Okul Tercihi İle İlgili (DGS)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    Bilen bilir , organik tarım mezunuyum ege ünivden.

    2 yıllık olduğu için organik tarım teknikeri olarak geçiyoruz , ve kendi dükkanımı açmazsam pekte bir işe yaramayacak birşey.

    DGS sınavına girdim ve sözel öğrencisi olarak sayısal puan türü üzerinden değerlendirildiğim için 197 gibi düşük bir puan aldım.

    Ziraat mühendisliği bölümleri (bahçe bitkileri vs vs) aşağı yukarı 248 den başlıyor. ve şuanki puanımın yettiği tek yer

    Lefke Avrupa Üniversitesi - Bahçe bitkileri ve Pazarlaması bölümü (kıbrıs) ingilizce %50 burslu.

    Normalde 10 bin lira. (aşağu yukarı) %50  5 bin liraya denk geliyor.

     

     Eğitim dili ingilizce 1 yıl hazırlık okumam gerekecek.

    Kıbrıs gerçi KYK yurdu varmış fakat yine pahalı bir yer.

    Ama bitirirsem hem ingilizcem iyi olmuş olucak hemde ziraat mühendisi olucam ve asgari ücret yerine 3-4 bin tl leri görebilme şansım olucak.

     

    Sizce ben şimdi ne yapayım ? ya 1 yıl hem bir işe giricem hemde matematik çalışacağım puanımı 250 + yapmaya gayret edeceğim.

    yada lefke üniversitesini yazıp gideceğim.

     

    Bir yandan diyorum ki gideyim yapamzsam en kötü yıl sonu dönerim , kıçı kırık dil okulları bile 7500 TL civarında

    Mezun olurken yeterki ziraat mühendisi olayım makedonyada mekadonca (ucuz oldugu için ) eğitim almaya bile razıydık arkadaşlarla

    canımı dişime takıp okuyayım.

     

    Bir yandanda boşa aileye masraf olmayayım , açıktan üniv okuyup bir yerlerde çalışayım.

     

    Karar veremiyorum beynim duracak. İngilizce eğitim alanlar zorluğunu yazabilir.

    8 yaşından beri bilgisayar başında olduğumdan ingilizcede okumada problemim yok tek sıkıntı pratik eksikliği. Ama 100 üzerinden 100 de degil orta seviyeyim.

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    Ayrıca KYK yurdu başvuruları bitmiş , ee ben daha yeni tercih yapıcam nasıl gideceğim o yurtta kalacağım ?

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hojucuk
    hojucuk's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mayıs/2003
    Erkek

    hojucuk bunu yazdı

    insanlarin tavuk hastaligi olarak tabir edilen uykulu, uykusuz, uyusuk , tembel yasadigi ufak.. su pahali , havasi sikici , esnafin sacma sapan saatlerde kepenk acip indirdigi sacma bir yer kibris.

    kibrista okuyup kim adam olmus? bi ton talebe gonderdik ya yan gelip yattilar okul uzadi anasina babasina kulfet, zarar ziyan oldu.. ya da diplomali issiz oldu. kibris adami okur genelde .P

     

    - - - -

    pamukarastirma ciftliklerinde bedava lojman , kademeli maas artisi , ucuz kantin , yurtdisi fuarlar , seminer, arastirmalara bedava bilet. daya sirtini devlete. 

    nazilli , bozdogan vs.. mis. ne isin var kibrista..


    C* ya hepsin ya hic..ya TÜRK"sün ya pic!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek
    hojucuk bunu yazdı

    hojucuk bunu yazdı

    insanlarin tavuk hastaligi olarak tabir edilen uykulu, uykusuz, uyusuk , tembel yasadigi ufak.. su pahali , havasi sikici , esnafin sacma sapan saatlerde kepenk acip indirdigi sacma bir yer kibris.

    kibrista okuyup kim adam olmus? bi ton talebe gonderdik ya yan gelip yattilar okul uzadi anasina babasina kulfet, zarar ziyan oldu.. ya da diplomali issiz oldu. kibris adami okur genelde .P

     

    - - - -

    pamukarastirma ciftliklerinde bedava lojman , kademeli maas artisi , ucuz kantin , yurtdisi fuarlar , seminer, arastirmalara bedava bilet. daya sirtini devlete. 

    nazilli , bozdogan vs.. mis. ne isin var kibrista..

    devlete dayaya bilsem ne bok işim var başka yerde hacı :)

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BEDB1N
    BEDB1N's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2012
    Erkek

    5 Bin Lira Olduğuna Emin Misin ?. Ben Değil Diye Biliyorum Okul Ücretlerinin.Kaldıki Senin Oradaki Kendine Ait Masrafların Olacak Yani Türkiye'de Özel Okumakla Kafa Kafaya Yada Daha Fazla Bir Ücret Çıkacak Sana

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek
    BEDB1N bunu yazdı

    5 Bin Lira Olduğuna Emin Misin ?. Ben Değil Diye Biliyorum Okul Ücretlerinin.Kaldıki Senin Oradaki Kendine Ait Masrafların Olacak Yani Türkiye'de Özel Okumakla Kafa Kafaya Yada Daha Fazla Bir Ücret Çıkacak Sana

    http://www.eul.edu.tr/tanitim/ucretler.htm

    »   Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ile
         Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi
         programları için 4950 $

    4950 ABD Doları =9 579,24845 Türk Lirası

    %50 burs = 4789.5 TL

    +%5 kdv +200 dolar kayıt harcı.

    Türkiye de yok hacım. Özelde yok yani.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Pc-ErrOr
    Pc-ErrOr's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Aralık/2007
    Erkek

    bu sene tercih yaptın anladığım kadarıyla, seneye puanın düşecek ve gitmezsen daha çok çalışıp daha iyi bi puan yapman gerekecek. ben olsam tercih yapmadan düşünürdüm senin bu düşündüklerini. olan olmuş, bence 1 sene çalışıp iyi bi puan alıp iyi bi üniversiteye yerleşme imkanın hala var. boşver kıbrısı.


    Dalgasız denizde herkes kaptan.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Palerider
    Palerider's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2012
    Erkek

    Bende şu anda aynı durumlardayım kıbrısa gitmek değilde burada %50 üni yazmak istiyorum fakat 190 puanla sadece Beykent üni Endüstri Mühendisliğine girebilirim bakalım hayırlısı ne olacak. Kıbrısa gideceksen de iyi araştır benim bir arkadaşım kalacak yer bulamadı diye okuyamadı ve geri döndü oradan çok dikkat et en kötü 1 yıl daha çalışacağız.

    Allah yardımcımız olsun ..


    Eskisi gibi değildir belki!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    kıbrısa gitmeyeceğim gibi , 1 sene adam akıllı kasıp burada devlete girmek daha mantıklı. 

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hypnot1c
    hypnot1c's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mart/2008
    Erkek

    yeni konu açmim burdan sorayım dedim

    Ben önlisans programını bitirdim. Şimdi

    Bu sene lisans tamamlama olarak +2 açıköğretimden bir alana kaydolup seneye tekrar dgs ye girebilir miyim ?
    girebilirsem bir puan kırlıma olayı var mı bir yere yerleştim diye ?

     

    bu olayı nereye sorucağımı bilemedim (AÖF -OSYM) benim gibi bir durumda olan birisi varsa canlı bir örnek açıklarsa daha iyi olur..


    Nerde o eski minecraftçılar. Unutulmadın X3uqM4 - Tahribatın yanlışlıkla banlanmış en bahtsız müridi. Böyle bir şans nasıl olabilir ? Banlanmış bir üyenin login olmaya çalıştığındaki IP sini sen kalk 1 gün sonra tahribata girerken nasıl denk geldiyse onun IP siyle gir. Bunu bir admin görsün fark etsin ve AB ban ı al şaka gibi :|
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Caliber
    Caliber's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Aralık/2009
    Erkek

    DGS öğrencileri için KYK Yurt başvuruları 9-22 Eylül arasındaydı sanırım sitede öyle yazıyordu yok yani ben de başvuru yapcam. No panic! :D


    Tedbirsiz abdest bozmaya oturan, domala domala ta_ arar.
Toplam Hit: 1715 Toplam Mesaj: 15