Modem İle Bilgisayarım Anlaşamıyo
-
Evet arkadaşlar benim çok büyük bir sorunum var.usb robotics modem 6 kişi paylaşıyoruz 4 kablo 2 kablosuz olarak ben bilgisayarı açınca hop net kopuyo modem internet sinyali aramaya başlıyo sonra biraz nete giriyorum dolaşırken hop birdaha gidiyor reset atıyorum düzeliyor sonra birdaha gidiyor devamlı böyle yapa yapa bakırköyün yolunu tutacağım neyse dedim kablodandır kablo değiştirdim aynı dedim belki modemin giriş yerinde sorun vardır kabloyu başka tarafa taktım hop yine ayn dedim virüs girmiştir belki sıfırdan xp kurdum yine düşüyor belki ıp çakışması oluyordur bütün herkezin ıplerini sabitledim yine aynı varmı buna bir önerisi olan mürid
-
ethernet kartını değiştirdinmi ?
-
ethernet kartım on board ama kasayı arkadaşın evine götürdüğüm zaman orada hiç bir kopma olmuyor ama benim ewde kopuyo eskiden diğer kasam gibi benim ewde kendi kendini resetliyordu ama arkadaşın ewinde 7/24 çalışıyordu ( test ettik ) topraklama dedik ewde topraklama var priz kablo cart curt olmadı bende yeniden kendime pc topladım malesef kimse çözüm bulamadı valla buda aynısı oldu ama hocam dediğin gibi ayriyetten ethernet kartı takıp birde öyle deneyeceğim
-
bensiz_aglama bunu yazdı:
-----------------------------ethernet kartım on board ama kasayı arkadaşın evine götürdüğüm zaman orada hiç bir kopma olmuyor ama benim ewde kopuyo eskiden diğer kasam gibi benim ewde kendi kendini resetliyordu ama arkadaşın ewinde 7/24 çalışıyordu ( test ettik ) topraklama dedik ewde topraklama var priz kablo cart curt olmadı bende yeniden kendime pc topladım malesef kimse çözüm bulamadı valla buda aynısı oldu ama hocam dediğin gibi ayriyetten ethernet kartı takıp birde öyle deneyeceğim
-----------------------------bizim yurtta da 50 kadar pc kablosuz olarak bağlanıyor. fakat ortalama olarak 30 dakikada bir internet kesiliyor modem yeni ip alıyor.
nedendir?
-
VBDream bunu yazdı:
-----------------------------ethernet kartını değiştirdinmi ?
-----------------------------yeni ethernet kartı taktım ve yine aynı hatayı veriyor sorun nerede anlamadım hocam sizin ya modem de sorun var yada sınırlama olayı gibi birşey belli bir kişiden sonra kendi kendini resetle olayı karşımızdak kız öğrenci yurdundan biz net alırken aynısı oluyordu belli bir dakika sonra net gidiyor sonra geri geliyordu
-
bensiz_aglama bunu yazdı:
-----------------------------VBDream bunu yazdı:
-----------------------------ethernet kartını değiştirdinmi ?
-----------------------------yeni ethernet kartı taktım ve yine aynı hatayı veriyor sorun nerede anlamadım hocam sizin ya modem de sorun var yada sınırlama olayı gibi birşey belli bir kişiden sonra kendi kendini resetle olayı karşımızdak kız öğrenci yurdundan biz net alırken aynısı oluyordu belli bir dakika sonra net gidiyor sonra geri geliyordu
-----------------------------ilk aylar yoktu şimdi başladı. büyük ihtimalle modem arızalı
-
hocam sorunun sebebini buldum benim prizde 3 harici harddisk takılıydı 1 ses sıstemı 1 telefon sarj 1 modem 1 pc kasa 1 monıor (8) sadece modem kasa ve monıtor kabloları takılı (3) suan dusmuyor bana nasıl bırsey lazım bunlar hem takılı kalıcam hemde dusmeyecek varmı oyle saglam bır prız kullanan bılır :D
-
bensiz_aglama bunu yazdı:
-----------------------------hocam sorunun sebebini buldum benim prizde 3 harici harddisk takılıydı 1 ses sıstemı 1 telefon sarj 1 modem 1 pc kasa 1 monıor (8) sadece modem kasa ve monıtor kabloları takılı (3) suan dusmuyor bana nasıl bırsey lazım bunlar hem takılı kalıcam hemde dusmeyecek varmı oyle saglam bır prız kullanan bılır :D
-----------------------------onunla ne alakası var. prizde kaçtane giriş varsa o kadar taşır. taşımazsa sigorta atar. modemin bu sebepten ip alamaması çok saçma.
-
mizahi bunu yazdı:
-----------------------------bensiz_aglama bunu yazdı:
-----------------------------hocam sorunun sebebini buldum benim prizde 3 harici harddisk takılıydı 1 ses sıstemı 1 telefon sarj 1 modem 1 pc kasa 1 monıor (8) sadece modem kasa ve monıtor kabloları takılı (3) suan dusmuyor bana nasıl bırsey lazım bunlar hem takılı kalıcam hemde dusmeyecek varmı oyle saglam bır prız kullanan bılır :D
-----------------------------onunla ne alakası var. prizde kaçtane giriş varsa o kadar taşır. taşımazsa sigorta atar. modemin bu sebepten ip alamaması çok saçma.
-----------------------------Bu konuda bilgim yoktu ancak son yorum üzerinden kafa yorunca şu sonuca ulaştım belki doğru belki yanlış, Acaba voltaj değişimlerinde bazı makineler kendini korumak için veya gerçekten de koruyamadığı için resetler mi? Nitekim biraz araştırıp şu sayfayı buldum;
http://forum.paticik.com/read.php?6,4608167 -
Bauer bunu yazdı:
-----------------------------mizahi bunu yazdı:
-----------------------------bensiz_aglama bunu yazdı:
-----------------------------hocam sorunun sebebini buldum benim prizde 3 harici harddisk takılıydı 1 ses sıstemı 1 telefon sarj 1 modem 1 pc kasa 1 monıor (8) sadece modem kasa ve monıtor kabloları takılı (3) suan dusmuyor bana nasıl bırsey lazım bunlar hem takılı kalıcam hemde dusmeyecek varmı oyle saglam bır prız kullanan bılır :D
-----------------------------onunla ne alakası var. prizde kaçtane giriş varsa o kadar taşır. taşımazsa sigorta atar. modemin bu sebepten ip alamaması çok saçma.
-----------------------------Bu konuda bilgim yoktu ancak son yorum üzerinden kafa yorunca şu sonuca ulaştım belki doğru belki yanlış, Acaba voltaj değişimlerinde bazı makineler kendini korumak için veya gerçekten de koruyamadığı için resetler mi? Nitekim biraz araştırıp şu sayfayı buldum;
http://forum.paticik.com/read.php?6,4608167
-----------------------------modem resetlemek demek, bütün ayarlarının default olması demek. yani kullanıcı adından şifresine, network ayarlarına kadar hepsinin default olması demek.
ip resetlemesi desen anlarım. ama o türlü de ip ile gerilimin hiç ilgisi yok.
-
Benim resetlemekten kastım = modem prizinin elektrik alamaması, kesilmesi ve baştan başlamasıydı. Tabi burası bilişim forumu olunca herşeyi networke yoruyorsunuz :) Ben yanlış söyledim.
Neyse sonuç olarak sanırım voltaj düşmelerinde her makine kendini kapatıp açmıyor; ancak bu arkadaşınki öyle olmuş. Dolayısıyla modemin elektriği giderse, sizin dediklerinize çıkar.
Çok şey bilmiyorum bu konuda; ama daha önceden böyle birşey yaşadığımı düşünüp, sonradan başka eve taşınnca, şimdi "hmm, acaba zamanında yaşadığım sorunda mı bundan kaynaklanıyordu" diye kendimi sorguladığımı da belirtmek isterim.
