Modem Sorunu
-
arkadaşlar 16 mb limitsiz internet kullanıyorum.
hakikatten laptopa kablo ile bağlandığımda 16 mbit çekiyor(15 mbitlerde falan) yani TÜRKtelekomluk bi sorunum yok.
laptopu veya ceptelefonumla diğer odaya geçiyorum internet 1/2 mbit çekiyor . modem airties 5443 daha da yeni aldım 4 aylık modem. bu sorun ne olabilir ne yapabilirim modemin wifi kısmı son zamanlarda bi hayli düşük.
not: yeni modem tavsiyesinda bulunmayın daha bunu yeni aldım bunu alma sebebim: diğerindede aynı problem vardı.
çözüm olarak ne yapabilirim.
Ev 3+1 130 m2Mod; konuları uygun bölümlere açalım,

-
Kanal ayarını değiştir daha az kullanılan bir kanala geç . Modemin antenini değiştir hocam bir sürü etken var :)
-
Wifi kanalını değiştirip deneyin.
-
önce resetle ardından frimware güncelleme dene. Baktın olmuyor bi garantiye gönder o da olmazsa acces point al kablo ile 300mbps access point tak keyfine bak. Airties nedir yahu çok mu arıyorsunuz şu markayı :)
Edit: Ayrıca aynen kanal değişimini de bi dene YeniHarman doğru söylüyor bazen bu sebepten dolayı da yapabiliyor.
sRcN tarafından 07/Ara/15 10:10 tarihinde düzenlenmiştir -
sRcN bunu yazdı
önce resetle ardından frimware güncelleme dene. Baktın olmuyor bi garantiye gönder o da olmazsa acces point al kablo ile 300mbps access point tak keyfine bak. Airties nedir yahu çok mu arıyorsunuz şu markayı :)
Edit: Ayrıca aynen kanal değişimini de bi dene YeniHarman doğru söylüyor bazen bu sebepten dolayı da yapabiliyor.
peki hangi kanal i seçmeliyim ?
acces point tam olarak ne işe yarar işimi görürmü acaba
-
ari41 bunu yazdısRcN bunu yazdı
önce resetle ardından frimware güncelleme dene. Baktın olmuyor bi garantiye gönder o da olmazsa acces point al kablo ile 300mbps access point tak keyfine bak. Airties nedir yahu çok mu arıyorsunuz şu markayı :)
Edit: Ayrıca aynen kanal değişimini de bi dene YeniHarman doğru söylüyor bazen bu sebepten dolayı da yapabiliyor.
peki hangi kanal i seçmeliyim ?
acces point tam olarak ne işe yarar işimi görürmü acaba
kanallar arasında geçiş yapıp performanslarını denemelisin direk şu demek mantıklı değil. Ama öncelikle bence reset ve firmware güncellemesini yapmalısın. Bence Access Point direk senin sorununun çözümü olacaktır çünkü kablo ile bağlandığında sorun çıkarmayan bir cihazın var modemin arayüzünden wifiyi kaptıp access point ile wifi dağıtacaksın
-
sRcN bunu yazdıari41 bunu yazdısRcN bunu yazdı
önce resetle ardından frimware güncelleme dene. Baktın olmuyor bi garantiye gönder o da olmazsa acces point al kablo ile 300mbps access point tak keyfine bak. Airties nedir yahu çok mu arıyorsunuz şu markayı :)
Edit: Ayrıca aynen kanal değişimini de bi dene YeniHarman doğru söylüyor bazen bu sebepten dolayı da yapabiliyor.
peki hangi kanal i seçmeliyim ?
acces point tam olarak ne işe yarar işimi görürmü acaba
kanallar arasında geçiş yapıp performanslarını denemelisin direk şu demek mantıklı değil. Ama öncelikle bence reset ve firmware güncellemesini yapmalısın. Bence Access Point direk senin sorununun çözümü olacaktır çünkü kablo ile bağlandığında sorun çıkarmayan bir cihazın var modemin arayüzünden wifiyi kaptıp access point ile wifi dağıtacaksın
çok pahalı olmamak üzere access point marka model tavsiyen varmı ?
-
ari41 bunu yazdı
çok pahalı olmamak üzere access point marka model tavsiyen varmı ?
yok ben network ürünlerinde marka model tavsiye etmiyorum ben buffalo kullanıyorum hepsiburadadan satın aldım ev için memnunum onun dışında kurumsal çözümler içinde cisco' yu ihtiyaç listesine yazıyorum. Buffalo zorlamaz dersen access pointide varsa almanı tavsiye ederim modemleri taş gibi maşallah :D
-
65 tlye access point özellikli modemimi satabilirim çok az kullanıldı gayet temiz ürün
-
benim modem hocam sıfırdır istiyosan satabilirim access point ve birçok özellik mevcut
-
Telefonu yada dizüstü bilgisayarı yani kablosuz bağlandığın cihazı al modemle aynı odaya git ve hızı ölç. Eğer yine 16mb den az ise modemde sıkıntı vardır. Yok değilse evde/etrafta güçlü başka bir kablosuz cihaz var veya evin duvarları çok fazla sinyal emiyor. Modemde değil ama ya modemin olduğu yer, anteni çok sıkıntılı manyetik olarak ölü biryerde yada kanalı değiştir.
Wi-fi ayarlarına bakarmısın. Kablosuz ağ ayarların doğru olmayabilir. 11n ve 40 mhz (yada auto) da anten gücünü en üst seviye ye ayarla. 11b seçili olabilir.
