folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Maddeyi Ne Kadar Hızlandırabiliriz



Maddeyi Ne Kadar Hızlandırabiliriz

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RitmFarbRacourci
    RitmFarbRacourci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2008
    Erkek
    @deepinside :p " yansımalarından ibaret " bunuda ekşi de okumuştum da.

    Bali ne iş. Tatil için bir Ada mi? :p ^.-)//

    Une Pro`g`phete, Tahar Rahimi :D

    4. kuvvet, Die vierte Machte :D


    RitmFarbRacourci tarafından 16/Nis/16 06:08 tarihinde düzenlenmiştir

    I'şıkY'ılı;^^`) Zk't^^` RnSySyTk.Ödl.SpRtÇzBşBkYd Kryptia.agogE Sa'd-l'Suûd az.ç'k 'lmyn'Dşn Pnct'tnAnNttn Blgi,YpBlgi 'Ct'nDrm.CmdyDrm.MdrnDrm hRşYdşR ClptcPth'Strsm M'nPhs' Ld,X/Y YrYnZmnGrçklk,AlgBzklğ KrzFrst'tr Tiytr' Pugchv,Jtrn,İmmlmn,FllngLef,Pik' SuprmcySprrty CoBehTh elFnmno:NzrioRonldo AdnKy TkSs,TkHrf(?) .RtNsTk.KvMp.Mk.TrmDyn ScklkNmRzgr ŞkHcBy ccp.kky Snrlr'Çz SnaSnLzmsn 'NsnKsknçtr BgDppr.MagllnCl'ds.S'thCro's Ch'kW'ng CreazioneDiAdamo^^`, Arctrs.Spic' ArcScnd,YySnye TrbProp,TrbJet,TrbFan ~3.10^5km/sn~343m/sn ~900-1240m/snMacH RamJt,ScRamJt Przdi^^' Tbu.XL Prsek MAtv^^` mLAT G'dWllHnting(f). 3id't^^` TareZmenPr ParaMotor TrflrVArsİlşklr (-)+.(/)*,~ ZminŞkil . ..Bu imza @SubZero tarafindan degistirilmistir. "Bu kadar uzun karmakarisik bir imza yapma diye uyardim ama heeheeeey(^^D)_hey kim söylüyor, kim dinliyor." Imzanizi SubZero'ya bilgi vermeden degistirmeyiniz. Tesekkurler...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    THT2005
    THT2005's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek

    birde birsey daha sorayım :)

    maddenin en küçük yapı taşı atom. madde elle tutulan gözle görülen hersey olduğuna göre , bu varsayımla atamun içerisindeki elektronların sürekli hareket ettiğini kabul ederesek..cisimler sürekli hareket halinde sayılmaz mı :)


    Burası Türkiye... Yaşanacak , Yaşanmış , Yaşanan olayların hepsi normaldir.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NovalgiN
    NovalgiN's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2002
    Erkek

    Arkadaşlar ışık hızına ulaşmanın ya da ışık hızını geçmenin imkansızlığı, ışık hızındaki bir kütlenin sonsuz enerjiye ihtiyaç duymasından kaynaklıdır. Işık hızına ulaştığında kütle sonsuzlaşır, sonsuz kütle sonsuz enerjiye ihtiyaç duyar. Bunu da karşılayamayacağımıza göre ?  

    Bir ikinci nokta da ışığın 300 bin km/s sınırlı yolculuk yaptığını sanmayın. Mesela güneş ışınlarının yeryüzüne 8 dakikada ulaştığını biliyoruz. Ancak bu bizim zamanımıza göre 8 dakika. Işık içerisindeki bir foton için bu, bir anlık bir olay. göz açıp kapayıncaya kadar ışık her yerde (:  Neden? çünkü ışık hızına yaklaştığımızda zaman yavaşlar ve ışık hızında zaman tamamen durur. Uzay zamanda bizim ışık hızı ile ölçümlediğimiz örneğin 2,5 milyon ışık yılı mesefedebi bir yıldıza ulaşmak sabit bir gözlemci için (yani bizim için) gerçekten de 2,5 milyon yıl. ancak ışık hızında giden için  oraya gidip geri gelmek1 saniyelik bir olay bile değil. tabi geriye döndüğümüzde dünyayı aynı şekilde bulamayız çünkü bizim zamanımızda 2,5 milyon yıl geçmiş oluyor (:


    Yağmur dindi, yağmura inandık.|www.birboluiki.net
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DeepInside
    DeepInside's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Mart/2014
    Erkek
    THT2005 bunu yazdı

    birde birsey daha sorayım :)

    maddenin en küçük yapı taşı atom. madde elle tutulan gözle görülen hersey olduğuna göre , bu varsayımla atamun içerisindeki elektronların sürekli hareket ettiğini kabul ederesek..cisimler sürekli hareket halinde sayılmaz mı :)

    Hersey frekans dostum... Nasil dünyanın suan dönüşünü hissedemiyorsak maddelerin kendi içindeki titreşimlerinide farkedemiyoruz. Suan gözümüzle gördüğümüz her sey buna dahil isin ilginç tarafi gezegenlerin kendi etrafinda dönmesi ayrıca diğer cisimlerin ekseni etrafinda dönmesi kısacası evrende gördüğün bütün cisimlerin yildizlarin, gezegenlerin, galaksilerin bir birinden uzaklaşması (balon şişirir gibi, bkz. Evrenin genislemesi) soz konusu ve biz butun bu olup biten herseyi belli bir dalga boyutunda (frekansta) algiliyabiliyoruz. Avcumuzun icine baktigimizda goremedigimiz milyar kere milyar atom ve atom alti parcaciklari ve kafamizi kaldirip gokyuzune baktigimizda cok azini gordugumuz milyar kere milyar yildizlar ve galaksileri dusundukce hayretler icinde kaliyorum... Butun bu madde ve metafizik alemi ayrica goremedigimiz bilemediğimiz nice alemleri yaratan alemlerin Rabbi Allahıma sonsuz şükürler olsun...

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EdepsizPenguen
    EdepsizPenguen's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    herkez şu videoyu izlesin, eminim kafanızda birşeyler canlanır

     

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1433&v=V7tqjyEOIvI

     


    Yüksek Fizik Mühendisi - Optik Sistem Mühendisi
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RitmFarbRacourci
    RitmFarbRacourci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2008
    Erkek
    @NovalgiN ha, diyorsun ki ışık hızı SABİT değil. onu da bağıl hızdan çıkarıyorsun sanırım (Gözlenen - gözlemci). bunun Somut kanıtı var mi?

    birde Foton için, 1 saniyede olan olayda, dünyanın konumu niye değişiyor. dünyada, fotonun hızına göre, çok çok kere çok, yavaş hareket etmiyor mu?

    @deepinside nasıl sadece frekans. benim ~ okuduğum: ışığın, hem frekans=dalga, hemde tanecik modeli var. ha, bana anlat, desen: birleştirip anlatamam. ancak : gak , guk :D

    David Vendetta ft Rachael :D Stars, Bleeding Heart. ← (-.^)?♪


    RitmFarbRacourci tarafından 16/Nis/16 11:12 tarihinde düzenlenmiştir

    I'şıkY'ılı;^^`) Zk't^^` RnSySyTk.Ödl.SpRtÇzBşBkYd Kryptia.agogE Sa'd-l'Suûd az.ç'k 'lmyn'Dşn Pnct'tnAnNttn Blgi,YpBlgi 'Ct'nDrm.CmdyDrm.MdrnDrm hRşYdşR ClptcPth'Strsm M'nPhs' Ld,X/Y YrYnZmnGrçklk,AlgBzklğ KrzFrst'tr Tiytr' Pugchv,Jtrn,İmmlmn,FllngLef,Pik' SuprmcySprrty CoBehTh elFnmno:NzrioRonldo AdnKy TkSs,TkHrf(?) .RtNsTk.KvMp.Mk.TrmDyn ScklkNmRzgr ŞkHcBy ccp.kky Snrlr'Çz SnaSnLzmsn 'NsnKsknçtr BgDppr.MagllnCl'ds.S'thCro's Ch'kW'ng CreazioneDiAdamo^^`, Arctrs.Spic' ArcScnd,YySnye TrbProp,TrbJet,TrbFan ~3.10^5km/sn~343m/sn ~900-1240m/snMacH RamJt,ScRamJt Przdi^^' Tbu.XL Prsek MAtv^^` mLAT G'dWllHnting(f). 3id't^^` TareZmenPr ParaMotor TrflrVArsİlşklr (-)+.(/)*,~ ZminŞkil . ..Bu imza @SubZero tarafindan degistirilmistir. "Bu kadar uzun karmakarisik bir imza yapma diye uyardim ama heeheeeey(^^D)_hey kim söylüyor, kim dinliyor." Imzanizi SubZero'ya bilgi vermeden degistirmeyiniz. Tesekkurler...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NovalgiN
    NovalgiN's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2002
    Erkek
    HarmOniYaFil bunu yazdı
    @NovalgiN ha, diyorsun ki ışık hızı SABİT değil. onu da bağıl hızdan çıkarıyorsun sanırım (Gözlenen - gözlemci). bunun Somut kanıtı var mi?

    birde Foton için, 1 saniyede olan olayda, dünyanın konumu niye değişiyor. dünyada, fotonun hızına göre, çok çok kere çok, yavaş hareket etmiyor mu?

    Işık hızı sabittir ya da değildir tartışması yanlış. Işık hızı 'izafi' dir. Yani görelidir. Einstein ın özel görelilik teorisi bu yüzdendir.

    Örnekle açıklayacak olursak eğer arabaya atlayıp ışık hızında yani 300 bin km/sn ile yol aldığımızı düşünelim. Arabanın farlarını açtığımızda ışık bize göre yine bizden ışık hızında uzaklaşacaktır. Ancak dünyadaki bir gözlemciye göre araba ve araba farından çıkan ışık aynı hızda ilerleyecektir. 

    Foton örneğini bu yüzden verdim. 1 saniyede olan olayda dünyanın konumu fotona değil sana göre değişiyor. 


    Yağmur dindi, yağmura inandık.|www.birboluiki.net
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DeepInside
    DeepInside's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Mart/2014
    Erkek
    HarmOniYaFil bunu yazdı
    @NovalgiN ha, diyorsun ki ışık hızı SABİT değil. onu da bağıl hızdan çıkarıyorsun sanırım (Gözlenen - gözlemci). bunun Somut kanıtı var mi?

    birde Foton için, 1 saniyede olan olayda, dünyanın konumu niye değişiyor. dünyada, fotonun hızına göre, çok çok kere çok, yavaş hareket etmiyor mu?

    @deepinside nasıl sadece frekans. benim ~ okuduğum: ışığın, hem frekans=dalga, hemde tanecik modeli var. ha, bana anlat, desen: birleştirip anlatamam. ancak : gak , guk :D

    David Vendetta ft Rachael :D Stars, Bleeding Heart. ← (-.^)?♪

    Bir insan penceresinden degerlendirmelisin bu frekans olayini... 

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    flybatwin
    flybatwin's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Mayıs/2008
    Erkek
    EdepsizPenguen bunu yazdı

    herkez şu videoyu izlesin, eminim kafanızda birşeyler canlanır

     

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1433&v=V7tqjyEOIvI

     

    hocam videoyu izledim çok güzel  anlatmış :) ama a lazerler gerçekten o hıza çıkartıp itebilir mi  yüzde 20 az  yüzde 50 hızla  gidemez mi

     

    flybatwin tarafından 16/Nis/16 20:18 tarihinde düzenlenmiştir

    www.tekno50.com
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek

    Işık hızı sabittir. Normalde bağıl hız hesaplamak için gündelik hayattaki düşük hızlar hesaba katıldığında Gallileo Dönüşümleri kullanılır.

    Bu bildiğimiz bağıl hızdır. İçinde bulunduğum tren 50 km/s hızla (w) giderken ben de gittiği yöne 7 km/h hızla (u) koşarsam benim hızım 57 km/h'tir (v).

    Ancak ışık hızına yaklaşan devasa hızlarda Lorentz dönüşümleri dikkate alınır.

    Gelelim saniyede 5 km hızla giden trenin farından çıkan ışığın hızına.. Evet tren biraz hızlı :) İşlem kolaylığı olması için böyle dedim. Bu durumda w= 5km/s u = 300.000 km/s olur.

    w+u = 300 005 km/s
    vu / (c^2)   =   5 * 300 000 / 300 000 * 300 000  =5 / 300 000

    bir de buna 1 ekleyeceğiz : (5 / 300 000 ) + 1

    biraz hesap makinesi çalıştırığ bölme işlemi yaparsak:

    v = 300 000 çıkar.

     

    Peki niye düşük hızlarda Gallileo dönüşümlerini kullanırken şimdi Lorentz dönüşümünü kullandık? Aslında düşük hızlarda da Lorentz dönüşümü kullanılıyor ancak düşük hızlarda sonuç Galilleo dönüşümündekilere çok yakın çıktığından Gallileo dönüşümleri tercih ediliyor.

     

     

    Lightsaber tarafından 16/Nis/16 20:24 tarihinde düzenlenmiştir

    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
Toplam Hit: 3993 Toplam Mesaj: 31
madddenin hız sınırı