Mutlak Sıfır (-273°C Derece)
-
Mutlak sıfır olası en düşük sıcaklıktır. Bu sıcaklıkta maddenin içinde hiç ısı enerjisi kalmayacağından daha fazla soğutmak mümkün değildir. Mutlak sıfır moleküllerin durduğu ve hareketlerinin çok küçük titreşimlere indirgediği noktadır. Titreşimin sebebi sıfır noktası enerjisi denilen enerjidir ve bu enerji maddeden uzaklaştırılamaz.
Uluslararası bir anlaşmaya göre mutlak sıfırın tanımları aşağıdaki gibidir:
0 K Kelvin ölçeğinde
–273.15 °C Celsius ölçeğinde.
Mutlak sıfır değeri aynı zamanda aşağıdakilere de eşittir:0 °R Rankine ölçeğinde ve
–459.67 °F Fahrenheit ölçeğinde.
Bilimadamları tam olarak bir “sıfır” ısı enerjisi durumu yaratamasalar da maddenin garip kuvantum etkileri gösterdiği, mutlak sıfıra oldukça yakın sıcaklıklara ulaşabilmektedirler.Bose-Einstein yoğunlaşması
Bose-Einstein yoğunlaşması bozonlardan oluşan maddelerin mutlak sıfır sıcaklığına çok yakın değerlere kadar soğutulmasıyla ortaya çıkan maddenin bir halidir. Bu süpersoğutulmuş maddede atomların büyük çoğunluğu en düşük kuvantum durumlarına çöker ve böylece makroskopik skalada kuvantum etkileri göstermeye başlar.Maddenin bu hali, Satyendra Nath Bose'un yaptığı çalışmalar üzerine 1925'te Albert Einstein tarafından kuvantum mekaniğinin bir sonucu olarak tahmin edilmişti. Yetmiş yıl sonra 1995te ilk yoğunlaşma Eric Cornell ve Carl Wieman tarafından Colorado Üniversitesi NIST-JILA laboratuarında rubidyum gazını 170 nanoKelvin'e (nK) soğutarak elde edildi. Cornell, Wieman ve MIT'den Wolfgang Ketterle bu deneyle 2001 Nobel Fizik Ödülü paylaştılar.
tam olarak -273,15°c sıcaklık derecesi olarak tanımlanır. bu sıcaklığa ulaşmak mümkün olmadığı için ancak ve ancak kendisine yaklaşılabilinir. bilinen en iyi yaklaşım tam olarak -273,10°c ile abd'de nautilus adı verilen bir kazanın içidir.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sorum şu : Nasıl bir kazan (nautilus) bu sıcaklığa 1/1000000000 kadar yakına gelir.En az o kadar soğuk olması geremez mi kazanın? -
-
Senin Başka İşin Yokmu :)
-
termos mantığı ile iç içe birleştirilmiş bi kap olduğunu düşünürsek, ve aralardaki bütün havayı cekersek, sorunu çözmüş oluruz...
-
termos içindeki maddeyi soğutuyor mu aynı olabildiğince aynı sıcaklıkta tutmaya mı çalışıyor?İzolasyon sayesinde aynı sıcaklıkta tutuyor diye biliyorum.
-
termos soğutmaz mümkün olduğu kadar aynı sıcaklıkta tutmaya çalışır yani doğru bildin : D
-
Çok güçlü endotermik bir tepkime olabilr mi sizce peki?
-
Diyelim soğuttuk. Sonra?
-
Sonrası yok donar geberir gideris:) sonra dondurma niyetine yala
-
bunla bi overclock yaparım varya :)
-
Ha benim bahsettiğim olay, kazanın -273 e gelmesinden dolayı, etrafınında farklı bir yapıya geçmesinin engellenmesini sağlamaktı.
Yani -273 e kadar inmekten değil o kazanın korunmasından bahsediyordum ben :)
