Mutlak Sıfır (-273°C Derece)
-
evet ordaki sistem senin dediğin gibi kullanılabilir.Peki içeriyi nasıl -273 yaparız sorun o yapılıcak alet de bundan etkilenecektir.Kimyasal tepkime desek mutlak 0 da maddeler garipleşiyo ve direk katı durumdalar hepsi.Çok düşük enerji seviyesinde oldukları için tepkimeye yatkın olmuycaklardır.Peki -273 ü nasıl yapılıyor merak edilen bu :)
-
anubisx bunu yazdı:
-----------------------------
evet ordaki sistem senin dediğin gibi kullanılabilir.Peki içeriyi nasıl -273 yaparız sorun o yapılıcak alet de bundan etkilenecektir.Kimyasal tepkime desek mutlak 0 da maddeler garipleşiyo ve direk katı durumdalar hepsi.Çok düşük enerji seviyesinde oldukları için tepkimeye yatkın olmuycaklardır.Peki -273 ü nasıl yapılıyor merak edilen bu :)
-----------------------------Ya bu çok zor değil.
Eğer sağlam bir sistem kurarsan, kimyasal reaksiyonlarla bu mumkun olabılır.
Ama ABD deki Kimya hocamın anlattığına göre,
Bu klima gazı kılıklı gazların reaksiyonu ile oluyormus.
Ama -273 e yaklaştıklarında, o kadar çok enerji harcıyorlarmış ki
Daha fazla sogutmak için, etraf geri ısınmaya başlıyormuş.
Etraf vakumluyken bu tepkımelerın nasıl gerceklestıgını benım gıbı o da meraj edıyordu : )
O yuzden bır cevap vermedi.
-
çok teşekkürler Musket.Bende merak etmiştim de demekki o sıcaklıkta hala gaz halinde duran maddeler varmış ilginç.
