Hafıza Sarayı Tekniği

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    KotomineKirei
    KotomineKirei's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Temmuz/2013
    Erkek

    Takip, faydalı şeyler çıkacaktır.


    They were crying when their sons left. God is wearing black. He's gone so far to find no hope, He's never coming back. They were crying when their sons left. All young men must go. He's come so far to find the truth, He's never going home.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek

    Fotografik ilişkisel bağlantı metodu yerine fotografik önemsel tedirginlik metodunu kullanıyorum. İnsanı biraz huzursuz ediyor ama unutmak imkansız hale geliyor.


    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GeFORC3
    GeFORC3's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mart/2007
    Erkek

    Konuyu okuyunca aklıma "Beyin Bedava" diyen adamın videosu geldi :)) Oda bu tekniği kullananıyor olabilir :D

    http://www.youtube.com/watch?v=u_FwV2Oc3Bc

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    coder2
    coder2's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mart/2007
    Erkek
    RETRET bunu yazdı

    Fotografik ilişkisel bağlantı metodu yerine fotografik önemsel tedirginlik metodunu kullanıyorum. İnsanı biraz huzursuz ediyor ama unutmak imkansız hale geliyor.

    Bahsettiğin metodları biraz açar mısın ?


    Önceleri Kızlar Utanınca Kızarırdı Şimdilerde Kızarınca Utanıyorlar..
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek
    coder2 bunu yazdı
    RETRET bunu yazdı

    Fotografik ilişkisel bağlantı metodu yerine fotografik önemsel tedirginlik metodunu kullanıyorum. İnsanı biraz huzursuz ediyor ama unutmak imkansız hale geliyor.

    Bahsettiğin metodları biraz açar mısın ?

    birincisi melih duyar'ın metodudur.

    ikincisi askeri personele öğretilen götüm götüm metodudur; sana 10 tane iş verilir, hiç birisi yazılı değildir ve her işe ait numaralar adresler vardır, silah numaraları, telefon ve adresler, isimler rütbeler... unutma durumunda askeri mahkemede yargılanma ihtimalin olduğundan unutamazsın. Sivilde de uygulaması pek zor değildir, işlerine önem sırası verirsin ilişkilendirmeyi iş ve şahısla ilgili yaparsın olay biter.


    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    coder2
    coder2's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mart/2007
    Erkek

    Eğer askersen bunu uygulamak bir nebze kolay olabilir fakat unutmam durumunda böyle bir yargılamanın ya da o şiddette bir cezalandırma-sorgulanmanın olmayacağını bililinmesi zorlaştırır bence..


    Önceleri Kızlar Utanınca Kızarırdı Şimdilerde Kızarınca Utanıyorlar..
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek
    coder2 bunu yazdı

    Eğer askersen bunu uygulamak bir nebze kolay olabilir fakat unutmam durumunda böyle bir yargılamanın ya da o şiddette bir cezalandırma-sorgulanmanın olmayacağını bililinmesi zorlaştırır bence..

    Kendine ceza mekanizması kurarsan sorun olmuyor.

    Anahtarlarını sürekli unutuyorsan ceza mekanizması şudur: bulmak için kendine 10 dakika ver, bulamazsan arabasız git. Bir dahaki sefere koyduğun yeri unutmazsın.

    Alışverişe gitmeden önce dolabını aç bak, ne lazım diye düşünme, sadece dolabın içine bak göz gezdir aklında tut. Eksik bir şey bırakırsan onu bir hafta alma, bir dahaki alışverişinden önce daha dikkatli olacaksın.

    Hafıza her ne kadar anlık, kısa süreli ve uzun süreli diye içinde ayrılsa da aslında bir bütündür, eğer öyle olmasaydı hipnoz altındayken doğumumuzdan hipnoza girdiğimiz ana kadar olan tüm zamanı anlık olarak hatırlayamazdık. Bir kere duyduğun bir telefonu zaten zihne atmış oluyorsun yapılması gereken onu çağırmak, zihne atarken önem sırasına sokarsan hangi bellekte kalacağı da sana göre belirlenmiş olur.

    Ben önemsiz şeyleri hatırlamıyorum, çünkü çağırmıyorum. Dizinler altında alt dizinler şeklinde düşün, buna zaman içinde kümelemeyi de sokacaksın, zaman içinde oturuyor. Bir de yalan söylememen lazım, yalan söyleyenler bu metodu uygulayamıyor. Örnek verelim dizin olayına:

    kişiler bir dizindir:

    annen de bir alt dizindir:

    doğum tarihi, anneler günü, çalışıyorsa mesleğine dair kutlama günü varsa tarihi (tarihler)

    annenin karakteri, annenin düşünceleri, annenin yapmanı istediği ve istemediği şeyler ( duygular)

    İkinci Dizin Önemli Günler

    Diyelim ki annen öğretmen

    öğretmenler günü ve annenin mesleği çakışır, gider çiçeğini alırsın.

    Önemsemeden yaşarsan orangutan gibi yaşarsın, önemsersen yaşadığını hissedersin, para parayı çeker derler ya hafıza da hafızayı çekiyor.

    RETRET tarafından 05/Ara/14 17:09 tarihinde düzenlenmiştir

    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    coder2
    coder2's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mart/2007
    Erkek

    Mantık güzel ve doğru.

    Yalan söylemekten kastın nedir , kendimizi kandırmak gibi mi ?


    Önceleri Kızlar Utanınca Kızarırdı Şimdilerde Kızarınca Utanıyorlar..
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek
    coder2 bunu yazdı

    Mantık güzel ve doğru.

    Yalan söylemekten kastın nedir , kendimizi kandırmak gibi mi ?

    Yalan söylemek hafızayı meşgul eder, söylediğin yalanaları aklında tutmak zorundasın.

    Örnek:

    18.30 Abimlere gittim (yalan)

    18.30 halı saha maçındaydım (doğru)

    iki tane data var biri doğru biri yalan

    beyninin yalan olanı doğru olan gibi kullanması gerekiyor ve farklı kişilere doğru ya da yanlış olanı sunmak durumundasın.

     

    48 saat sonra saat 10:30 sana soruyorum 2 gün önce 18.30 da neredeydin? senin bana doğru olanı söylemen lazım, bana doğru olanı söylerken beynin yalan olanı da hatırlıyor, belli bir süre sonra söylediğin yalanı unutacaksın veya o yalanı unutmayacak yalan ile doğruyu karıştıracaksın (abimlere gittim sonra da halısahaya gittim veya halısahaya gittim sonra abimlere gittim) bu iş beynin ırzına geçer ve sürekli yalan kişilik bozukluğuna çift kişiliğe veya mitomaniye gider. Mitomanlar sadece söyledikleri yalanları hafızalarında tutabilen insanlardır, çift kişilikli insanlarda ise beyin hücreleri sanal bloklar oluşturur yani hücresel bir sorun yoktur ama sanki iki kişilik varmış gibi bir durum meydana gelir ilerlemesi şizofreniye götürür. Hafızanı da bok edersin.

     

    Peki netice nedir? Her şeyi hatırlar mısın dersen hayır, çünkü gerek yok.

    Misal telefon rehberimdeki önemli kişilerin telefonlarını hatırlarım önemsizleri hatırlamam.

    Sana sorduğumda cevap verebileceğin uzun bir adres varsa ve benim o anda o adresle işim yoksa bunu aklımda tutmak için kasmam, vakti gelince yine sorarım.

    Önemsiz tarihleri aklımda tutmak zorunda değilim, basit işleri hatırlamasam da olur.

    Zaten her şeyi önemsemeye kalkarsan boku çıkar, duygularımız var, insanız sonuçta.

    RETRET tarafından 05/Ara/14 17:25 tarihinde düzenlenmiştir

    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    makets
    makets's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Ocak/2010
    Erkek

    Melih Duyar mıydı neydi vaktiyle baya sarmıştım. Hafıza çivileri falan vs. Fakat şöyle bir durum var. Misal 30 lu bir hafıza çivisi seti oluşturduk. Ve 30 adet bilgiyi hafıza çivisine bağlayarak ezberledik. Bir sonraki 30 lu bilgiyi de hafıza çivilerine bağladığımız için iki bilgi serisi birbirine karışıyor. Bu sıkıntıyı aşamayınca bırakmıştım. Bilgiyi not almada Leanardo da Vinci tekniği baya faydalı, kpssde denemiştim. Fakat ekstra çaba istiyor.

Toplam Hit: 4519 Toplam Mesaj: 32