Neden Sürekli Komedi Filmi
-
Evet arkadaşlar TÜRK sinemasında özellikle son bikaç yıldır filmlerin türü genellikle komedi üzerine, bunun nedeni yönetmenlerimizin olanaklarının kısıtlı olmasımı yoksa beceriksizligimi birde yabancı filmlerin isimlerini degiştirip komedi şekline sokmaları yokmu sanki bizimle alay ediyorlarmış gibi bunların önüne ne atsak yerler gibisinden önemli olan medyayı kullanıp kapsamlı bir tanıtım yapmak cekilen filmin ne halt oldugu önemli degil. sizce haksızmıyım...
-
Sinema = Eğlence
İyi film = Ağlatan,hönkürten yada güldüren filmdir
Anlayışı var.Diğer türden filmler bu aptal anlayış yüzünden prim yapmadığından yapımcıda ortada dolaşan aptal sapsal filmlere prim veriyor.Sonuçta adam parasını riske atıcak değil.Sinema seyircisi malsa,onun ayarından film yapıyor.Seyirci bilinçli olmadığından sinema tek parça halinde populer olana kitlenmiş vaziyette sokakta çiftleşip kalan köpekler gibi duruyor.Her türün ne zaman kendine ait bir sinema kitlesi olursa kaliteli yapımların ancak o zaman önü açılır.
ABD'de gorenin bile kendine ait bir izliyici kitlesi var.Adamlar takır takır çekiyor.Bende isterdim ki göz bebeklerinin neşterle soğan halkalarını gibi doğrandığı,beyin partüküllerinin havada vals yaptığı fimlerin olduğu underground sinemalar.Ancak hepimiz siktiğimin adabı muhaşeret,çılgın dershane gibi boktan filmlerin mahkumuyuz.
Bizler tvlerde,sigara içki içilip çatır çatır sevişilen dönemlerde büyüdük.Hangimiz sapık,katil yada alkolik olduk.Şu kurgusal dünyadan etkilenen ruh hastalarını tedavi ettirmek yerine tümden yasakladık.Parmağına kıymık batanın kolunun kesmek gibi bir şey bu.Bir kaç kişi ses çıkarsada birader ne yapıyonuz neden yasaklıyonuz bu sansür ne lan diyen olmadı.İşte bu da Türk izliyicisnin ne kadar aptal olduğunu gösterir.Kendi kültüründe eşşek sikmeyi olağan karşılıyan,akraba ilişkilerini (ensest) meşru gören bu insanların tvde sigara ile içki içmesinden etkilendiklerini iddia etmeleri de ne kadar iki yüzlü olduklarını gösterir.Sittin sene bu sinema adam olmaz.Daha çok anasına çaktığımın sikilmiş komedi filmlerini görmeye mahkumuz.
-
Daha küçük bütçeli vede kar marjı çok daha yüksek oluyor, recep ivedik 2 örneğinden görüldüğü gibi daha önce sinemaya hiç gitmemiş insanları bile sinemaya çekebiliyor bu tarz filmler hedef kitlesi her kesimden olabiliyor. yani benim şahsi fikrim bu.
-
Blackjack bunu yazdı:
-----------------------------
Sinema = Eğlence
İyi film = Ağlatan,hönkürten yada güldüren filmdir
.....Daha çok anasına çaktığımın sikilmiş komedi filmlerini görmeye mahkumuz.
-----------------------------Doğru demişsin...
-
memleketimiz insanları gülmek istiyor..
-
olanaksızlık ve korkaklık
eminim ki kafasından bir star wars bir lotr cıkartabilecek binlerce kişi var lakin bunları kitaba bile dökemiyor
komedi çıkmasının ana sebebi ise sinema sektöründeki coğu kişilerin yetenek ve zekaları o kadarını yapabiliyor
-
Komedi hepsinden zor aslında ama
Bunlarınki gıdıklama...
Oyunculuk dersen 0
Peter SELERsin Pembe Panteri nerde,
Steve Martinİn pembe panteri nerde.. Maymuna çevirmiş, şaklaban yapmış çıkmış Clouseau'yu
-
şimdi sayın arkadaşım evet yönetmen ve senaristler den kaynaklanan bir durum bu nedeni şu;daha önceki yani 80 li yıllardan bu yana hep avrupayı kopyalamışız örneğin kaptan amerikayı -binbaşı tayfun gibi yada direkt olarak süpermen gibi almışız.
bu devam ediyor yönetmen ve senaristler hep aynı kameradan bakıyor nasılmı örneğin plajda,kadrinin götürdüğü yere git,destre, kutsal damacana,k9 süper ajan veya süt,yumurta,babamve oğlum, sözün bittiğiyer.gibi filmler hep aynı kamerayla çekilmiş gibi hepsi aynı tatta yanlış anlamayın kötü demiyorum .
Ama güzel film lerde yok değil arkadaşın dediği gibi ağır roman ,eşkiya ,kabadayı,istambul kanatlarımın altında gibi birçok güzel filmimiz de var....
-
vatandaş komedi istiyor adamlarda yapıyor :W
aksiyon isteyin sinemalarda kuyruğa geçin bakın o zaman türkiyede nasıl filmler yapılıyor :W
adamlar güvenemiyorlarki a.q :W film çıkıyor öbürsü sabah film internette indirilme sayısı milyon :W
konuyu açan arkadaş yap bi film de izlesin millet :W bi dil uzatmadığınız film kalmıştı oda oldu tam oldu :W muahha
-
Merak ediyorum, bu şafak sezer ve tayfasının çektiği filmlere para verip izleyen kaç kişi var? Adalmarın çektiği filmler komedi bile değil, küfür+iğrençlik başka birşey yok. :S
-
Filmin türü önemli evet. Mesela benim dikkatimi çeken film türünün son örneklerini Şahin K gibi büyük bir sanatçı verdi.
Ondan sonra Türk sinemasının o dalda sesi soluğu kesildi :S
