Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
Hidrojen Üretimi / Yakıt Tasarruf Sistemi
Hidrojen Üretimi / Yakıt Tasarruf Sistemi
-
Müridler yine ilğinç bir proje ile karşınızdayım. Daha önceden hatırlayanınız var ise rüzgar enerjisi ile elektrik üretimi ile ilğili konu açmıştım.
İnternette bir süredir hidrojen jeneratölerini inceliyorum. Sonunda yapmaya karar verdim. Plakalar sürekli oksitleniyordu çelik kullanmak gerekiyormuş ama şuanki konumumda bulamadım.
Bende tplink wa5210 access poinleri vardı 2 tane içinde büyükce bir plaka çıkıyor aliminyuma benziyor ama tam anlamadım çinsisini denedim oksitlenme kararma olmadı plakalarda. Neyse sonra bi,r tane su filtreleme için kullanılan bir ürün buldum kapağına 2 tane delik ve tij demiri ve somunla plakaları yerleştiridim.
Sonra normal su doldurup denedim, normalde saf su koyup çok az tuz atıyordum bu sefer direk musluk suyu ile denedim yine üretti.
İnternette araşırdığım kadarıyla saf suya sodyum oksit konuyormuş, lavabo açıcı maddesindede aynı ürün var bende geçen akşam saf suya lavabo açıcıyı ekledim. Sonra Plakaların bulunduğu hazneye koydum. Bir anda tepkime oldu. Daha elekrik vermeden hidrojen üremeye başladı. Çakmağı çaktım yandı bekledim bekledim durmadı en sonunda açtım hazneyi boşalttım.
Ben bu sistemle daha önceden 50 cc motoru çalıştırdım karbüratördeki benzini boşaltıp direk hava filtresinden verdim. ilk çalışmadı daha sonra birazh hava filtresinde gaz birikti ve çalıştı rolantide tabi gaz verince durdu.
Fotoğraflar aşağıda birazdaha gelişirip arabaya takmayı düşünüyorum.
Buda Video
https://youtu.be/WlhMvZA-3ys
-
-
hocam bunu arabaya uygulanmıs halını gormustum arkadas cınden hazır set almıstı ama sadace dızel araclarda ıse yarıyor dıye bılıyorum
%30 performans %40 yakıt tasarufu saglamıs aslı varmı bılmıyorum
-
hocam arabaya takman için sanırım dakikadaki litre miktarını çok arttırman lazım , üstüne birde bunun çekeceği amper miktarı çok yüksek olmayacak mı ?
daha önce sanayide bi eleman takıyordu ufak bi tüp yüzde bilmem kaç güç yakıt tasarrufu vs. veriyorum diye :D bi gün motorun çektiği hava debisiyle kendi zımbırtısının hava debisini öğrenince bi daha satmadı.
bilmiyorum çok pratik gelmiyor , araç motorunu karşılayacak kadar , aşınma vs. olayınada bakmak lazım
-
Nasil yapılıyor?
-
musa-90 bunu yazdı
Müridler yine ilğinç bir proje ile karşınızdayım. Daha önceden hatırlayanınız var ise rüzgar enerjisi ile elektrik üretimi ile ilğili konu açmıştım.
İnternette bir süredir hidrojen jeneratölerini inceliyorum. Sonunda yapmaya karar verdim. Plakalar sürekli oksitleniyordu çelik kullanmak gerekiyormuş ama şuanki konumumda bulamadım.
Bende tplink wa5210 access poinleri vardı 2 tane içinde büyükce bir plaka çıkıyor aliminyuma benziyor ama tam anlamadım çinsisini denedim oksitlenme kararma olmadı plakalarda. Neyse sonra bi,r tane su filtreleme için kullanılan bir ürün buldum kapağına 2 tane delik ve tij demiri ve somunla plakaları yerleştiridim.
Sonra normal su doldurup denedim, normalde saf su koyup çok az tuz atıyordum bu sefer direk musluk suyu ile denedim yine üretti.
İnternette araşırdığım kadarıyla saf suya sodyum oksit konuyormuş, lavabo açıcı maddesindede aynı ürün var bende geçen akşam saf suya lavabo açıcıyı ekledim. Sonra Plakaların bulunduğu hazneye koydum. Bir anda tepkime oldu. Daha elekrik vermeden hidrojen üremeye başladı. Çakmağı çaktım yandı bekledim bekledim durmadı en sonunda açtım hazneyi boşalttım.
Ben bu sistemle daha önceden 50 cc motoru çalıştırdım karbüratördeki benzini boşaltıp direk hava filtresinden verdim. ilk çalışmadı daha sonra birazh hava filtresinde gaz birikti ve çalıştı rolantide tabi gaz verince durdu.
Fotoğraflar aşağıda birazdaha gelişirip arabaya takmayı düşünüyorum.
Buda Video
https://youtu.be/WlhMvZA-3ys
lavabo açıcı dediğin şey naoh-sodyum hidrooksit
ve plakaların aliminyum ise eldeki denklem
Al + NaOH + H2O = NaAl(OH)4 + H2
bu oluyor
aynını tuz ruhu ilede yapabilirsin
al+hcl= alcl + h
-
wert bunu yazdımusa-90 bunu yazdı
lavabo açıcı dediğin şey naoh-sodyum hidrooksit
ve plakaların aliminyum ise eldeki denklem
Al + NaOH + H2O = NaAl(OH)4 + H2
bu oluyor
aynını tuz ruhu ilede yapabilirsin
al+hcl= alcl + h
Sodyum Bikarbonatta (Yemeklik karbonat) işini görür
-
Hocam bunu depolamayi dusunuyormusun.
-
Bi ara ben de uğraştım. Elimde çelik olmadığı için pet şişe içerisinde birbirine çok yakın sarmal hale getirdiğim kalın tek damar bakır kablo kullandım. Evet hidrojen üretiliyor ama o kadar çok yüksek akım çekiyor mi kısa devre korumalı adaptörler korumaya geçiyor, doğrultma yapıp şebekeye bağladığımda da sigorta attırıyordu. Sonra aşağı indim arabayı çalıştırıp aküye bağlayınca sistem iyi kötü çalıştı ama çok yüksek akım çektiğinden sistemi aküye temas ettirdiğimde arabanın motor sesi bile değişiyordu. Bu durumda hidrojeni üretirken harcadığın güç elde edeceğin güçten(hidrojenden) az oluyor.
Yani bu sistemin özelliği az güç ile çok hidrojen elde edilmesiyle olabilir.Eğer böyle birşey yapılabilseydi, yakıtsız/yeilenebilir enerji üretilmiş olurduı. Çünkü hidrojen oksijen ile yandığında ortaya tekrar su çıkıyor. Bunu da sonsuz döngüye sokmuş olur, sonsuz enerji elde edilmiş olurdu. Ama şöyle yapılabilir; elinde güneş panelin varsa araç kullanılmadığı zamanlar sistem güneşten sürekli üretim yaparsa enerji ihtiyacı düşürülebilir. Bu sefer de güneş paneli nereye konulacak?
Ama gerçekten takdir ediyorum seni. Böyle şeylerle uğraşman çok güzel, başarısız olman da hiç önemli değil, denemelerinde başarısız olsan da bu seni yıldırmasın, tecrübe ve bilgi birikimi elde etmiş oluyorsun. keşke herkes böyle şeylerle uğraşsa, merakı ve cesareti olsa. Bu ülkenin gelişebilmesi için okullarda bu ve benzeri deneylerin yapılıp ilgi çekilmesi gerekli.
-
Tayga bunu yazdıwert bunu yazdımusa-90 bunu yazdı
lavabo açıcı dediğin şey naoh-sodyum hidrooksit
ve plakaların aliminyum ise eldeki denklem
Al + NaOH + H2O = NaAl(OH)4 + H2
bu oluyor
aynını tuz ruhu ilede yapabilirsin
al+hcl= alcl + h
Sodyum Bikarbonatta (Yemeklik karbonat) işini görür
Bu akşam bide karbonat ile denicem sonucu yazarım müridler
-
antivir-US bunu yazdı
Bi ara ben de uğraştım. Elimde çelik olmadığı için pet şişe içerisinde birbirine çok yakın sarmal hale getirdiğim kalın tek damar bakır kablo kullandım. Evet hidrojen üretiliyor ama o kadar çok yüksek akım çekiyor mi kısa devre korumalı adaptörler korumaya geçiyor, doğrultma yapıp şebekeye bağladığımda da sigorta attırıyordu. Sonra aşağı indim arabayı çalıştırıp aküye bağlayınca sistem iyi kötü çalıştı ama çok yüksek akım çektiğinden sistemi aküye temas ettirdiğimde arabanın motor sesi bile değişiyordu. Bu durumda hidrojeni üretirken harcadığın güç elde edeceğin güçten(hidrojenden) az oluyor.
Yani bu sistemin özelliği az güç ile çok hidrojen elde edilmesiyle olabilir.Eğer böyle birşey yapılabilseydi, yakıtsız/yeilenebilir enerji üretilmiş olurduı. Çünkü hidrojen oksijen ile yandığında ortaya tekrar su çıkıyor. Bunu da sonsuz döngüye sokmuş olur, sonsuz enerji elde edilmiş olurdu. Ama şöyle yapılabilir; elinde güneş panelin varsa araç kullanılmadığı zamanlar sistem güneşten sürekli üretim yaparsa enerji ihtiyacı düşürülebilir. Bu sefer de güneş paneli nereye konulacak?
Ama gerçekten takdir ediyorum seni. Böyle şeylerle uğraşman çok güzel, başarısız olman da hiç önemli değil, denemelerinde başarısız olsan da bu seni yıldırmasın, tecrübe ve bilgi birikimi elde etmiş oluyorsun. keşke herkes böyle şeylerle uğraşsa, merakı ve cesareti olsa. Bu ülkenin gelişebilmesi için okullarda bu ve benzeri deneylerin yapılıp ilgi çekilmesi gerekli.
Hocam Katılıyorum sana akım çekmesi filan yüksek oluyor ben bunu bir devre tasarlayım akımı belli bir seviyede tutarsam yakıt tasarrufu yaparım diye düşünüyorum.