Okul Tercihi İle İlgili (DGS)
-
Bilen bilir , organik tarım mezunuyum ege ünivden.
2 yıllık olduğu için organik tarım teknikeri olarak geçiyoruz , ve kendi dükkanımı açmazsam pekte bir işe yaramayacak birşey.
DGS sınavına girdim ve sözel öğrencisi olarak sayısal puan türü üzerinden değerlendirildiğim için 197 gibi düşük bir puan aldım.
Ziraat mühendisliği bölümleri (bahçe bitkileri vs vs) aşağı yukarı 248 den başlıyor. ve şuanki puanımın yettiği tek yer
Lefke Avrupa Üniversitesi - Bahçe bitkileri ve Pazarlaması bölümü (kıbrıs) ingilizce %50 burslu.
Normalde 10 bin lira. (aşağu yukarı) %50 5 bin liraya denk geliyor.
Eğitim dili ingilizce 1 yıl hazırlık okumam gerekecek.
Kıbrıs gerçi KYK yurdu varmış fakat yine pahalı bir yer.
Ama bitirirsem hem ingilizcem iyi olmuş olucak hemde ziraat mühendisi olucam ve asgari ücret yerine 3-4 bin tl leri görebilme şansım olucak.
Sizce ben şimdi ne yapayım ? ya 1 yıl hem bir işe giricem hemde matematik çalışacağım puanımı 250 + yapmaya gayret edeceğim.
yada lefke üniversitesini yazıp gideceğim.
Bir yandan diyorum ki gideyim yapamzsam en kötü yıl sonu dönerim , kıçı kırık dil okulları bile 7500 TL civarında
Mezun olurken yeterki ziraat mühendisi olayım makedonyada mekadonca (ucuz oldugu için ) eğitim almaya bile razıydık arkadaşlarla
canımı dişime takıp okuyayım.
Bir yandanda boşa aileye masraf olmayayım , açıktan üniv okuyup bir yerlerde çalışayım.
Karar veremiyorum beynim duracak. İngilizce eğitim alanlar zorluğunu yazabilir.
8 yaşından beri bilgisayar başında olduğumdan ingilizcede okumada problemim yok tek sıkıntı pratik eksikliği. Ama 100 üzerinden 100 de degil orta seviyeyim.
-
Ayrıca KYK yurdu başvuruları bitmiş , ee ben daha yeni tercih yapıcam nasıl gideceğim o yurtta kalacağım ?
-
hojucuk bunu yazdı
insanlarin tavuk hastaligi olarak tabir edilen uykulu, uykusuz, uyusuk , tembel yasadigi ufak.. su pahali , havasi sikici , esnafin sacma sapan saatlerde kepenk acip indirdigi sacma bir yer kibris.
kibrista okuyup kim adam olmus? bi ton talebe gonderdik ya yan gelip yattilar okul uzadi anasina babasina kulfet, zarar ziyan oldu.. ya da diplomali issiz oldu. kibris adami okur genelde .P
- - - -
pamukarastirma ciftliklerinde bedava lojman , kademeli maas artisi , ucuz kantin , yurtdisi fuarlar , seminer, arastirmalara bedava bilet. daya sirtini devlete.
nazilli , bozdogan vs.. mis. ne isin var kibrista..
-
hojucuk bunu yazdı
hojucuk bunu yazdı
insanlarin tavuk hastaligi olarak tabir edilen uykulu, uykusuz, uyusuk , tembel yasadigi ufak.. su pahali , havasi sikici , esnafin sacma sapan saatlerde kepenk acip indirdigi sacma bir yer kibris.
kibrista okuyup kim adam olmus? bi ton talebe gonderdik ya yan gelip yattilar okul uzadi anasina babasina kulfet, zarar ziyan oldu.. ya da diplomali issiz oldu. kibris adami okur genelde .P
- - - -
pamukarastirma ciftliklerinde bedava lojman , kademeli maas artisi , ucuz kantin , yurtdisi fuarlar , seminer, arastirmalara bedava bilet. daya sirtini devlete.
nazilli , bozdogan vs.. mis. ne isin var kibrista..
devlete dayaya bilsem ne bok işim var başka yerde hacı :)
-
5 Bin Lira Olduğuna Emin Misin ?. Ben Değil Diye Biliyorum Okul Ücretlerinin.Kaldıki Senin Oradaki Kendine Ait Masrafların Olacak Yani Türkiye'de Özel Okumakla Kafa Kafaya Yada Daha Fazla Bir Ücret Çıkacak Sana
-
BEDB1N bunu yazdı
5 Bin Lira Olduğuna Emin Misin ?. Ben Değil Diye Biliyorum Okul Ücretlerinin.Kaldıki Senin Oradaki Kendine Ait Masrafların Olacak Yani Türkiye'de Özel Okumakla Kafa Kafaya Yada Daha Fazla Bir Ücret Çıkacak Sana
http://www.eul.edu.tr/tanitim/ucretler.htm
» Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ile
Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi
programları için 4950 $4950 ABD Doları =9 579,24845 Türk Lirası
%50 burs = 4789.5 TL
+%5 kdv +200 dolar kayıt harcı.
Türkiye de yok hacım. Özelde yok yani.
-
bu sene tercih yaptın anladığım kadarıyla, seneye puanın düşecek ve gitmezsen daha çok çalışıp daha iyi bi puan yapman gerekecek. ben olsam tercih yapmadan düşünürdüm senin bu düşündüklerini. olan olmuş, bence 1 sene çalışıp iyi bi puan alıp iyi bi üniversiteye yerleşme imkanın hala var. boşver kıbrısı.
-
Bende şu anda aynı durumlardayım kıbrısa gitmek değilde burada %50 üni yazmak istiyorum fakat 190 puanla sadece Beykent üni Endüstri Mühendisliğine girebilirim bakalım hayırlısı ne olacak. Kıbrısa gideceksen de iyi araştır benim bir arkadaşım kalacak yer bulamadı diye okuyamadı ve geri döndü oradan çok dikkat et en kötü 1 yıl daha çalışacağız.
Allah yardımcımız olsun ..
-
kıbrısa gitmeyeceğim gibi , 1 sene adam akıllı kasıp burada devlete girmek daha mantıklı.
-
yeni konu açmim burdan sorayım dedim
Ben önlisans programını bitirdim. Şimdi
Bu sene lisans tamamlama olarak +2 açıköğretimden bir alana kaydolup seneye tekrar dgs ye girebilir miyim ?
girebilirsem bir puan kırlıma olayı var mı bir yere yerleştim diye ?bu olayı nereye sorucağımı bilemedim (AÖF -OSYM) benim gibi bir durumda olan birisi varsa canlı bir örnek açıklarsa daha iyi olur..
-
DGS öğrencileri için KYK Yurt başvuruları 9-22 Eylül arasındaydı sanırım sitede öyle yazıyordu yok yani ben de başvuru yapcam. No panic! :D
