Nasa Alarma Geçti.
-
ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) bugün iki göktaşının TSİ 13.00 sularında dünyanın yakınından geçeceğini açıkladı. NASA'nın resmi internet sayfasından birinci sırada verilen habere göre, göktaşları dünyaya zarar vermeyecek. Kandilli Rasathanesi, ortada büyütülecek bir durum olmadığını belirtti.
NASA tarafından finanse edilen Catalina Gök Araştırmaları tarafından keşfedilen ve göktaşlarının dünyaya çarpmayacağı açıklandı.
"2010 RX30" adı verilen göktaşının 10-20 metre uzunluğunda olduğu, dünyanın 248 bin kilometre yakınından TSİ 13.00 sularında geçeceği belirtildi.
NASA, "2010 RF12" adı verilen ikinci göktaşının da 6-14 metre büyüklüğünde olduğunu belirtti ve dünyanın 79 bin kilometre yakınından, ilkinden 11 saat sonra geçeceğini duyurdu.
NASA'yı alarma geçiren olaya ilişkin hurriyet.com.tr'ye değerlendirmede bulunan Kandili Rasathanesi yetkilileri ise bu tarz göktaşı hareketlerinin sık karşılaşılan bir durum olduğunu ifade etti.
Rasathane yetkilileri, "Bunda büyütülecek bir durum yok. Daha önce de Dünya'ya bu mesafeden geçen göktaşları oldu" diye konuştu.
TSİ 13.00'da geçecek ilk göktaşının, gökyüzünün aydınlık olması nedeniyle Türkiye'den teleskopla izlenemeyeceği, ancak diğer göktaşının takip edilebileceği ifade edildi.
-
Galaktik federasyon varken sırtımız yere gelmez.
-
çarpsa tam süper olacak
-
çarparsa tahribat ne olur acaba?
-
nasa ne bilirmiş kandilli rulaz :D
-
sLeymN bunu yazdı:
-----------------------------
nasa ne bilirmiş kandilli rulaz :D
-----------------------------kandilliden nasa yı rahatlatan açıklama: 'büyütmeyin' :D :D
-
koskoca kandilli hacı yani nasa da neymiş
-
ufolar, bi gelin de heyecan olsun amk sıkıldık gelin kaçmak istiyordum zaten bu dünyadan fırsat olur benim için :D
-
ultrAsker bunu yazdı:
-----------------------------
sLeymN bunu yazdı:
-----------------------------
nasa ne bilirmiş kandilli rulaz :D
-----------------------------kandilliden nasa yı rahatlatan açıklama: 'büyütmeyin' :D :D
-----------------------------do not panic, we control
Kandilli rasathanesi
-
sokoban bunu yazdı:
-----------------------------
Galaktik federasyon varken sırtımız yere gelmez.
-----------------------------ışık seninle olsun :P
-
"Biz Türküz ya bişey olmaz." Edasındaki bir yorum :) daha önce de oldu kasmayın bişey olmaz
