çünkü Günümüz Teknolojileri Bilgisayarlardaki Chipler Dahi Önceki Bilim Adamlarının Çalışmalarının Temel Alındığı İlkeler Sayesinde Var Olmuşlardır... O yüzden Şimdiki Bilim adamlarına Bulan değilde Bulunanı Geliştirenler Gözüyle Bakılmaktadır...
Parçacık Hızlandırıcısı Deneyinde Değişik bir Bilim Ortaya Çıkarsa Aynı Etkiyi Gösterecektir. Yada Mars İlk ayak Basan İnsanda aynı Etkiyi Gösterecektir.
-
hacı vardır da ismi anılan bilim adamları:) türkiyede nezaman anılmaya başlar belli olmaz:D herşey biraz geç geldiği için anca gelecektir bize bu bilim adamları ve icraatları :D
-
bugün kullandığımız bilimin tabanını eski bilim adamlar(newton.einstan..vs)attı diğerleri devam etti .eskiden uyuyan dünyanın hayal gücünü zorladılar şimdi insanlar zaten büyük beklentileri olduğugu için yeni buluşlar geyet dolaymış gibi karşılanıyor.ve bilim adamlarının yaptıkları sıradan insanlar oluyor.
-
ne varsa eskilerde vardı :)
-
Kuhn'un Paradigma Teorisi incelenirse bunun nedeni net anlaşılır. Her çağın bir kurtarıcısı vardır..
-
eskler diyoruz ama az sayılacak kişiler değil onlar adamalr bulunabilecen en önemli şeyleri bulmuşlar :D bir insana eletkrikten başka daha iyi ne hediye edebilirsin ? yada lambadan başka ? yada telefondan adamların adlarının sürekli anılmasının sebebi insan yaşamında temel oluşturan şeyleri bulmuş olmaları şimdiki bilim adamlar da çıkmış salyangoz bilmem neyinden sivilce kremi yapıyo :D elektrik nerde lamba nerde telefon nerde :D:D
