

HTC Wildfire S Alsam Mı ?
-
Wildfire kullanıcısı olarak diyebilirimki android in başlangıç modelidir. Gerek işlemcisi ile gerek htc sense ile ilk versiyonudur. Zaten hedef aldığı kitlede htc ye sempati duyan fakat yüksek meblalar ödemek istemeyenlerdir. Wildfire s normal wildfiredan işlemci, çözünürlük ve kasa babında biraz daha geliştirilip ısıtlmış versiyonu okadar. Nomralde sen wildfire bile alsan custom rom atmayı öğrenirsen oradaki kernel dosyasını değiştirerek işlemcine overclock yaptırabilir, böylelikle 768MHz lik bi telefona sahip olabilirsin. Sıkıntı olarak telefonu yoğun kullandığın zamanlarda arkası ısınıyor hani okadar. :)
Almadan önce ilk çelişkim eski bir iphone 2D kullanıcısı olarak dokunmatik ekran ve lag acaba olurmu diye tereddütlerim vardı. Dokunmatik için (şimdi allah var yiğidi öldür ama hakkını yeme) htc de yeterli, sıkıntı yaratmıyor ama iphone un dokunmatiği daha iyi. Daha hassas. Ekranın üzerindeki film bile iphone da parmağın terli iken daha rahat hareket etmesini sağlıyor. Htc de ise algılamama babında bi sıkıntı görmedim. Lag babında da tam tersini söyleyebilirim, htc iphone a oranla daha stabil çalışıyor. iphone a bi jailbreak falan yaparsan kilitlenme riski var. Tehlikesi büyük elde patlayabilir. Aynı zamanda pil falan değişimi olması gerekirse kesinlikle bilen bir tamirci bulman gerekiyor yoksa parçalar eline verir kalırsın böyle :) İphonea rom atmak için kesinlikle bir pc ye ihtiyacın var ve formatlaması ortalama yarım saat sürüyor. Hele bide kitlersen fena... Ama htc ye format atmam nerede olursa olsun 10 dk. SD kartın içinde custom romu var. 1 kez clockwork yapıp roota indim. İstediğimde Wildpuzzle istediğimde Vaillanrom atabiliyorum.
Aldığımdan beri karşılaştığım sorunların başında market problemi vardı. Google ın türkiyede satış için bir bürosu olmadığından yani vergi yükümlülüğü olmadığından market uygulaması olmadan geliyordu. Bunu Sam4 adında muadil market programı ile hallettim. Daha sonra Flash sorunu olduğunu gördüm çünkü adobe açıklamasında artık 1GHz den daha küçük işlemcilere flash desteği vermeyeceğini duyurmuştu. Ama daha sonra kendi internet sitesinde de 700MHz'e kadar min configurasyonlarda destek verdiklerini gördüm. Tabikide yukarıda bahsettiğim gibi 512MHz işlemcide çalışan biri bu flash playeri indiremiyordu. İlla overclock yapması lazımdı...
Daha sonra ince ayrıntıya gireyim dedim ama hangi forumu okudusam roota inerek işlem yapılıyordu. İşte bu root yapma nasıl oluyormuş onu araştırdım. Risk olarak telefon garanti kapsamından çıkıyor ama tam performans kullanma durumunuz var. yukarıda anlattığım market ve flash sorununu düzeltmek için sorun yaşamadan, uğraşmadan, hazır bir şekilde custom rom larla alabiliyorsunuz. Bu konudada en etkili forumun www.xda-developers.com olduğunu anladım çünkü hangi forumu okudusam birileri birşeyler anlatıyor ama kazın ayağı öyle değil, farklı farklı anlatıyorlar. Bu adresini verdiğim formun kendi geliştiricileri var programlamacıları. Ve bana kalırsa htc nin kendi içinde gelen orjinal rom dan çok daha stabil çalışıyor. Custom rom u yüklediğimde market ve flash dosyasının olduğunu gördüğümde yaşadığım sevinç paha biçilemez :)
Son olarak wildfire a custom rom atacak arkadaşlara bir tavsiye vermem gerekirse xda-developersin bir son paketleri vardır, birde geliştirmekte olduğu paketleri. Son paketler htc nin güncellemelerinden hemen sonraki paketlerdir ve üzerinde artık değişiklik yapmazlar. Avrupa, asya paket olarak ayrılırlar. Tercihen Avrupa rom kullanın. Türkçe desteği vardır.Bu romu kullanın, geliştirlmekte olan paketi değil. Geliştirilmekte olan paket adı üstünde daha tam stabil olarak çalışmayabiliyor, sıkıntı yaratabilir... Belki ileriki zamanlarda tam anlamıyla roota nasıl inilir, nasıl custom rom atılır ve en popüler custom rom ları anlatan bir metin hazırlayabilirim... :)
Bu arada htc sense in en sevdiğim özelliği bilmeyenler için söyleyim telefonu yüz üstü masanın üstüne bırakırsanız otomatik sessize geçer, sırt üstü bırakırsanır normal modda çalar, elinize aldığınızda sesini azaltır. Eğer cebinizde yada çantanızda dik bir şekilde tutarsanız hareket halindemişsiniz gibi algılar yüksek ses tonundan çalar... Daha bi çok zımbırtısı varda ben böyle bir özelliği öteki telefonlarda görmediğim için yazdım. Umarım güzel bir yazı olmuştur, merak edenin merakını gidermişimdir...