Kaddafi Ve Türkiye

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek

    http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Manmade_River

    http://www.water-technology.net/projects/gmr

    bu işi yapan adam mı diktatörmüş, süt yardımı, doğum yardımı, evlenenlere ev, ödenemeyen faturalara af, libyayı hanginiz biliyor da atıp tutuyorsunuz, a.q. dumun çölünü adam etti adam... libyaya girdiler ne olacak şimdi? senin mütahitin alacağını kimden alacak? fransız mı verecek? amerikalı mı verecek? 2015 senesinde eline keleşi alan güneydoğu sokaklarında dolaşacak halk ayaklandı diyecek batılılar, müdahale ettiğinizde ne olacak muhaliflere saldırmış olacaksınız ve referandumla bölge ayrılacak. muhalif adam sokakta yürür, eline ak47 alıp da karakol basmaz. Libyanın da düşmesi iyi olacak, sıra yakında anadolu topraklarında, görecez burda savaş çıksın şöyle skeriz böyle kayarız diyenleri.


    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek

    http://www.youtube.com/watch?v=COGWWYfjZSI&feature=related 

    kaddafiye bok atanlar bunu bir seyretsin, çölde yaşayan halkına su götürmek için hangi lider bu kadar uğraşırdı...


    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    amele_2
    amele_2's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    hiç savaş sırasında libyadan kaçan insanlarla konuşma imkanınız oldu mu? bi dinleyin libyayı onların ağzından.

    ayrıca fark etmişsinizdir isyancıların bile altında son model jipler var.

    kaddafi düşündüğünüz daha doğrusu sizlere lanse edildiği kadar "tü-kaka" bir adam değil..


    Ardından yüz köpek havlamayan kurt, kurt sayılmaz..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zodiac
    Zodiac's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2010
    Erkek
    1903 bunu yazdı:
    -----------------------------

    ozsar07 bunu yazdı:
    -----------------------------

    Saddam ve Kaddafi o bölgeler için en iyi liderlerdi. Nedenini anlamak için o bölgeleri iyi bilmek gerekir.

    Irak ve Libya aşiretlerden oluşmuş toplumlardır. Aşiretler ayrı güçlerdir ve bu gücü korumak için otorite gereklidir. Toplum yapısı gözönüne alındığında otoriteninde güçle sağlanması gerektiğini anlamak gerekir. Demir yumruk kimse güç ondadır. Gücü korumak için göstermek gerekir.

    Saddam ve Kaddafi bunu yaparak kendi toplumlarını fikir ve çıkar ayrılıklarına rağmen bir arada tutabiliyorlardı. Irak olayları gücü kontrol eden ve gereğinde emniyet sübabı vazifesi gören Saddam'ın ortadan kaldırılması ile ayrı güçlerin nasıl bir anda dağıldığını görmeniz açısından güzel bir örnektir. Aynı durum Yugoslavya içinde geçerli her ne kadar bölge olarak Yugoslavya farklılık gösterse de...

    Gelelim Kaddafi'nin bize olan asıl desteğine daha önce ayrı bir konuda da belirttiğim gibi Kaddafi çok büyük yardımlar yaparak Amerika'nın engellemesine ve istememesine rağmen Kıbrıs Barış Harekatını sağlamış kişidir.

    Kısaca anlatayım ( ki asıl anlatan amcamdır ve kendisi Kıbrıs Barış Harekatı esnasında Komuta merkezinde görevli bir subaydı )

    Kıbrıs da işler iyice çığırından çıkmaya başlar harekatın yapılmasından birgün öncesine kadar alınan istihbarata göre Yunanistandan gönderilen askerler adada bulunan Rumlarla birlikte ( ki büyük çogunluğu hapishanelerden çıkartılan suçlular ) tüm Türkleri katledecek bölgeyi ele geçireceklerdir Tarih olarak 21 Temmuz planlanmıştır. Fakat Bülent Ecevit kararlı tutumu ile Amerika ve İngilterenin ambargo tehdidine rağmen bakanlar kurulu kararı ile harekatkararı almıştır. Amerika durumu yunan ve rum kesimine iletmiş Türkiyenin adaya çıkartma yapacağını ama sınırlı mühimmat nedeni ile sadece Girneye müdahil olabileceğini daha ileri gitmemize izin vermeyeceğini belirtmiştir.

    Gerçektende hava harekatını gerçekleştirebileceğimiz bombalar sınırlı sayıdadır ve ancak 8-10 saat sürecek bir saldırı yapabilecek kapasitededir. 20 temmuz sabah erken saatlerde harekat başlar Amerikanın telkini ile rumlar ve yunan tarafı müdahil olmaz elimizde ki mühimmat bittikden sonra karekterlerine uygun olarak yunan ve rum tarafı akşam üzerine dogru saldırıya geçer.

    Amerika ve ingiltere uçaklarımıza yüklenecek bombalara ambargo koyar ve elimizde mühimmat olmadığından ilerleyemez duruma düşeriz işte bu sırada işin içine RUSYA ve KADDAFİ girer ruslar bomba temin eder ama o bombalar bizim yani amerikan menşeili F-100 / F-104 / F-5 bombardıman uçaklarına ( 1950 lerden kalma uçaklar ) uymamıştır. Devreye Kaddafi girmiş ve 16 adet Fantom savaş uçağını vererek bombaların kullanılmasını sağlamıştır. Onun gönderdiği mühimmat ve uçaklarla ikinci harekat yapılabilmiştir Amerika ve İngilterenin engellemesine rağmen...

    Daha sonra o uçaklar Erbakan hoca tarafından kendi malıymış gibi el koyduğu ve bir kısmını Pakistana sattığı için Kaddafi Erbakan hoca'ya kızgındır ve acısını ÇADIR REZALETİ diye bilinen olayda çıkartmıştır...Olay esnasında kürtleri örnek vermesinin sebebi rumların kıbrıs Türklerine uyguladığı asimile ile kürtlere uygulanan yaptırımlara benzetmesi ve gerekirse kürtlere size zamanında sağladığım yardımı sağlarım diye gözdağı vermekden ibaret. Ayrıca Halepçe katliamını yapan Saddama karşı bir yaptırımda bulunmadığımız içinde Özal döneminde Libya'da bulunan Türk mütaahit firmaların hepsine el koymuştur benim de ortak olduğum bir şirket orada batmıştır yani Kadafi bana 100 bin $ takmıştır... Buna rağmen ben Kaddafiyi taktir ederim ve son olaylarda bizim çok büyük vefasızlık gösterdiğimize inanıyorum...

    Velhasıl-ı kelam; Kaddafi her zaman haklının, ezilenin yanında olmuştur; ezen Amerika ve Avrupa olduğu sürece...


    -----------------------------

    saddam ve kaddafi o bölgeler için en iyi lider falan değildir.bu ikisi halkını zorbalıkla egemenliği altında tutan hükümdarlardır.güçlü aşıretlere parayı ve petrolü yedirip, sıradan halkı görmezden gelen insanlardır bunlar.bunlar şayet iyi liderler olsaydılar, yavaş yavaş aşiret sistemini bitirip, halkın egemenliğinde bir ülke kurarlardı.bunu yapmayı kesinlikle düşünmeyen liderlere iyi denmesi çok anlamsız.

    -----------------------------

    Kaddafi'yi zerre sevmem ama yeni dünya düzenine giden yolda Libya'ya da sözde demokrasi getirme ayağıyla emperyal kukla bi yönetim yerleştirilecekse varsın Kaddafi Libyanın halkına zulmetsin. Irakta Türkmenleri katleden Saddam'ın bile şuanda Irak'ta diktatör pozisyonunda olup direniş göstermesini ne kadar isterdim.

    Artık mason güdümlü Abd dünya devletlerini kraliyet aileleriyle, krallarla diktatörlerle değil sözde demokratik hükümetlerle yönetmeyi istiyor ki bu halk ayaklanmaları ile kurulacak demokratik(!) yönetimlerde bunun parçası olacak. Bu muhteşem sistem saat gibi işliyor.


    mantığın korkunu yenemiyorsa kendini düşünenden sayma,
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    xxx
    xxx's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2006
    Erkek

    bu son yaşananlardan dolayı ülkeyi terk eden komşumuzun oğlu, kaddafi'nin halkına kötü davrandığını söylemedi tam aksine kaddafi'nin halkına yaptıkları okadar şeyden sonra halkın tembelleştiği ve  o yüzden orada çalışanların çoğunluğu yabancı olduğunu söylüyor. netten de bu tür yorumlar gördüm.

    mesela zamanında libya'da çalışan ekşi sözlük yazarından kaddafi ve libya halkı

    http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=22594961

    ülkeye demokrasi getirceğini iddia eden ülkelere inanan insanlar varmış ne ilginç. gerçi bu insanlar akp'nin getireceğini söylediği ileri demokrasisine de inanıyor ya pek şaşırmamak lazım.


    Selam ve dua ile(f)
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozsar07
    ozsar07's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Ekim/2007
    Erkek

    ozsar07 bunu yazdı:

    -----------------------

    Kıbrıs Harekatından sonra ABD ve İngiltere' nin ortak olarak bize uyguladıkları AMBARGO ' yu nasıl açıklayacaksın madem ABD dolaylı olarak yardım ettiyse biz neden Yağ, tüpgaz, şeker, benzin kuyruklarında kaldık; 

     

     

    AKP ve yandaşları '' bizden önce kuyruklar vardı, ülke 1 peniye muhtaçdı '' desin diye mi ?

    ABD yardım etti diyorsun, BM ordusunu neden soktu adaya alelacele, Lahey mahkemesinde neden müdahil oldu ve bizi haklı bulan kararı bozdurarak şimdiler de kanayan yaraya dönüştürdü Kıbrıs meselesini ?

    Bunları bir düşün bence...


    -----------------------------

    yardım etmek farklı şey, başkasının üstüne salmak için eline silah vermek farklı şey.



    hem ne yapsalardı?

    hristiyan yunan duruken bize "aferin, kıbrıs sizindir, siz haklısınız" mı deselerdi : )

    kaldı ki biz hala resmiyette bm ye göre kıbrısta işgalciyiz.


    -----------------------------

    İlk yazdığın postda ABD Bize yani Türkiyeye yardım etti imasında bulunuyorsun, şimdi ise Rum tarafına yardım etti diyorsun; bende başından beri RUM ve YUNAN tarafını desteklediğini bize karşı ikili oynayarak bizi engellediğini söylüyorum. Kıbrısın işgal edilmiş gibi algılanmasını da sağlayan ABD dir zaten.

    Hem benim söylediklerimi tastik ediyorsun hemde elin hristiyenını tutacak tabii diyerek konuyu anlamsız hale getiriyorsun.

    İkimizde aynı şeyi söylüyoruz ama sen farklı bir dil kullanıyorsun pek anlaşılır olmuyor.


    Ne deli ne kör Ne sağır ne de sayrı Mutluyum kısacası Ve hiçbir şey istediğim yok Senden felek Ama yine de Ucuz olsun ekmek Ve pahalı olsun insan hayati.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    onur35
    onur35's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Temmuz/2008
    Erkek

    eğer bi devrim olacaksa bu devrimi halkın kendisi yapması gerekir.

    dış güç yardımıyla devrimin gerçekleşip refah sağlancağını düşünenler vatan hainininden bşka bişey değildir.

    libyalı isyancıların "thank you sarkozy" pankartı açması gibi.

    ama böyle durumlarda dış güçlere el ayak olan her zaman olur.

    bkz. ingiliz muhipler cemiyeti (Kurtuluş Savaşı zamanlarında)


    Tedariksiz sıçmaya giden domala domala taş arar...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozsar07
    ozsar07's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Ekim/2007
    Erkek

    1903 bunu yazdı:
    -----------------------------

    saddam ve kaddafi o bölgeler için en iyi lider falan değildir.bu ikisi halkını zorbalıkla egemenliği altında tutan hükümdarlardır.güçlü aşıretlere parayı ve petrolü yedirip, sıradan halkı görmezden gelen insanlardır bunlar.bunlar şayet iyi liderler olsaydılar, yavaş yavaş aşiret sistemini bitirip, halkın egemenliğinde bir ülke kurarlardı.bunu yapmayı kesinlikle düşünmeyen liderlere iyi denmesi çok anlamsız.

     

    haklının ve ezilenin yanında olduğu falan yok.kaddafi'nin büyük ülkelere kafa tutmasının tek sebebi petroldür.petrolü kendisi ve bikaç aşırete paylaştırmak, yabancı kimseyi ortak etmemek içindir.eğer petrolu amerikaya, ingiltereye yedirmemek için kafa tutup, o petrolü halkına adil bir şekilde bölüştürseydi iyi bir lider olabilirdi.

    kıbrıs harekatının asıl mimarı erbakandır.dönemin ingiliz hükümeti yazışmalarında da bu açıkça görülmektedir.ecevit savaş yanlısı değil barış yanlısıydı.erbakan ise tamamen orduyla aynı çizgide ve orduya tam destek veren bir çizgideydi.ama onun dindar bi yönü olduğu için harekatın mimarı olması imkansız tabi : )


    -----------------------------

    Güçlü aşiretlere petrolü yedirmeyip ABD ve İngiltereyi ortak etse, peşkeş çekseydi sizin gözünüzde taşşaklı adamlardan olurdu sanırım...

    Aşiret olgusu hakkında en ufak bilgin ve fikrin olmadığı için bence aşiret sisteminin bitirilmesi diye bir cümle kurma; daha anlaşılır olsun diye örnek vereyim sen bütün ailede benim sözüm geçsin diğerleri olmasın diye aile üyelerini '' bitirir miydin ''

    Dip not : Güneydoğu ve Doğumuzda aşiretleri bitirmeyi başarabilen olursa seni ayakta alkışlar, zafer madalyanı da takarım... ( aşiret sistemini anlaman için eklenmiş bir başka örnektir konuyu saptırmayalım )

    Libya' yı Mısır ile karıştırıyorsun Libya da halk rahatlıkdan tembelleşmiştir senin gibi ezbere konuşmuyorum o bögelerde ömrüm geçti... Sen 1 dolar ile bir varil benzin al keyfin yerine gelirmi gelmez mi elektrik bedava su bedava sağlık hizmetleri bedava neyse uzatmayayım...

    Kıbrıs harekatının asıl mimarı, mühendisi, yüklenici firması, taşeronu, kahyası, ustası, çırağı kim tarihde yazılı ve birinci agızdan, şahitlerinden bildiğim kadarı ve çıkartmanın yapıldığı plaj, şehitlerimizin gömüldüğü şehitlik adının '' KARAOĞLANOĞLU PLAJI ve KARAOĞLANOĞLU ŞEHİTLİĞİ olması bile birşeyler çagrıştırmıyor mu ? Ecevit KARAOĞLAN lakabı ile tanınır hatırlatayım dedim...

    Ayrıca Başbakan Ecevit, Cenevre görüşmelerine giden Ecevit, Lahey ve Cenevre konferansına diğer katılan kişi Ecevit tarafından savaş ilan edebilirsin yetkisi ile gönderilen Turan GÜNEŞ ( Ayşe tatile çıksın parolası, Ayşe Turan beyin kızıdır ).... İkinci harekat emrini bakanlar kuruluna veren Ecevit...

    Rahmetli Erbakan hocamızın elbette desteği olmuştur ne de olsa Başbakan yardımcısı kabine üyesi ve bizzat Kaddafi'ye gidip 16 Fantom savaş uçağını teslim almış olan kişidir...

    Son olarak senin Erbakan hocayı benim ise Eceviti savunmam seni dindar, beni kafir yapmaz birşeyler ima edeceğim diye kim daha müslüman diye sorgulamak senin haddin de değil...

    Madem hoca o kadar ordu ile aynı çizgi de şimdi hocanın talebelerinin orduya durmadan vurması ne ? veya ecevit ve hoca koalisyonun bitme sebebi ne ?

     


    Ne deli ne kör Ne sağır ne de sayrı Mutluyum kısacası Ve hiçbir şey istediğim yok Senden felek Ama yine de Ucuz olsun ekmek Ve pahalı olsun insan hayati.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dentist
    Dentist's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ocak/2009
    Erkek

    ozsar07 bunu yazdı:
    -----------------------------

    mortyr bunu yazdı:
    -----------------------------

    ozsar07 bunu yazdı:
    -----------------------------

    mortyr bunu yazdı:
    -----------------------------

    Hocam o zaman 1974'tü şimdi sene 2011.. Ünlü bir söz var "Devletler arasında Dost-Düşman hep değişir ama Politikalar kalıcıdır." şeklinde. Tam hatırlayamıyorum böyle birşeydi :D

    Bunun örnekleri çok..

    Mesela eskiden aramızın çok iyi olduğu İsraille şu anki durum ortada..

    Fransa Mısır'a girdiğinde Osmanlı'ya en büyük desteği Rusya ile İngiltere verdi ama sonrasında Rusya en büyük düşmanımız  oldu..


    -----------------------------

    Tarih bilgini tekrardan OBJEKTİF olarak gözden geçirmeni isterim...

    Rusya bizim düşmanımız olmadı; sadece Bizim komünizm korkumuz ve Amerika sevdamız yüzünden Ruslar hep arka planda uzak durdular...

    Rusyaların özellikle Kurtuluş savaşında vermiş olduğu maddi ve mühimmat desteğini gözardı edemeyiz. Tabii bu bir çıkar ilişkisiydi her toprakları yakın olan ülkelerin birbirleri ile olan çıkar ilişkileri doğrultusunda; Ruslar bize sıcak denizlere inebilmek ve ticaretlerini aktarmak için muhtaçlar bunu unutmamak gerek


    -----------------------------
    Osmanlıdan ve Rusya İmparatorluğundan bahsediyorum hocam :/ Sovyetler Birliğinden değil.

    Rus Harbi ne Boru mu?

    Edit: şu anda söylediklerimi çok güzel bir şekilde desteklemiş oldun teşekkürler.


    -----------------------------

     

    Sene 1974 dü diye başladığın için Cumhuriyet dönemine ait olan ilişkilerden bahsettim, kendini haklı çıkartmak için ELMA ile ARMUT'u toplamaya çalışman yanlış olmuş.

    Her post atışında tarihsel olayları istediğin şekilde yorumlayacaksan bende senin tarzınla bakayım olaylara; Osmanlı döneminde Padişah anaları yani Valide sultanların çoğunun Rus çariyeler olduğunu biliyorsun sanırım...

    Yani tarihsel olaylar ve ülkeler arası ilişkiler kişisel bakış açısıyla değerlendirmemeli...

    Desteği aldığın yer çürük olduğundan söylediklerin yıkıldı maalesef...

     

     

    ----------------------------------------------------------------------------------------

    1. Paragraf: Ben yazılarımın hiçbirinde 1974 senesinden bahsetmedim, 1800 lü senelrden bahsettim ama sen olayı o zamana göre değil, taaa 1974 senesine göre yorumladın. Burda da tarihe ne kadar ilginç bir bakış açısıyla baktığını görmüş olduk. Ben doğrudan doğruya Osmanlı-Rusya ilişkilerinden bahsettim. Ayrıca Elmayı Armuta çevirmeye çalışma başaramazsın

    2. Paragfaf: Tarihsel olayları istediğim şekilde yorumladığım yok google'ye Osmanlı-Rusya ilişkisi yazarsan eğer Ruslarla başlayan dostluğun nasıl düşmanlığa dönüştüğünü görürsün. Google'ye gerek yok, bırak üniversite lise kitaplarını ilköğretim kitaplarında bile yazar bu ;) Ayrıca Padişah anaları, karıları rus olasalar bile saray entikalarıyla uğraşmaktan devletlerin dış politikalarıyla yeteri kadar ilgilenememişlerdir.

    .3. Paragraf:  Ve evet katılıyorum tarihsel olaylar kişi bakış açısıyla ve herhangi bir siyasal mantaliteyle değerlendirilmemeli.

    4. Paragraf: Desteği mi aldığım yere yüzeysel bakmak yerine anlayarak ve dikkatli bakarsan eğer temellerimin sağlam olduğunu anlarsın ;) Öyle garip bir siyasal mantaliteyle bakıyorsun ki olaya objektif olamıyorsun.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeyrekli
    zeyrekli's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Kasım/2007
    Erkek

    1903 bunu yazdı:
    -----------------------------

    ozsar07 bunu yazdı:
    -----------------------------

    Saddam ve Kaddafi o bölgeler için en iyi liderlerdi. Nedenini anlamak için o bölgeleri iyi bilmek gerekir.

    Irak ve Libya aşiretlerden oluşmuş toplumlardır. Aşiretler ayrı güçlerdir ve bu gücü korumak için otorite gereklidir. Toplum yapısı gözönüne alındığında otoriteninde güçle sağlanması gerektiğini anlamak gerekir. Demir yumruk kimse güç ondadır. Gücü korumak için göstermek gerekir.

    Saddam ve Kaddafi bunu yaparak kendi toplumlarını fikir ve çıkar ayrılıklarına rağmen bir arada tutabiliyorlardı. Irak olayları gücü kontrol eden ve gereğinde emniyet sübabı vazifesi gören Saddam'ın ortadan kaldırılması ile ayrı güçlerin nasıl bir anda dağıldığını görmeniz açısından güzel bir örnektir. Aynı durum Yugoslavya içinde geçerli her ne kadar bölge olarak Yugoslavya farklılık gösterse de...

    Gelelim Kaddafi'nin bize olan asıl desteğine daha önce ayrı bir konuda da belirttiğim gibi Kaddafi çok büyük yardımlar yaparak Amerika'nın engellemesine ve istememesine rağmen Kıbrıs Barış Harekatını sağlamış kişidir.

    Kısaca anlatayım ( ki asıl anlatan amcamdır ve kendisi Kıbrıs Barış Harekatı esnasında Komuta merkezinde görevli bir subaydı )

    Kıbrıs da işler iyice çığırından çıkmaya başlar harekatın yapılmasından birgün öncesine kadar alınan istihbarata göre Yunanistandan gönderilen askerler adada bulunan Rumlarla birlikte ( ki büyük çogunluğu hapishanelerden çıkartılan suçlular ) tüm Türkleri katledecek bölgeyi ele geçireceklerdir Tarih olarak 21 Temmuz planlanmıştır. Fakat Bülent Ecevit kararlı tutumu ile Amerika ve İngilterenin ambargo tehdidine rağmen bakanlar kurulu kararı ile harekatkararı almıştır. Amerika durumu yunan ve rum kesimine iletmiş Türkiyenin adaya çıkartma yapacağını ama sınırlı mühimmat nedeni ile sadece Girneye müdahil olabileceğini daha ileri gitmemize izin vermeyeceğini belirtmiştir.

    Gerçektende hava harekatını gerçekleştirebileceğimiz bombalar sınırlı sayıdadır ve ancak 8-10 saat sürecek bir saldırı yapabilecek kapasitededir. 20 temmuz sabah erken saatlerde harekat başlar Amerikanın telkini ile rumlar ve yunan tarafı müdahil olmaz elimizde ki mühimmat bittikden sonra karekterlerine uygun olarak yunan ve rum tarafı akşam üzerine dogru saldırıya geçer.

    Amerika ve ingiltere uçaklarımıza yüklenecek bombalara ambargo koyar ve elimizde mühimmat olmadığından ilerleyemez duruma düşeriz işte bu sırada işin içine RUSYA ve KADDAFİ girer ruslar bomba temin eder ama o bombalar bizim yani amerikan menşeili F-100 / F-104 / F-5 bombardıman uçaklarına ( 1950 lerden kalma uçaklar ) uymamıştır. Devreye Kaddafi girmiş ve 16 adet Fantom savaş uçağını vererek bombaların kullanılmasını sağlamıştır. Onun gönderdiği mühimmat ve uçaklarla ikinci harekat yapılabilmiştir Amerika ve İngilterenin engellemesine rağmen...

    Daha sonra o uçaklar Erbakan hoca tarafından kendi malıymış gibi el koyduğu ve bir kısmını Pakistana sattığı için Kaddafi Erbakan hoca'ya kızgındır ve acısını ÇADIR REZALETİ diye bilinen olayda çıkartmıştır...Olay esnasında kürtleri örnek vermesinin sebebi rumların kıbrıs Türklerine uyguladığı asimile ile kürtlere uygulanan yaptırımlara benzetmesi ve gerekirse kürtlere size zamanında sağladığım yardımı sağlarım diye gözdağı vermekden ibaret. Ayrıca Halepçe katliamını yapan Saddama karşı bir yaptırımda bulunmadığımız içinde Özal döneminde Libya'da bulunan Türk mütaahit firmaların hepsine el koymuştur benim de ortak olduğum bir şirket orada batmıştır yani Kadafi bana 100 bin $ takmıştır... Buna rağmen ben Kaddafiyi taktir ederim ve son olaylarda bizim çok büyük vefasızlık gösterdiğimize inanıyorum...

    Velhasıl-ı kelam; Kaddafi her zaman haklının, ezilenin yanında olmuştur; ezen Amerika ve Avrupa olduğu sürece...


    -----------------------------

    saddam ve kaddafi o bölgeler için en iyi lider falan değildir.bu ikisi halkını zorbalıkla egemenliği altında tutan hükümdarlardır.güçlü aşıretlere parayı ve petrolü yedirip, sıradan halkı görmezden gelen insanlardır bunlar.bunlar şayet iyi liderler olsaydılar, yavaş yavaş aşiret sistemini bitirip, halkın egemenliğinde bir ülke kurarlardı.bunu yapmayı kesinlikle düşünmeyen liderlere iyi denmesi çok anlamsız.

     

    haklının ve ezilenin yanında olduğu falan yok.kaddafi'nin büyük ülkelere kafa tutmasının tek sebebi petroldür.petrolü kendisi ve bikaç aşırete paylaştırmak, yabancı kimseyi ortak etmemek içindir.eğer petrolu amerikaya, ingiltereye yedirmemek için kafa tutup, o petrolü halkına adil bir şekilde bölüştürseydi iyi bir lider olabilirdi.

    kıbrıs harekatının asıl mimarı erbakandır.dönemin ingiliz hükümeti yazışmalarında da bu açıkça görülmektedir.ecevit savaş yanlısı değil barış yanlısıydı.erbakan ise tamamen orduyla aynı çizgide ve orduya tam destek veren bir çizgideydi.ama onun dindar bi yönü olduğu için harekatın mimarı olması imkansız tabi : )


    -----------------------------

     

    Üstatlar , hocalar yav hissettiklerinizle konuşmayın bence tarih bu sonuçta:) Irak ile Libya 'yı hiçbir şart altında birbirine benzetemezsiniz ya da yaparsınız bu çok büyük hata olur. Saddam ile Kaddafi'yide keza yine birbirine benzetemezsiniz. Libya 30 küsür aşiretten oluşuyor ancak bu aşiretler tehdit anında islam dinininde etkisi ile kenetlenmiş tarih boyu hep islam dışından bir işgal ve sömürge denemesi olmuş ancak uzun yıllar süren savaşlar sonucu bu bertaraf edilmiş bir şekilde bu yıkıntıyı toparlayan ve aşiretleri birleştiren Kaddafi olmuş ki bu öyle basit bir şey değildir bana göre emin olun heleki Türkiye de başbakan olmak bunun yanında herhalde çocuk oyuncağı filan. Aşiret diyincede bizdeki aşiret yapısı ile kıyaslama yapmadan önce bedevi kültürü konusunda bilgi sahibi olmanızı öneririm.Demokrasi filan hava-civa elbet büyük uğraşlar sonucu Libya'yı bir düzene sokacaklar yıllardırda bunun için uğraşıyorlar ancak ben bir tek şeyden eminim Libya'da öyle veya böyle çok şey kaybedecekler. Hala klasik naralar gibi gelsede size Onlar ne olursa olsun Ömer Muhtar'ın çocukları ve bizim sahip olmadığımız yurtseverlerlik bilincini kaybetmediler yıllardır izole yaşayarak kaldı ki İslam yapı olarakta inanış olarakta dünyanın hiçbiryerinde olmadığı kadar güçlü yaşanır orada. Velhasıl-ı önkapıdan giremediğkleri yere içeriden bozguncularla girmeye çalışıyorlar ancak aşiretler ülke içinde buna izin veremeyecekler çoook uzun yıllar kaos içrisinde kalacak Libya ki işte meselede bu istedikleri bu bu kaos ortamında sömürebildikleri kadar sömürecekler Libya'yı. Kaddafi emniyet sübabıydı Saddam Amerika tarafından semirilmiş bölgeyi idare etmesini sağlayan vali kıyaslama sonuna kadar yanlış.


    Bilmem kaç bin (artık bilmiyorum) özgün makale referansı ile makale yazarlığı.
Toplam Hit: 6177 Toplam Mesaj: 41