folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Hesap Makinasını Kullanmayalım...



Hesap Makinasını Kullanmayalım...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HaYVaN
    HaYVaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    Canıl sıkıldı yazayım dedim. 

    Bize bir şeyin %17,5'ini hesapla dediğinde ulan bu 17,5 ne kıl bi rakam diyoruz.

    Şimdi şöyle yapalım. 17,5 i parçalayalım. 10 - 5 - 2,5. Evet 10 iki kez yarıya böldük ve sayılarımızın toplamı 17,5.

    Şimdi bize 80 liranın %17,5'i kaçtır dense. 80 in % 10 u 8 eder. +4 +2 =14 olur.

    Hesap makinesinin yanında % yi böylede hesaplarız ki bunu her ilkokul mezunu bilir. yüzdelik sayı çarpı ana sayı bölü 100. Öylesine bi yazı oldu işte xD ama ilginç..

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    hiç bişeyden nefret etmedim şu sayılardan nefret ettiğim kadar.. hesap makinasıyla bile yapamıyorum bazen ... :/

    :|
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hotboy
    hotboy's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek
    peki bir sayının %31,3 ünüde bu yöntemle hesaplayabilirmiyiiz?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sigortacı
    DJ_Alper
    DJ_Alper's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek
    gel sen bizim sınıvlarda kullanmada gör ...

    Sorularınızı cilginsigortaci@gmail.com a yazabilirsiniz cevaplar instagram sayfasında >>>instagram/cilginsigortaci/ █║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HaYVaN
    HaYVaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    hotboy bunu yazdı:
    -----------------------------
    peki bir sayının %31,3 ünüde bu yöntemle hesaplayabilirmiyiiz?
    -----------------------------
    Tabii kide..

    Yalnız rakamlar daha kıl olur. İlk kat sayını 15.65 alırsın ki buda kıl bi sayı olur. Zaten 31 asal sayı ki bunlarda bölme yapmak kıl iş...

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HaYVaN
    HaYVaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    DJ_Alper bunu yazdı:
    -----------------------------
    gel sen bizim sınıvlarda kullanmada gör ...
    -----------------------------
    Açıköğretim mi?

    Hiç bi matematik dersine hesap makinası sokmadım en düşük aldıım not 70 ti.

    Tabii ben hesap makinesini bu verdiğim işlem için kullanmayalım dedim xD Her şeyde kullanmayacaz demedim ki dayı :p nedir mesela 17,5 in katlarında kullanırsın. ve ya bakarsın sayı parçalanıyorsa ona kullanırsın...

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mimar
    mimar's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2006
    Erkek

    güzel bi yöntem kullanmak lazım. hoşuma gitti. ama bilerek veya bilmeden çok önemli bir konuya değinmişsin. günümüzde insanlar neredeyse 2+2 yi bile hesap makinesi ile toplamaya başladılar. en küçük işlemler için bile hesap makinesi veya bilgisayar vs. kullanılıyor. insan kendi beynini değil hesap makinesini kullanıyor. ve bunun sonucu olarak da alzheimer denilen hastalık hortluyor. bilim adamları genetik faktörleri suçluyor ama hikaye kısmı. bundan 100 yıl önce 1000 yıl önce neden yoktu bu hastalık. çünkü insanlar beyinlerini kullanıyorlardı. ee işleyen demir ışıldar. kullanmazsakta böyle paslanır. yani burdan hayvana tam destek veriyorum. hesap makinesini hayatımızdan atalım.

     

     

    Yüzdelik sayı . ana sayı

    ______________________       rulz....

                 100 

     


    uçmayı bilmiyorsan ibnelik yapmayacaksın...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sertan_06
    sertan_06's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2007
    Erkek
    oldum olası kafam basmaz zaten şu matematiğe hesap makinasız da olmaz heralde yaw :)

    spor akademisi hazırlık kurslarımız ankarada açılmıştır.tbt dekilere duyurulur.firtina_kickbox@hotmail.com
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kelv1n
    Kelv1n's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Eylül/2005
    Erkek
    boşuna okuyoruz la. tahribata girekte matematik öğrenek aslkdlaskfklasldk

    Hatalıysam..... aramızda kalsın ;)
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Antikky
    Antikky's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 01/Mayıs/2003
    Erkek
    mathway.com

    Umursamaz Tavrımın Hastası Olunuz.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HaYVaN
    HaYVaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    Antikky bunu yazdı:
    -----------------------------
    mathway.com
    -----------------------------
    http://mathway.com/problem.aspx?p=trigonometry

    Biz hesap makinası kullanmayalım diyoz xD

    Aslında güzel uygulama ha. Bazen program arıyorum sırf matematiksel yazıları yazmak için ama burda program kurmadan yazıyosun. Gerçi sırf problemler için. Ama yazılanları resim formadında kaydediyor.

    Bide baya gelişmis hesap yapabiliyo:




    The logarithm base 2 of 64 is 6.




    Take the cosine of to get -1.




    Move the minus sign in the denominator to the front of the expression.




    Any expression divided by 1 is the expression.

    -6
    Biz hesap makinası kullanmayalım diyoz xD adam direk olarak hesap makinasının kralını şey etmiş..
Toplam Hit: 2510 Toplam Mesaj: 14