Hepinizin Avatarı Olacak
-
Sonuna kadar okuyun arkadaşlar
GEÇEN hafta Türkiye konusunda moralimi düzelten bir ziyaret yaptım.
Uzağa değil, İstanbul'un göbeğinde bir yere gittim.
İstanbul Teknik Üniversitesi'nın Ayazağa Kampusu'na. Daha doğrusu kampus içindeki "Teknopark"a
İTÜ, kampusunda binalar yapmış. Bu binaları teknoloji konusunda Arge yapan şirketlere kiraya vermiş.
Bülent Kaytaz'ın davetiyle gittim, gezdim, mutlu oldum.
Kaytaz, ben yaşlarda bir mühendis.
Hepinizin avatarı olacak
WEB TV, Wirofon gibi bugün kullandığımız teknolojilerin tümü Kaytaz ve ekibinin. Onlar bunu çok geride bırakmış ilerliyorlar.
Şimdi avatarlar üzerinde çalışıyorlar.
Yani kişinin dijital kopyası.
Sizin bir avatarınız yapılacak. Bu sizi izleyecek, sizi tanıyacak ve siz olacak.
Gerektiğinde sizin adınıza konuşacak, yanıt verecek. Bilginiz, birikiminiz, tecrübeniz onda toplanacak.
Siz ölseniz bile siz olarak kalacak. Ölümünüzden sonra çocuklarınız, torunlarınız bile gelip danışabilecek, konuşabilecek. "Keşke hayatta olsaydı ona sorardım" demek kalmayacak.
Sanal his
BENİ şaşırtan yeniliklerden biri "sanal his" oldu. His derken dokunma hissinden bahsediyorum.
Özel bir eldivenle, ekrandaki görüntüye dokunabiliyor, hissedebiliyorsunuz.
Bunun mekanik tarafında Kore ve ABD önde. Ancak yazılım tarafında Türkiye'de de önemli işler yapılmış. Ben ekrandaki bir insanın yüzüne dokunabildim, basket topuyla oynayabildim, zarları atabildim. Şaşkınlığımı anlatamam.
Tabii bunlar uzak teknolojiler. Uzak dediğim, bu tip adamlar uzağı çok yakın yapıyorlar ama yine de bugünden yarına hayatımıza girecek şeyler değil.
-
ilginç
-
gavatar?
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
gavatar?
-----------------------------hocam sana AB yolu görünüyo gibi :)))
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
gavatar?
-----------------------------yedekle kendini :)
-
nolanded bunu yazdı:
-----------------------------
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
gavatar?
-----------------------------hocam sana AB yolu görünüyo gibi :)))
-----------------------------niyeki?
gavatarı bilmiyomusunuz? böyle bir seris var zaten
siz cahilseniz ben ne yapayım :))
edit gavatar diye yanlış yazmışım :D gravatar olacakmış :) gavatar diye aradığım için google da hep :)
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
nolanded bunu yazdı:
-----------------------------
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
gavatar?
-----------------------------hocam sana AB yolu görünüyo gibi :)))
-----------------------------niyeki?
gavatarı bilmiyomusunuz? böyle bir seris var zaten
siz cahilseniz ben ne yapayım :))
-----------------------------gavatar - gravatar hocam :)
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
nolanded bunu yazdı:
-----------------------------
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
gavatar?
-----------------------------hocam sana AB yolu görünüyo gibi :)))
-----------------------------niyeki?
gavatarı bilmiyomusunuz? böyle bir seris var zaten
siz cahilseniz ben ne yapayım :))
edit gavatar diye yanlış yazmışım :D gravatar olacakmış :) gavatar diye aradığım için google da hep :)
-----------------------------cahil kimmiş belli oldu :)
insanın kendi kendine g*t olması ne güzel birşeymiş :))
-
kesin len bi R harfini koymamışız :D google a gavatar yazıncada çıkıyo zaten 1. sırada halla halla :)
gavatar diye bir olayda varmış :) neyse konu dağılmasın devam :)
-
konudan önce yorumları okuyunca tüm "awatar"ları "gawatar" okudum :|
-
irwa bunu yazdı:
-----------------------------
konudan önce yorumları okuyunca tüm "awatar"ları "gawatar" okudum :|
-----------------------------"w" kullanmanızı hiç yakıştıramadım.
"Sanane, sen bak işine" diyebilirsiniz, saygılar.
