Interrail Yapan Müritlerden Güncel Bilgiler
-
Merhabalar,önceki konuları ve nette araştırma yaptığım kadarıyla sizden yeni ve güncel bilgiler almak istedim.
BU konuda tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursas sevinceğim.
1-Trende konaklama şansı var mıdır ?
2-Türkiyeden bir trene binip o trenle mi tüm avrupayı veya seçtiğin ülkeyi turluyorsun.Mesela biz 184 euroaya tüm avrupaya geçerli olan bilet ile 5 days within 10 days biletini alsak her yere istediğimiz gibi girebiliyor muyuz? yani ingiltere schengen dışında onu biliyoruz ancak bu 5 gün için 10 gün olayını çözemedik.
3-Biz polonya üzerinden schengen almayı planlyıoruz.Buradan alacağımız schengen ile ingiltere hariç sanırım tüm avrupaya gidebiliyoruz.Bu avrupa ülkelerini gezmek için kaç saat hakkımız oluyor acaba? Yani bizim trenimiz önceden belirli bir saatte mi kalkıyor yoksa diyelim biz 15 de inik 18 de bir tren var ona binmiyoruz ertesi gün saat 10 da bir tren var biz ona binip yolculuğumuza devam edebiliyor muyuz ?yani elimizdeki bilet ile tüm ülkeler arası trenlere binebiliyor muyuz ?
4-diyelim tek almanya ülkesine bilet aldık sonra norveçe geçmek istiyoruz aradaki ülkeler bizim onlar için bilet olmadığımızda sıkıntı çıkarıyor mu ? Almanya-norveç arası trende yolculuk yapabiliyor muyuz?=
şimdiden cevaplar için teşekürler.
-
Takipteyim.. İnşallah bu sene ben de gideceğim..
-
çok soru yazmışsın hocam ama temeli hep aynı şekilde..
öncelikle interrail ile vize olayını karıştırma. eğer elinde bir schengen vizesi varsa tüm schengen üye ülkelerine giriş yapabilirsin trenle ya da başka bir şeyle. Ama schengen olmayan ülkeye giriş yapamazsın, sadece oradan geçecek olsan dahi B tipi denilen transit vizeye ihtiyacın var.
Konaklamayı trende yapabilirsin tabi, gece seyahat edebilirsin, ama duş almanız gerek arada bir ve trende uyumak çok da verimli değil ve de hırsızlara karşı uyanık olmak lazım (polonya trenleri hırsız doludur, adamlar uyucu sprey bile atıyor kompartmanlara), arada bir hostellerde kalabilirsiniz madem ucuza getirmek istiyorsunuz..
5 days within 10 days olayı da şu, bu tarz bir bilet aldınız diyelim, 10 gün içerisinde toplam 5 günlük yolculuk yapma hakkınız var. Başka bir şekilde örnek vereyim, mesela schengen geçerlilik süreleri ibaresi her 180 günde 90 günlük hakkın var diye geçiyor. Buradan kasıt 180 gün içinde 90 gün boyunca serbest dolaşım yapabilirsin, ister parça parça yap, ister hepsini bir anda bitir. Kafanı karıştırmasın ama bu :) çünkü vize kontrolü olmadığı için (yani damga vurulmuyor, sınır kapıları yok sadece trenlerde falan polis gelip bakabilir vizenize) bu 90 günü saymıyorlar. Ama bazıları ilk 90 gün geçerli bu olay diyorlar.. Artık o da şans kısmet..
iyi yolculuklar
edit: interrail yapmadım bu arada sadece bilgim var diye yazdım. bu arada aşağıda arkadaş demiş interrail e gerek yok, bence de gerek yok. bence easy jet süper bir firma. ryanair gibi dandik bir firma değil, erken rezervasyon yaparsan 20 euroya prag-paris bileti bulursun. ha yeri gelir ryanair i de kullanabilirsin tabii ama bagajı aşmamaya dikkat yoksa çok pahalıya patlar.. avrupada trenle ulaşım pahalı, ben frankfurt a git gel 500 TL civarı para verdim kaldığım yerden. havaalanı yakın olsaydı bana uçakla aynı paraya giderdim mesela ki ben de tren için yarım indirimli kart vardı. buna rağmen fiyat böyle..tabii interrail farklı bir olay..
unbalanced tarafından 07/Nis/14 00:54 tarihinde düzenlenmiştir -
Hacı Ben pasaportumu aldım vize mi aldım ve şu şekilde yaptım.
istanbuldan xanthi (yunanistan)'a otobüs bileti 15 euro. iki gün öncesinden cs ile kalıcak yerleri ayarlıyordum. Sonrasında selanikten romaya uçak 20 euro ryan air saolsun. romada 3 gün konakladım Yellow Hostel olay sadece party olduğu için burayı tercih etmiştim. Sonra 11 euro'ya floransa tren ile. orda Plus Florence vardı 10 euro geceliği ama havuzdan tut aklına gelebilecek herşey var. ordan 6 euro karşılığı bolonyaya geçtim. Ordan 40 euro'ya parise uçak tekrardan. pariste banliyöde kaldım. cs ile gayet eğlenceli geçti. sonra 15 euro ödeyip amsterdam'a geçtim otobüsle orda 5 gün takıldıktan sonra aynı gün bilet aldığımdan 170 euroya tr ye döndüm round planlamıştım ama tek başıma yoruldum biraz birde amsterdamdan kendimi kurtarmaya çalıştım :F
Interrail ile kasmaya gerek yok kafana göre gez. Ryan Air, Easy Jet bunlar çoook ucuz firmalar. Birde hızlı treni nadir kullanmaya bak normal trenler kat kat ucuz. orda dinlene dinlene gidersin hem manzaralar güzel tren yolu üzerinde.
Mr_Dark tarafından 07/Nis/14 00:51 tarihinde düzenlenmiştir -
Hocam interrail bileti aldığında, aldığın ülke hariç, her ülkede trenlere bedava binebilirsin. Ama mesela bileti polonyada aldıysan interrail polonya'da geçerli değildir.
Trende konaklama şansın tabiki var ama özellikle doğu avrupa ülkelerinde güvenlik açısından tavsiye etmem. Ayrıca hosteller'de ucuzdur oralarda fazla bir masrafı olmaz senin için. Hostel bakmak için http://www.hostelworld.com/ sitesinden yardım alabilirsin.
Ayrıca shengen vizesi ile tüm avrupaya değil sadece shengen vizesinin geçerli olduğu avrupa ülkelerine gidebilirsin. http://tr.wikipedia.org/wiki/Schengen_B%C3%B6lgesi linkinden gidebileceğin shengen ülkelerine bakarsın.
Almanya norveç arası tren bileti varsa, bileti aldığınızda, giderken biletle ilgili hiç bir sıkıntı yaşamazsınız. Sadece belki geçilen ülkelerden biri shengen ülkesi değilse vize konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz.(Emin değilim ben öyle bir sorun yaşamadım.)
Ayrıca interrail aldık tüm trenler ücretsiz diye düşünmeyin. Bazı trenler için ekstra para ödemeniz gerekebilir.(Örneğin gece trenleri için.)
Başka sorun varsa onları da elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.
-
En basitinden eksi sozlukte gerekli basligi okumanizi tavsiye ederim, baya bilgi iceriyor. Bircok onemli noktadan bahsediliyor falan, usenmeden okuyun orayi.
-
takipteyim.
-
Mr_Dark bunu yazdı
Hacı Ben pasaportumu aldım vize mi aldım ve şu şekilde yaptım.
istanbuldan xanthi (yunanistan)'a otobüs bileti 15 euro. iki gün öncesinden cs ile kalıcak yerleri ayarlıyordum. Sonrasında selanikten romaya uçak 20 euro ryan air saolsun. romada 3 gün konakladım Yellow Hostel olay sadece party olduğu için burayı tercih etmiştim. Sonra 11 euro'ya floransa tren ile. orda Plus Florence vardı 10 euro geceliği ama havuzdan tut aklına gelebilecek herşey var. ordan 6 euro karşılığı bolonyaya geçtim. Ordan 40 euro'ya parise uçak tekrardan. pariste banliyöde kaldım. cs ile gayet eğlenceli geçti. sonra 15 euro ödeyip amsterdam'a geçtim otobüsle orda 5 gün takıldıktan sonra aynı gün bilet aldığımdan 170 euroya tr ye döndüm round planlamıştım ama tek başıma yoruldum biraz birde amsterdamdan kendimi kurtarmaya çalıştım :F
Interrail ile kasmaya gerek yok kafana göre gez. Ryan Air, Easy Jet bunlar çoook ucuz firmalar. Birde hızlı treni nadir kullanmaya bak normal trenler kat kat ucuz. orda dinlene dinlene gidersin hem manzaralar güzel tren yolu üzerinde.
Vay anasini adam bedava seyahat etmis nerdeyse :/
istanbuldan yunanistana nasil 15 euro ya gittin hocam ? -
güzel konu takip ...
tren yolcuğu gibi yoktur.babam bir yere gideceği zaman trenle git diye yalvarıyoruz.
-
ecuneyd bunu yazdıMr_Dark bunu yazdı
Hacı Ben pasaportumu aldım vize mi aldım ve şu şekilde yaptım.
istanbuldan xanthi (yunanistan)'a otobüs bileti 15 euro. iki gün öncesinden cs ile kalıcak yerleri ayarlıyordum. Sonrasında selanikten romaya uçak 20 euro ryan air saolsun. romada 3 gün konakladım Yellow Hostel olay sadece party olduğu için burayı tercih etmiştim. Sonra 11 euro'ya floransa tren ile. orda Plus Florence vardı 10 euro geceliği ama havuzdan tut aklına gelebilecek herşey var. ordan 6 euro karşılığı bolonyaya geçtim. Ordan 40 euro'ya parise uçak tekrardan. pariste banliyöde kaldım. cs ile gayet eğlenceli geçti. sonra 15 euro ödeyip amsterdam'a geçtim otobüsle orda 5 gün takıldıktan sonra aynı gün bilet aldığımdan 170 euroya tr ye döndüm round planlamıştım ama tek başıma yoruldum biraz birde amsterdamdan kendimi kurtarmaya çalıştım :F
Interrail ile kasmaya gerek yok kafana göre gez. Ryan Air, Easy Jet bunlar çoook ucuz firmalar. Birde hızlı treni nadir kullanmaya bak normal trenler kat kat ucuz. orda dinlene dinlene gidersin hem manzaralar güzel tren yolu üzerinde.
Vay anasini adam bedava seyahat etmis nerdeyse :/
istanbuldan yunanistana nasil 15 euro ya gittin hocam ?Ulusoy Otobüs 5-7 saat sürüyor gümrük durumuna göre eğer bavul arama çıkarsa uzuyor araç aramada aynı şekilde direk geçiş verirler sıkıntı çıkarmazlarsa daha kısa. Xanthi için ordan selanik 200 km falan
Roma için yellow favorim bu arada gidene tavsiye ederim
Mr_Dark tarafından 07/Nis/14 12:45 tarihinde düzenlenmiştir -
hasta hasta cevap yazmaya üşendim çok uzun oluyo :) 1-2 eski konu olması lazımdı interrail hakkında , onlarda uzun uzun bişeyler yazmıştım diye hatırlıyorum. Gücümü toplarsam cevap yazarım hepsine :D
