

Okul Alternatifleri - Okula Gitmeden Diploma Alınır Mı?
-
Hocalar gecende arkadaslarla muabbette konusu açıldı da merak ettim
Amerikada home schooling gibi şeyler var. Türkiyede herkez okula gitmek zorunda mı? Evden öğretim gibi bişey var mı?
Örnek olarak şu linki vereyim USA daki alternatiflerle ilgili http://www.school-survival.net/alternatives/
Yani okula hiç gitmeden diploma alınabiliyor mu?
Azerbaycan özbekistan falan gibi yerlerden parayı basınca doktor diploması bile alındığını biliyorum, önemli olan ilkokul ortaokul lise
-
O parayı bas diplomayı al olayı tarihe gömüleli 10 sene oluyor herhalde.
Evden okumak için sanırım Türkiye'de ileri derece engele sahip olunmalı onun dışında olmuyor. Engelli çocukları bile zorla okullara yazdırıyorlar ki kendi rızanla sanmıyorum olsun, ki Eğitim sistemimizden bahsediyoruz "kendi rızan" emaresine hiç bir yerde rastlayamazsın.
kvasir tarafından 30/Eki/12 14:44 tarihinde düzenlenmiştir -
HolyOne bunu yazdı
Hocalar gecende arkadaslarla muabbette konusu açıldı da merak ettim
Amerikada home schooling gibi şeyler var. Türkiyede herkez okula gitmek zorunda mı? Evden öğretim gibi bişey var mı?
Örnek olarak şu linki vereyim USA daki alternatiflerle ilgili http://www.school-survival.net/alternatives/
Yani okula hiç gitmeden diploma alınabiliyor mu?
Azerbaycan özbekistan falan gibi yerlerden parayı basınca doktor diploması bile alındığını biliyorum, önemli olan ilkokul ortaokul lise
açıköğretimle olabiliyor açık lise falan okuyup diploma alınabiliyor
-
holy hocam lisans seviyesinde sadece açıköğretim olduğunu biliyorum.
yüksek lisans olarak da sakarya üniversitesi başta olmak üzere sanırım ahmet yesevi de Türkiye ye denklik vermeye başlamış.
Aslında uzaktan eğitim başlangıç seviyesinde var Türkiye de. 5-10 yıla kadar daha da çok artacağını tahmin ediyorum..
-
4+4 kısmı zorunluydu en son.özel gereksinimli öğrencilere evlerinde öğretim veren gezici öğretmenler vardı kaldırılmadıysa. evden okumalıkta açık lise, uzaktan eğitim önlisans, lisans şeklinde(anadolu,sakaraya üniversitesinde ve değişik üniversitelerin bazı bölümlerinde var)
-
türkiyede bu sistemin uygulanması zor, herkes iyi niyetli değildir hele ki türkler bunu kesinlikle suistimal ederler.. adam okula gitmeden diplomayı ayarlarlar.. eskiden çok duyuyordum böyle şeylerde son zamanlarda kesildi, parayla ehliyet, diploma alanlar .. bu dediğin sistem olursa artık bi çok kişi kısa yoldan diploma sahibi olmaya çalışır diye düşünüyorum o yüzden türkiyede yapılabilecek bir sistem değil, açık öğretimin lisesi var sadece
-
aga ünlü biri vardı ismini unuttum. çocuğunu hiç okula göndermemiş böle sistemde okutmma diye. sanırım kızıydı. tvde izlemiştim. kız sonra amarikaya master yapmaya gitmiş.
ama o zamana kadar buralarda hiç okula gitmmeiş. özel öğretmen getirmiş. bildiğim kadarıyla taşaklıysan okula gitmiyosun sınavlarına giriyosun bi kaç sınavda başarılı olunmazsa zke zke okula çağırıyolar.
-
Hah işte öyle bişeyi soruyorum. Evet bütün dersleri özel ders olarak almak pahalı ama birkaç aile biraraya gelirse 3-4 kişilik grup dersler olabilir.
Ama o zamanda yine okula benzeyecek.
Peki şöyle oluyormu mesela hapisanedekiler falan denklik sınavına girip lise diploması alabiliorlar bildiim kadarıyla. Tabi eminimki bu sınav herhangi bir lise sınavına göre çok daha kolaydır. Bunun hapis dışında da da benzer bişeyi yokmu
-
İlköğretimi de Liseyi de Üniversiteyide Örgün eğitime katılmadan bitirebiliyorsun. Meb'in açık öğretim kurumlarına başvurman gerekiyor, Açık ilk öğretim okulu,Açık öğretim Lisesi , Açık öğretim Fakülteleri şeklinde gidiyor.
-
o dedigine en yakin aksam liseleri var turkiyede
para karsiliginda gitme zorurunlulugun bile yok. gidersen anlatiolar tabi
sinavlardada istersen gececegin kadar sorunun cevabini veriyorlar.
ha illa evde ders alcam diosan anlasirsin ordaki hocalarla biraz daha para karsiligi evine gelirler diplomani o okuldan alirsin...
-
joe_black bunu yazdı
aga ünlü biri vardı ismini unuttum. çocuğunu hiç okula göndermemiş böle sistemde okutmma diye. sanırım kızıydı. tvde izlemiştim. kız sonra amarikaya master yapmaya gitmiş.
ama o zamana kadar buralarda hiç okula gitmmeiş. özel öğretmen getirmiş. bildiğim kadarıyla taşaklıysan okula gitmiyosun sınavlarına giriyosun bi kaç sınavda başarılı olunmazsa zke zke okula çağırıyolar.
Erkin Koray olabilirmi? Bildiğim Damla koray aynı bu sistemde okula falan gitmedi. Sinan çetinin asistanı şuan ama ABD olayını bilmiyorum..