Hesap Makinasını Kullanmayalım...
-
Canıl sıkıldı yazayım dedim.
Bize bir şeyin %17,5'ini hesapla dediğinde ulan bu 17,5 ne kıl bi rakam diyoruz.
Şimdi şöyle yapalım. 17,5 i parçalayalım. 10 - 5 - 2,5. Evet 10 iki kez yarıya böldük ve sayılarımızın toplamı 17,5.
Şimdi bize 80 liranın %17,5'i kaçtır dense. 80 in % 10 u 8 eder. +4 +2 =14 olur.

Hesap makinesinin yanında % yi böylede hesaplarız ki bunu her ilkokul mezunu bilir. yüzdelik sayı çarpı ana sayı bölü 100. Öylesine bi yazı oldu işte xD ama ilginç..
-
hiç bişeyden nefret etmedim şu sayılardan nefret ettiğim kadar.. hesap makinasıyla bile yapamıyorum bazen ... :/
-
peki bir sayının %31,3 ünüde bu yöntemle hesaplayabilirmiyiiz?
-
gel sen bizim sınıvlarda kullanmada gör ...
-
hotboy bunu yazdı:
-----------------------------
peki bir sayının %31,3 ünüde bu yöntemle hesaplayabilirmiyiiz?
-----------------------------
Tabii kide..Yalnız rakamlar daha kıl olur. İlk kat sayını 15.65 alırsın ki buda kıl bi sayı olur. Zaten 31 asal sayı ki bunlarda bölme yapmak kıl iş...
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
gel sen bizim sınıvlarda kullanmada gör ...
-----------------------------
Açıköğretim mi?Hiç bi matematik dersine hesap makinası sokmadım en düşük aldıım not 70 ti.
Tabii ben hesap makinesini bu verdiğim işlem için kullanmayalım dedim xD Her şeyde kullanmayacaz demedim ki dayı :p nedir mesela 17,5 in katlarında kullanırsın. ve ya bakarsın sayı parçalanıyorsa ona kullanırsın...
-
güzel bi yöntem kullanmak lazım. hoşuma gitti. ama bilerek veya bilmeden çok önemli bir konuya değinmişsin. günümüzde insanlar neredeyse 2+2 yi bile hesap makinesi ile toplamaya başladılar. en küçük işlemler için bile hesap makinesi veya bilgisayar vs. kullanılıyor. insan kendi beynini değil hesap makinesini kullanıyor. ve bunun sonucu olarak da alzheimer denilen hastalık hortluyor. bilim adamları genetik faktörleri suçluyor ama hikaye kısmı. bundan 100 yıl önce 1000 yıl önce neden yoktu bu hastalık. çünkü insanlar beyinlerini kullanıyorlardı. ee işleyen demir ışıldar. kullanmazsakta böyle paslanır. yani burdan hayvana tam destek veriyorum. hesap makinesini hayatımızdan atalım.
Yüzdelik sayı . ana sayı
______________________ rulz....
100
-
oldum olası kafam basmaz zaten şu matematiğe hesap makinasız da olmaz heralde yaw :)
-
boşuna okuyoruz la. tahribata girekte matematik öğrenek aslkdlaskfklasldk
-
mathway.com
-
Antikky bunu yazdı:
-----------------------------
mathway.com
-----------------------------
http://mathway.com/problem.aspx?p=trigonometryBiz hesap makinası kullanmayalım diyoz xD
Aslında güzel uygulama ha. Bazen program arıyorum sırf matematiksel yazıları yazmak için ama burda program kurmadan yazıyosun. Gerçi sırf problemler için. Ama yazılanları resim formadında kaydediyor.
Bide baya gelişmis hesap yapabiliyo:
The logarithm base 2 of 64 is 6.
Take the cosine ofto get -1.
Move the minus sign in the denominator to the front of the expression.
Any expression divided by 1 is the expression.
-6
Biz hesap makinası kullanmayalım diyoz xD adam direk olarak hesap makinasının kralını şey etmiş..
