Karabasan Gercek Mi , Uydurma Mi ?
-
meşhuuur islamda karabasan diye tabir edilen cisimcik... bilimsel acıklaması var okumuştum epey onceden bi yerlerde...tam detayli hatirlamiyorum şu an.fiziksel ve psikolojik etkenlerden dolayi dolasim sisteminin işlevinin zayiflamasıyla alakali görülen halüsilasyon.dolşaşim sistemi işlevini yavaş hareket ettirmeye baslayinca vücudun eksiksiz her yeri kitleniyor.
-
compü'nün dediği gibi genellikl yorgun olduğun zaman oluyo ama cinler tarafından olduğunuda duymuştum
-
Çoğu şeyin oluduğu gibi karabasan muhabbeti de patlatmadır.
Karabasan denen şey yatış pozizyonu ağırlıklı olmak üzere çeşitli nedenlerden kaynaklanan geçici felçlilik halidir.
Bana hiç basmadı mesela.
Birde efsaneler var karabasan yakalamışlar vs. eskiler anlatır.
Bizim arkadaşın dedesinin babasının anlattığına göre sabah atların oldukça yorgun olduğunu gören köylüler bu işten işkinlenir ve atın sırtına ökse sürerler.
Evelsi gün geldiklerinde kıllı kapkara bir yaratık yakalamışlardır. Geceleri atlara çılgınca binip sabaha doğru yerine bırakıyormuş.
yaratığı öldürürecekken bir anlaşma yapmışlar anlaşmaya göre onu öldürmezlerse oda karşılığında orda bulunanların soyundan kimseye dokunmayacakmış.
Karabasanı bırakmışlar ve o da söz verdiği gibi arkadaşın sülaleden kimseye uğramamış.uğramıyormuş .
-
Vardır Hocam Bir ara evdekilele tartışmıştım.Geldim Muhtarlıkta yatttım Batteniyeye sarıldım yatıyorum saat 3:30 4 civarı
kalkıp su içim dedim kalkamıyom sağa dönmeye çalışıyom dönemiyom itekliyorum gitmiyo lan bağırmaya çalışıyom
bağıramıyorum 5-6 dk cebelleştim sonra içimden ayet-el kürsiyi okudum geçti gitti
Edit:Bide kendini bırakınca yan i mücadele etmessen boğup öldürüyomuş.Bu da gerçekmi bilmiyom :)
-
jizz_jix bunu yazdı:
-----------------------------
Vardır Hocam Bir ara evdekilele tartışmıştım.Geldim Muhtarlıkta yatttım Batteniyeye sarıldım yatıyorum saat 3:30 4 civarı
kalkıp su içim dedim kalkamıyom sağa dönmeye çalışıyom dönemiyom itekliyorum gitmiyo lan bağırmaya çalışıyom
bağıramıyorum 5-6 dk cebelleştim sonra içimden ayet-el kürsiyi okudum geçti gitti
Edit:Bide kendini bırakınca yan i mücadele etmessen boğup öldürüyomuş.Bu da gerçekmi bilmiyom :)
-----------------------------
Aksine ben kendimi bırakıp da debelenmeyince bu pezoda iş yok diyip başka fantaziler aramaya gidiyor daha çabuk geçiyor :D -
cyb3rt1m3 bunu yazdı:
-----------------------------
jizz_jix bunu yazdı:
-----------------------------
Vardır Hocam Bir ara evdekilele tartışmıştım.Geldim Muhtarlıkta yatttım Batteniyeye sarıldım yatıyorum saat 3:30 4 civarı
kalkıp su içim dedim kalkamıyom sağa dönmeye çalışıyom dönemiyom itekliyorum gitmiyo lan bağırmaya çalışıyom
bağıramıyorum 5-6 dk cebelleştim sonra içimden ayet-el kürsiyi okudum geçti gitti
Edit:Bide kendini bırakınca yan i mücadele etmessen boğup öldürüyomuş.Bu da gerçekmi bilmiyom :)
-----------------------------
Aksine ben kendimi bırakıp da debelenmeyince bu pezoda iş yok diyip başka fantaziler aramaya gidiyor daha çabuk geçiyor :D
-----------------------------
farklı bi bakış açısı olmuş :D bakıyo mücadele etmeden teslim oluyo ,daha farklı fanteziler yaşayacagı yerlere gidiyo sonra -
Hoca sallama, Kur'an da nerde geçiyor karabasan:))
Karabasan kısa süreli uyku felcinin halk içindeki söyleniş şekli cinle periyle alakası yok
Edüt: Ayetel kürsi okudum geçtim diyn arkadaşların yaşadığı psikolojik bi olay -
bildiğim kadarı ile gerçek bana hiç basmadı ama :D basan arkadaşlarım bilmiyorum siz nasıl biliyorsunuz bana anlatilan kadari ile yattığın yerde omuzlarına ağırlık çöküyor hareket edemiyorsun ama uyanık gibi birşey oluyormuşun falan filan
-
HoLyZone bunu yazdı:
-----------------------------
Hoca sallama, Kur'an da nerde geçiyor karabasan:))
Karabasan kısa süreli uyku felcinin halk içindeki söyleniş şekli cinle periyle alakası yok
Edüt: Ayetel kürsi okudum geçtim diyn arkadaşların yaşadığı psikolojik bi olay
-----------------------------
psikolojik diilse nolcak ? sende az sallamıyon hani. -
yok öle bişe bilimsel olan açıklama doğrudur. Bir çok kişiye olduğundan dolayı insanlar zamanında böyle açıklamış adı kalmış karabasan. SEsiniz çıkmaya bilir uyanmak isteyip uyanamayabilirsiniz hareket edemessiniz bunlar etkileri. Beyninize yeterli oksijen gitmediğindede olur
