Havacılık Ve Uzay Mühendisliği

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dentist
    Dentist's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ocak/2009
    Erkek

    Arkadaşlar bir fen lisesi öğrencisi olarak şimdiden hedefimi belirlemek istiyorum ve mesleklere bakıyorum. Sizinle de paylaşmak isterim bu konudaki hakkındaki görüşleriniz, eklenmesi gereken birşey varsa söyleyin. Dalga geçmek için yorum yazacak olan varsa şimdiden analarına bacılarına yazık olduğunu söyleyeyim :))... Her belirlediğim meslekleri sizinle paylaşarak hem sizin görüşlerinizi hemde benim gibi olan arkadaşlara yardımcı olacağıma inanıyorum... 

    HAVACILIK VE UZAY MÜHENDİSLİĞİ

    Havacılık ve uzay mühendisi, hava ile etkileşen her çeşit mühendislik ürünün tasarlanması ve inşaat projelerinin hazırlanması, üretilmesi, bakım ve onarım teknolojisi ve işletmesi konularında eğitim ve araştırma yapar. Yapımı düşünülen hava taşıtının dizaynını, ön projesini hazırlar. Uçak yapımı için gerekli üretim, yöntemleri arasından hangisinin niçin daha ekonomik olacağına karar verir. Bu konuda gerekli modelleri hazırlayarak deneylerini yapar, tasarladığı hava taşıtının performans özelliklerini saptar ve istemlere göre incelemesini yapar. Havacılık ve Uzay mühendisleri, ülkemizde THY’da, Türk Silahlı Kuvvetlerinde, Kara ve Hava Kuvvetleri'nde ana bakım üstlerinde, Tusaş, MKM, kurumunda, özel bazı hava şirketlerinde temel elemanlar olarak çalışabilecekleri gibi, eğitimleri sırasında almış oldukları temel makine mühendisliği bilgileri sayesinde makine mühendisliği bilgileri alanlarında da çalışabilmektedirler. Kendi alanlarında çalışma imkânları, ülke şartlarındaki gelişmelere paralel olarak artmaktadır.

    Havacılık ve uzay mühendisliği programı havada seyreden her çeşit aracın tasarlanması ve inşa projelerinin hazırlanması, üretilmesi, bakım ve onarım teknolojisi ve işletmesi konularında eğitim ve araştırma yapar.

    Okutulan belli başlı dersler

    Havacılık ve uzay mühendisliği bölümünde ilk yılda temel bilimler (fizik, kimya, matematik); sonraki 1,5-2 yılda termodinamik, statik, dinamik, mukavemet, akışkanlar mekaniği, bilgisayar, elektrik-elektronik gibi teorik; kalan sürede de aerodinamik, gaz dinamiği, yapı-malzeme, itki sistemleri, ısı transferi gibi uygulamalı temel mühendislik dersleri verilir.

    Gereken nitelikler

    Havacılık ve uzay mühendisliği bölümüne girmek isteyen bir kimsenin, normalin üstünde bir genel akademik yeteneğe sahip, matematik, fizik, kimya ve astronomi konularına ilgili ve bu alanlarda iyice yetişmiş, sabırlı, dikkatli, düzgün şekil çizebilen yaratıcı ve başka insanlarla işbirliği yapabilen, uyumlu bir kimse olması gerekir.

    Kazandıkları unvan ve yaptıkları işler

    Havacılık ve uzay mühendisliği bölümünden mezun olanlara "Havacılık ve uzay mühendisi" unvanı verilir. Havacılık ve uzay mühendisi, yapımı düşünülen hava taşıtının dizaynını, ön projesini hazırlar; uçak yapımı için gerekli üretim yöntemleri arasından hangisinin, niçin daha ekonomik olacağına karar verir, bu konuda gerekli modelleri hazırlayarak deneylerini yapar; tasarladığı hava taşıtının performans özelliklerini saptar ve istenen niteliklere göre incelemesini yapar, uçak yapımında, fabrikada üretimin planlamasını yaparak işlerin zamanında, istenen kalitede ve niteliklerde üretimini sağlar, yapım sonrası uçuş tecrübelerini planlar, bunlara bizzat katılarak yapılan hava taşıtının gerçek işleyişini saptar, bunların pazarlanmasında görev alır. Havacılık ve Uzay mühendisi ayrıca kullanıcı kuruluşlarda işletme ve bakım mühendisliği görevlerini de yürütür.

     

    Çalışma alanları

    Havacılık ve uzay mühendisleri, ülkemizde THY'de, Kara ve Hava Kuvvetlerinde ana bakım üstlerinde, TUSAŞ'ta, Roketsan'da, Aselsan'da, Tübitak SAGE'de, Tübitak Uzay'da, Havelsan'da, Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nda, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nde,MKE'de ve özel bazı hava şirketlerinde temel elemanlar olarak çalışabilecekleri gibi eğitimleri sırasında almış oldukları temel makine mühendisliği bilgileri sayesinde otomotiv gibi makine mühendisliği sahalarında da çalışmaktadırlar.

    İlgili akademik kurumlar

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RootB
    RootB's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ekim/2008
    Erkek

    Türkiye'de iş olanağının şu an için az olduğu kesin. Uzaydan bahsediyoruz , Türkiye'yle bir alakası yok yani :) Daha gelişmiş bir ülkede daha çok imkan olacağı kesin.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dentist
    Dentist's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ocak/2009
    Erkek

    RootB bunu yazdı:
    -----------------------------

    Türkiye'de iş olanağının şu an için az olduğu kesin. Uzaydan bahsediyoruz , Türkiye'yle bir alakası yok yani :) Daha gelişmiş bir ülkede daha çok imkan olacağı kesin.


    -----------------------------

    Odtüde çalıştıktan sonra işsiz kalmaz hocam :D en kötü  otmotivde makina mühendisi olur. Ayrıca yurtdışı olanağı yüksek...

    Bu arada bölümün sitesi: http://www.ae.metu.edu.tr/

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mustaphachan
    mustaphachan's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Haziran/2009
    Erkek

    yurtdışına çıkabilme imkanı olanların düşünmesi gereken bir bölüm.. yoksa buradan mezun olup thy'de çalışmak zorunda kalan onlarca mağdurun çilesini sizde çekebilirsiniz :/


    # birikimini önyargı ve yalanlara hizmet etmek için kullanan kültürlü bir insan olmaktansa maymundan gelmeyi tercih ederim.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    ben yazdım gelmedi zamanında,

    kim kaybetti? tabiki onlar :)


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dentist
    Dentist's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ocak/2009
    Erkek

    renegadealien bunu yazdı:
    -----------------------------

    ben yazdım gelmedi zamanında,

    kim kaybetti? tabiki onlar :)


    -----------------------------
    :D:D

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    valla arkadaş var orada okuyan,

    düzenli yarışmaları vs oluyor,

    el becerim ve modelcilik kabiliyetimi ve ucuş yeteneğimin alayını kacırdılar hoca :)

    ben değil onlar kaybetti :)

    10 günde yaptığım model aşağıda, bütün mühendisliği birleştirsen yemin ediyorum 6 ayda cıkartamazlar :)

    Modele bak modele :|

    Maşallah diyin :|

    http://img696.imageshack.us/img696/9793/dsc01487c.jpg

     

    http://img96.imageshack.us/img96/9126/dsc01497b.jpg


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    habib_mx_tr
    habib_mx_tr's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Renk seçimi mükemmel, buna bi de kamera takacaksın :):)


    !!!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    habib_mx_tr bunu yazdı:
    -----------------------------

    Renk seçimi mükemmel, buna bi de kamera takacaksın :):)


    -----------------------------

    renklere bakma hoca elimizde ne varsa onla kaplıyoruz :D


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yasin_55
    yasin_55's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    renegadealien bunu yazdı:
    -----------------------------

    valla arkadaş var orada okuyan,

    düzenli yarışmaları vs oluyor,

    el becerim ve modelcilik kabiliyetimi ve ucuş yeteneğimin alayını kacırdılar hoca :)

    ben değil onlar kaybetti :)

    10 günde yaptığım model aşağıda, bütün mühendisliği birleştirsen yemin ediyorum 6 ayda cıkartamazlar :)

    Modele bak modele :|

    Maşallah diyin :|

     

     

     


    -----------------------------

    dayyyyyt :D

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HolySeclorum
    HolySeclorum's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2007
    Erkek

    Bu bölüm benim gitmek istediğim bölümdü fakat hiçbir zaman o kadar puan çıkartamadım.Puanın gelirse orayı kaçırma,mezun olunca havada kaparlar..Üstelik önü çok açık olan bir bölüm..


    Her Hakkım Saklıdır
Toplam Hit: 4458 Toplam Mesaj: 27