folder Tahribat.com Forumları
linefolder Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
linefolder Okul Alternatifleri - Okula Gitmeden Diploma Alınır Mı?



Okul Alternatifleri - Okula Gitmeden Diploma Alınır Mı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Hocalar gecende arkadaslarla muabbette konusu açıldı da merak ettim

    Amerikada home schooling gibi şeyler var. Türkiyede herkez okula gitmek zorunda mı? Evden öğretim gibi bişey var mı?

    Örnek olarak şu linki vereyim USA daki alternatiflerle ilgili http://www.school-survival.net/alternatives/

    Yani okula hiç gitmeden diploma alınabiliyor mu?

    Azerbaycan özbekistan falan gibi yerlerden parayı basınca doktor diploması bile alındığını biliyorum, önemli olan ilkokul ortaokul lise


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kvasir
    kvasir's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2005
    Erkek

    O parayı bas diplomayı al olayı tarihe gömüleli 10 sene oluyor herhalde.

    Evden okumak için sanırım Türkiye'de ileri derece engele sahip olunmalı onun dışında olmuyor. Engelli çocukları bile zorla okullara yazdırıyorlar ki kendi rızanla sanmıyorum olsun, ki Eğitim sistemimizden bahsediyoruz "kendi rızan" emaresine hiç bir yerde rastlayamazsın.

    kvasir tarafından 30/Eki/12 14:44 tarihinde düzenlenmiştir
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kajmerpac
    kajmerpac's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Kasım/2008
    Erkek
    HolyOne bunu yazdı

    Hocalar gecende arkadaslarla muabbette konusu açıldı da merak ettim

    Amerikada home schooling gibi şeyler var. Türkiyede herkez okula gitmek zorunda mı? Evden öğretim gibi bişey var mı?

    Örnek olarak şu linki vereyim USA daki alternatiflerle ilgili http://www.school-survival.net/alternatives/

    Yani okula hiç gitmeden diploma alınabiliyor mu?

    Azerbaycan özbekistan falan gibi yerlerden parayı basınca doktor diploması bile alındığını biliyorum, önemli olan ilkokul ortaokul lise

    açıköğretimle olabiliyor açık lise falan okuyup diploma alınabiliyor 

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rappermcs
    rappermcs's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ekim/2002
    Erkek

    holy hocam lisans seviyesinde sadece açıköğretim olduğunu biliyorum. 

    yüksek lisans olarak da sakarya üniversitesi başta olmak üzere sanırım ahmet yesevi de Türkiye ye denklik vermeye başlamış.

    Aslında uzaktan eğitim başlangıç seviyesinde var Türkiye de. 5-10 yıla kadar daha da çok artacağını tahmin ediyorum..

     


    Paslanmış bir uygulama geliştirici.. ##
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rocketadam
    rocketadam's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Ekim/2010
    Erkek

    4+4 kısmı zorunluydu en son.özel gereksinimli öğrencilere evlerinde öğretim veren gezici öğretmenler vardı kaldırılmadıysa. evden okumalıkta açık lise, uzaktan eğitim önlisans, lisans şeklinde(anadolu,sakaraya üniversitesinde ve değişik üniversitelerin bazı bölümlerinde var)


    Bir milletin zenginliği hisse senetleri değil, hissi senetleridir.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    türkiyede bu sistemin uygulanması zor, herkes iyi niyetli değildir hele ki türkler bunu kesinlikle suistimal ederler.. adam okula gitmeden diplomayı ayarlarlar.. eskiden çok duyuyordum böyle şeylerde son zamanlarda kesildi, parayla ehliyet, diploma alanlar .. bu dediğin sistem olursa artık bi çok kişi kısa yoldan diploma sahibi olmaya çalışır diye düşünüyorum o yüzden türkiyede yapılabilecek bir sistem değil, açık öğretimin lisesi var sadece


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    aga ünlü biri vardı ismini unuttum. çocuğunu hiç okula göndermemiş böle sistemde okutmma diye. sanırım kızıydı. tvde izlemiştim. kız sonra amarikaya master yapmaya gitmiş.

    ama o zamana kadar buralarda hiç okula gitmmeiş. özel öğretmen getirmiş. bildiğim kadarıyla taşaklıysan okula gitmiyosun sınavlarına giriyosun bi kaç sınavda başarılı olunmazsa zke zke okula çağırıyolar.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Hah işte öyle bişeyi soruyorum. Evet bütün dersleri özel ders olarak almak pahalı ama birkaç aile biraraya gelirse 3-4 kişilik grup dersler olabilir.

    Ama o zamanda yine okula benzeyecek.

    Peki şöyle oluyormu mesela hapisanedekiler falan denklik sınavına girip lise diploması alabiliorlar bildiim kadarıyla. Tabi eminimki bu sınav herhangi bir lise sınavına göre çok daha kolaydır. Bunun hapis dışında da da benzer bişeyi yokmu


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Cupofcoffee
    Cupofcoffee's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2008
    Erkek

    İlköğretimi de Liseyi de Üniversiteyide Örgün eğitime katılmadan bitirebiliyorsun.  Meb'in açık öğretim kurumlarına başvurman gerekiyor, Açık ilk öğretim okulu,Açık öğretim Lisesi , Açık öğretim Fakülteleri şeklinde gidiyor.

    http://egitek.meb.gov.tr/aok/aok.html


    Gerçek bir akıl, yalanlar ve yanılsamaların arasından kaybolmadan yolunu bulur. Gerçek bir kalp ise zehir dolu nefrete zarar görmeden dokunabilir. Bu zamanın içinde karanlık büyümeye devam etse de, her zaman aydınlığın etrafı arıtması için eğilmeyi de bilir.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    maserati
    maserati's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Nisan/2006
    Homo

    o dedigine en yakin aksam liseleri var turkiyede

     

    para karsiliginda gitme zorurunlulugun bile yok. gidersen anlatiolar tabi

    sinavlardada istersen gececegin kadar sorunun cevabini veriyorlar.

     

    ha illa evde ders alcam diosan anlasirsin ordaki hocalarla biraz daha para karsiligi evine gelirler diplomani o okuldan alirsin...


    Türkiyede kim sevdiği işi yapıyor ki?
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HAKMAN
    HAKMAN's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Aralık/2009
    Erkek
    joe_black bunu yazdı

    aga ünlü biri vardı ismini unuttum. çocuğunu hiç okula göndermemiş böle sistemde okutmma diye. sanırım kızıydı. tvde izlemiştim. kız sonra amarikaya master yapmaya gitmiş.

    ama o zamana kadar buralarda hiç okula gitmmeiş. özel öğretmen getirmiş. bildiğim kadarıyla taşaklıysan okula gitmiyosun sınavlarına giriyosun bi kaç sınavda başarılı olunmazsa zke zke okula çağırıyolar.

    Erkin Koray olabilirmi? Bildiğim Damla koray aynı bu sistemde okula falan gitmedi. Sinan çetinin asistanı şuan ama ABD olayını bilmiyorum..

     


    Ben Mevlana değilim.. Adam ol öyle gel..
Toplam Hit: 7452 Toplam Mesaj: 22