folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder İngilizcesi Kuvvetli Müritler Yardım...



İngilizcesi Kuvvetli Müritler Yardım...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    Arkadaşlar sistematik ingilizce öğrenmeye başladım.. Kurstaki hoca HAVE fiilini olumsuz yaparkene DONT HAVE ile yapıyor... Elimdeki kaynakta ise HAVENT yazıyor... US Eng UK Eng arasında bu konuda bir fark var mı hangisi doğrudur.. teşekürler..

    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    real_agabey
    real_agabey's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek

    Aynen dediğin gibi anlam olarak bi fark yok.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    Hocam dont have,do not havenin kısaltmasıdır.Havent is have not un o yüzden fark yok aynı.

    Mesela do you have a car ve have you got a car aynı sorudur 

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    KILICH
    KILICH's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Haziran/2010
    Erkek

    Eğer ki İki Cümle de Geniş Zamanda Olumsuz Olarak Yazılıyorsa Anlam Olarak Bi Fark Yok...Don't Have=Have'nt...Fakat Eğerki Present Perfect Tense İle Olumsuz Yapılıyorsa ki şöyle ; ''I haven't seen this before''...Burada Don't have çekimini Kullanamazsın Çünkü Zaman Farklıdır...Ayrıca haven't olumsuzluğu geniş zamanda sadece I,You,We,They İçin A.B.D. Aksanında not eki Have'nt Olarak Çekiliyor...Geniş Zamanda Anlamca Bi Fark YOK Yani...Tıpkı İngiliz Aksanında ''I Want to'' ile A.B.D Aksanında ''I Wonna'' Gibi...A.B.D.liler kısaltmayı sever :D


    Senden Ölürcesine Kaçan,Başkasına Hayat Gibi Gider...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    Yok burdaki have bizzat sahip olmak anlamındaki sahip olmak fiili, past tenslerdeki değil...

    Hoca "I havent a car " ı kabul etmiyor...

    "I dont have a car" doğrudur diyor..


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mürşide
    izzmarit
    izzmarit's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ocak/2010
    Dişi

    Cümle simple present tense ile kuruluyorsa, do üzerine kuruludur. Olumsuzluk, soru ve ilgili kişi değişimi do üzerinden yapılır.

    I brush my teeth.

    I do not brush my teeth.

    Do I brush my teeth?

    She does not brush her teeth.

     

     

    Eğer cümle present perfect tense ile kuruluyorsa, have üzerine kuruludur. Olumsuzluk, soru ve ilgili kişi değişimi have üzerinden yapılır.

    I have brushed my teeth.

    I have not brushed my teeth.

    Have I brushed my teeth?

    She has not brushed her teeth.

     

    Bu kullanımlar Amerikan ingilizcesinde de İngiliz ingilizcesinde de fark göstermez, cümlenin zamanıyla ilişkilidir. Hocanın söylediği simple present tense'tir, kitapta baktığın present perfect. Simple present tense'te have not kullanırsan yanlış olur.

     

    Bu karıştırma do ve have fiillerinin kendi kendilerine de anlam taşımalarından kaynaklanır ve öğrenci 'to have' fiilini sahip olmak olarak öğrendiğinde present perfect gösterilirken kafası karışır. Present Perfectteki have sahip olmak anlamına gelmez, yalnızca yardımcı fiildir. P.Perfect tenseteki asıl fiil, 'özne+have+fiilin üçüncü hali' kalıbında bahsedilen fiildir.


    sigara değil, balık olan.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    @izzmarit

    Müridem sen de gaz ve toz bulutlarına dalmışsın .))).

    Sen şunu söyle

    I don't have a car mı doğru

    I haven't a car mı doğru

    yoksa ikisi de mi?

    izzmarit madem psikobiyologsun..

    bir şey dah danışayım sana : bazen klavyede hızlı yazayım derken sonra basmamız gereken bir harfi önce basarız ya bu bu hatayı kağıda yazı yazarken de yazmay başladım ne düşünürsün bu konuda...


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mürşide
    izzmarit
    izzmarit's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ocak/2010
    Dişi

    ltcelik bunu yazdı:
    -----------------------------

    Müridem sen de gaz ve toz bulutlarına dalmışsın .))).

     

    Sen şunu söyle

    I don't have a car mı doğru

    I haven't a car mı doğru

    yoksa ikisi de mi?


    -----------------------------

     

    :))

     

    I havent a car günümüz ingilizcesinde kesinlikle yanlıştır. US/UK farketmez.

    I dont have a car doğrudur.

     


    sigara değil, balık olan.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    izzmarit madem psikobiyologsun.. bir şey dah danışayım sana : bazen klavyede hızlı yazayım derken sonra basmamız gereken bir harfi önce basarız ya bu bu hatayı kağıda yazı yazarken de yazmay başladım ne düşünürsün bu konuda...

    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SpArK
    SpArK's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    ltcelik bunu yazdı:
    -----------------------------
    @izzmarit

    Müridem sen de gaz ve toz bulutlarına dalmışsın .))).

     

    Sen şunu söyle

    I don't have a car mı doğru

    I haven't a car mı doğru

    yoksa ikisi de mi?

    izzmarit madem psikobiyologsun..

    bir şey dah danışayım sana : bazen klavyede hızlı yazayım derken sonra basmamız gereken bir harfi önce basarız ya bu bu hatayı kağıda yazı yazarken de yazmay başladım ne düşünürsün bu konuda...


    -----------------------------

     

    I don't have a car, zaten dogru ve basit olanidir. Digerine yanlis demek istemiyorum ama hos degil diyeyim, oyle kullanilmaz diyeyim, ardindan 3. halde bir fiille kullanilirsa daha guzel olur.

     

    I haven't got a car, daha dogru, normalde perfect yapmis olduk fakat, "haven't got" i present icinde soyleyebilirsin :)

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mürşide
    izzmarit
    izzmarit's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ocak/2010
    Dişi

    ltcelik bunu yazdı:
    -----------------------------
    izzmarit madem psikobiyologsun.. bir şey dah danışayım sana : bazen klavyede hızlı yazayım derken sonra basmamız gereken bir harfi önce basarız ya bu bu hatayı kağıda yazı yazarken de yazmay başladım ne düşünürsün bu konuda...
    -----------------------------

     

    Kafan yazman gereken şeyin bütününe öyle bir odaklanıyor ki yazarken harf/kelime atlıyorsun. Burdaki odaklanmadan kastım mutlak odaklanma değil, kafanda yazılması gereken şey imgesinin bütün olarak oluşmuş ve kabul edilmiş olması, yoksa yazarken çok dalgın ve başka şeylerle ilgileniyor da olabilirsin.

    Konuşurken cümlelerin başından birkaç kelime söyleyip arayı atlayıp sonunu söylemekle ilgili bir çalışma vardı, arayayım bulayım ve atayım sana.


    sigara değil, balık olan.
Toplam Hit: 1644 Toplam Mesaj: 17