Mantık Soruları (Fermat)
-
öğretmenin 3 kızı var , ikizler 2-2 ve 9 yaşında piyano çalan.
baba anneye kayıyor da şurdan geliyor : (x+6)x5=x+27 burdan x=-3/4 oda eşittir -9 ay hah bak ne güzel oldu denkleme koyunca :D
kapıcı sorusu ise şöyle, herangi birine "diğer nöbetçiye sorsam hangi kapıyı gösterir" dediğin zaman gösterilen kapının tersine girersin huzur ve feraha erersin :D
-
4-3-3 niye olmuyor kızlarda ?
-
1.sorunun cevabı nedir :)
-
çünkü 2-2-9 ve 1-6-6 olunca toplamları 13 ediyor. şimdi gelelim 4-3-3 mevzusuna oda şundan, adam diyor ya ama verdiğiniz bilgiler yetersizzzz (ve adam büyük kızım piyano çalıor dior) yani kabaca adamın kapı numarası 13 olduğu için 4-3-3 olmamış oluyor :D çünkü toplamı 13 değil ve adam müdahalede bulunmuyor.
tabii biz kapı numarasını bilmediğimiz için bize 4-3-3 de olur 2-2-9 da olur bize her yer trabzon zaten :D
-
XCoder bunu yazdı:
-----------------------------
4-3-3 niye olmuyor kızlarda ?
-----------------------------eğer kızı zeka üstünü falan değilse 4 yaşında piyano çalamaz :D 9 yaşında çalması daha mantıklı değil mi :D
-
sir bunu yazdı:
-----------------------------çünkü 2-2-9 ve 1-6-6 olunca toplamları 13 ediyor. şimdi gelelim 4-3-3 mevzusuna oda şundan, adam diyor ya ama verdiğiniz bilgiler yetersizzzz (ve adam büyük kızım piyano çalıor dior) yani kabaca adamın kapı numarası 13 olduğu için 4-3-3 olmamış oluyor :D çünkü toplamı 13 değil ve adam müdahalede bulunmuyor.
tabii biz kapı numarasını bilmediğimiz için bize 4-3-3 de olur 2-2-9 da olur bize her yer trabzon zaten :D
-----------------------------
toplamın 13 olduğu nerede yazıyor ben mi kaçırdım :D -
By_AnymosRE bunu yazdı:
-----------------------------XCoder bunu yazdı:
-----------------------------
4-3-3 niye olmuyor kızlarda ?
-----------------------------eğer kızı zeka üstünü falan değilse 4 yaşında piyano çalamaz :D 9 yaşında çalması daha mantıklı değil mi :D
-----------------------------
http://en.wikipedia.org/wiki/Isaac_Albéniz
4 yaşında başlamış adam çalmaya :D -
4. Soru
Bir öğrenci öğretmenine sorar; "Kızlarınız kaç yaşında?" Öğretmen cevap verir; "Eğer yaşlarını çarparsanız 36 eder. Eğer toplarsanız kapı nımaranız eder." Öğrenci bu bilginin yetersiz olduğunu söyler. Öğretmende; "Büyük olan piyano çalıyor." der. Kızlar kaç yaşındadır.çözümü;
adamın ikizleri var soruda belirtmen gerekiyor)
ikizlere göre çözüm ;
olabilecekler;
36-1-1 = kapı no 38 eder
18-2-1 = kapı no 21 eder
12-3-1 = kapı no 16 eder
36-1-1 = kapı no 38 eder
9-2-2 = kapı no 13 eder
4-3-3 = kapı no 10 eder
6-2-3 = kapı no 11 eder
6-6-1 = kapı no 13 eder
bu kombinasyonara bakınca bu kadar bilgi ile çözülememesi için kapı no nun aynı olamsı gereken bilgiye laımdır bunda ancak ve ancak
9-4-4= 13 eder
6-6-1=13 eder
ve büyük kız piyanoa çalıyor sa küçükler ikizdir yani
9-4-4
-
XCoder bunu yazdı:
-----------------------------
sir bunu yazdı:
-----------------------------
çünkü 2-2-9 ve 1-6-6 olunca toplamları 13 ediyor. şimdi gelelim 4-3-3 mevzusuna oda şundan, adam diyor ya ama verdiğiniz bilgiler yetersizzzz (ve adam büyük kızım piyano çalıor dior) yani kabaca adamın kapı numarası 13 olduğu için 4-3-3 olmamış oluyor :D çünkü toplamı 13 değil ve adam müdahalede bulunmuyor.
tabii biz kapı numarasını bilmediğimiz için bize 4-3-3 de olur 2-2-9 da olur bize her yer trabzon zaten :D
-----------------------------
toplamın 13 olduğu nerede yazıyor ben mi kaçırdım :D
-----------------------------yok hocam yazmıyor sadece 2-2-9 ve 1-6-6 dan adamın aklının karıştığını varsayıyoruz. ikiside 13 e eşit oluyor ya, yani şu: çarpımları 36 toplamları kapı numaram.
eğer 4-3-3 olsaydı zaten şrak diye indirirdi bu hacı abi cevabı :D ama toplamları 13 olarak 2 seçenek çıkıyor ki bu hacı abi dior ama yetersiz bilgiler :D inan kafa da çözdüm olayı ama açıklayamıyorum :D
-
sir bunu yazdı:
-----------------------------XCoder bunu yazdı:
-----------------------------
sir bunu yazdı:
-----------------------------
çünkü 2-2-9 ve 1-6-6 olunca toplamları 13 ediyor. şimdi gelelim 4-3-3 mevzusuna oda şundan, adam diyor ya ama verdiğiniz bilgiler yetersizzzz (ve adam büyük kızım piyano çalıor dior) yani kabaca adamın kapı numarası 13 olduğu için 4-3-3 olmamış oluyor :D çünkü toplamı 13 değil ve adam müdahalede bulunmuyor.
tabii biz kapı numarasını bilmediğimiz için bize 4-3-3 de olur 2-2-9 da olur bize her yer trabzon zaten :D
-----------------------------
toplamın 13 olduğu nerede yazıyor ben mi kaçırdım :D
-----------------------------yok hocam yazmıyor sadece 2-2-9 ve 1-6-6 dan adamın aklının karıştığını varsayıyoruz. ikiside 13 e eşit oluyor ya, yani şu: çarpımları 36 toplamları kapı numaram.
eğer 4-3-3 olsaydı zaten şrak diye indirirdi bu hacı abi cevabı :D ama toplamları 13 olarak 2 seçenek çıkıyor ki bu hacı abi dior ama yetersiz bilgiler :D inan kafa da çözdüm olayı ama açıklayamıyorum :D
-----------------------------
kapı numarasının 13 olduğu biryerde yazmıyor ?
yani yaşların toplamının 13 olmasını gerektirecek bir zorunluluk yok
