folder Tahribat.com Forumları
linefolder Microsoft Windows Ailesi İşletim Sistemleri
linefolder Net Üzerinden Uzakdaki Bir Pcye Format ??



Net Üzerinden Uzakdaki Bir Pcye Format ??

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek

    şöyle desek; acronis kurulu bir win2003 server'ı dhcp dağıtacak şekilde 4 çıkışlı bir modeme bağlamış olsun, lokal ağda pxe boot'a alınmış bir pc açılış esnasında networkten boot eder ve 2003 server'ın kurulum hizmetleri sayfasına düşer. bu lokal ağ için geçerli. internetten kurulum yapacaksa bu lokal ağa nasıl giriş yapacak? çünkü pxe boot yapması gerekiyor. iki modemde de özel bir yazılım var ve işletim sistemi haricinde birbirleriyle konuşuyor vpn oluşturuyorlarsa bir şey diyemem. bizim istanbuldaki kurulum serverı için bir kaç video ekleteyim.


    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    casey
    casey's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Temmuz/2010
    Erkek

    Ara evde kim varsa onu 3G ile kendin hallet işini 34 dk falan sayma yerinde kapat bi yazı cıkınca cagrı atsınlar arar :D


    Zamanı durduramazsın.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PcK0
    PcK0's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Nisan/2007
    Erkek

    Biostan ayarların değiştirilmesine gerek kalmadan yapılabilir.

    Şu an aktif olarak kullanılabiliyorsa sistem, uzaktan bağlanıp boot.ini ve diğer boot dosyalarında değişiklikler yaparak ms-dos modunda bilgisayar başlatılır. Autoexec dosyasına isteniyorsa bölümler için format atılır ve ardından cdromdan/harddiskten/usb bellekten [x]:\i386\winnt.exe dosyası çalıştırılarak format işlemi başlatılır. Kurulum dosyalarınıda daha önceden katılımsız kurulumda eklendi mi hiç bir kullanıcı ihtiyacı olmadan format işlemi uzaktan halledilebilir.

    Boot dosyaları dedik, ne kullanabiliriz bu iş için? BootBlue adında hazırlanmış kontrol edilebilir bir boot sistemi mevcut. Bu sistem ile anlık boot değişimlerinin yanında boot dosyaları için ISO, IMA, IMG gibi oluşturduğumuz disk kalıplarını(disket,cd-rom gibi disklerin kalıp dosyaları) kullanabiliyoruz. Peki bu kalıp dosyaları bizim ne işimize yarayacak? Şöyle ki istersek Win98/WinMe/NTFS4DOS başlangıç disketlerini internetten edinerek kalıp dosyalarını hazırlayıp sistemi bunlar ile başlatıp komut çalıştırabiliriz. Aynı zamanda MiniLinux, HirenBootCD gibi liveCD kalıp dosyalarını hazırlayarakta sisteme CD-Rom kullanmadan liveCDlerden boot edebiliriz.

    Yukarıda usb ve ms-dos'tan bahsettik. Evet bu mümkün. Anakartınız USBBoot'a destek vermiyor olsa bile ms-dos üzerinde usb belleklerinizi tanıtmanız mümkün. Ms-dos başlangıç disketinin içindeki config.sys dosyasında birkaç değişiklik yaparak ms-dos modunda usb sürücüleri kullanabiliyoruz. Kendi konumuzdan devam etmek istersek, katılımsız kurulum dosyaları usb flash disk üzerine sadece kopyalanarak(usb'ye boot özelliği bile eklemenize gerek yok) kurulum oluşturulabilir.

    Biraz önce dosyalarıma baktım, ms-dos'ta gerekli olan usbapi dosyalarım, bootblue dosyalarım ve düzenlediğim winmebaşlangıç disketi kalıplarım hala duruyorlar. Şimdi çok meşgul olduğum için dosyaları ekleyemiyor ya da daha ayrıntılı açıklama yapamıyorum(internet üzerinden araştırma ile edinebilirsiniz). 12-13 Hazirana kadar gerçekten çok meşgulüm. Bu tarihten sonra belki bu konu hakkında güzel bir dökümanda hazırlayabilirim. Konuları takip edemiyorum unutuyorum birşey yazan olursa pm'den de bir uyarı mesajı atarsa sevinirim.

     

    Edit: Yukarıda bahsettiğim tam kurulum için bir bootblue üzerinde birde winxp kurulum üzerinde kritik nokta var artık döküman hazırlarken onlarıda inceleriz.


    Sadece bi imza..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    slmarlq
    slmarlq's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Temmuz/2005
    Erkek

    kanka işte teknolojinin dona kaldığı bu noktada devreye 3G giriyor. Açın 3G aramayı bakın Tarif ederek yapın format günümüzde pc kullanıcılarının ilk öğrendiği şey oldu. 


    Bu zamanda en çok azraile güveneceksin.En azından niyeti belli...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    adama
    adama's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Aralık/2009
    Erkek

    xp sp3 en son hdd biçimlendirme yerinde durur ama sen hazırlanmıs hdd ayrımı yaparsan başka bırseye karışmasan dogurdan format atarsa dedigin olabilir


    Beleş wireless kahramanı.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Master
    Master's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Nisan/2007
    Erkek

    Selamlar.

    Karşıdaki pc'ye bağlandıktan sonra i386 klasörünü ve bazı önemli klasörleri Sıfırdan işletim sisteminin üzerine kopyalarsan Format atmak denemesede bişeyler yapabilirsin diye düşünmekteyim.


    Bilgi güçtür, düşmanını barışa zorlar.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    captain
    captain's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Aralık/2008
    Erkek

    PcK0 bunu yazdı:
    -----------------------------

    Biostan ayarların değiştirilmesine gerek kalmadan yapılabilir.

    Şu an aktif olarak kullanılabiliyorsa sistem, uzaktan bağlanıp boot.ini ve diğer boot dosyalarında değişiklikler yaparak ms-dos modunda bilgisayar başlatılır. Autoexec dosyasına isteniyorsa bölümler için format atılır ve ardından cdromdan/harddiskten/usb bellekten [x]:\i386\winnt.exe dosyası çalıştırılarak format işlemi başlatılır. Kurulum dosyalarınıda daha önceden katılımsız kurulumda eklendi mi hiç bir kullanıcı ihtiyacı olmadan format işlemi uzaktan halledilebilir.

    Boot dosyaları dedik, ne kullanabiliriz bu iş için? BootBlue adında hazırlanmış kontrol edilebilir bir boot sistemi mevcut. Bu sistem ile anlık boot değişimlerinin yanında boot dosyaları için ISO, IMA, IMG gibi oluşturduğumuz disk kalıplarını(disket,cd-rom gibi disklerin kalıp dosyaları) kullanabiliyoruz. Peki bu kalıp dosyaları bizim ne işimize yarayacak? Şöyle ki istersek Win98/WinMe/NTFS4DOS başlangıç disketlerini internetten edinerek kalıp dosyalarını hazırlayıp sistemi bunlar ile başlatıp komut çalıştırabiliriz. Aynı zamanda MiniLinux, HirenBootCD gibi liveCD kalıp dosyalarını hazırlayarakta sisteme CD-Rom kullanmadan liveCDlerden boot edebiliriz.

    Yukarıda usb ve ms-dos'tan bahsettik. Evet bu mümkün. Anakartınız USBBoot'a destek vermiyor olsa bile ms-dos üzerinde usb belleklerinizi tanıtmanız mümkün. Ms-dos başlangıç disketinin içindeki config.sys dosyasında birkaç değişiklik yaparak ms-dos modunda usb sürücüleri kullanabiliyoruz. Kendi konumuzdan devam etmek istersek, katılımsız kurulum dosyaları usb flash disk üzerine sadece kopyalanarak(usb'ye boot özelliği bile eklemenize gerek yok) kurulum oluşturulabilir.

    Biraz önce dosyalarıma baktım, ms-dos'ta gerekli olan usbapi dosyalarım, bootblue dosyalarım ve düzenlediğim winmebaşlangıç disketi kalıplarım hala duruyorlar. Şimdi çok meşgul olduğum için dosyaları ekleyemiyor ya da daha ayrıntılı açıklama yapamıyorum(internet üzerinden araştırma ile edinebilirsiniz). 12-13 Hazirana kadar gerçekten çok meşgulüm. Bu tarihten sonra belki bu konu hakkında güzel bir dökümanda hazırlayabilirim. Konuları takip edemiyorum unutuyorum birşey yazan olursa pm'den de bir uyarı mesajı atarsa sevinirim.

     

    Edit: Yukarıda bahsettiğim tam kurulum için bir bootblue üzerinde birde winxp kurulum üzerinde kritik nokta var artık döküman hazırlarken onlarıda inceleriz.


    -----------------------------
    eyv kardeşim bu konuda bilgi sahibi edersen bizi işlerin azaldığında çok memnun olurum pmden hatırlatıcam ben sana nasip olursa..

    şu telle işini hallet diyen arkadaşlarada şunu söylemek istiyorum arkadaşlar telefonu yada 3gyi kullanabilicek kapasite var ben net üzerinden dedim nasıl format atabilirim böyle bi şeyin olduğunu duymuştum bu konu hakkında bilgi sahibi olmak istedim yinede eşsizçözümleriniz için teşekkürler...


    her şeyin bir bedeli vardır ödenmiş yada ödenecek
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SPY-CX5
    SPY-CX5's avatar
    Savaş Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2007
    Erkek

    Hocular KVM IP dışında uzaktan format olayı zor biraz...

    Renenin bahsettiği aletin daha ucuzu:

    http://www.dealextreme.com/p/nc220-multiuser-100mbps-lan-workstation-terminal-with-kvm-sound-usb-host-support-windows-linux-28895

Toplam Hit: 4687 Toplam Mesaj: 29