folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder İskandinav Ülkelerine Giden Var Mı? (İSVEÇ VB.)



İskandinav Ülkelerine Giden Var Mı? (İSVEÇ VB.)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    my4
    my4's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Nisan/2013
    Erkek

    son bir kere up . herkesin deneyimlerini paylaşmasını bekliyoruz.


    daha iyi bir dünya için ne yapıyorsun?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gzx
    Gzx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    my4 bunu yazdı
    Gzx bunu yazdı

    burası norveç yalnız beyler .isveç değil . norveç in bir web sitesi.

    başlıkta zaten isveç vb. diyor isveç ve norveçin aynı ülke bile sayılabilir :) gkhn759  dedigi gibi şehirlere bölgelere göre fiyat farklılıkları olabilir yukardaki evlerin hepsi oslo da. ama diğer şehirlerde yaşam standardı daha düşüktür. örn. istanbul ile herhangi bir bir karşılaştırabilirsin aynı mantıktadır.


    "açık mı var la" yazdı diye ban yiyen adam !
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DarkFall
    DarkFall's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2007
    Erkek

    15 gun once finlandiyadaydim 10 gun kaldim, sevgilimin ailesini ziyaret icin. okadar pahali bi ulke ki anlatamam, heryer orman yemyesil. ama muthis pahali bi ulke.


    Nerde o eski TBT...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    my4
    my4's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Nisan/2013
    Erkek
    DarkFall bunu yazdı

    15 gun once finlandiyadaydim 10 gun kaldim, sevgilimin ailesini ziyaret icin. okadar pahali bi ulke ki anlatamam, heryer orman yemyesil. ama muthis pahali bi ulke.

    hocam detaylı olarak anlatmanı bekliyoruz gördüğünüz ,duyduğunuz herşeyi . ne konularda pahalılık var mesela. 


    daha iyi bir dünya için ne yapıyorsun?
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DarkFall
    DarkFall's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2007
    Erkek
    my4 bunu yazdı
    DarkFall bunu yazdı

    15 gun once finlandiyadaydim 10 gun kaldim, sevgilimin ailesini ziyaret icin. okadar pahali bi ulke ki anlatamam, heryer orman yemyesil. ama muthis pahali bi ulke.

    hocam detaylı olarak anlatmanı bekliyoruz gördüğünüz ,duyduğunuz herşeyi . ne konularda pahalılık var mesela. 

    hocam aklina gelicek hersey pahali. en kotu restaurant tan 50e alti cikamiyosun. tabi kisiye gore degisir. ben suan amsterdamdayim, amsterdam ile helsinkiyi kiyaslayinca 3 kati.

    yiyecek icecek pahali, eglence kismi pahali, yasam olarak isinma ucuz, elektrik ucuz, benzin 1.7e (amsterdamda 1.3e) . insanlari cok nezih ve kulturlu, kimse sesli konusmaz rahatsiz etmez kimseyi. cok fazla icki tuketiyorlar, alkollusune cok rastlarsin gece. normalde utangac insanlardir biraz ama herseyi direk yuzune soylerler, keskin konusuyo insanlari. helsinki yasanicak yer mi diyosan, ben okadar begenmiyorum. baska illeri guzel. merkezi pek sevmedim ben. bide cok soguk hoca, deniz ve goller full buz zaten. arabalar kar ve buz uzerinde zincir kullanmadan normal yolda gidermis gibi gidiyo. turkiyede ki gibi en ufak bi kar buz sorun cikarmiyo. ozel lastikleri var. bazi yerlerde alttan isitma var. cok buyuk bi yer degil,  hic kalabalik icerisinde kalmiyosunuz, trafik sorunu yok. cok fazla medeniler. acaip kuralcilar, arkadasinin arabasinda arkada otururken bile zorla kemer taktirdilar, kemeri takmadan yurumedi kiz.  kurallara acaip uyuyolar, arabalar 1 kisi yaya bile gorse direk yol veriyo vs. insanlari hep sportif aktivite ile dolu. kiz arkadasimin ailesi kolundaki saatten gosterdi, gecen kis 383 km kayak yapmislar. dag tepe yok orada dumduz, elindeki sopalarla(adini bilmiyorum) itiyolar ve asiri zor. ehliyet almak 2000euro ve 1 yil sonra veriyolar gercek ehliyeti. ingilizcesi elk ama turkcesi degisik bisey, geyik gibi bi hayvan var yabani onu cok tuketiyolar, tadi cok guzel. koyun eti gibi yumusak ama kokmuyo dana-koyun karisimi :D domuz tuketimi orta seviyede, evlerin cogu house denilen 2 katli villa tipi evler. disardan gorsen prefabrik dersin ama super evler. her evin icerisinde muhakkak sauna olur. her aile muhakkak her gece saunaya gider 60 derece yapar ve kisi oyle gecirir.  usume duygulari yok, en sogukta bile incecik deri mont giyiyolar. agzi yuzu donan insanlar gordum ama hic yakinmiyorlar. her turlu olanagin var, sarap icki ucuz, turkiye deki en pahali somon baligi orada en ucuz balik. delik acip acaip somon yakaliyolar kisin. hic birseyi problem etmiyorlar, gelecek kaygilari yok. universte okumakla okumamak pek bi anlam ifade etmiyo, vacational school olaylari var, direk meslegi ogretiyo bizim buradaki meslek yuksek okullari gibi. 2 yil okuyup direk ise atiliyolar ve yuksek paralar kazaniyorlar. enflasyon skintisi yok.  universte okuyorsan master yapmadan bi onemi olmuyo. comez ve yetneksiz goruyorlar. turkiye gibi sistemleri var 4+2 yil master ve sonrasinda saglam bir is garantisi. herkes ingilizce biliyor, sokaktaki copcuden tut otobus soforune, kime sorarsan sor biliyo. bilmese de onu bi sekilde bozuk ingilizcesiyle anlatiyo sana. arabalar genelde yuksek kalite ve ucuz. arabasi olmayan kimse yok gibi. bunlari 11 aylik finlandiyali kiz arkadasim dan tecrube ettiklerimle yaziyorum. finlandiyada yasamadim, ama bana kalirsa skici bir ulke, omur gecermi desen gecmez derim. ben daha cok hayatin daha hareketli olan ulkelerine gitmenizi tavsiye ederim.


    Nerde o eski TBT...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    my4
    my4's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Nisan/2013
    Erkek
    DarkFall bunu yazdı
    my4 bunu yazdı
    DarkFall bunu yazdı

    15 gun once finlandiyadaydim 10 gun kaldim, sevgilimin ailesini ziyaret icin. okadar pahali bi ulke ki anlatamam, heryer orman yemyesil. ama muthis pahali bi ulke.

    hocam detaylı olarak anlatmanı bekliyoruz gördüğünüz ,duyduğunuz herşeyi . ne konularda pahalılık var mesela. 

    hocam aklina gelicek hersey pahali. en kotu restaurant tan 50e alti cikamiyosun. tabi kisiye gore degisir. ben suan amsterdamdayim, amsterdam ile helsinkiyi kiyaslayinca 3 kati.

    yiyecek icecek pahali, eglence kismi pahali, yasam olarak isinma ucuz, elektrik ucuz, benzin 1.7e (amsterdamda 1.3e) . insanlari cok nezih ve kulturlu, kimse sesli konusmaz rahatsiz etmez kimseyi. cok fazla icki tuketiyorlar, alkollusune cok rastlarsin gece. normalde utangac insanlardir biraz ama herseyi direk yuzune soylerler, keskin konusuyo insanlari. helsinki yasanicak yer mi diyosan, ben okadar begenmiyorum. baska illeri guzel. merkezi pek sevmedim ben. bide cok soguk hoca, deniz ve goller full buz zaten. arabalar kar ve buz uzerinde zincir kullanmadan normal yolda gidermis gibi gidiyo. turkiyede ki gibi en ufak bi kar buz sorun cikarmiyo. ozel lastikleri var. bazi yerlerde alttan isitma var. cok buyuk bi yer degil,  hic kalabalik icerisinde kalmiyosunuz, trafik sorunu yok. cok fazla medeniler. acaip kuralcilar, arkadasinin arabasinda arkada otururken bile zorla kemer taktirdilar, kemeri takmadan yurumedi kiz.  kurallara acaip uyuyolar, arabalar 1 kisi yaya bile gorse direk yol veriyo vs. insanlari hep sportif aktivite ile dolu. kiz arkadasimin ailesi kolundaki saatten gosterdi, gecen kis 383 km kayak yapmislar. dag tepe yok orada dumduz, elindeki sopalarla(adini bilmiyorum) itiyolar ve asiri zor. ehliyet almak 2000euro ve 1 yil sonra veriyolar gercek ehliyeti. ingilizcesi elk ama turkcesi degisik bisey, geyik gibi bi hayvan var yabani onu cok tuketiyolar, tadi cok guzel. koyun eti gibi yumusak ama kokmuyo dana-koyun karisimi :D domuz tuketimi orta seviyede, evlerin cogu house denilen 2 katli villa tipi evler. disardan gorsen prefabrik dersin ama super evler. her evin icerisinde muhakkak sauna olur. her aile muhakkak her gece saunaya gider 60 derece yapar ve kisi oyle gecirir.  usume duygulari yok, en sogukta bile incecik deri mont giyiyolar. agzi yuzu donan insanlar gordum ama hic yakinmiyorlar. her turlu olanagin var, sarap icki ucuz, turkiye deki en pahali somon baligi orada en ucuz balik. delik acip acaip somon yakaliyolar kisin. hic birseyi problem etmiyorlar, gelecek kaygilari yok. universte okumakla okumamak pek bi anlam ifade etmiyo, vacational school olaylari var, direk meslegi ogretiyo bizim buradaki meslek yuksek okullari gibi. 2 yil okuyup direk ise atiliyolar ve yuksek paralar kazaniyorlar. enflasyon skintisi yok.  universte okuyorsan master yapmadan bi onemi olmuyo. comez ve yetneksiz goruyorlar. turkiye gibi sistemleri var 4+2 yil master ve sonrasinda saglam bir is garantisi. herkes ingilizce biliyor, sokaktaki copcuden tut otobus soforune, kime sorarsan sor biliyo. bilmese de onu bi sekilde bozuk ingilizcesiyle anlatiyo sana. arabalar genelde yuksek kalite ve ucuz. arabasi olmayan kimse yok gibi. bunlari 11 aylik finlandiyali kiz arkadasim dan tecrube ettiklerimle yaziyorum. finlandiyada yasamadim, ama bana kalirsa skici bir ulke, omur gecermi desen gecmez derim. ben daha cok hayatin daha hareketli olan ulkelerine gitmenizi tavsiye ederim.

    bu bilgiler epey yeterli oldu , teşekkürler :). ;

    bir ara amsterdam'ı da anlatırsan sevinirim hocam :D :D . hollanda toprakları hakkında bilgimiz olsun. :D 

    my4 tarafından 01/May/13 15:47 tarihinde düzenlenmiştir

    daha iyi bir dünya için ne yapıyorsun?
Toplam Hit: 5633 Toplam Mesaj: 47