Kod Yazmanın Mantığı, Giriş
-
beyler kod yazma ile ilgili anlayamadığım bir aşama var, bunun mantığını nasıl çözebilirm. Algortimayı kod yazmaya nasıl çeviriyoruz.
yani kafamda algoritma kurabiliyorum. kağıdın üstünede yazabiliyorum ama bunu derleyiciye yazamıyorum, yazanlarıda anlayamıyorum.
veri tabanının mantığını çözdüm. ama kod yazmanın mantığını çözemedim. 1 satır bile yazamıyorum. bu arada yazıyorum ama anlamadan. ben bir şeyi kafada anlayamadan iş yapamam, bir işe yaramaz. kafada biraz oturtursamda güzel işler çıkartabilirim.
Edit,
kitap geldi. epey kalın ve karmaşık bir kitaba benziyor ama sıkı disiplinli bir çalışmaya gireceğim. sabah 5 te kalk. 7 ye kadar. hergün bu şekilde gün içinde de fırsat buldukça kitabı anlayıp öğrenmeye çalışacağım.. 2 yıl sonra junior seviyeye gelmeyi hedefliyorum görüşürüz....
-
Çok ucu açık bir soru sormuşsun. Milyon tane şey var mantığı anlatılabilecek. Neyi anlamadığını sorarsan onun üzerinden daha rahat yardımcı olabiliriz.
-
Hocam adımsal iyileştirme diye bir yöntem var. Çalıştığım bir kitaptaki örnekten bahsedeyim sana.
Programimiz girilen öğrenci notlarına göre geçti veya kaldı yazdırsın ve 60 geçme notu olsun.
Şimdi
1 - Programimiz öğrencilerin geçip geçmediğini ekrana yazdıracak. (Bu kısım bir koda dökülemez) Öyleyse biraz daha detaylandıralım.
2- Programımız sırayla notları alacak ve öğrencilerin geçip geçmediğini ekrana yazdıracak. (Anlaşılmayan birçok durum var.) Biraz daha detaylandıralım vb..
xxxx - Kullanıcıdan bir not iste
xxxx - Eğer (if) kullanıcının girdiği not 60'tan büyükse geçtiniz, değilse (else) kaldınız yazdır.
xxxx - Çıkış değeri girilmediği sürece bunu tekrarla (döngü koşulu)
Daha detaylı yazacaktımda bu örnekte aklıma çokta detay gelmedi açıkçası. Bu yukarıdan aşağıya adımsal iyileştirme metodunun ne olduğunu merak ediyorsan Deitel & Deitel C kitabında çok güzel açıklanmış. Nette pdf'i var. Tek bölümde anlarsın durumu.
-
Easx bunu yazdı
Hocam adımsal iyileştirme diye bir yöntem var. Çalıştığım bir kitaptaki örnekten bahsedeyim sana.
Programimiz girilen öğrenci notlarına göre geçti veya kaldı yazdırsın ve 60 geçme notu olsun.
Şimdi
1 - Programimiz öğrencilerin geçip geçmediğini ekrana yazdıracak. (Bu kısım bir koda dökülemez) Öyleyse biraz daha detaylandıralım.
2- Programımız sırayla notları alacak ve öğrencilerin geçip geçmediğini ekrana yazdıracak. (Anlaşılmayan birçok durum var.) Biraz daha detaylandıralım vb..
xxxx - Kullanıcıdan bir not iste
xxxx - Eğer (if) kullanıcının girdiği not 60'tan büyükse geçtiniz, değilse (else) kaldınız yazdır.
xxxx - Çıkış değeri girilmediği sürece bunu tekrarla (döngü koşulu)
Daha detaylı yazacaktımda bu örnekte aklıma çokta detay gelmedi açıkçası. Bu yukarıdan aşağıya adımsal iyileştirme metodunun ne olduğunu merak ediyorsan Deitel & Deitel C kitabında çok güzel açıklanmış. Nette pdf'i var. Tek bölümde anlarsın durumu.
xxxx - Kullanıcıdan bir not iste
xxxx - Eğer (if) kullanıcının girdiği not 60'tan büyükse geçtiniz, değilse (else) kaldınız yazdır.
xxxx - Çıkış değeri girilmediği sürece bunu tekrarla (döngü koşulu)
hocam sana bunu daha gelişmiş algortimasını kafada öyle bir hayal ederimki şaşırırsın. veri tabanı data tipinden tut, farklı değerlerin ihtimallerin her şeyini, bu üç satırının analizini koca bir word sayfasında çıkartırım.ama işte son kullanıcı gözü ile çıkartabilirim. benim kafa burada hata yapıyor. arka planda ne döneceğini kafada kurgulayamıyorum... ama gel sadece bak sadece diyorum; "kullanıcıdan not iste satırını" yaz de ne yazağım ben nereye yazacağım. = değişken tanımlayacağız diyor adam mesela abi değişkeni neden tanımlıyoruz. falan kafa almıyor anlatabildim mi
-
int i;
i=0;
while(i<20)
i=i+1;
Şu kodu okurken kafası senin dediğin şekilde karışan kişi disleksidir. -
yunusemre bunu yazdı
Çok ucu açık bir soru sormuşsun. Milyon tane şey var mantığı anlatılabilecek. Neyi anlamadığını sorarsan onun üzerinden daha rahat yardımcı olabiliriz.
abi bende anlatamıyorum ki, yumurta pişireceğiz diyelim; yumurta var mı, dolabı aç, dolap var mı, var, varsa, aç, yoksa, yumurta pişirmeyi unut, kuru ekmek var mı bak, var, kuru ekmek yada yumurta, yumurta için market var mı, var, varsa markete gitr yoksa kuru ekmek, markette kasaya git, al vsvs... bunların inciğine cincigine kadar yazarım yazılanlarında bir sürü eksiğini gediğini bulabilir. buraya kadar ok. amagel gelelim tek satır kod yazamıyorum sorun bu. syntax mı bilmiyorum. yoksa geri zekalımıyım, yoksa başka bir şey mi onu çözmeye çalışıyorum.
ben programlama öğrenmek istemiyorum kafamda kurguladıklarımı rakamlara ve harflere = + neyse onlara dökemiyorum. sorun bu
-
italyan bunu yazdı
int i;
i=0;
while(i<20)
i=i+1;
Şu kodu okurken kafası senin dediğin şekilde karışan kişi disleksidir.:) yapma beh, matematiğim zayıf, hep ilgisiz hocalara denkgeldim serserilik yaptık, ben matematik ile ilgili zannediyorum
-
Easx bunu yazdı
Daha detaylı yazacaktımda bu örnekte aklıma çokta detay gelmedi açıkçası. Bu yukarıdan aşağıya adımsal iyileştirme metodunun ne olduğunu merak ediyorsan Deitel & Deitel C kitabında çok güzel açıklanmış. Nette pdf'i var. Tek bölümde anlarsın durumu.
Kitabın benzeri çok şu kitapmıdır giriş seviye için ?
https://www.kitapyurdu.com/kitap/c-ve-c/58899.html
Yazarıda bir kontrol eder misin. Harvey M. Deitel , Paul J. Deitel
-
bi bok anlamadim.
-
Yani bu işin meali "ben şiir ile ilgili gerekli bilgiye sahibim(örn:redif, kafiye, uyak, ölçü vs.) ama bunları kullanarak şiir yazamıyorum." gibi bir şey mi ?
-
Hurgeneral bunu yazdı
Yani bu işin meali "ben şiir ile ilgili gerekli bilgiye sahibim(örn:redif, kafiye, uyak, ölçü vs.) ama bunları kullanarak şiir yazamıyorum." gibi bir şey mi ?
katılıyorum. bir örneklendirebilirsek güzel olur.