Maddeyi Ne Kadar Hızlandırabiliriz
-
@deepinside :p " yansımalarından ibaret " bunuda ekşi de okumuştum da.
Bali ne iş. Tatil için bir Ada mi? :p ^.-)//
Une Pro`g`phete, Tahar Rahimi :D
4. kuvvet, Die vierte Machte :D
RitmFarbRacourci tarafından 16/Nis/16 06:08 tarihinde düzenlenmiştir -
birde birsey daha sorayım :)
maddenin en küçük yapı taşı atom. madde elle tutulan gözle görülen hersey olduğuna göre , bu varsayımla atamun içerisindeki elektronların sürekli hareket ettiğini kabul ederesek..cisimler sürekli hareket halinde sayılmaz mı :)
-
Arkadaşlar ışık hızına ulaşmanın ya da ışık hızını geçmenin imkansızlığı, ışık hızındaki bir kütlenin sonsuz enerjiye ihtiyaç duymasından kaynaklıdır. Işık hızına ulaştığında kütle sonsuzlaşır, sonsuz kütle sonsuz enerjiye ihtiyaç duyar. Bunu da karşılayamayacağımıza göre ?
Bir ikinci nokta da ışığın 300 bin km/s sınırlı yolculuk yaptığını sanmayın. Mesela güneş ışınlarının yeryüzüne 8 dakikada ulaştığını biliyoruz. Ancak bu bizim zamanımıza göre 8 dakika. Işık içerisindeki bir foton için bu, bir anlık bir olay. göz açıp kapayıncaya kadar ışık her yerde (: Neden? çünkü ışık hızına yaklaştığımızda zaman yavaşlar ve ışık hızında zaman tamamen durur. Uzay zamanda bizim ışık hızı ile ölçümlediğimiz örneğin 2,5 milyon ışık yılı mesefedebi bir yıldıza ulaşmak sabit bir gözlemci için (yani bizim için) gerçekten de 2,5 milyon yıl. ancak ışık hızında giden için oraya gidip geri gelmek1 saniyelik bir olay bile değil. tabi geriye döndüğümüzde dünyayı aynı şekilde bulamayız çünkü bizim zamanımızda 2,5 milyon yıl geçmiş oluyor (:
-
THT2005 bunu yazdı
birde birsey daha sorayım :)
maddenin en küçük yapı taşı atom. madde elle tutulan gözle görülen hersey olduğuna göre , bu varsayımla atamun içerisindeki elektronların sürekli hareket ettiğini kabul ederesek..cisimler sürekli hareket halinde sayılmaz mı :)
Hersey frekans dostum... Nasil dünyanın suan dönüşünü hissedemiyorsak maddelerin kendi içindeki titreşimlerinide farkedemiyoruz. Suan gözümüzle gördüğümüz her sey buna dahil isin ilginç tarafi gezegenlerin kendi etrafinda dönmesi ayrıca diğer cisimlerin ekseni etrafinda dönmesi kısacası evrende gördüğün bütün cisimlerin yildizlarin, gezegenlerin, galaksilerin bir birinden uzaklaşması (balon şişirir gibi, bkz. Evrenin genislemesi) soz konusu ve biz butun bu olup biten herseyi belli bir dalga boyutunda (frekansta) algiliyabiliyoruz. Avcumuzun icine baktigimizda goremedigimiz milyar kere milyar atom ve atom alti parcaciklari ve kafamizi kaldirip gokyuzune baktigimizda cok azini gordugumuz milyar kere milyar yildizlar ve galaksileri dusundukce hayretler icinde kaliyorum... Butun bu madde ve metafizik alemi ayrica goremedigimiz bilemediğimiz nice alemleri yaratan alemlerin Rabbi Allahıma sonsuz şükürler olsun...
-
herkez şu videoyu izlesin, eminim kafanızda birşeyler canlanır
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1433&v=V7tqjyEOIvI
-
@NovalgiN ha, diyorsun ki ışık hızı SABİT değil. onu da bağıl hızdan çıkarıyorsun sanırım (Gözlenen - gözlemci). bunun Somut kanıtı var mi?
birde Foton için, 1 saniyede olan olayda, dünyanın konumu niye değişiyor. dünyada, fotonun hızına göre, çok çok kere çok, yavaş hareket etmiyor mu?
@deepinside nasıl sadece frekans. benim ~ okuduğum: ışığın, hem frekans=dalga, hemde tanecik modeli var. ha, bana anlat, desen: birleştirip anlatamam. ancak : gak , guk :D
David Vendetta ft Rachael :D Stars, Bleeding Heart. ← (-.^)?♪
RitmFarbRacourci tarafından 16/Nis/16 11:12 tarihinde düzenlenmiştir -
HarmOniYaFil bunu yazdı@NovalgiN ha, diyorsun ki ışık hızı SABİT değil. onu da bağıl hızdan çıkarıyorsun sanırım (Gözlenen - gözlemci). bunun Somut kanıtı var mi?
birde Foton için, 1 saniyede olan olayda, dünyanın konumu niye değişiyor. dünyada, fotonun hızına göre, çok çok kere çok, yavaş hareket etmiyor mu?
Işık hızı sabittir ya da değildir tartışması yanlış. Işık hızı 'izafi' dir. Yani görelidir. Einstein ın özel görelilik teorisi bu yüzdendir.
Örnekle açıklayacak olursak eğer arabaya atlayıp ışık hızında yani 300 bin km/sn ile yol aldığımızı düşünelim. Arabanın farlarını açtığımızda ışık bize göre yine bizden ışık hızında uzaklaşacaktır. Ancak dünyadaki bir gözlemciye göre araba ve araba farından çıkan ışık aynı hızda ilerleyecektir.
Foton örneğini bu yüzden verdim. 1 saniyede olan olayda dünyanın konumu fotona değil sana göre değişiyor.
-
HarmOniYaFil bunu yazdı@NovalgiN ha, diyorsun ki ışık hızı SABİT değil. onu da bağıl hızdan çıkarıyorsun sanırım (Gözlenen - gözlemci). bunun Somut kanıtı var mi?
birde Foton için, 1 saniyede olan olayda, dünyanın konumu niye değişiyor. dünyada, fotonun hızına göre, çok çok kere çok, yavaş hareket etmiyor mu?
@deepinside nasıl sadece frekans. benim ~ okuduğum: ışığın, hem frekans=dalga, hemde tanecik modeli var. ha, bana anlat, desen: birleştirip anlatamam. ancak : gak , guk :D
David Vendetta ft Rachael :D Stars, Bleeding Heart. ← (-.^)?♪
Bir insan penceresinden degerlendirmelisin bu frekans olayini...
-
EdepsizPenguen bunu yazdı
herkez şu videoyu izlesin, eminim kafanızda birşeyler canlanır
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1433&v=V7tqjyEOIvI
hocam videoyu izledim çok güzel anlatmış :) ama a lazerler gerçekten o hıza çıkartıp itebilir mi yüzde 20 az yüzde 50 hızla gidemez mi
flybatwin tarafından 16/Nis/16 20:18 tarihinde düzenlenmiştir -
Işık hızı sabittir. Normalde bağıl hız hesaplamak için gündelik hayattaki düşük hızlar hesaba katıldığında Gallileo Dönüşümleri kullanılır.

Bu bildiğimiz bağıl hızdır. İçinde bulunduğum tren 50 km/s hızla (w) giderken ben de gittiği yöne 7 km/h hızla (u) koşarsam benim hızım 57 km/h'tir (v).
Ancak ışık hızına yaklaşan devasa hızlarda Lorentz dönüşümleri dikkate alınır.

Gelelim saniyede 5 km hızla giden trenin farından çıkan ışığın hızına.. Evet tren biraz hızlı :) İşlem kolaylığı olması için böyle dedim. Bu durumda w= 5km/s u = 300.000 km/s olur.
w+u = 300 005 km/s
vu / (c^2) = 5 * 300 000 / 300 000 * 300 000 =5 / 300 000bir de buna 1 ekleyeceğiz : (5 / 300 000 ) + 1
biraz hesap makinesi çalıştırığ bölme işlemi yaparsak:
v = 300 000 çıkar.
Peki niye düşük hızlarda Gallileo dönüşümlerini kullanırken şimdi Lorentz dönüşümünü kullandık? Aslında düşük hızlarda da Lorentz dönüşümü kullanılıyor ancak düşük hızlarda sonuç Galilleo dönüşümündekilere çok yakın çıktığından Gallileo dönüşümleri tercih ediliyor.
Lightsaber tarafından 16/Nis/16 20:24 tarihinde düzenlenmiştir
