Mac'in Arayüz Taktikleri Vs.
-
Arkadaslar,
Bu zamanda fikir hirsizligi yapmayan kalmadi bence. Kimse kendini o ondan caldi bu bundan caldi ile kandirmasin diyorum...
Ben MAC kullanmiyorum lakin bildiklerimi soylememk istedim.
Linux sistemleri en guvenilir ve saglam sistemlerdir...
MAC ise grafik alaninda tutulmaz bence cok saglam is yapiyorlar..
Microsofta gelince Ne linux kadar saglam ne de MAC kadar grafikte ustun lakin kullanilabilirlikte ne linux nede MAC eline su dokebilir...
Aklima gelmisken bir FIKRA anlatayim ( bir abim anlatmisti)
Tanri Bill Gatesi tutmus demis ki sen pc denen aleti insanliga sundun seni cennete mi cehenneme mi koyayim..
Bill hemen atlamis oin ce bir goreyim sonra bakariz...
Gitmis cehenneme bir de ne baksin hersey guzel agaclar kuslar selaleler falan..
sonra cennete gitmis orasida guzel heryer mukemmel... Lakin cehennemdeki daha iyi gelmis BIll;e ve cehenneme gitmek istiyorum demis...
5-10 gun sonra tanri BIll'i ziyaret etmis... Tabi Bill'e acayip iskenceler ediyorlar... Bill dert yanmis nu ne is hersey guzeldi diye nolduda iskence ediyorlar diye...
tanri hemen cevaplamis : LA O GORDUGUN SCREENSAVER di diye
Bunu ilk anlattiginda yarim saat guldummm....
Tabi bu bir FIKRA gercekle alakasi yok ha... :):)
-
sandman bunu yazdı:
-----------------------------ilk GUI'ide yapan Xerox'dur
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_graphical_user_interface#Xerox_Alto_and_Xerox_Star
Apple ondan almıştır IBM geliştirmiştir MS SDK çıkartıp development işinin önünü açmıştır. Linux sayesinde akademik anlamda araştırmalar kolaylaşmıştır.
Apple kendi çekirdeğini BSD'den alıp her yerde open source projelere bok atar.
Herkez bir birinden çalıyor sorun kimin daha yüzsüz oldugu
-----------------------------senin o klavyeye dokunan parmaklarina gurban olayim ben abi.
-
Robinson_Crusoe bunu yazdı:
-----------------------------Bill gates dinde hırsız steva jops dan kalır yanı yok merak etme, ayrıca android gümbür gümbür geliyor bence hırsız başkanınızın yapmayı hayal ettiği ama ömrü yetmediğinden yapamadığını şimdi siz yapmaya başlayın, kasanızdaki tüm paraları android i bitirmek için harcayın geleceğiniz parlak değil çünkü, bilgisayarların kasasının süslü olması bir işe yaramaz bunu en iyi sizler, apple savunanlar bilir zaten, ayrıca ismi elma olan bir teknoloji şirketi ya, varmı böyle bi şey, ELMA,
-----------------------------Sandman güzelce açıklamış... Gelelim Mac'e ve Apple'dan (Elma ) bir teknoloji şirketi olurmu şeklindeki aptal söylemine.
---
Apple kendini google yada oracle gibi yazılım şirketi olarak lanse etti mi ? Hayır .
Adamların derdi devrimsel cihazlar üretmek ve bunlara kapalı kaynakla kendi yazılımlarını yazmak mı ? Evet.
Bu adamlar tam açıklanamaz ama cihaz üreten bir ar-ge şirketi mi ? Arge kısmıda cihazda olduğu kadar ; yazılım mantığında mevcut. MacOs 10.8 ile ; iPhone ve iPAd'de öğrendiklerini MacOs'a taşıdılar.
---
Steve Jobs şunu diyor : Yaratıcılık, şeyleri birbirine bağlamaktır. (Creativity is connecting things gibi birşeydi ) . İŞin özü bu. Mükemmel ötesi, harika fikirler asla kimsenin değildir.
Mona lisa'da, iPHone ve iPod devrimide , XeroX'un GUI olayıda....
O fikirler, o projeler bütün insanlığa aitti. Zaten ordaydı. Sadece bu adamlar keşfetti. Ve daha önce öğrendiklerini kullanıp, daha sağlam işler ortaya çıkarttı.
------
Yine sonuca gelirsek ; XeroX bunu nasıl yaptı ona bakmak lazım. Gerçek yaratıcılık orda. Fakat IBM'den önce ; GUI kısmında NeXT Step'e bakmak gerek. IBM dediğimiz olay ; o zamanlarda windowstu.
Steve Jobs gittikten sonra Apple GUI konusunda sıçmaya başladı. NeXT Step 'te bir çok yenilik geldi ki ; 95 'e kadar windows sürekli MacOs'un taklitiyle gidiyordu. Yenilikler vs.. Yok aksini idda eden varsa , microsoftun windows 3ten önce ne kadar boktan ve 95'e kadar nasıl götü doğrultamadığını izlesin.
http://www.youtube.com/watch?v=Nb_W3Llc9KQ
Windows ve mac'i karşılaştıran video arıyordum. Oda güzeldi ama bunu buldum.
Bu videoda NeXT Step'e dikkat ! Çünkü Steve Jobs istifa edince NeXT 'i kurdu ve işletim sistemine NeXT Step dedi. Daha sonra Apple'a döndüğünde, NeXT Step alt yapısını kullandı.
Steve Jobs gittikten sorna ; apple boka battı (GUI konusunda ve diğer şeylerde ama özellikle GUI ) daha sonra windows 95'ten sonra süper gitti. Neye kadar ? Mac Os X serisine kadar. Başlarda windowsu yakaladı (ki Steve Jobs dönünce oldu X serisi) Şimdi mi ?
Bu videoyu izleyin
http://www.youtube.com/watch?v=DoR08T26IPU
İzledikten sonra hala windows 8 bıdı bıdısı , gnome, kde diye öterseniz ; rüyalarınızda yakanızı bırakmam.
---
Apple dünyayı dğeiştirmeye devam ediyor. Çünkü kendini yenileyemezs işi biter. Apple bunun farkında, diğer şirketler farkında.
Sonuç olarak ; iPod, iPhone, MacOS çıktı ve Apple'ın sayesinde GUI gibi şeylere sahip bir çok bilgisayar çıktı. Windows aldı, linux aldı, o aldı bu aldı. Sonuç ? Alınması ve yapılması gerekiyordu.
Fakat kalkıp Steve Jobs'a hırsız, elmadan teknoloji mi şirketi kurar demek kadar aptalca birşey daha duymadım.
Siz oturup karpuz büyütürken, adamlar dünyayı dğeiştiriyor. Bunu Apple adıyla yapıyor. Bu gün dünyanın en önemli şirketleirnden biri, bu gün dünyanın en değerli şirketi.
Bu gün, elinizdeki En basit akıllı telefonda bile Apple'ın katkısı var. Dolaylı yoldan....
Apple dünyayı değiştirirken, siz takılın.
-
Konunu içine nasıl sıçılır. Ulaşamadığınız cihazları nasıl kötülersiniz süper bi örnek oldu afferim.
Gelmiş geçmiş en basit, en mükemmel tasarıma sahip cihazlar Apple'ın. Daha neresine gelip ötüyorsunuz anlamıyorum. Mac güzel, MacOs GUI'si basit. İsteyen varsa baksın , admalar temelleri açıklamış. Ki bütün Steve Jobs seminerlerini izleyip, Apple ürünlerini kullanmaya başladığımda zaten görüyorsun bunu.
---
Bunun dışında nokia'nın 41 mp kameralı telefonu varmış deyip, nokia almak kadar saçmadır performanslı telefon almak. Neye göre, ne için, ne yapacaksın, amacın nedir ???
Bunu ölçüp tart... Neymiş ; galaxy'nin şarjı appledan bilmem kaç kat daha iyimiş, galaxy s2'nın bilmem hangi şartlarda bilmemnesi daha iyimiş.
İnsanın götü çatlıyor linux kullanacak diye. GUIsini siktimin linux'u. Adam gibi iş çıkartana kadar seneler geçti. Oda heryerde değil. Hala araçlarında yok. Adam doktor, adam profesör, adam emekli ... Neymiş ram'i , işlemcisi bilmem ne kadar daha iymiş.
Adam ram'i götüne mi sokacak ? Herifin amacı teknolojiden olabildiğince kolay yararlanmak. Neymiş andorid'den modifiye kerneller vamrış, onlarısamsung'ta kullanabilirmişiz.
Evet dedem 60 yşında ve nokia 3310 kullanmayı 3 senede öğrendi, şimdi kernel derlettireyim dedeme.. Hastasınız abi siz hasta.
----
Hekresi kendiniz gibi düşünmeyin. İnsanlar basitlik, yenilik arar. iPhone 4s ve galaxy s2 arasında dağlar kadar fark yok. Biri 3310 diğeri Galaxy s2 değil. Teknoloji düşkünleri sidik yarıştırmak için bu işleri yapar.
Ki benchmarkları her seferinde ağzınıza tıkamak için veriyorum, ısrarla ötüyorsunuz. İnsanların aradığı 0.000003 saniye daha hızlı internete girmek dğeil. Full browser olarak dolaşmak. Bunu 2007 iPhone'dan önce kimse yapamadı.
Apple her seferinde yeni birşeyler geliştirecek. Siz siri'nin asistant ile farkı ne ya diye bağrırken ; insanlar biz siri'yi dğeil ; Apple'ı seçiyoruz diyor, bağırmadan.
Bu farkı anlayamadığınız gitti. Hayır şunu anlasanız, bundan sonra yapacağınız işlerde parayı kırabilirsiniz. İnsanlar sizin gibi dğeil. Daha bilgisayarı ctrl+c / ctrl+v ile kullanmayı bilmeden tek tek sağ tık , copy, sağ tık paste yapan adam var. Bu adamlara nasıl kolaylık sağlarız diye düşünün.
-----
youtube'a girin, keynote pages, iLife, garage band gibi Apple uyugulamalarına bakın ; ondan sonra konuşuruz tekrardan. Netbeans'te otomatik projeler yapmak varken ; ben notepad'de yaparım abi , o daha perforamnslı ; işlemciyi kastırmıyor demek kadar saçma yaptığınız.
En az ; Türkiye kupasının alamayan fenerin ; gsyi 6-0 yandık diye ötmesi kadar saçma. İnsanlar teknoloji ve performans ister doğru. Fakat bunu en basit şekilde almak ister. Geneli için konuşuyorum.
Bu yüzden hala Apple'ın 3g ve 3gs ler deli gibi satılıyor. Ki samsung'un çok daha iyi telefonlarını alabilrler aynı paraya.. Olaya bammm başka yerden bakıyorsunuz.
Ve bu beni hasta ediyor.
-
Robinson_Crusoe bunu yazdı:
-----------------------------Bill gates dinde hırsız steva jops dan kalır yanı yok merak etme, ayrıca android gümbür gümbür geliyor bence hırsız başkanınızın yapmayı hayal ettiği ama ömrü yetmediğinden yapamadığını şimdi siz yapmaya başlayın, kasanızdaki tüm paraları android i bitirmek için harcayın geleceğiniz parlak değil çünkü, bilgisayarların kasasının süslü olması bir işe yaramaz bunu en iyi sizler, apple savunanlar bilir zaten, ayrıca ismi elma olan bir teknoloji şirketi ya, varmı böyle bi şey, ELMA,
-----------------------------Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış.
-
Zumzuk türkiyenin ekonomik durumuna göre sen üst seviyesin. neden biz apple ürününe avmler haricinde görmedik biliyormusun yok ondan.
herkes ferrariyi kötüler ama olsa biner. yok işte problem burada sende para var huzur var. ben sana burada ne kadar anlatsam boş...
Şimdi hacı paran var huzurun var. Benim gibi dandik bi samsung telefonla takılmıyorsun. (3 aydır bozuk kullanıyorum)
Olay duygu sömürüsü degil.
Adamlar işini iyi yapıyor seni iyi etkilemişler.
git daha faydalı bi iş yap APPLE den sana fayda yok...önceleri farkındaysan linux unix muhabbetleri yapıyordun şimdi apple ile yatıp kalkıyorsun.
apple windows kullansaydı onuda savunurmuydun ? -
A_REX bunu yazdı:
-----------------------------Zumzuk türkiyenin ekonomik durumuna göre sen üst seviyesin. neden biz apple ürününe avmler haricinde görmedik biliyormusun yok ondan.
herkes ferrariyi kötüler ama olsa biner. yok işte problem burada sende para var huzur var. ben sana burada ne kadar anlatsam boş...
Şimdi hacı paran var huzurun var. Benim gibi dandik bi samsung telefonla takılmıyorsun. (3 aydır bozuk kullanıyorum)
Olay duygu sömürüsü degil.
Adamlar işini iyi yapıyor seni iyi etkilemişler.
git daha faydalı bi iş yap APPLE den sana fayda yok...önceleri farkındaysan linux unix muhabbetleri yapıyordun şimdi apple ile yatıp kalkıyorsun.
apple windows kullansaydı onuda savunurmuydun ?
-----------------------------Audi kullanmıyorum, Audi'm yok ama en az Apple kadar sevdiğim bir firma. Kimse kusura bakmasın. Almanyada şişe toplayan adam 1.000-1.500 lira alır.iPhone'lar Türkiye'deki fiyatlarından ucuz. Olsa olsa 1000 lira olsun.
Türkiye'deki bu problemleri düşünmüyorsunuzda ; Apple'ı kullanamıyoruz diye kötü mü olayına yatıyorsunuz ? Bi firma ya iyidir, ya kötüdür. İş bok atma kısmına geldimi ; dünyanın kabul ettiği firmayı ve dünyanın kabul ettiği adamı sırf kompleks yüzünden aşşağılamak kadar aptalca birşey yok.
Tekrar tekrar diyorum ; linux'u seviyorum ama GUI kısmında çok sorun var. Asla Apple GUI'si kadar güzel, ayrıntılara dikkat edilmiş ve basit olamayacak. Olamayacak demeyelim, olmadı. Ben hayatımın şu döneminde harika tasarım ve ko0laylık arıyorum. O yüzden Apple.
Apple windows kullansa ????
---
Nerde kullanacak windows'u ? Bİlgisayarlarında mı yoksa telefonlarında mı ? Sen olaya çoookk yanlış yerden bakıyorsun. Apple'ın sevdiğim yanı bu.
Adam üretimden yazılıma, pazarlamadan, satış sornası desteğe ; her noktayı kontrol etmek istiyor. Hepsini. Gelelim windows kullansa : bahsettiğin laptoplarda falan sanırım. Bi sor bakalım macbook kullananlara ; ısınma sorunu ne durumdaymış, donanım konusunda memnuniyetleri ne dereceymiş ?
2050 için film çeksen Apple'ın 2012'deki ürününü koy, sırıtmaz. Adamlar tasarım ve donanıma önem veriyor. Windows gibi boktan birşey kullansaydı ; alır, üstüne linux kurar keyfime bakardım. Zaten donanım önemli kısım.
Fakat Apple'ın en büyük avantajı, her olayı kontrol altında tutması. Harika ürünler böyle ortaya çıkar.
-
Robinson_Crusoe bunu yazdı:
-----------------------------Bill gates dinde hırsız steva jops dan kalır yanı yok merak etme, ayrıca android gümbür gümbür geliyor bence hırsız başkanınızın yapmayı hayal ettiği ama ömrü yetmediğinden yapamadığını şimdi siz yapmaya başlayın, kasanızdaki tüm paraları android i bitirmek için harcayın geleceğiniz parlak değil çünkü, bilgisayarların kasasının süslü olması bir işe yaramaz bunu en iyi sizler, apple savunanlar bilir zaten, ayrıca ismi elma olan bir teknoloji şirketi ya, varmı böyle bi şey, ELMA,
-----------------------------şu konuyu bile "siz" "biz" layına getirebildiniz ya hakaten hayranlık duyuyorum içinizdeki nefrete :)
