folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Metrobüs Hakkında Bir Fikir .



Metrobüs Hakkında Bir Fikir .

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivirus
    antivirus's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2006
    Erkek

    Az önce açılan  hareket sensörleri hakkındaki konuyu okurken  aklımda olan bir fikri bu şekilde olabileğini düşündüm.

    o konuyu okumadan önce altta yazdıklarımı  zıt yönlü mıknatısları yola yapiştirma olarak düşünmüştüm ama biraz saçma bir fikir geliyordu bana

     sensör aklıma gelmemişti ama konuyuokuduktan sonra bu şekilde bi karar verdim.

    bu konu hakkında bildikleriniz var sa  yorum yapmanız çok önemli böyle bir proje hayata geçirmek cok iyi olacağini düşünüyorum.

     

    düşüncemide özetliyeyim:

     

    bu hareket sensörlerinin nasil calistiğini bilmyirorumda    kulllanılmasının çok  gerekli  oldugu bir yer biliyorum.

    METROBÜS   de kullanılmasını tavsiye ediyorum veya sensöre  benzer bişey .

    bu metrobüsleri bildiğiniz gibi  insan kullanıyor  ki  insan da hata yapar hatayı geçtim  şöfor yolculuk halinde hastalanır kalp krizi falan geçirebilir  her şey olabilir .

    bu olaylardan biri gerçekleştiğinde  kontrolden cıkan metrobüs karşıdan gelen metrobüsle kafa kafaya çarpışma ihtimali % 99 .

    ki buda çok büyük bir facia olabilir ,   kafa kafaya carpmasa bile  bariyerleri aşıp otoyola girebilir  o yüzden de  metrobüslere de koyulması çok yaralı olur.

    düşüncemde şu şekilde :   metrobüse binenler illaki bilir   metrobüs yolu  2 şeritli bi gidiş bi geliş  ve bu yolu ayıran yola çizilmiş sarı çizgiler var  .

    nasil olacağini bilmiyorum ama  atıyorum sensörün bir tanesini  belli aralıklarla  yola yapıştırıp digerlerinide metrobüsün  alt  tarafindan  kenarlarına yapistirilir.

    bu şekil de  üstte yazdiğim bir olay oldugu zaman yani kontrolden cıkdıgı zaman metrobüs o çizgilerin üstünden geçer ve   bu sensörler de   hareketi algilayip 

    bi şekilde  metrobüse alarm sistemi veya otomatik fren yapma gibi bir şey olabilirmi diye düşünüyorum.

    tabi ki  bu düşünce olabiliecek bir şeyse daha da geliştirilebilir  .

    böyle bir şeyin olabilileceği var sa  bu konu hakkında kafa yorup bunu ibb  le paylaşmayi düşünüyorum.

    zira metrobüsler günde yaklasık 1 milyon yolcu taşiyor .

    benim ki sadece bir fikir...

    bildiklerinizi paylaşmanızı isterim neler yapilabileceği yönünde .

     

     


    Nev-i Şahsına Münhasır.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sanane
    sanane's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2002
    Erkek

    bahsettiğin şekilde bir prototip yapmışlardı yurtdışında. şoförsüz bi minibüs. hertarafı alıcılarla doluydu. yok kenarlarındaki çizgilere göre gidiyodu.


    Naber la?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Erkek

    metrolarda bile biri oluyo kullanan hocam

    kaldı ki metro diyorum yani herşeyi belli ve otomatik


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivirus
    antivirus's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2006
    Erkek

    Prometheus bunu yazdı:
    -----------------------------

    metrolarda bile biri oluyo kullanan hocam

    kaldı ki metro diyorum yani herşeyi belli ve otomatik


    -----------------------------

    ama metrolar  rayın üstünde gidiyor elektrikle calişiyor  bu metrolarda  da  çok fazla hız yapmadiği sürece  rayından cıkamaz diye  biliyorum .

    ama metrobüs lastikle çalişan bir araç  bunu kullanan insan  oldu ki  hastaliği geçtim direksiyonu elinden kaçirdi veya buna benzer bir şey oldu .

    diyeceksin ki onlar usta şöfor yapmazlar belki yapmazlar ama önce insanlar dediğim gibi de her insan hata yapiyor.

    kaldı ki  metrobüsler  o kada otomatik oldugun zannetmiyorum  en azından metrolar kadar.

     

     

     ayrıca  benim beklediğim yorumlar   bu projenin olablirliğini yükseltmek adina  olan yorumlar 


    Nev-i Şahsına Münhasır.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cevik
    cevik's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ağustos/2005
    Erkek

    hacim o kadar para veriyorlar o metrobüslere, bu projenin tutacagini önem arzedeceklerini bilseler ve sen  ibbye söylesen bile extradan bu projeyi yapmazlar.

    maliyetli bir proje olur. yollarin tümünün degismesi ve otübüslerin bu teknolojiye sahip olmasi felan derken bayagi bir teferrühatli bir iş.

     


    Parlayan bizi paylar...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivirus
    antivirus's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2006
    Erkek

    cevik bunu yazdı:
    -----------------------------

    hacim o kadar para veriyorlar o metrobüslere, bu projenin tutacagini önem arzedeceklerini bilseler ve sen  ibbye söylesen bile extradan bu projeyi yapmazlar.

    maliyetli bir proje olur. yollarin tümünün degismesi ve otübüslerin bu teknolojiye sahip olmasi felan derken bayagi bir teferrühatli bir iş.

     


    -----------------------------

    haklısın  tabi  böyle bi projeyi masraflı olacaği için  sayın kadir topbaş yüzde yüz  geri çevirecektir

    ama  en azından böyle bi proje kenarda durur   böyle bi kaza olduktun sonra anca  kamuoyu baskisindan belki yaparlar biliyorsun biz türkler başımıza iş gelmeden

    önlem almayız .

    böyle bişey olursa en azindan ellerinin altinda bu veya buna benzer hazir bir proje olur  .

    benim aradiğim böyle bişeyin olabirliği var mi  varsa nasil yapılabileceği.


    Nev-i Şahsına Münhasır.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivirus
    antivirus's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2006
    Erkek

    sanane bunu yazdı:
    -----------------------------

    bahsettiğin şekilde bir prototip yapmışlardı yurtdışında. şoförsüz bi minibüs. hertarafı alıcılarla doluydu. yok kenarlarındaki çizgilere göre gidiyodu.


    -----------------------------

    hep örnek aldığımız yurt dışında yapildiysa bizde yapabiliriz herhalde .


    Nev-i Şahsına Münhasır.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PoLLBuLL
    PoLLBuLL's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Temmuz/2010
    Erkek

    hocam zaten bunların gps sistemleri var istenirse kullanılabilir


    You are a man of many colours. but i, motherfucker, am the rainbow
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tqrL
    tqrL's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Temmuz/2010
    Erkek

    deodorant kullanmayanlara ayrı araçlar yapılsın yahu :(

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivirus
    antivirus's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2006
    Erkek

    PoLLBuLL bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam zaten bunların gps sistemleri var istenirse kullanılabilir


    -----------------------------

    gpsleri var ama  bu dediğim proje ile nasil bir baglanti kurulabilir  ?


    Nev-i Şahsına Münhasır.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PoLLBuLL
    PoLLBuLL's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Temmuz/2010
    Erkek

    herhangi bir uydu yardımıyla kullanılabilir.olmadı çizgi takip eden oyuncak arabalar var onun mantığı da kullanılabilir


    You are a man of many colours. but i, motherfucker, am the rainbow
Toplam Hit: 2727 Toplam Mesaj: 27