İçinden Çıkılamayan Bir Soru Müridler
-
Bak şöyle anlatim anlarsınız o zaman soru bile ne kadar saçma :)
Bir konser izlenmese sadece dinlenilecek birşey olsa, sanatçı orada çıkıp, canlı performans sergileyip show'a çevirmez.
Giderdin, plaktan dinletirlerdi..
Buda saçma olucağına göre, herkes kendi evinden dinlerdi o zaman neden geldik derlerdi.. İzlemecek görmeyeceksek.
Görüntüsüz konser yoktor görüntü=görsellik=show=seyir'dir.
Sadece sessiz sinema ve pandomim sanatlarında ses yoktur vs.. ama sanatçı konseri böyle değil..
Neticesinde duyabildiğin ve görebildiğin için otomatikman, izlemek ve dinlemek bir arada oluyor..
Yani bu açıklamadan sonra dönüp kendinize neden böyle saçma bir soru sorduk diyebilirsiniz..
İzlenecek şey, sesli olduğu için direk dinlemekte içine giriyor çünkü her görsellikte ses vardır.. Ama her seste görsellik yoktur.. Örneğin TV ve Radyo gibi.. TV de görüp duyar'sın. Bu seyredilir. Radoyda sadece dinlersin bu dinlenir..
Seyrin içine girmiş olur böylece dinlemek fiil'ide..Umarım anlamışınızdır..:|
-
Bence konser izlenir hocam..Sonuçta görsel birşey var ortada..Şarkı izledik demeyiz,dinledik deriz..Ama konser izledik olur bence dinledik olmaz .)
-
hanggi amaçla gittiğine bağlı ...
-
İzlenirken dinlenir
