Muğla'ya Yerleşme Hakkında
-
qoqo bunu yazdı
Edit. çift gönderim olmuş.
Denizli dışında önerebileceğim yerler Bursa/Nilüfer veya Bandırma olurdu sanırım.
bandırmayı ne açıdan önerirsin hocam, çok kalabalık geliyor bana orası ya. memur biri için ayvalık mı yoksa bandırma mı daha iyi olur?
özellikle yaz aylarında sürekli otel/apart parası vermektense ilçelerden birine yerleşmeyi düşünüyorum.
-
Alanya düşünebilirsin görece büyük yer ve kiralar falan çok uyguna denk gelir üstelik yerli kalan rus ve ukraynalı çok fazla çok renkli ortamı var o yüzden güzel kadınlarla tanışabilirsin. ekleyelim motokuryelik için hem çok uygun hemde çok fazla motorcular ve hepsi kurallara uyar alanyada kırmızıda geçen motorcu falan göremezsin öyle ankaradaki gibi
C10H15N tarafından 06/Ağu/25 17:35 tarihinde düzenlenmiştir -
LynXMaSTeR bunu yazdıqoqo bunu yazdı
Edit. çift gönderim olmuş.
Denizli dışında önerebileceğim yerler Bursa/Nilüfer veya Bandırma olurdu sanırım.
bandırmayı ne açıdan önerirsin hocam, çok kalabalık geliyor bana orası ya. memur biri için ayvalık mı yoksa bandırma mı daha iyi olur?
özellikle yaz aylarında sürekli otel/apart parası vermektense ilçelerden birine yerleşmeyi düşünüyorum.
Bandırma da 5 ay çalıştım kazı da. İnan gerçek cennet orası hem ucuz hem çok kalabalık değil hem iş imkanı var. İnsanı da on numara.
-
Baturay_Turkmen bunu yazdıLynXMaSTeR bunu yazdıqoqo bunu yazdı
Edit. çift gönderim olmuş.
Denizli dışında önerebileceğim yerler Bursa/Nilüfer veya Bandırma olurdu sanırım.
bandırmayı ne açıdan önerirsin hocam, çok kalabalık geliyor bana orası ya. memur biri için ayvalık mı yoksa bandırma mı daha iyi olur?
özellikle yaz aylarında sürekli otel/apart parası vermektense ilçelerden birine yerleşmeyi düşünüyorum.
Bandırma da 5 ay çalıştım kazı da. İnan gerçek cennet orası hem ucuz hem çok kalabalık değil hem iş imkanı var. İnsanı da on numara.
hocam 14 yıldır balıkesir merkezdeyim, buranın insanından pek hayır görmedim açıkçası. insanından ziyade doğasıyla yaşanılabilir bir yer arıyorum. merkezde ne deniz var ne yeşillik, her yer koca koca binalar, nefes alacak yer yok. sürekli yorgun uyanıyorum. ayvalık tarafına günübirlik bile gitsem iyi geliyor. ayvalık veya benzer bir yere taşınasım var.
-
LynXMaSTeR bunu yazdıBaturay_Turkmen bunu yazdıLynXMaSTeR bunu yazdıqoqo bunu yazdı
Edit. çift gönderim olmuş.
Denizli dışında önerebileceğim yerler Bursa/Nilüfer veya Bandırma olurdu sanırım.
bandırmayı ne açıdan önerirsin hocam, çok kalabalık geliyor bana orası ya. memur biri için ayvalık mı yoksa bandırma mı daha iyi olur?
özellikle yaz aylarında sürekli otel/apart parası vermektense ilçelerden birine yerleşmeyi düşünüyorum.
Bandırma da 5 ay çalıştım kazı da. İnan gerçek cennet orası hem ucuz hem çok kalabalık değil hem iş imkanı var. İnsanı da on numara.
hocam 14 yıldır balıkesir merkezdeyim, buranın insanından pek hayır görmedim açıkçası. insanından ziyade doğasıyla yaşanılabilir bir yer arıyorum. merkezde ne deniz var ne yeşillik, her yer koca koca binalar, nefes alacak yer yok. sürekli yorgun uyanıyorum. ayvalık tarafına günübirlik bile gitsem iyi geliyor. ayvalık veya benzer bir yere taşınasım var.
Oralar da çol emekli yeri. Bandırma hem doğa hem de sosyal açıdan iyidir.
-
LynXMaSTeR bunu yazdıBaturay_Turkmen bunu yazdıLynXMaSTeR bunu yazdıqoqo bunu yazdı
Edit. çift gönderim olmuş.
Denizli dışında önerebileceğim yerler Bursa/Nilüfer veya Bandırma olurdu sanırım.
bandırmayı ne açıdan önerirsin hocam, çok kalabalık geliyor bana orası ya. memur biri için ayvalık mı yoksa bandırma mı daha iyi olur?
özellikle yaz aylarında sürekli otel/apart parası vermektense ilçelerden birine yerleşmeyi düşünüyorum.
Bandırma da 5 ay çalıştım kazı da. İnan gerçek cennet orası hem ucuz hem çok kalabalık değil hem iş imkanı var. İnsanı da on numara.
hocam 14 yıldır balıkesir merkezdeyim, buranın insanından pek hayır görmedim açıkçası. insanından ziyade doğasıyla yaşanılabilir bir yer arıyorum. merkezde ne deniz var ne yeşillik, her yer koca koca binalar, nefes alacak yer yok. sürekli yorgun uyanıyorum. ayvalık tarafına günübirlik bile gitsem iyi geliyor. ayvalık veya benzer bir yere taşınasım var.
bak kardeş ben 3 kuruşla geçinen biriyim hayatımın yarısı burada geçti evet doğası güzel ama kışın ayazı sivastan beter olur, yazın sıcağı antalya ile yarışır. Bir tek baharları zevk alırsın buradan. İnsanı ise ne yazık ki balıkesir insanını mumla aratır. %60'ı batılı ahlaksız durumları dibine kadar yaşar ama sana ahlak satarlar. o sebeple alışamazsın buralara. Fethiye tarafı biraz idare eder seni ama illa sahil olacak dersen Gazipaşa - Alanya taraflarına git.
-
Hocam doğma büyüme Bodrumluyum Muğla ya küçük diyenler Muğla içinden 3 il çıkarır bunun farkında değil sanırım
Bodrum Fethiye Marmaris bu üçü bile neredeyse bil il gibidir zaten Muğla da hiç kimse muğlalı değildir Muğla merkez üniversite yapılana kadar köydü bildiğin köy yani az gelişmiş demiyorum. Merkezde kimsenin bir işi yok zaten oradaki tüm ıvır zıvır işleri üniversite öğrencileri yapıyor genelde.
Bodrum dan örnek vereyim ben sana hepsiburada ve trendyol express kuryeleri en yoğun kuryeler yeme içmeden daha fazla bunlar iş yapıyor Muğladaki en büyük sıkıntı herşeyin İzmir denizli Manisa vb şehirlere kıyasla yeme içme kira herşeyin daha pahalı olacağını unutma
Muğla yaşamak için dünyanın en güzel şehirlerinden biri dünya tarihinde İstanbul yokken köy bile değilken Bodrum gelişmiş bir antik şehir idi
Sonuca gelelim gelir giderini iyi ayarlayamazsan batarsın düşük maaş asgari ücret burda sökmez kiralar ulaşım pahalı
Sakin bir hayat istersen
Akyaka ortaca dalaman datça
Aktif bir şehir
Marmaris Bodrum Fethiye
Orta halli yerler ise
Milas yatağan
İş sıkıntısı çekmemek için kalabalık yerleri seçebilirsin
-
Bende iki üç senedir Marmaris hayaliyle yaşıyorum ama şunu farkettim aktarın olacak çalışmayacan
-
Ben de 15 yıldır Muğla'da yaşıyorum. Muğla'da yaşamak iyi mi kötü mü biraz karakterine bağlı. Yazın bol bol gezebilirsin. kahvaltı için köyler, denize girecek koylar, görecek bir sürü yer var. Güvenli bir şehir, balkon kapısını kitledim mi, cam açık mı kaldı gibi dertlerin olmaz, geceleri bi yürüyüşe çıksan kimse nereye gidiyorsun demez, Kışın çok sakin mesela yapabilir misin? haftalarca yağmur yağdığı olur, çıkacak bir etkinlik bulamayabilirsin. Alış veriş için çok alternatif yok her şeyden birer tane bulursun. Pazara çıkabilirim dersen yaşlı teyzelerin kendi bahçelerinden topladığı sebze meyveyi, kendi zeytininden çıkardığı yağı satın alabilrisn. Büyük şehir gibi olmadığından bazen yalnız hissedebilrsin, bisikletin olur mutlaka arada nefes almak için.
Ama en önemlisi iş tabii. İş bulmak biraz zor kiralar büyük şehirlerle yarışır. Kötekli neredeyse sadece öğrencin olduğu bir mahalle. Kafam kaldırır dersen sürekli kalabalık bir caddesi ve mekanları vardır. Restaurant cafe ve kuryelik işi bulunabilir. Akyaka'ya 20dk Merkeze 10dkya ulaşabilrsin. Merkezden Marmaris 45-50dk, Fethiye 2 saat, Bodrum'da yaklaşık 2 saat sürer. Sık sık gidemezsin yani :) Akyaka güzel ama iş imkanı biraz zor. Eğer akayakada yaşayacak olursan muhtelemen Marmaris veya Muğla merkezde iş bulabilrsin. Bir de Ula var:) kasabadan hallice :) ben de burada yaşıyorum. kiralar bir tık daha uygun, merkezde iş bulunursa ula da da yaşanabilr. 15-20 dk arası.
Bence büyük şehirden geçiş için Fethiye uygun gibi. Sosyal çevre, iş imkanları, benzer şekillerde göçmüş insanların bulanbileceği bir yer gibi geliyor.
Hangi şehir daha uygun görebilmek için en güzeli bi tatile çıkıp bi kaç gün deneyimlemek sanırm :)
