Kafama Takılan Bir Konu!!!
-
alevilik bir mezhep değildir mezhep ayrı bişe hanefi - şafi - hambeli ve maliki mezheptir alevilik ise bir akımdır yani dine dayanan bi yönü yoktur ama saygı duyarım mezhep denmesi yanlıştır. ayrıca yunus emre ayrı bi dünya hacı bektaşi veli ap ayrı bi dünya hacı bektaşi veli bektaşi tarikatını kurmuştur alevi değildir yunus emre ise allah aşkını seven bir mutasavvuftur alevilikle alakası yoktur. asıl soruya dönersek o konu çook uzun :D
eh bea kardeşim mevlanayada levi dedin ya ben ne diyim mevlananın kendinin yaptığı tasavvufun üzerine bir tarikat kurmuştur mevlevilik bu zaatın babası imamdı ve de babasından değil ama çok küçük yaşlarda dönemin ünlü isimlerinden aldığı derslerle büyümüş hatta ve hatta camide vaaz bile verdiği oluyomuş o küçük yaşlarda yani mevlana alevi değildir pir sultana gelince kimisi alevi dedesi kimiside ozan olarak kabul ederler o konuda pek bilgim yok -
arada illa sokacak yalan yannıs bilgiyi , kim inanır ya Mevlananın alevi olduna , bi düşün...
-
MitNickKevin +10
-
Alevilik, Osmanlı döneminde Yeniçeri ocağının İslam dininden ayrılmaması için düşünülmüştür. Bu şekilde başlamıştır ama daha sonra tüm Anadolu Türklerini içine alan bir akım haline gelmiştir. Bu konuyu "Aleviliğin Özünü" bilenlere sorarsanız içtenlikle Aleviliğin Türklere ait olduğunu anlatırlar. Bunun öncesi de vardır; göçebe Türkleri İslam'la tanıştırmaya çalışan, diyar diyar gezen Alperenler ve Derdalar gibi.. Bu yüzden farklı bir kültürü ve yapısı olan Türklerin elde tutulması, dinine bağlı kalması için çalışmıştır Mevleviler, Yunus Emreler..
Bildiğiniz gibi kurulan tüm Türk Devletlerini yine Türkler yıkmıştır. O yüzden Osmanlı Devleti yönetimden Türkleri uzaklaştırmak istemiştir. Bu yüzden Türkler, yönetimden uzak kalmıştır. Bu nedenle bazı tarihçilerin kabul ettiği bazılarının etmediği sebeplerden dolayı, Anadolu'nun doğusu ve güneydoğusu, Osmanlının zirve döneminde Kürtleşmeye bırakıldığı söylenir. Bu yüzden Aleviliğin aslını bilenler Kürtlerle tarihten gelen kan davalarının olduğunu düşünür..
Tunceli Zaza alevisidir. Yine dediğim gibi has Aleviler, Tunceliyi Cumhuriyete karşı tavırlarından dolayı sevmezler çünkü Alevliğin esasını bilenler, Alevilerin Türk Milliyetçisi olduğunu bilir.
Alevilik olarak nitelendirilen akım, mezhep değildir. İslam büyükleri ve kurumları tarafından kabul görmemiştir. Çünkü aykırı kabul edilir. Şu anki duruma bakılınca takdir böyle edilir ama bir yüzyıl öncesinde Alevilerin, Hacca yürüyerek gittiği, şu anki çocuklarının ise ateistliğe yakınlaşmaları yüzünden eski Aleviler de yanlış anlaşılmaktadır.
Örneğin Tunceli'de Camiye ne kadar karşıysam Cem evine de o kadar karşıyım mantığı oturmuştur. Bunun yanında Aleviliğin Türklere mahsus birşey olduğunu söylemiştik. Ha benimseyemez diye birşey yoktur ama Türklere has olduğunu söylemiştik.
Bu arada İran'daki Şialığın kesinlikle Anadolu ile alakası yoktur. Hatta İran yönetimi, Ecevit başbakanlığı döneminde TR'deki Alevileri, şii yapmak için istemiştir ve bunu onları dinsiz olarak gördüğü için demiştir.
Bu kadar -
LYCRa bravo net bi açıklama eline salık
-
Önemli değil ;) Herkes doğruyu bilsin
-
İbrahim eren kardesim yazarken biraz daha düşünceli yazmalı!!
Mevlana Alevi Değildir.!
Aleviliğin ismi son yıllarda konulmustur önceleri ayrım yoktu sadece hanefi şafi tarzı ayrımlar vardı ve Pir Sultan Abdal,Hacı Bektaş-i Veli gibi Hazretler kendilerini aleviyiz diye tanıtma durumları yoktu! Bektaşilik tarikatının yönelimi Alevilikti.!
Aleviliğin Tarihi Hz.Osman ile Hz.Ali'nin aralarındaki kavgaya dayanır.! Hz.Ali'nin şehit olmasından sonra Ali taraftarları su anki aleviler olmustur.! Yunus Emrenin alevi olduğunu bilmiyordum.! Ama Mevlana Alevi deil :) -
Golgeler haklısın ama
Dediğin:
Aleviliğin Tarihi Hz.Osman ile Hz.Ali"nin aralarındaki kavgaya dayanır.! Hz.Ali"nin şehit olmasından sonra Ali taraftarları su anki aleviler olmustur.! Yunus Emrenin alevi olduğunu bilmiyordum.! Ama Mevlana Alevi deil :)
Cevap:
Hz. Osman ile Hz. Ali asla kavga etmedi. Onlar 4 büyük halifeden 2siydi. Hz. Osman camide şehid edildi ve Hz. Ali dönemine kadar bulunamadı failleri.. Hz. Aişe'nin de içinde bulunduğu bir grup (Hz. Aişe cennetle müjdelenmiştir) sadece faillerin bulunması amacı ile ayaklanmıştır. Yemeni kendilerine merkez edinmişlerdir ama olay çok farklı yönlere kaymıştır. Bu olaylar olurken bir taraftan da Emevi sülalesinden olanlar halifeliğin kendi hakkı olduğunu düşünüyodu, bu yüzden bu olay taaa Cemel vakasına kadar gitti..
Orada hakem Kur'an olarak gösterildi, mızrakların ucuna Kur'an sahifeleri asıldı. Bu yüzden Hz. Ali pes etti ve işi insan hakemlerin çözmesine karar verdi. Hakemler aralarında anlaştı ve Hz. Ali'yi halife seçtiler fakat halife duyurulacağı sırada, Emevi yanlısı hakem birden Emevi liderini halife seçti.
Birço kıyım oldu vfe İslam dünyası 3 farklı kitleye ayrıldı. İslamdaki en büyük ve ilk siyasi ayrılıktır bu..
Hz. Ali yandaşları -- > Şiiler
Muaviye taraftarları
ve her 2 tarafı da tutmayan hariciler
İran Şiadır ama ogünkü Şiilikle şimdiki Şiilik bambaşkadır.
Alevilik ve Şiilik aynı şey değildir.
Ehli Süünet Mezhepleri vardır. İran'ın mezhebi Ehli Sünnet içinde değildir! Çünkü sapık kabul edilir!
4 tane Peygamber sunnetini, Hak Kitap'a uygun mezhep vardır. Türkiye'nin büyük kısmı Hanefiliği benimsemiştir. Kürtler genelde sunni mezheplerden olan Şafiliği benimsemişlerdir. Alevilik yine yoktur ehli sunnet mezheplerinin içinde.. ve Malikilik ile Hanbelilik vardır..
Türkiyedkei aleviliğin kesinlikle Hz. Ali dönem olaylarıyla alaksı yoktur..
Ayrıca Hz. Ali'nin bir sözü fayda ede herkese.. Dior ki: Kim beni ilahlaştırırsa, yeri cehennemdir. Bu söz ileriyi düşünüerek sölemiştir. -
bakın kardeşim bende aleviyim ve bu konularda biraz bilgim vardır şunu ilk başta söylüyüm kimse Hz.Ali"yi ilahlaştırmamıştır alevi toplumunda ama aleviliği kendi çaplarında küçükdüşürmek isteyenlerin sallamayonlarıdır bu olaylar
yunusemre mevlana hacıbektaş-i velinin alevi olup olmadığını yok mok diyip atlamayadan önce biraz araştırın google ye girin bi alevi diye aratıp araştırma yapın sonra yorum yapın
ben sizin için girip bakıcağınız bir iki site söylüyüm
www.aleviweb.com <-- bu site foırumdur buraya yazın olmassa kafanıza takılan şeyleri cevaplanır
www.alevikonseyi.com <--alevi insanların hayatlarını ve kendilerini tanıtılmaktadır buralarda da geniş açıklama bulabilirsiniz...
Alevilik mezhep,inanış gibi şeyleri çoğu kez tartışıldı ve insanlar anlamak istediklerini anladılar bizde dayatma olmaz kim ne tür
görüşü varsa onu der zaten Yüzyıllar boyuda böyle olmuştur
*Evde artık net yok cafeye girince Tahribata bakabiliyorum bir tek ondan cevap gelmesse hemen adam cevap vermedi demeyin (:
*Burda olay tartışmaya gitmesin ricam mümkünse;)
++
fuzuliyi unutmuşum -
LYCRa senmi yürekten tebrik ederim hocam, eline sağlık çok güzel açıklamışsın herşeyi :)
mezhepleri hayır olarak görelim. Resulallah (sav) bir hadisinde, ileride benim ümmetimde ayrılık olacaktır bu ayrılıktan hayır doğacaktır buyurmuştur (Yanlış konuşmaktan Allah a sığınırım)
alevilik mezhep değil, hiç bir islam alimi de mezhep olarak görmez..
mezhepler kötü değil aslında, mesela hanifi ve şafi mezhebini karşılaştıralım
imam hanifi daha, kalabalık yerlede,şehirde büyümüştür, imam şafi ise kırsal yerlerde büyümüştür. Hanifi mezhebinde abdestli biri, bayana dokunursa abdest bozulmaz,şafi mezhebinde ise bozulur, çünkü şehir yerinde daha çok kalabalık ve sakınma ihtimali çok düşük.. o yüzden bu şekilde ayrılmalar olmuştur, temel de hep islam vardır yine.ama aleviliğin çoğu davranışı islam ile ilgisi yoktur.. bir çok alevi arkadaşım var, cem evlerine de gittim,gördüğüm manzaralar pek hoşnut etmedi beni
Toplam Hit: 5158 Toplam Mesaj: 40