

Microsofttan Şok Eden Basın Açıklaması
-
hacı ana fikri verebilecek olan varmı ?
-
Özet:
Dünya çapında ikinci el yazılım alım satımı yapan bir firma varmış.Bu firma yönetiminden iki kişi birbirlerine Windows Orijinallik Sertifikası gönderirken yakalanmışlar,yani sattıkları ikinci el windows yazılımlarıyla beraber bu sertifikaları da verip 'bakın bizim ürün orijinal' diyorlarmış millete.Microsoft, 'gençler hop ikinci el ürünle beraber bunları veremezsiniz,haksız rekabet' demiş,adamlar da 'sonuçta orijinal,ikinci el olsa da orijinal,niye veremezmişiz?senin ürününü orijinal aldık,ikinci el nasıl satacağım sana mı kaldı?' demiş ve taraflar birbirlerine girmişler.
-
Lantern bunu yazdı
Özet:
Dünya çapında ikinci el yazılım alım satımı yapan bir firma varmış.Bu firma yönetiminden iki kişi birbirlerine Windows Orijinallik Sertifikası gönderirken yakalanmışlar,yani sattıkları ikinci el windows yazılımlarıyla beraber bu sertifikaları da verip 'bakın bizim ürün orijinal' diyorlarmış millete.Microsoft, 'gençler hop ikinci el ürünle beraber bunları veremezsiniz,haksız rekabet' demiş,adamlar da 'sonuçta orijinal,ikinci el olsa da orijinal,niye veremezmişiz?senin ürününü orijinal aldık,ikinci el nasıl satacağım sana mı kaldı?' demiş ve taraflar birbirlerine girmişler.
güzel özet geçmiş arkadaş gayet yalın:)
-
Mycity bunu yazdı
+1 ve diyorumki madem böyle hukuk peşindeler peki neden bilgisayar satarken işletim sistemli satılıyor buda zorla satış olmuyormu :D
Hocam, bilgisayar kullanıcılarının hepsini aynı kefeye koymak doğru değil. Bilgisayardan herkes bizler kadar anlamıyor ki? Eğer bilgisayar satıcıları üzerine işletim sistemi yüklemeden satıyor olsa, çoğu kullanıcı işletim sistemi yükletebilmek için ek para harcamak zorunda kalacak. Harici alınacak işletim sisteminin maliyeti, bilgisayara verilen paranın içerisindeki işletim sistemi payından fazla. Hal böyle olunca, aslında işletim sisteminin yüklü olarak gelmesi bir bakıma nimet.
Ama tabi, bizim milletimiz hemen hemen her konuda "para vermeden kullanım" tercihi yaptığı için bize abes gelebiliyor :P Zaten farklı işletim sistemi kullanmayı düşünenler FreeDos bilgisayarlara yöneliyor. Ancak bence yeni bilgisayarlara Microsoft'un işletim sistemlerinin yüklü olarak gelmesi tamamen kullanıcıların talebi doğrultusunda yapılan bir işlem. Gerçi bazı modellerde işletim sistemini zorunlu olarak almak zorunda kalabiliyoruz, bunun için de işletim sisteminin geri iadesi için çeşitli protokoller de mevcut ki bunlar birkaç kez bu forumda da yazıldı.
Ayrıca, Microsoft her sene bir öncekinden daha verimli çalışan işletim sistemi çıkarıyor. Yeni bilgisayarlara yeni işletim sistemleri yüklü olarak gelmeseydi pek çoğumuz bu işletim sistemlerini kullanmayı bırakın, fikir sahibi bile olamazdık bana göre. Benim fikrime göre, yeni bilgisayarlara yeni işletim sistemleri yüklenmesi işlemi iyi bir uygulamadır. Çünkü, özellikle dizüstü bilgisayar piyasasında pek çok firma kullanıcıları format derdinden de kurtararak tek tuşla recovery özelliğini koyarak bilgisayarı kullanmaya yeni başlayanlar için bile kullanım rahatlığı sağlıyor. Normal bir kullanıcının bu özelliği bilgisayara yükleyebilmesi zor, bu işlemi yapabilecek programlarda deneyimi olması gerekiyor.
Velhasıl kelâm, yapılan uygulama bence güzel. Ama asıl konunun dışında taştık biraz :)
Mahkemedeki davaları takip etmek gerek, çıkacak karara göre pek çok kullanıcı ikinci el işletim sistemlerini alma yoluna gidebilir düşüncesindeyim.
-
RaNGeR bunu yazdıMycity bunu yazdı
+1 ve diyorumki madem böyle hukuk peşindeler peki neden bilgisayar satarken işletim sistemli satılıyor buda zorla satış olmuyormu :D
Hocam, bilgisayar kullanıcılarının hepsini aynı kefeye koymak doğru değil. Bilgisayardan herkes bizler kadar anlamıyor ki? Eğer bilgisayar satıcıları üzerine işletim sistemi yüklemeden satıyor olsa, çoğu kullanıcı işletim sistemi yükletebilmek için ek para harcamak zorunda kalacak. Harici alınacak işletim sisteminin maliyeti, bilgisayara verilen paranın içerisindeki işletim sistemi payından fazla. Hal böyle olunca, aslında işletim sisteminin yüklü olarak gelmesi bir bakıma nimet.
Ama tabi, bizim milletimiz hemen hemen her konuda "para vermeden kullanım" tercihi yaptığı için bize abes gelebiliyor :P Zaten farklı işletim sistemi kullanmayı düşünenler FreeDos bilgisayarlara yöneliyor. Ancak bence yeni bilgisayarlara Microsoft'un işletim sistemlerinin yüklü olarak gelmesi tamamen kullanıcıların talebi doğrultusunda yapılan bir işlem. Gerçi bazı modellerde işletim sistemini zorunlu olarak almak zorunda kalabiliyoruz, bunun için de işletim sisteminin geri iadesi için çeşitli protokoller de mevcut ki bunlar birkaç kez bu forumda da yazıldı.
Ayrıca, Microsoft her sene bir öncekinden daha verimli çalışan işletim sistemi çıkarıyor. Yeni bilgisayarlara yeni işletim sistemleri yüklü olarak gelmeseydi pek çoğumuz bu işletim sistemlerini kullanmayı bırakın, fikir sahibi bile olamazdık bana göre. Benim fikrime göre, yeni bilgisayarlara yeni işletim sistemleri yüklenmesi işlemi iyi bir uygulamadır. Çünkü, özellikle dizüstü bilgisayar piyasasında pek çok firma kullanıcıları format derdinden de kurtararak tek tuşla recovery özelliğini koyarak bilgisayarı kullanmaya yeni başlayanlar için bile kullanım rahatlığı sağlıyor. Normal bir kullanıcının bu özelliği bilgisayara yükleyebilmesi zor, bu işlemi yapabilecek programlarda deneyimi olması gerekiyor.
Velhasıl kelâm, yapılan uygulama bence güzel. Ama asıl konunun dışında taştık biraz :)
Mahkemedeki davaları takip etmek gerek, çıkacak karara göre pek çok kullanıcı ikinci el işletim sistemlerini alma yoluna gidebilir düşüncesindeyim.
Bazı şeyler doğruda hocam peki şu yaptıkları ipneliği biliyormusunuz win 95 98 xp win 7 win 8 bu sürümlerin hepsinde bir süre sonra bilgisayar kullanılmaz hal alıyor oyunlar felan felaket derecede kasmaya başlıyor oysa pcler çok iyidir örnek benim cafeye aldığım şuanki pc ler şuan crysis ultra yüksek çözünürlükte yada bu son çıkan bütün oyunları 1 ms bile takılmadan oynayabilirsin ama 5 yıl sonra bu böyle olmayacak neden peki (Microsoft güncelleme çıkartıyor o güncellemerin içinde donanımı yawaşlatacak yazılımlarda oluyor neden bunu yapıyor dersen yapmazsa neden insanlar bilgisayalarını değiştirme ihtiyacı duysunki :D) İşte microsofta bu pazarı canlı tutmak için böyle şeyler yapıyor ticaret bölye bu bilgisayar piyasasında
-
Mycity bunu yazdı
Bazı şeyler doğruda hocam peki şu yaptıkları ipneliği biliyormusunuz win 95 98 xp win 7 win 8 bu sürümlerin hepsinde bir süre sonra bilgisayar kullanılmaz hal alıyor oyunlar felan felaket derecede kasmaya başlıyor oysa pcler çok iyidir örnek benim cafeye aldığım şuanki pc ler şuan crysis ultra yüksek çözünürlükte yada bu son çıkan bütün oyunları 1 ms bile takılmadan oynayabilirsin ama 5 yıl sonra bu böyle olmayacak neden peki (Microsoft güncelleme çıkartıyor o güncellemerin içinde donanımı yawaşlatacak yazılımlarda oluyor neden bunu yapıyor dersen yapmazsa neden insanlar bilgisayalarını değiştirme ihtiyacı duysunki :D) İşte microsofta bu pazarı canlı tutmak için böyle şeyler yapıyor ticaret bölye bu bilgisayar piyasasında
Hocam bugün dünyada en fazla kullanılan işletim sistemi Microsoft. Dolayısıyla korsan saldırısına en fazla marus kalan da Windows yazılımları oluyor. Microsoft, bu gibi saldırılara karşı ve kullanıcı talepleri doğrultusunda yeni özellikler eklemek adına sürekli yeni güncelleştirme yayınlıyor. Aslında bu güncelleştirmeler, bir bakıma işletim sistemini şişirdiği için, bize yavaşlatıyor gibi geliyor. Güncelleştirmeleri yapmasanız da yavaş gelecek. Çünkü sadece işletim sisteminin güncelleştirmeleri değil, bilgisayara yüklediğiniz programlar, dolayısıyla kayıt defteri de şişiyor. Benim seneler önce aldığım masaüstü bilgisayarımda yüklü olan Windows XP, halen aldığım zamanki gibi çalışıyor. O bilgisayarı dizüstü bilgisayarlarım ile kıyaslayamam, çünkü arada teknoloji farkı var.
Aslında sizin sözüne ettiğiniz olay bu teknoloji farkından kaynaklanıyor. Yeni bilgisayarların çalışma hızını gördükçe eski bilgisayarın hızı bize "daha yavaş" görünüyor. Temelde bir değişiklik yok. Ama şu var, işletim sistemi güncelleştirmeleri ile sistem şiştiği için bir yavaşlık söz konusu olabilir elbette ama güvenlik için bu şart. Dahası, Microsoft bu şişmelerden kaynaklanan yavaşlamalara karşı sonradan ilgili güncelleştirmeleri eklemek yerine "güncelleştirilmiş sürüm" olarak yeni versiyon Windows çıkarıyor. Tabi daha sonra kaçınılmaz olarak yeni güncelleştirmeler de geliyor.
Her sene yeni işletim sistemi çıkarken yeni işlemci mimarileriyle yapılmış işlemciler de çıkıyor. Yeni çıkan işletim sistemleri bu işlemciler üzerinde yüksek performanslı çalışabilecek şekilde yapılıyor, dolayısıyla yenisini görünce eskisini yavaş olarak görüyoruz. Daha hızlı çalışsın diye eski bilgisayara yeni işletim sistemini de yüklesek istediğimiz performansı alamayabiliyoruz. Çünkü yeni işletim sistemleri, daha ziyade yeni mimarili işlemcilerde daha performanslı çalışacak şekilde oluşturuluyor.
Sözünü ettiğiniz pazarlama stratejisinin bir farklı versiyonu ekran kartlarında var. Eski ekran kartlarının üzerinde ufak değişiklikler yaparak ismini değiştirip piyasaya sürüyorlar. Sizin bugün Crysis oyununu rahatlıkla oynatabildiğiniz bilgisayarın yıllar sonra bugünün Crysis'inin eşdeğerindeki oyunları oynatamayacağının asıl sebebi aslında ekran kartlarının üreticileridir.
Tabi ben burada kendi düşüncelerimi paylaştım. Bu konuda daha geniş bilgisi olan bir arkadaş varsa da düşüncelerini almak isterim elbette.
-
RaNGeR bunu yazdıMycity bunu yazdı
Bazı şeyler doğruda hocam peki şu yaptıkları ipneliği biliyormusunuz win 95 98 xp win 7 win 8 bu sürümlerin hepsinde bir süre sonra bilgisayar kullanılmaz hal alıyor oyunlar felan felaket derecede kasmaya başlıyor oysa pcler çok iyidir örnek benim cafeye aldığım şuanki pc ler şuan crysis ultra yüksek çözünürlükte yada bu son çıkan bütün oyunları 1 ms bile takılmadan oynayabilirsin ama 5 yıl sonra bu böyle olmayacak neden peki (Microsoft güncelleme çıkartıyor o güncellemerin içinde donanımı yawaşlatacak yazılımlarda oluyor neden bunu yapıyor dersen yapmazsa neden insanlar bilgisayalarını değiştirme ihtiyacı duysunki :D) İşte microsofta bu pazarı canlı tutmak için böyle şeyler yapıyor ticaret bölye bu bilgisayar piyasasında
Hocam bugün dünyada en fazla kullanılan işletim sistemi Microsoft. Dolayısıyla korsan saldırısına en fazla marus kalan da Windows yazılımları oluyor. Microsoft, bu gibi saldırılara karşı ve kullanıcı talepleri doğrultusunda yeni özellikler eklemek adına sürekli yeni güncelleştirme yayınlıyor. Aslında bu güncelleştirmeler, bir bakıma işletim sistemini şişirdiği için, bize yavaşlatıyor gibi geliyor. Güncelleştirmeleri yapmasanız da yavaş gelecek. Çünkü sadece işletim sisteminin güncelleştirmeleri değil, bilgisayara yüklediğiniz programlar, dolayısıyla kayıt defteri de şişiyor. Benim seneler önce aldığım masaüstü bilgisayarımda yüklü olan Windows XP, halen aldığım zamanki gibi çalışıyor. O bilgisayarı dizüstü bilgisayarlarım ile kıyaslayamam, çünkü arada teknoloji farkı var.
Aslında sizin sözüne ettiğiniz olay bu teknoloji farkından kaynaklanıyor. Yeni bilgisayarların çalışma hızını gördükçe eski bilgisayarın hızı bize "daha yavaş" görünüyor. Temelde bir değişiklik yok. Ama şu var, işletim sistemi güncelleştirmeleri ile sistem şiştiği için bir yavaşlık söz konusu olabilir elbette ama güvenlik için bu şart. Dahası, Microsoft bu şişmelerden kaynaklanan yavaşlamalara karşı sonradan ilgili güncelleştirmeleri eklemek yerine "güncelleştirilmiş sürüm" olarak yeni versiyon Windows çıkarıyor. Tabi daha sonra kaçınılmaz olarak yeni güncelleştirmeler de geliyor.
Her sene yeni işletim sistemi çıkarken yeni işlemci mimarileriyle yapılmış işlemciler de çıkıyor. Yeni çıkan işletim sistemleri bu işlemciler üzerinde yüksek performanslı çalışabilecek şekilde yapılıyor, dolayısıyla yenisini görünce eskisini yavaş olarak görüyoruz. Daha hızlı çalışsın diye eski bilgisayara yeni işletim sistemini de yüklesek istediğimiz performansı alamayabiliyoruz. Çünkü yeni işletim sistemleri, daha ziyade yeni mimarili işlemcilerde daha performanslı çalışacak şekilde oluşturuluyor.
Sözünü ettiğiniz pazarlama stratejisinin bir farklı versiyonu ekran kartlarında var. Eski ekran kartlarının üzerinde ufak değişiklikler yaparak ismini değiştirip piyasaya sürüyorlar. Sizin bugün Crysis oyununu rahatlıkla oynatabildiğiniz bilgisayarın yıllar sonra bugünün Crysis'inin eşdeğerindeki oyunları oynatamayacağının asıl sebebi aslında ekran kartlarının üreticileridir.
Tabi ben burada kendi düşüncelerimi paylaştım. Bu konuda daha geniş bilgisi olan bir arkadaş varsa da düşüncelerini almak isterim elbette.
Sadece 1 tane doğru noktaye değinmişsin hocam ben donanım sistem uzmanıyım şimdi bu ekran kartı anakart işlemci ram firmaları ortak çalışma yapıyorlar mesala yeni teknoloji çıkarıyo ve bunu satmak istiyor mantık olarak ne yapması gerek ? ve piyasadaki şuanki donanımla benim diyelim eski pc ler de oyunu oynata biliyor şişirme dediğin olay doğru ama format atsanda o çıkan oyun çalışması gerekken kasıyor :) buda işte derinlere inip araştırma yapmak gerekiyo
1 Byte <-----------> 8 Bit
1 Kilobyte <-----------> 1024 Byte
1 Megabyte <----------> 1024 Kilobyte
1 Gigabyte <----------> 1024 MegabyteBu şekildeki gibi yazılım üreticiler bu değerlere göre yazılım üretiyor bunuda microsoft el altından yapıyor biz farkına varmıyoruz microsofta ewt müşteri talebi gidiyor onlarıda değerlendiriyor ama dediğim gibi (Aynı Kategoride olan yeni bir ürünü satmak için Eskisinin İş görmez hale gelmesi lazım)
-
Mycity bunu yazdı
Sadece 1 tane doğru noktaye değinmişsin hocam ben donanım sistem uzmanıyım şimdi bu ekran kartı anakart işlemci ram firmaları ortak çalışma yapıyorlar mesala yeni teknoloji çıkarıyo ve bunu satmak istiyor mantık olarak ne yapması gerek ? ve piyasadaki şuanki donanımla benim diyelim eski pc ler de oyunu oynata biliyor şişirme dediğin olay doğru ama format atsanda o çıkan oyun çalışması gerekken kasıyor :) buda işte derinlere inip araştırma yapmak gerekiyo
1 Byte 8 Bit
1 Kilobyte 1024 Byte
1 Megabyte 1024 Kilobyte
1 Gigabyte 1024 MegabyteBu şekildeki gibi yazılım üreticiler bu değerlere göre yazılım üretiyor bunuda microsoft el altından yapıyor biz farkına varmıyoruz microsofta ewt müşteri talebi gidiyor onlarıda değerlendiriyor ama dediğim gibi (Aynı Kategoride olan yeni bir ürünü satmak için Eskisinin İş görmez hale gelmesi lazım)
Hocam dediğiniz şeyi anladım, ama bana biraz yanlış geliyor. Çünkü yüklendiğinden beri hiç güncelleştirme yapılmamış, yalnızca format atılmış sistemleri de gördüm. Eski işletim sistemleri her halükârda yeni işletim sistemlerine göre yavaş kalıyor.
Yeni çıkan oyunların eski sistemlerde kasmasının tek nedeni bence donanımsal. İşlemci, Anakart, RAM ve özellikle Ekran Kartı üreticileri yeni ürün çıkardıkça, yeni yapılan oyun ve programlar çıkarılan bu ürünlere göre yapılıyor. Dolayısıyla, kullanıcılara sürekli "yeni bilgisayar" alması teşvik ediliyor. Böylece yeni bilgisayar üzerindeki yeni işletim sistemi ile Microsoft, yeni bilgisayar ile de bilgisayar firması ve parça üreticileri para kazanmış oluyor.
Ben sizin dediğiniz gibi Microsoft'un güncelleştirmeler ile bilgisayarı yavaşlattığına inanmıyorum açıkcası. Güncelleştirmeler ile bilgisayar güvenliği artırılıyor tabi ama bu da şişmelere neden oluyor. Benim kısıtlı olan bilgim ile açıklayabildiğim tek husus, bilgisayarın güncelleştirmeler ve üzerine yüklü oyun ve programlar ile kayıt defterinin şişmesi neticesinde yavaşlama meydana geliyor. Bunun dışında Microsoft'un "bilerek ve isteyerek" sistemi yavaşlatma çabasının olduğu sanmıyorum, öyle olsaydı Windows XP kullanıcılarına halen güncelleştirme hakkı verir, sistemleri kağnı arabasına çevirirdi. Aslında bakarsanız, Microsoft'un bu şekilde kötü niyetli bir çabası olsa, bunu güncelleştirmeler ile yapmaz, doğrudan sisteme giriş yaparak bilgisayarlara el altından gönderirdi. Sonuçta Apple internete bağlanabilen her ürüne müdahale edebiliyorsa, aslında Microsoft da internete bağlanan her Windows yüklü cihaza ulaşabilir kanaatindeyim.
Tabi bunlar yalnızca benim görüşüm. İlla bunlar doğrudur demiyorum, her şeyi bildiğim konusunda bir iddiam yok, yanlış anlaşılmasın :) Bir kusurum oldu ise affola...
RaNGeR tarafından 24/Şub/13 15:26 tarihinde düzenlenmiştir -
RaNGeR bunu yazdıMycity bunu yazdı
Sadece 1 tane doğru noktaye değinmişsin hocam ben donanım sistem uzmanıyım şimdi bu ekran kartı anakart işlemci ram firmaları ortak çalışma yapıyorlar mesala yeni teknoloji çıkarıyo ve bunu satmak istiyor mantık olarak ne yapması gerek ? ve piyasadaki şuanki donanımla benim diyelim eski pc ler de oyunu oynata biliyor şişirme dediğin olay doğru ama format atsanda o çıkan oyun çalışması gerekken kasıyor :) buda işte derinlere inip araştırma yapmak gerekiyo
1 Byte 8 Bit
1 Kilobyte 1024 Byte
1 Megabyte 1024 Kilobyte
1 Gigabyte 1024 MegabyteBu şekildeki gibi yazılım üreticiler bu değerlere göre yazılım üretiyor bunuda microsoft el altından yapıyor biz farkına varmıyoruz microsofta ewt müşteri talebi gidiyor onlarıda değerlendiriyor ama dediğim gibi (Aynı Kategoride olan yeni bir ürünü satmak için Eskisinin İş görmez hale gelmesi lazım)
Hocam dediğiniz şeyi anladım, ama bana biraz yanlış geliyor. Çünkü yüklendiğinden beri hiç güncelleştirme yapılmamış, yalnızca format atılmış sistemleri de gördüm. Eski işletim sistemleri her halükârda yeni işletim sistemlerine göre yavaş kalıyor.
Yeni çıkan oyunların eski sistemlerde kasmasının tek nedeni bence donanımsal. İşlemci, Anakart, RAM ve özellikle Ekran Kartı üreticileri yeni ürün çıkardıkça, yeni yapılan oyun ve programlar çıkarılan bu ürünlere göre yapılıyor. Dolayısıyla, kullanıcılara sürekli "yeni bilgisayar" alması teşvik ediliyor. Böylece yeni bilgisayar üzerindeki yeni işletim sistemi ile Microsoft, yeni bilgisayar ile de bilgisayar firması ve parça üreticileri para kazanmış oluyor.
Ben sizin dediğiniz gibi Microsoft'un güncelleştirmeler ile bilgisayarı yavaşlattığına inanmıyorum açıkcası. Güncelleştirmeler ile bilgisayar güvenliği artırılıyor tabi ama bu da şişmelere neden oluyor. Benim kısıtlı olan bilgim ile açıklayabildiğim tek husus, bilgisayarın güncelleştirmeler ve üzerine yüklü oyun ve programlar ile kayıt defterinin şişmesi neticesinde yavaşlama meydana geliyor. Bunun dışında Microsoft'un "bilerek ve isteyerek" sistemi yavaşlatma çabasının olduğu sanmıyorum, öyle olsaydı Windows XP kullanıcılarına halen güncelleştirme hakkı verir, sistemleri kağnı arabasına çevirirdi. Aslında bakarsanız, Microsoft'un bu şekilde kötü niyetli bir çabası olsa, bunu güncelleştirmeler ile yapmaz, doğrudan sisteme giriş yaparak bilgisayarlara el altından gönderirdi. Sonuçta Apple internete bağlanabilen her ürüne müdahale edebiliyorsa, aslında Microsoft da internete bağlanan her Windows yüklü cihaza ulaşabilir kanaatindeyim.
Tabi bunlar yalnızca benim görüşüm. İlla bunlar doğrudur demiyorum, her şeyi bildiğim konusunda bir iddiam yok, yanlış anlaşılmasın :) Bir kusurum oldu ise affola...
Yok hocam ne kusuru fikir paylaşmak yürütmek güzel