Mac'in Arayüz Taktikleri Vs.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    https://developer.apple.com/library/mac/#documentation/userexperience/conceptual/applehiguidelines/Intro/Intro.html#//apple_ref/doc/uid/TP30000894-TP6

    developerlar için güzel birşey vermişler. Eee koyu Apple'cı bunu değerlendirmez mi :) Dün gece temizlik yaparken ufak çaplı zehirlenmiştim. Birde uykusuzluk vardı, kısaca göz attım, işe yarar.

    Güzel güzel şeyler varsa (fazlasıyla beğendiğim) konuya Türkçe açıklamasını ekleyebilirim.

    Site ingilizcedir.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ar0fer
    Ar0fer's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mayıs/2011
    Erkek

    müsait bir zamanda bakacağım hocam teşekkürler.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviGozluDev
    MaviGozluDev's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2005
    Erkek

    hoşmuş.. kurcalayalım.. sağolasın.


    .
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Robinson_Crusoe
    Robinson_Crusoe's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    En büyük taklitci, kopyacı, ve fikir hırsızı şirketin kurucusu Steve Jops dur, En büyük hırsızlığınıda şöyle açıklamıştır,

     1979 yılında ziyaret ettiği Xerox araştırma merkezinde gördüğü fare (mouse) ve grafik arabirim prototipleri beyninde kıvılcım çakmasına sebep oldu. O güne kadar bilgisayarlar ekrana klavye ile komut yazarak kontrol ediliyordu. Apple’a döndüğünde “Geleceğin bilgisayarları böyle olacak” diye gördüklerini anlattı. “Utanmazca onların fikrini çaldık” 

    Açıkcası o taklitleride başka yerlerden çalmışlardır erken telif hakkı aldıkları için bence sahiplenmişlerdir,


    Gençliğimden bu yana et yenilmesine karşıyım. Bir gün insanların hayvanları öldürmeyi tıpkı insan öldürmek gibi cinayet kabul edeceğine inanıyorum,
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    chelishky
    chelishky's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Mayıs/2008
    Erkek

    Robinson_Crusoe bunu yazdı:
    -----------------------------

    En büyük taklitci, kopyacı, ve fikir hırsızı şirketin kurucusu Steve Jops dur, En büyük hırsızlığınıda şöyle açıklamıştır,

     1979 yılında ziyaret ettiği Xerox araştırma merkezinde gördüğü fare (mouse) ve grafik arabirim prototipleri beyninde kıvılcım çakmasına sebep oldu. O güne kadar bilgisayarlar ekrana klavye ile komut yazarak kontrol ediliyordu. Apple’a döndüğünde “Geleceğin bilgisayarları böyle olacak” diye gördüklerini anlattı. “Utanmazca onların fikrini çaldık” 

    Açıkcası o taklitleride başka yerlerden çalmışlardır erken telif hakkı aldıkları için bence sahiplenmişlerdir,


    -----------------------------

     

    iyi de hacı apple sadece mac ile bugünlere gelen bir şirket değil ki. Adamlar piyasaya bir ürün çıkarıyorlar, sonra diğer firmalar da aynından yapmaya çalışıyor. Yani belki dediklerin doğrudur ama çok inandırıcı gelmedi.

    Şimdi yaptıkları da yine çalıntı vs diyosan, e amk demek ki bu adamlarda manyak gibi bir istihbarat var leverage gibi çalışıyo demek ki adamlar. Buna da saygı duyarım..


    chelishky.wordpress.com|| Büyük devrimlere gereksinimin kalmayacak kadar devrimci kal yeter!
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Robinson_Crusoe
    Robinson_Crusoe's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    chelishky bunu yazdı:
    -----------------------------

    Robinson_Crusoe bunu yazdı:
    -----------------------------

    En büyük taklitci, kopyacı, ve fikir hırsızı şirketin kurucusu Steve Jops dur, En büyük hırsızlığınıda şöyle açıklamıştır,

     1979 yılında ziyaret ettiği Xerox araştırma merkezinde gördüğü fare (mouse) ve grafik arabirim prototipleri beyninde kıvılcım çakmasına sebep oldu. O güne kadar bilgisayarlar ekrana klavye ile komut yazarak kontrol ediliyordu. Apple’a döndüğünde “Geleceğin bilgisayarları böyle olacak” diye gördüklerini anlattı. “Utanmazca onların fikrini çaldık” 

    Açıkcası o taklitleride başka yerlerden çalmışlardır erken telif hakkı aldıkları için bence sahiplenmişlerdir,


    -----------------------------

     

    iyi de hacı apple sadece mac ile bugünlere gelen bir şirket değil ki. Adamlar piyasaya bir ürün çıkarıyorlar, sonra diğer firmalar da aynından yapmaya çalışıyor. Yani belki dediklerin doğrudur ama çok inandırıcı gelmedi.

    Şimdi yaptıkları da yine çalıntı vs diyosan, e amk demek ki bu adamlarda manyak gibi bir istihbarat var leverage gibi çalışıyo demek ki adamlar. Buna da saygı duyarım..


    -----------------------------

    Hayranlık duyacaksın Linux' a duy çünkü hepsinin yapı taşı temeli o, 


    Gençliğimden bu yana et yenilmesine karşıyım. Bir gün insanların hayvanları öldürmeyi tıpkı insan öldürmek gibi cinayet kabul edeceğine inanıyorum,
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    Robinson_Crusoe bunu yazdı:
    -----------------------------

    En büyük taklitci, kopyacı, ve fikir hırsızı şirketin kurucusu Steve Jops dur, En büyük hırsızlığınıda şöyle açıklamıştır,

     1979 yılında ziyaret ettiği Xerox araştırma merkezinde gördüğü fare (mouse) ve grafik arabirim prototipleri beyninde kıvılcım çakmasına sebep oldu. O güne kadar bilgisayarlar ekrana klavye ile komut yazarak kontrol ediliyordu. Apple’a döndüğünde “Geleceğin bilgisayarları böyle olacak” diye gördüklerini anlattı. “Utanmazca onların fikrini çaldık” 

    Açıkcası o taklitleride başka yerlerden çalmışlardır erken telif hakkı aldıkları için bence sahiplenmişlerdir,


    -----------------------------

    heee microsoft'un daha arayüzü yokken, Apple'a iş yapma bahanesiyle mevzuyu çalmadı tabi.

    xerox'taki GUI, MacOS'un yanına yaklaşamaz. Pencerelerin üst üste gelme matematiğinden tut yuvarlama vs.. gibi bir sürü (efektlerde dahil) işlemi adamlar çıkartmadı da ; xerox buldu onu devam ettirdi dimi ? Hayır Apple bunları yazdı..

    En büyük hırsızmış. Billy gates ne oldu ? Bu adamların GUI'ye katkısı ne ? Şu zamanda kullandığın klasörlerin aynı klasörde açılmasından tut, sık kullanılanlar v.s. gibi klasör barına kadar herşey NeXTStep 'in yani Steve Jobs'un kurduğu diğer şirketin eseri.

    Geç hocam onları geç.

    Arayüz konusunda bugün Apple ürünleri hepsinin eline verir. 

    ---

    Hazır çalmaktan bahsetmişken ;

    linuxta bu GUI'leri havadan mı aldı ? Daha kimsede yokken, XeroX'ta varken linux kendi kendine mi buldu ? Senin kafan karışmış.

    XeroX ar-ge kısmıdır. Şirket fare olayını desteklemedi. Onun üstüne ar-ge çalışmaları Apple'ın kurucu başkanı Steve Jobs'a gösterildi. Ki sakladılar GUI'yi. Steve Jobs bunu fark etti.

    3 kere şirket sahiplerini arayıp, tekrar tekrar geldikten sonra GUI olayını gösterdiler.

    -

    Ayrıca Linux'a değil unix'e saygı duy kendi mantığınla bakarsan. Linux ; unix'in multitask vs.. mantığınla kodlandı.  Oda Minix'ten çıktı ki minix'i araştırmak isteyebilirsin.

    Saygı duyman gereken yerler XeroX yada linux'tan önce Unix. Ki GUI çaldı diye suçluyorsan tekrar düşün ; adamlar kendileri verdi GUI olayını ve iCal (adı sanırım buydu) gibi bir sürü uygulamayı. Görmeleri için Steve Jobs'u çağırdı.

     

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Robinson_Crusoe
    Robinson_Crusoe's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    Bill gates dinde hırsız steva jops dan kalır yanı yok merak etme, ayrıca android gümbür gümbür geliyor bence hırsız başkanınızın yapmayı hayal ettiği ama ömrü yetmediğinden yapamadığını şimdi siz yapmaya başlayın, kasanızdaki tüm paraları android i bitirmek için harcayın geleceğiniz parlak değil çünkü, bilgisayarların kasasının süslü olması bir işe yaramaz bunu en iyi sizler, apple savunanlar bilir zaten, ayrıca ismi elma olan bir teknoloji şirketi ya, varmı böyle bi şey, ELMA,


    Gençliğimden bu yana et yenilmesine karşıyım. Bir gün insanların hayvanları öldürmeyi tıpkı insan öldürmek gibi cinayet kabul edeceğine inanıyorum,
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tbtgezgini
    tbtgezgini's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Haziran/2007
    Erkek
    Apple kalitesini yaşamayan bilemez :) çamur at izi kalsın Robinson hocam zorlama kendini üzgünüm ama apple s.ker :)

    ...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek
    Robinson_Crusoe bunu yazdı:
    -----------------------------

    Bill gates dinde hırsız steva jops dan kalır yanı yok merak etme, ayrıca android gümbür gümbür geliyor bence hırsız başkanınızın yapmayı hayal ettiği ama ömrü yetmediğinden yapamadığını şimdi siz yapmaya başlayın, kasanızdaki tüm paraları android i bitirmek için harcayın geleceğiniz parlak değil çünkü, bilgisayarların kasasının süslü olması bir işe yaramaz bunu en iyi sizler, apple savunanlar bilir zaten, ayrıca ismi elma olan bir teknoloji şirketi ya, varmı böyle bi şey, ELMA,


    -----------------------------
    Yazik. Diploma olmadan adam olmaz ile Apple'dan teknoloji sirketi olmaz ayni mantik. Bugun kullandigin cihazlara en buyuk katkisi Apple sagladi. Bos konusuyorsun. Altair 'i bi incele. Edit: geri kalan sacmaliklari evegidince curutucem. Bekle
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    ilk GUI'ide yapan Xerox'dur

    http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_graphical_user_interface#Xerox_Alto_and_Xerox_Star

    Apple ondan almıştır IBM geliştirmiştir MS SDK çıkartıp development işinin önünü açmıştır. Linux sayesinde akademik anlamda araştırmalar kolaylaşmıştır.

    Apple kendi çekirdeğini BSD'den alıp her yerde open source projelere bok atar.

    Herkez bir birinden çalıyor sorun kimin daha yüzsüz oldugu


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
Toplam Hit: 2327 Toplam Mesaj: 19