Kerbalspaceprogram Lise Müfredatına Girdi(Tabiki Türkiye Değil)
-
Bir öğretmen olarak kabul ediyorum bazen bazı öğrencilerime yetemediğim bazen onlardan öğrendiğim şeyler oldu.Fakat sistem adamı bunaltıyor.Endüstri meslek lisesindeyim.
Örneğin elektronik uygulamalar dersi var.Müfredatında güç kaynağı yapımı metal kutusunun kesimi,bükümü katlanmasından ,baskı devresinin tasarlanmasına yapımına kadar.Ama elde hiçbir malzeme yok.Mikrodenetleyiciler dersi var ders namına hiçbir metaryel yok.
2 tane bilgisayar laboratuvarımız var.toplamda 50 kadar bilgisayar var.Bilgisayarların özellikleri iyi 4gb ram 1 gb ekran kartı i 5 işlemcili bilgisayarlar.İdareye sürekli her yıl alanımızı değiştirelim web tasarım seçelim diyorum maalesef burası küçük il web tasarımcı burada ne iş yapar diyen idareye laf anlatamıyorum.
10. sınıflarda Bilişim teknolojisinin temelleri dersi var.Müfredatında ilk dönem parça montajı var.Öğrencilere defalarca neler yapılacağını nelere dikkat etmelerini anlatmama rağmen 10 anakart arızalandı(İşlemci yuvasındaki pinlerin ezilmesinden kaynaklı.Genede pişman değilim seneye aynı işi yine yaptırtacam).Tabi bu bir dönem içinde defalarca sökme takma sırasında oldu.Buna rağmen 18 kişilik sınıfta bilgisayarı toplayıp çalıştıramayacak öğrenci sayısı 5 i bulur.
Orjinal hiçbir program yok.Bir gelp baksalar tek suçlu sensin.(Milli eğitim zaten işin içinden çıkar.İdare benim bilgim yok der çıkar tek suçlu bilişim öğretmeni olur.)
Hazırlanan yıllık-günlük plan,zümre toplantı tutanakları,veli toplantı tutanakları,rehberlik faaliyet raporları,Eğitim rehberliği kapsamında hazırlanan evraklar,Kulüp çalışma planları,defterleri,raporları, staj evrakları, laboratuvar bakım evrakları gibi evraklarla uğraşmak.Öğretmenler odasındaki(hafta 3 kere format attığımı bilirim.Antivirüsü felan kaldırdıkları oldu.Kıllığına yaptıklarını zannetiyorum),idare bilgisayrları,diğer bölümlerin bilgisayarları bıktırıyor.
Malzeme eksikliğinden kaynaklı işlenemeyen derslerde(teori olarak işliyorum) kalan zamanda en azından html anlatıyorum(müfettiş geldiğinde söylesen ne demek istediğini anlasa :) soruşturma açar.)..
Bunlar bir kenara öğrencilerin haylazlıkları(çoğu zaman hak veriyorum.Gençler sonuçta bende o yollardan geçtim), ahlaksızlıkları(adam senin yanıda, kız arkadaşının yanında ağız dolusu küfür ediyor.)
Bu gibi şeyler adamı bunaltıyor.Kısacası Öğretmenden verim alabilmek için sistemin köklü bir değişikliğe ihtiyacı var.
-
Kardeşini zorla 8 yaşında ingilizce kursuna, 10 yaşında hızlı okuma kursuna yazdırmış birisi olarak şunları diyebilirim. Erken yaşta ne verebilirsen yanına kâr kalır. Kardeşim benden 16 yaş küçüktür 16 yaşındadır yani :) ve şu anda ileri seviyede ingilizcesi, orta düzeyde almancası, muazzam hızda okuması, iyi derecede ezberi vs vs i var. Dershane yüzü görmemiştir, biz ona ders çalıştırmadık, dersi nasıl çalışacağını öğrettik. Yüzde yüz burslu okuyor ve eziyet derecesinde zorlamamızın meyvesini yiyor, okul üçüncüsü, kimyager olmak istiyor. Çocuğunuz, kardeşiniz yakınınız kim varsa eğitim konusunda zorlayın. Evinize televizyon ve atari gibi şeyleri sokmayın, icab ediyorsa basın sopayı köteği çalışsın havyan oğlu hayvan.
-
RETRET bunu yazdı
Kardeşini zorla 8 yaşında ingilizce kursuna, 10 yaşında hızlı okuma kursuna yazdırmış birisi olarak şunları diyebilirim. Erken yaşta ne verebilirsen yanına kâr kalır. Kardeşim benden 16 yaş küçüktür 16 yaşındadır yani :) ve şu anda ileri seviyede ingilizcesi, orta düzeyde almancası, muazzam hızda okuması, iyi derecede ezberi vs vs i var. Dershane yüzü görmemiştir, biz ona ders çalıştırmadık, dersi nasıl çalışacağını öğrettik. Yüzde yüz burslu okuyor ve eziyet derecesinde zorlamamızın meyvesini yiyor, okul üçüncüsü, kimyager olmak istiyor. Çocuğunuz, kardeşiniz yakınınız kim varsa eğitim konusunda zorlayın. Evinize televizyon ve atari gibi şeyleri sokmayın, icab ediyorsa basın sopayı köteği çalışsın havyan oğlu hayvan.
ilkokulda bende okul 1.siydim. . 12,13 yaşlarında visual basic 6 ile başlamıştım . bir yandan bunlarla . bir yandan günde 3,4 saat ps2 'de black oynayarak zaman geçirdim .
artık pc de bu kadar vakit geçirmiyorum . ama zeka ya bence katkısı var hocam . söyleyim dedim . ama çalışmazsan da hiç bir işe yaramaz öğrendiklerin bana kalırsa.
lisedeyim 1 sene kaldım farklı ortamlar derken . ilk dönem bitti. 39 ortalamam var şuan . ikinci dönem teşekkür alıp geçecem mesela.
bana kalırsa çalışkanlık çok büyütülüyor.
(kendi fikrimi belirtmek istedim)
-
whopper bunu yazdı
bizde lab kurup oyunla öğretecekler? cs kurup multi atar o sınıf.
Oyun yerine direkt programlama dersi olması lazım ilkokulda.
hocam benim 1.sınıfa giden kuzenim var bana gelmiş diyorki öğretmenleri bilgisayar lablarını kitlememiş çocuklar içeri girmiş arkadaşlarıyla cs oynamış... hepsi 1. sınıf...
bu arada tüm yorumları okuyorum çok hassas bir konu olduğu için bende öyle çok bir şey yazmak istemiyorum yanlış bir şeyler söylemeyeyim diye.
-
RETRET bunu yazdı
Kardeşini zorla 8 yaşında ingilizce kursuna, 10 yaşında hızlı okuma kursuna yazdırmış birisi olarak şunları diyebilirim. Erken yaşta ne verebilirsen yanına kâr kalır. Kardeşim benden 16 yaş küçüktür 16 yaşındadır yani :) ve şu anda ileri seviyede ingilizcesi, orta düzeyde almancası, muazzam hızda okuması, iyi derecede ezberi vs vs i var. Dershane yüzü görmemiştir, biz ona ders çalıştırmadık, dersi nasıl çalışacağını öğrettik. Yüzde yüz burslu okuyor ve eziyet derecesinde zorlamamızın meyvesini yiyor, okul üçüncüsü, kimyager olmak istiyor. Çocuğunuz, kardeşiniz yakınınız kim varsa eğitim konusunda zorlayın. Evinize televizyon ve atari gibi şeyleri sokmayın, icab ediyorsa basın sopayı köteği çalışsın havyan oğlu hayvan.
çok yanlış yapmışsınız, zorlamayın çocuğu, richard feynman bile diyor gençken bilim yapmak zordu yaşlanınca duruldum diye. Çocukluğunu yaşatmamışsınız da 16 yaşında çocuk bırakın gençliğini, ergenliği yaşasın sınav var diye sıkboğaz etmeyin onu, sınav yüzünden 1 sene kaybedecek hayattan dediğin çocuk geçiş döneminde sıkılırsa 10 sene kaybeder.
-
VBDream bunu yazdıRETRET bunu yazdı
Kardeşini zorla 8 yaşında ingilizce kursuna, 10 yaşında hızlı okuma kursuna yazdırmış birisi olarak şunları diyebilirim. Erken yaşta ne verebilirsen yanına kâr kalır. Kardeşim benden 16 yaş küçüktür 16 yaşındadır yani :) ve şu anda ileri seviyede ingilizcesi, orta düzeyde almancası, muazzam hızda okuması, iyi derecede ezberi vs vs i var. Dershane yüzü görmemiştir, biz ona ders çalıştırmadık, dersi nasıl çalışacağını öğrettik. Yüzde yüz burslu okuyor ve eziyet derecesinde zorlamamızın meyvesini yiyor, okul üçüncüsü, kimyager olmak istiyor. Çocuğunuz, kardeşiniz yakınınız kim varsa eğitim konusunda zorlayın. Evinize televizyon ve atari gibi şeyleri sokmayın, icab ediyorsa basın sopayı köteği çalışsın havyan oğlu hayvan.
çok yanlış yapmışsınız, zorlamayın çocuğu, richard feynman bile diyor gençken bilim yapmak zordu yaşlanınca duruldum diye. Çocukluğunu yaşatmamışsınız da 16 yaşında çocuk bırakın gençliğini, ergenliği yaşasın sınav var diye sıkboğaz etmeyin onu, sınav yüzünden 1 sene kaybedecek hayattan dediğin çocuk geçiş döneminde sıkılırsa 10 sene kaybeder.
Hoca biz ona bilginin kapısı yabancı dil bilmekten ve aritmetik düşünmekten, hızlı okumaktan geçer dedik. Seveceğin yapmak istediğin mesleği şimdiden belirle kendini ona göre yetiştir biz de sana ona göre destek olalım dedik. O da zaten yapmak istediği şeyi buldu, kimya üzerine uzmanlaşmak, hayatını bu şekilde idama etmek istiyor; bu yaz laboratuvar ile de tanışacak. Üniversite onun için sadece prosedür olacak, zorla yolladığımız kurslar için pişman değiliz, asosyal bir çocuk değil.
Türkiyede çocuğu kendi haline bırakırsan salak olur, insanların eğitim seviyesine yaşam kalitesine ve kendi yaşamları için seçtiklerine bak. Zihniyet boka sarmış, devlet öğretmenlerine bırakırsan çocuğunu kardeşini yakarsın. Hayatın gerçeklerini bilmeli, kendi potansiyelini keşfetmeli, bunları zorla kafasına sokacaksın ki bir bok olabilsin. Sokaklar 20-21 yaşına gelip de bir bok olamayan adamlarla dolu.
