Köprü Ve Otoyol Özelleştirilmesi
-
2010 Yılında Açılmış Konu
http://www.tahribat.com/Forum-Kopru-Ve-Otoyollari-Satiliyor-Var-Mi-Alan-102526/1/k%C3%B6pr%C3%BC/
Şimdi Cahil cühela Hiç birşeyden anlamayan biri olara girdim googlede köprüden geçen araç sayısı yazdım Karşına Sabah Gazetesinin Şu adresi çıktı : tıklayın
09.10.2010 tarihli haber geçen araç sayısı 550 bin yazıyor.
Cem Yılmazı dediği gibi adam başı hesapla hemen geliri tespit edeyim dedim :)
Şimdi düz mantık dedim köprüden geçen araçtan 2$ alsalar küsüratı bilmiyorum.
1 Günde 1.100.000$ ediyor
1 yılda 401.500.000$ ediyor
biz şimdi 25 yıllık kiraya verecekmişiz
25 yılda geliri 10.037.500.000$ (10 milyar dolar)
Köprü otoyol hepsine bakayım 2011 yılı hürriyet sitesin : tıklayın
Türkiye'de 2011 yılında köprü ve otoyollardan 349 milyon 847 bin 151 araç geçti demiş.
yine otoyolu bile 2 $ dan alıyorum :)
1 yılda 700 milyon$ eder
25 Yılda 17 milyar 500 milyon $
biz kaça sattık 5 milyar 720 milyon dolar
-
haberi okuyunca resmen sinir krizi geciriyorum.
Kopru ve otoyollari 25 yilligina ozellestirdiler. 25 yilda otoyollardan toplam 26 kusur milyar dolarmi ne para kazanacak herif. Develet kaca satmis? 5 milyar dolara.
Yaw senin ..... ..... ..... mal oglu mal, hey bre vatan haini, suzme ..... ..cugu, ne diye satiyon ki otoyolu.
Bunu burada soyluyorum, bu ihaleyi kazanan herif, 6 aya kalmaz, isletmeyi amerikali/yahudi bir sirkete en az 16 milyar dolara satar.
Aynen tekel gibi olacak.
bu yine yandas bir kopegi zengin etme projesiydi.
-
sniperscope bunu yazdı
haberi okuyunca resmen sinir krizi geciriyorum.
Kopru ve otoyollari 25 yilligina ozellestirdiler. 25 yilda otoyollardan toplam 26 kusur milyar dolarmi ne para kazanacak herif. Develet kaca satmis? 5 milyar dolara.
Yaw senin ..... ..... ..... mal oglu mal, hey bre vatan haini, suzme ..... ..cugu, ne diye satiyon ki otoyolu.
Bunu burada soyluyorum, bu ihaleyi kazanan herif, 6 aya kalmaz, isletmeyi amerikali/yahudi bir sirkete en az 16 milyar dolara satar.
Aynen tekel gibi olacak.
bu yine yandas bir kopegi zengin etme projesiydi.
zaten koç ve ülker aldı. bağlar beli hocam.
hani fiyatı 20 milyar dolar filan deselerdi iyi bir şey yapmış olurdu. zamanında özal hatta sana bile satarım demişti.
yeni köprüyü bu para ile yapacaklar. iyi bir şey yaptılar ama yıl ve fiyat çok uygunsuz
-
Devlete karşı gelmeyin kafirler, devletimiz bir şey biliyorda özelleştiriyor!Ayrıca onlar hiç bu vatanı satar mı?Onlar dini bütün insanlar!
arnavutr tarafından 18/Ara/12 16:57 tarihinde düzenlenmiştir -
hacı şimdi bi de şöyle düşünmek lazım bunların vergisi falan yine alınıyo oradan bi geçiriyo devlet bunlara her geçen araç başına. Bir diğeri yolların bakımı falanda bayaa bi tutuyo sonuçta paralı otobanlar vs. asfaltları hep kaymak gibi yapmakta bayaa bi pahalıya maal oluyo adamlara. Bir diğeri devlette kalsa piçler kesin zarar açıklayıp bir yığında devlete bayaa bi geçiriyolar.
Bir diğeri adam 25 yılda 6 milyar dolar parayı 17 milyar dolar olarak geri alacak senin hesaplamana göre.
Bunun 4 milyar dolarıda gider olsa geriye 7 milyar dolar kalıyo. 25 senede bırakta o kadar faizi de alsın yani..@edit
EN ÇOK ZARAR EDEN KURUMLAR
Hazine Müsteşarlığı verilerine göre, Müsteşarlık portföyünde bulunan 19 KİT'in karve zarar rakamları şöyle:
BOTAŞ Zarar : 1 Milyar 342,5 milyon lira
TCDD Zarar: 733,3 Milyon Lira
TETAŞ Zarar: 463,2 Milyon Lira
TTK Zarar: 460,1 Milyon Lira
ÇAYKUR Zarar: 74,6 Milyon Lira
EBK Zarar: 48,9 Milyon Lira
TEMSAN Zarar: -26,2 Milyon Lira
Buyur reis devletin elinde olan ve hepimizi it gibi sömüren kurumları bi incele bakiyim devlet bunları işletmede ne kadar başarılı.
Satılmasından yana değilim ama piçler devamlı kar yapsada yapmasada çok büyük miktarlarda zarar açıklayıp devletin hazinesinden birsürü parayı piç ediyolar bu şekilde.. Eminim bu yollar özelleştirilmeseydi her sene ülke ekonomisine minimum 1-3 milyar dolar arası zarar vereceklerdi..
CEO tarafından 18/Ara/12 17:10 tarihinde düzenlenmiştir -
Benim Korkum bu heriflere devletin kredi vermesi Bir çok özelleştirmede yaptığı gibi.
Kendi cebindeki parayı alacak yani ne karı olacak merak ettim.
-
Teoride okadar kazanacak.
Pratikte ise zam yapacak tabiki o karı 2 hatta 3 katına çıkaracak, her ay sadece 1 kuruş zam koysa 25 senede %50 arttırmış olur yıllık geliri =)
-
CEO bunu yazdı
hacı şimdi bi de şöyle düşünmek lazım bunların vergisi falan yine alınıyo oradan bi geçiriyo devlet bunlara her geçen araç başına. Bir diğeri yolların bakımı falanda bayaa bi tutuyo sonuçta paralı otobanlar vs. asfaltları hep kaymak gibi yapmakta bayaa bi pahalıya maal oluyo adamlara. Bir diğeri devlette kalsa piçler kesin zarar açıklayıp bir yığında devlete bayaa bi geçiriyolar.
Bir diğeri adam 25 yılda 6 milyar dolar parayı 17 milyar dolar olarak geri alacak senin hesaplamana göre.
Bunun 4 milyar dolarıda gider olsa geriye 7 milyar dolar kalıyo. 25 senede bırakta o kadar faizi de alsın yani..Asfat kaymak gibimi :) hocam ihale türkiyede oldu Almanyada değil.
-
CEO bunu yazdı
hacı şimdi bi de şöyle düşünmek lazım bunların vergisi falan yine alınıyo oradan bi geçiriyo devlet bunlara her geçen araç başına. Bir diğeri yolların bakımı falanda bayaa bi tutuyo sonuçta paralı otobanlar vs. asfaltları hep kaymak gibi yapmakta bayaa bi pahalıya maal oluyo adamlara. Bir diğeri devlette kalsa piçler kesin zarar açıklayıp bir yığında devlete bayaa bi geçiriyolar.
Bir diğeri adam 25 yılda 6 milyar dolar parayı 17 milyar dolar olarak geri alacak senin hesaplamana göre.
Bunun 4 milyar dolarıda gider olsa geriye 7 milyar dolar kalıyo. 25 senede bırakta o kadar faizi de alsın yani..şimdi haklısın şöyle birşey var bu adamlar tümünü vermiyor ufak bir kısmını veriyor ve gerisini devlet teşvik ve kredi adı altında sittin taksite bölerek ödettiriyor.
Bknz : petrol ofisi http://www.haber365.com/Haber/Dogan_POASi_Alinca_Neler_Soylenmisti_Neler/
-
Bugünün 5 milyar $ mı 25 yıl sonranın 20 milyar doları mı ?
Ekonomiden anlamadan bence bu soruları çok sormayın kendinize ve biraz ekonomi ile ilgilenin.
-
hep hayal etmişimdir bi köprüm olsun diye